Tuesday, October 21, 2008

[Htoo Myat] 1 New Entry: Gmail + Gtalk ပထမအႀကိမ္ ရွင္းလင္းေရးႏွင့္ မေက်နပ္မႈ ေပါက္ကြဲျခင္း

Gmail + Gtalk ပထမအႀကိမ္ ရွင္းလင္းေရးႏွင့္ မေက်နပ္မႈ ေပါက္ကြဲျခင္း

နာမည္ကို လန္႔မသြားၾကပါနဲ႔။ က်ေနာ့္ ရွင္းလင္းေရး အစီရင္ခံခ်က္နဲ႔ မေက်နပ္ခ်က္ေလးပါ။

အပိုင္း (က)

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ G-talk ကို ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ လုပ္တာ ဒါ ပထမဆံုး အႀကိမ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခု G-mail + Talk ႏွစ္ခုလံုးကို ခ်လုိ႔ မွတ္တမ္း တင္လိုက္တာပါ။ G-mail အတြက္ကေတာ့ ဒီတစ္ေခါက္ဟာ ပထမဆံုး ရွင္းလင္းျခင္း ခံရတာပါ။


  • က်ေနာ့္ G-mail က သိမ္းထားရန္ မလို လို႔ ထင္တဲ့ mail ေတြအားလံုးကို အကုန္ တန္းစီၿပီး ဖ်က္ပစ္လုိက္ ပါတယ္။
  • G-talk ကေတာ့ လုပ္ရိုး လုပ္စဥ္အတိုင္း က်ေနာ္ မသိေတာ့တဲ့၊ စကားမေျပာျဖစ္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ လူေတြကို တန္းစီၿပီး Block လုပ္ပစ္လုိက္ပါတယ္။
က်ေနာ့္ G-talk မွာ မွတ္တဲ့နည္းက မိတ္ေဆြေတြရဲ့ G-mail လိပ္စာေတြ အတုိင္း မထားပါဘူး။ သက္ဆုိင္ရာ က်ေနာ္ မွတ္မိတဲ့ နာမည္တစ္ခု ထားတယ္။ ေနာက္ သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အဖြဲ႔ အစည္း၊ သို႔မဟုတ္ Blogger၊ က်ေနာ့္ ေက်ာင္း သူငယ္ခ်င္းေတြဆို ေက်ာင္းနာမည္ကို ကြင္းစ ကြင္းပိတ္နဲ႔ ထည့္ေရးထားပါတယ္။ Forum တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြဆို Forum နာမည္ေပါ့။

အဲလို လုပ္တာ တခ်ိဳ႕ မသိသူ ရွိႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေျပာျပလုိပါေသးတယ္။ ခမ်ားတုိ႔ နာမည္ ေျပာင္းခ်င္ရင္ အဲဒီလူ နာမည္ေပၚမွာ ညာဖက္ ကလစ္ခ္ ႏႈိပ္ၿပီး Rename ကို ေရြးခ်ယ္ကာ အလိုရွိရာ နာမည္ကို ေျပာင္းႏုိင္ပါတယ္။ အဲလိုနဲ႔ ရႈပ္ေထြးၿပီး နာမည္ရင္းနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္တဲ့ G-mail nick ေတြအစား ကုိယ္သိတဲ့ နာမည္ကို ခ်က္ခ်င္း မွတ္မိႏုိင္ေအာင္ ေျပာင္းထားႏုိင္ပါတယ္။

အဲလို ေျပာင္းထားဖို႔ရာ က်ေနာ္ လိပ္စာနဲ႔ လူနဲ႔ မတြဲမိတဲ့ လူေတြအားလံုးကို Block လုပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဘယ္တုန္းက သိခဲ့မွန္းေတာင္ မမွတ္မိတဲ့ လူေတြကိုလည္း Block လုပ္ပါတယ္။ ေန႔တိုင္း အြန္လုိင္း ျဖစ္ေပမဲ့ စကားမေျပာျဖစ္၊ ေျပာစရာ စကားမရွိိတဲ့ လူေတြကိုလည္း Block လုပ္လုိက္ပါတယ္။

က်ေနာ္ အခု Blocked list ကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့
တခ်ိဳ႕လူေတြဆို က်ေနာ္ သူတို႔ ဘယ္သူေတြ ဆိုတာ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စကား မေျပာျဖစ္လုိ႔ က်ေနာ္ Block လုပ္လုိက္ပါတယ္။ Forum တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ မ်ားပါတယ္။ ေက်ာင္းတုန္းက သူငယ္ခ်င္း ဆို... ဆံုးသြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ့ mail တစ္ခုတည္းကိုသာ Block လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ တျခား ျမန္မာျပည္က မိသားစုေတြ သတင္း ရႏုိင္တဲ့ mail ေတြလည္း Block လုပ္ထားပါတယ္။ က်ေနာ္ ဘာမွ မလုပ္ေပးႏုိင္ပဲ သတင္းေတြ ၾကားေနရရင္ စိတ္ဆင္းရဲတာက လြဲၿပီး ဘာမွ အဖတ္တင္ မက်န္ရစ္ခဲ့ တတ္လို႔ပါ။

အပိုင္း (ခ)

က်ေနာ္ အလုပ္မ်ားတယ္လုိ႔ အတိအလင္း ေၾကျငာထားတဲ့ လူေတြ၊ စကား ျပန္မေျပာႏုိင္ပါလို႔ ေၾကျငာထားတဲ့ လူေတြကိုဆို စကား သြားေျပာေလ့ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း အားနာလြန္းၿပီး ရသင့္တာေတာင္ ယူေလ့မရွိတဲ့ ျမန္မာ တစ္ေယာက္ပီပီ အားနာတတ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕လူေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္ စကားလွမ္းေျပာရင္ ျပန္မေျပာတာမ်ိဳး ရွိတတ္ပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္
ေခြးတစ္ေကာင္ သူမ်ားကို လွမ္းေဟာင္ရင္ေတာင္ ဟဲ့ေခြးလုိ႔ေတာ့ အနည္းဆံုး ေအာ္ခံရႏုိင္ ေသးတာပဲ။ က်ေနာ္ လွမ္း ႏႈတ္ဆက္တာ ေလးကို ျပန္မေျဖေတာ့ က်ေနာ္ ခံစားရမလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။

အလုပ္က ဒီေန႔ မၿပီးရင္ ကမာၻႀကီး ပ်က္စီး သြားေတာ့မေလာက္ အလုပ္ မတရား မ်ားပါတယ္ဆိုၿပီး invisible မလုပ္ပဲ G-talk ဖြင့္ထား တာကေတာ့ အဓိပၸါယ္ မရွိဘူးလုိ႔ ျမင္တယ္။
တခါတေလမ်ားဆို မီးေလးေတာင္ စိမ္းေနလုိက္ေသးတယ္ (Busy ေတာင္ မလုပ္ထားဘူး)
  • Invisible ကို ခမ်ားတုိ႔ G-mail ထဲမွာ ၀င္သံုးတဲ့အခါ လက္၀ဲဖက္ ေဘာင္က Chat box မွာ ၀င္ေျပာင္းႏုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ ဆိုလိုခ်င္တာက ေအး သူငယ္ခ်င္း... ငါ အခုေတာ့ အလုပ္မ်ားေနတယ္... ေနာက္မွ ေအးေဆး စကား ေျပာတာေပါ့ ဆိုတာေလာက္ေလး မေျပာသင့္ေပဘူးလား လို႔ ေတြးၾကည့္တာပါ။

အခုေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့... အဲလို ျဖစ္တဲ့ အခါတိုင္း အခါတိုင္းမွာ အရင္ကလို ငါ့အေပၚမ်ား ဒီလူ တစ္ခုခု စိတ္ခုေနလုိ႔လားလို႔၊ က်ေနာ့္မွာ သူ႔အေပၚ၊ သူနဲ႔ အရင္ ခ်က္တုန္းအခ်ိန္က ဘာမ်ား စကားမွားဖူးလဲ ဆိုတာ ျပန္စဥ္းစားၿပီး ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ဘာေၾကာင့္မွန္း မသိ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ေနတတ္တံုးပါပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ၀င္ဆန္႔ေအာင္ မေရာေႏွာတတ္တဲ့ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ ကိုယ္သိလို႔ ရထားသေလာက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး အေပၚမွာ က်ေနာ္ အေကာင္းဆံုး က်ေနာ္ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္ဆံပါတယ္။ က်ေနာ့္အေပၚ စိတ္ခုေနတယ္လို႔ စိတ္ထဲ ထင္သြားရင္ က်ေနာ္ ေနလုိ႔ကို မတတ္ေတာ့တာ အမွန္ပဲ။

ဒါေပမဲ့ ဒီတခါေတာ့ သူတို႔ နာမည္ Online ျဖစ္လာတုိင္း စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခု ခံစားမေန ရေတာ့ေအာင္ က်ေနာ္ Block လုပ္ျခင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းမယ္ စဥ္းစားထားပါတယ္။ ခမ်ား အလုပ္မ်ား (အေရးပါ) သလို က်ေနာ္ အလုပ္မရွိ (အေရးမပါ) ေပမဲ့ က်ေနာ္ ဟာလည္း ခမ်ား မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေလးစားမႈ ေလးေတာ့ လိုခ်င္ ပါတယ္။

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://htoomyat.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.