Sunday, October 5, 2008

[Myo Chit Myanmar | Dedicated for the people of Myanmar] 1 New Entry: တံငါတဲ

တံငါတဲ

ကၽြဲနဖားကုိ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ေနေစာင္းေနၿပီ။ ရာသီဥတုက ၾကည္လင္လင္းလက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လုိခ်င္တာကလည္း ဒီရာသီမ်ိဳးပဲ။ အရွိန္ျပင္းတဲ့က်ေနေအာက္မွာ ျမစ္ဆိပ္ကဆူညံ အသက္၀င္ ေနတယ္။ ကၽြတ္စီးေနတဲ့ သူေတြ၊ ဆုိင္ကယ္စီးေရေဆးေနတဲ့သူေတြ၊ ေရေဆာ့ေနတဲ့သူေတြ၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္ေနတဲ့သူေတြ၊ ဒု႒၀တီျမစ္ေရကို ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ အသံုးျပဳေနၾကတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေက်ာက္ရုိးလုပ္ထားတဲ့ ကမ္းပါးထိပ္က ရပ္ၾကည့္ရတဲ့ ႐ႈခင္းဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မရုိးႏုိင္တဲ့ ႐ႈခင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြဲနဖားရြာကေလးကုိ ခ်စ္တယ္။ ကၽြဲနဖားကုိေရာက္တုိင္း ဒီကမ္းပါးထိပ္ကရပ္ၿပီး ႐ႈခင္းကုိ ၾကည့္ေနၾကေလ။ ဒု႒၀တီျမစ္က ကၽြဲနဖားရြာကုိ ေရာက္ေတာ့ အလယ္မွာ ေသာင္ထြန္းၿပီး ေရစီးေၾကာင္း ႏွစ္ခုကြဲသြားတယ္။ ႐ြာဦးေလာက္ကတည္းက စၿပီးထြန္းလာခဲ့တဲ့ ေသာင္ျပင္ႀကီးေပၚမွာ ကိုင္းပင္ေတြ ေပါက္ေနတယ္။ အဲဒီေသာင္ႀကီးက ကၽြဲနဖားရြာနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းျမစ္ေကြ႔ေလးအထိ ရြာက ၾကည့္လို႔ မျမင္ရေတာ့တဲ့ အကြာအေ၀းထိေအာင္ ရွည္တယ္။ တျခားျမစ္ေတြက ေသာင္ေတြလို စိုက္လို႔ပ်ဳိးလို႔မရတဲ့ ကိုင္းပင္ေတြပဲေပါက္တဲ့ သဲေသာင္ သက္သက္ပါပဲ။
    ၾကည္စိမ္းေနတဲ့ ဒု႒၀တီ ျမစ္ေရရယ္၊ ဟိုးအေ၀းႀကီးမွာ မႈိင္းျပာညိဳေမာင္းေနတဲ့ ကြၽဲနဖားေတာင္ႀကီးရယ္၊ အခုလို ညေနရီရဲ႕ ေနေရာင္ျခည္ေတြရယ္၊ ဒါေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ စိတ္ အပန္းေျဖနည္း တစ္ခုပါပဲ။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာေနရတဲ့ မြန္းက်ပ္အခ်ိန္ေတြမွာ အာ႐ံုထဲ အလြတ္ရမတတ္ ရင္းႏွီးေနတာ ဒု႒၀တီ႐ႈခင္းပါ။ အခုလည္း ျမစ္ကမ္းပါးထိပ္မွာ ရပ္ေငးရင္း ကြၽန္ေတာ္ လိုခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ကြက္တိ ၀င္လာေတာ့ ကမ္းပါးေအာက္ ျမစ္ရွိရာကို ဆင္းလာခဲ့တယ္။ ျမစ္ထဲက ကေလးေတြ၊ လူႀကီးေတြရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြကို ကူးစက္ခံစားရင္းေပါ့။ ကမ္းပါးေျခမွာ လြန္းတင္ဖို႔ ေမွာက္ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၀မ္းဗိုက္ေပၚ ကင္မရာအိတ္ကို တင္လိုက္တယ္။ ေနလံုးကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမစ္ရဲ႕အေနာက္ထိပ္မွာ ေနလံုးႀကီးက စီးမိုး ေနၿပီး ျမစ္ထဲမွာ ေပ်ာ္ေနတဲ့ ျမစ္မင္းရဲ႕ အေဖာ္ေတြကို ရပ္တန္႔ႏႈတ္ဆက္ေနသေယာင္။ ေနလံုးရဲ႕ ေအာက္ေျခဘက္စီမွာ ထန္းပင္ေတြ ရွိေနတယ္။ ကင္မရာေပါက္က ေခ်ာင္းၾကည့္လိုက္ၿပီး Focus ကို ကစားလိုက္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္ လိုခ်င္ေနတဲ့ အေနအထားကို ရလာေတာ့တာပဲ။ ခလုတ္ကို တစ္ခ်က္ႏွိပ္ လိုက္တိုင္း ကြၽန္ေတာ့္ရင္တစ္ခါခုန္သြားတယ္။ ကင္မရာေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္က ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ ဘယ္ ေတာ့မွ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့၊ မတင္းတိမ္ႏိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းေလ။ ကင္မရာကို မ်က္စိေရွ႕ကဖယ္ၿပီး သဘာ၀အတိုင္း ၾကည့္ေနမိျပန္တယ္။ ကြၽဲနဖားရဲ႕ Sunset က လူသိ နည္းတယ္။ ျမစ္ထဲကေနပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ကမ္းပါးထိပ္ ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္ စံမီတဲ့၊ ေတာ္၀င္တဲ့ Sunset ပါ။
    အာရွႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုမွာ ႏွစ္သိမ့္ဆုရခဲ့တဲ့ ဓါတ္ပံုက ဒီကမ္းပါးထိပ္မွာ ရပ္ရင္းရခဲ့တဲ့ စိတ္ကူး အေတြးနဲ႔ ႐ိုက္ခ်က္ဆိုတာသိေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ေဘာ္ဒါေတြ ကြၽဲနဖားသြားဖို႔ ေလာေဆာ္ေတာ့တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ သတိရေသးတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ရယ္၊ေအာင္ေက်ာ္ရယ္၊ စိုးလြင္ရယ္၊ ျမင့္ေမာင္ရယ္ ေလးေယာက္ေပါ့။ အခုလိုပဲ ေႏြရာသီႀကီး ျမစ္ကမ္းပါးအတိုင္း ရြာအေနာက္ဘက္ အေတာ္လွမ္းလွမ္းထိေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီးႏွစ္ေယာက္ တည္းေနတဲ့ ျမစ္ကမ္းပါးထိပ္က တဲကေလးမွာ တစ္ေနကုန္ အခ်ိန္ျဖဳန္းၾကတယ္။ အဲဒီၿခံထိပ္ကၾကည့္ရင္ ႐ႈခင္း ကပိုလွတယ္။ ေနာက္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး ရတနာတစ္ပါးေပါ့။ ရြာထဲမွာက ကေလးေတြအသံနဲ႔ ဆူညံေန႐ံုတင္မကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သြားတဲ့ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ၾကတာေလ၊ ကင္မရာ၊ သံုးေခ်ာင္းေထာက္စင္နဲ႔ လြယ္ အိတ္ေတြ လြယ္ထားတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြေနရင္း၊ ထိုင္ရင္း ႐ံုသြင္းျပခံရတဲ့သတၱ၀ါေလးေတြလိုပဲ။ အဲဒီေတာ့ ရြာစြန္က ဘိုးေတာ္ဘြားေတာ္ၿခံက ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ ကြန္းခိုရာ ျဖစ္ခဲ့ေတာ့တာေပါ့။
    ၿခံကေလးရဲ႕ ကမ္းပါးက မတ္ေစာက္တယ္။ မိုးတြင္းမွာ လႈိက္ၿပီး ေရတိုက္ စားထားေတာ့ အခုလို ေႏြရာ သီဆိုရင္ ျမစ္ကမ္းပါးဟိုက္ ၿပီးရွိေနတာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရိပ္ရေအာင္ တမင္သက္သက္ အမိုး မိုးေပးထားတဲ့ အတုိင္းပဲ။ စားစရာ (အဓိကကေတာ့ ထန္းရည္နဲ႔ အျမည္း ေပါ့) ေတြယူၿပီး ကမ္းပါးေအာက္က သဲျပင္ေပၚမွာ စခန္းခ်ၾကတယ္။ အျမည္းေလးစားလိုက္၊ ထန္းရည္ေလးေသာက္လိုက္၊ သဲေပၚ မွာ လဲွအိပ္လိုက္၊ ကိုင္းပင္ေတြ ၾကားက ပ်ံလာတတ္တဲ့ ဟသၤာေတြ စုန္ဆန္ျမဴးၿပီ ဆိုရင္ Tri Pot ေရွ႕ရပ္ၿပီး တစ္ကြက္၊ ႏွစ္ကြက္ေလာက္ ႐ိုက္လိုက္ အဓိကကေတာ့ Sunset ပါပဲ။ အဲဒီေနရာေလးမွာ သူတို႔နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တာပါ။
    ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စခန္းကို "ျမလိပ္ကမ္းသာ"လို႔ နာမည္ ေပးထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕အေတြးအာ႐ံုေတြ ျဖန္႔က်က္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္တယ္။လန္းဆန္း လတ္ဆတ္စြာ အသက္ ႐ွဴႏိုင္တယ္။ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ႐ႈခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္။ ဒီစကားကို အက်ယ္ေျပာရရင္ ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္ လို႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ "ျမလိပ္ကမ္းသာ"ဟာ အဲဒီ စကားကို လံုးေစ့ပတ္ေစ့ အက်ဳံး၀င္တယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ၁၀ ေပ ေလာက္ ေ၀းတဲ့ေနရာမွာ ၾကည္စိမ္းေနတဲ့ ေရျပင္၊ ေပ ၂၀ ေလာက္ က်ယ္တဲ့ေရရဲ႕ ဟိုဘက္မွာ ေသာင္နဲ႔ကိုင္းပင္ေတြ၊ ေနာက္ ကိုင္းပင္ ေနာက္ခံမွာ ဟိုဖက္ကမ္းက သစ္ပင္အုပ္အုပ္၊ ေနာက္ေတာ့ အဓိကရ စိတ္လႈပ္ရွားရတာ ဟိုးအေ၀းႀကီးက တိမ္ျပာျပာ ေတြ၊ အလယ္မွာ ထင္ရွားမတ္တည္ ေတြ႔ရတဲ့ ျမလိပ္ေတာင္ပါ။ ကြၽဲနဖားေတာင္လို႔လည္း ေခၚတတ္ၾကေသးတယ္။ အဲဒီလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အာ႐ုံကို ႏႈိးဆြႏိုင္မယ့္ ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္ေတြ ျပည့္စံုတဲ့ စခန္းေလးပါ။
    တစ္ရက္ေတာ့ ေသာက္လိုက္၊ ျမည္းလိုက္ လုပ္ေနတုန္း ေသာင္စြန္းကိုင္းပင္ ေတြ ၾကားကေန ေလွတစ္စီး ေလွာ္လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ေလွေပၚမွာ ဘိုးေတာ္ ဘြားေတာ္ ႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ လူ ငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရယ္ ပါလာတယ္။ သူတို႔ကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေတြ႔သြားေတာ့ ေလွကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကမ္းဘက္ ကပ္လာတယ္။
    "ငါး ယူဦးမလား၊ ပုစြန္လဲပါတယ္" "ဘယ္လိုေရာင္းလဲဗ်"
    "ဒီငါးက တစ္ေကာင္လံုး ငါးရာပဲေပး၊ ပုစြန္က တစ္ေကာင္ကို တစ္ေထာင္ပဲ ေပး၊ ၂၀ သားေတာ့အသာ ေလးရွိတယ္"
    ငါးကိုၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ တြန္႔သြားတယ္။ ငါးရွဥ့္အႀကီးစားလို၊ ေျမြလို ရွည္ရွည္တုတ္တုတ္ မည္း မည္းႀကီး၊ ေအာင္ေက်ာ္ ကေတာ့ စိတ္၀င္စားေနပံုပဲ။
    "ဒါ ငါးေျမြနီလို႔ ေခၚ တယ္။ ယူရင္ အကုန္လုပ္ေပးမယ္၊ ဆရာတို႔ ဒီမွာ ကင္စားၾကေပါ့။ တဲျပန္ၿပီး င႐ုတ္ သီး၊ ၾကက္သြန္ျဖဴပါ ေထာင္းၿပီးကိုင္ေပးမယ္" ထန္းရည္ကို အာေတြ႔ ေနတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္တို႔က လည္း ၀မ္းသာအားရေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေတာင္ဆုပ္နီးနီးရွိတဲ့ ပုစြန္ႀကီးကိုပဲ စိတ္၀င္စားေနတယ္။
    "ပုစြန္ယူပါဆရာ ဒီ တစ္ေကာင္ထဲ ျဖစ္ေနလို႔ပါ"
    အဲဒီလိုနဲ႔ အေရာင္းအ၀ယ္ တည့္သြားတယ္ပဲ ေျပာပါေတာ့။ သူတို႔တဲကို ျပန္ၿပီး င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္ ယူေပးမယ္တဲ့။
    "ဟိုး မွာေလဆရာ"
    ကိုင္းပင္ေတြၾကားထဲ ဒု႒၀တီေသာင္ေပၚမွာ တဲ ကေလးတစ္လံုးကို ေတြ႔ လိုက္ရတယ္။ ေျမစိုက္လို႔ ေခၚမလားေတာ့ မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ မေခၚတတ္တဲ့ တဲကေလးမွာ နံရံမလိုဘူး။ အမိုးစြန္းက ေျမႀကီးနဲ႔ ထိလုလု ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က ႐ုတ္တရက္ စိတ္ကူးေပါက္သြား ၿပီး...
    "ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုက္ ခ်င္တယ္၊ လိုက္လို႔ရမလား"
    "ရသားပဲ ဆရာရဲ႕၊ ဆရာတို႔က ေလးေယာက္ ဆိုေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္ လာျပန္ႀကိဳမယ္"
    လူငယ္ေလးက တက္ တက္ ႂကြႂကြပါပဲ။ တဲကေလး ကို ေရာက္သြားေတာ့ အေ၀းက ျမင္ရတာထက္ ပို သိမ္ႏုပ္ေနတယ္။ ဘြားေတာ္က ငါးကိုင္၊ ဘိုးေတာ္က ၀ါးကိုခြဲ အေခ်ာသပ္ၿပီး ငါးကင္ဖို႔ ညႇပ္လုပ္ေပးေနတာ ကို ရပ္ၾကည့္လိုက္၊ ေသာင္ေပၚက ကိုင္းပင္ေတြကို ေငး ၾကည့္လိုက္၊ ကမ္းေပၚက ရြာကိုေမာ့ၾကည့္လိုက္၊ တဲ ကေလးထဲကို ၾကည့္လိုက္နဲ႔ ေလ့လာတယ္။ အမည္တပ္ထားတဲ့ စပ္စုျခင္းတစ္မ်ဳိးနဲ႔ စပ္စုေနတုန္း တဲထဲက ၀ါး ကြပ္ပ်စ္ကေလးေပၚမွာ သူငယ္တန္း ဖတ္စာအုပ္ကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။
    "အေဒၚတို႔က မိသားစု ဘယ္ေယာက္လဲ" "ေလးေယာက္" "ေနာက္တစ္ေယာက္ ေကာ" "ေက်ာင္းသြားတယ္၊ ေကာင္မေလးကို ဒီႏွစ္ ေက်ာင္းစထားတာပဲ" ဘြားေတာ္က အသက္ ငါးဆယ္ကို ေတာ္ေတာ္ ကေလးကို ေက်ာ္ေနၿပီ၊ ေမြးစားထားတာ မ်ားလား။
    "သမီးလား၊ ေျမးလား"
    ဘြားေတာ္က ေမာ့ ၾကည့္တယ္။ ရွက္သြားတာလား၊ စိတ္႐ႈပ္သြားလား ေတာ့ မသိဘူး။ ဘာမွ ျပန္ မေျပာဘူး၊ ဘိုးေတာ္က ေလွေပၚက ပိုက္ကြန္ကို သြားထမ္းလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျဖန္႔ျဖန္႔ၾကည့္ေနတာပဲ။ အေပါက္ရွာတာလား၊ ဘာလားမသိပါဘူး။ ေစာေစာက ကြၽန္ေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို မေျဖေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ထပ္မေမးရဲေတာ့ဘူး။
    အဲဒါ သူတို႔ မိသားစုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ စေတြ႔ခဲ့ၾကတဲ့ အျဖစ္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္းလည္း ကြၽဲနဖား ေရာက္တိုင္း သူတို႔ဆီ ေရာက္ျဖစ္တယ္။ လမ္း ၃၀ က အေမႊးအႀကိဳင္ေတြနဲ႔ အကင္ေတြကို ၿငီးေငြ႔ေနခ်ိန္ မွာ ဒု႒၀တီေသာင္ေပၚက တံငါသည္ ဘြားေတာ္ရဲ႕ လက္ရာ င႐ုတ္သီးစပ္စပ္ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ဂ်င္းနံ႔ေမႊးေမႊး လတ္ဆတ္တဲ့ ငါးကင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ခံတြင္း ၿမိန္ ေစတယ္ေလ။
သူတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးလာတာနဲ႔အတူ သူတို႔အေၾကာင္းကို ပိုသိလာရတယ္။ ဘြားေတာ္ နဲ႔ဘိုးေတာ္က အသက္အတူ တူ၊ ၅၄ ႏွစ္ ရွိၿပီတဲ့။ ၿမိဳ႕ေပၚက ၅၄ ႏွစ္ေတြ ပါတိတ္ ၀မ္းဆက္နဲ႔ မိတ္ကပ္ ေရြးေန ခ်ိန္မွာ ဒုဌ၀တီေသာင္ေပၚက ၅၄ ႏွစ္ကေတာ့ ကြန္ဖာေနတုန္း။ ကြန္ပစ္ေနတံုး တစ္ေန႔တာ ထမင္းအတြက္ တစ္ေန႔တာ ႐ုန္းကန္ေနရတုန္း ေပါ့။ ဦးစံျမနဲ႔ ေဒၚေအးေငြမွာ သားသမီး ၁၀ ေယာက္ ရွိ တယ္။ ေမြးဖူးတာကို ေျပာတာပါ။ ကေလး ၆ ေယာက္ က ဆံုးသြားၿပီတဲ့။ ပထမ ကေလး ၃ ေယာက္က ဟိုး အထက္ဘက္က သစ္ေတာႀကီးထဲမွာ ငွက္ဖ်ားမိၿပီး ဆံုး ခဲ့တာတဲ့။ ကေလးေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ တုန္ခိုက္ၿပီး ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ ပူေနတာကိုဒီအတိုင္း ထိုင္ ၾကည့္ေနရတယ္။ သဲႀကီးမဲ ႀကီး ရြာေနတဲ့ မိုးနဲ႔ အရွိန္ျပင္းတဲ့ ဒု႒၀တီရဲ႕ေဘးမွာ ဘာမွလုပ္စရာ မရွိဘဲ၊ ဘာမွ လုပ္လို႔ မရဘဲ ကေလး ၃  ေယာက္ကို ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ ဆင့္ လက္လႊတ္ခဲ့ရၿပီး စိတ္ နာနာနဲ႔ ေအာက္ဘက္ကို စုန္ဆင္းလာရင္း အခု ဒီေသာင္ေပၚမွာ ေသာင္တင္ေနေတာ့တာ ႏွစ္ ၂၀ ေတာ့ အနည္းဆံုး ရွိေရာေပါ့တဲ့။
    ေနာက္ကေလးေတြကလည္း ေဟာဒီေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ေျပးရင္လႊားရင္းက ဆံုး႐ံႈးရတာေတြပဲ။ တစ္ ေယာက္က ပိုးထိတာ ေဆး႐ံုက ေက်ာက္မီးမွာပဲ ရွိတာကိုး မမီေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေယာက္က အနာရင္းၿပီး ငန္းလိုက္သြားတာ၊ ေနာက္ဆံုးကေလးေလး ကေတာ့ အျပင္ကို "ကိုယ္ေကာင္" ပဲ ပါလာေတာ့တယ္။ ကေလး ဆံုးၿပီး မေအမီးယပ္က်ဳိးတာ ႏွစ္ေပါက္ပဲတဲ့။ အခုေတာ့ အႀကီးမ ၂ ေယာက္ရယ္၊ ရဲေက်ာ္ရယ္၊ စံပယ္ရယ္ သားသမီး ၄ ေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္မွာ ဦးစံျမနဲ႔ ေဒၚေအးေငြက ေဆးေပါ့လိပ္ကို အေငြ႔ေထာင္း ေထာင္းထေအာင္ ဖြာႏိုင္ရင္ပဲ ေက်နပ္ေနတတ္ၿပီ။
    သမီးအႀကီး ၂ ေယာက္ က "ရမန္း"မွာတဲ့ "ရမန္း" ဆိုတာ ျမစ္ညႇာက ရြာႀကီးေပါ့၊ ေသာင္ေပၚမွာ တံငါလုပ္တဲ့ ေကာင္မေလးေတြဟာ ျမစ္ထဲက ေမာ္ေတာ္စပယ္ယာ နဲ႔ အေၾကာင္းပါတာ ဘယ္ ေလာက္႐ိုးရွင္းလဲ။ တံငါ နာနီးတံငါ မျဖစ္ၾကဘဲ။   တံငါနားနီး သစ္ခုတ္သမား ျဖစ္ကုန္တာကေတာ့ ကြၽမ္း က်င္မႈနဲ႔ ေငြစီးဆင္းမႈ အေပၚ မူတည္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေလာက္ေလာက္လားလား အားကိုးႏိုင္တဲ့ ရဲေက်ာ္ ရယ္၊ ဘိုးေတာ္ ဘြားေတာ္ ရယ္က တံငါအလုပ္ကို ေဇာက္ခ်လုပ္ၿပီး  စံပယ္ကို ေက်ာင္းထားေပးတယ္။ မႏွစ္က ေက်ာင္းပ်က္ရက္မ်ားလို႔ စာေမးပြဲ ေျဖခြင့္မရေတာ့ သူငယ္တန္းကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္တတ္ေနရတာ တဲ့။
    ထြားက်ဳိင္းတဲ့ ကေလးငယ္က တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး၊ ေလး ေအာ္ဆိုလိုက္၊ စကၠဴ႐ုပ္ ကေလးေတြနဲ႔ ေဆာ့လိုက္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ကို သူစိမ္း ေတြလို႔ မသတ္မွတ္ေတာ့တာလား၊ သူစိမ္းေတြ ေရွ႕မွာ ေၾကာက္ရ၊ လန္႔ရ၊ ရွက္ရမွန္း ကို မသိတတ္တာလားေတာ့ မသိဘူး
    "ဒီေကာင္မက ဒီ ေကာင္မနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေပါ့။ ဒီအေကာင္က ဒီေကာင္မကို လိုက္ႀကိဳက္ေရာ အဲဒီေတာ့ ဒီေကာင္မနဲ႔ ဒီေကာင္မနဲ႔ ခ်ၾကတာေပါ့။ ဟား... ဟား... ဟား ဟုတ္ၿပီကြ၊ ခ်ကြ၊ ခ်ရင္း ခ်ရင္းနဲ႔ ဒီေကာင္မ လဲသြားေရာ ေဟာ ေဟာ ဦးသာေအာင္ ေရာက္လာေရာ။ ဦးသာေအာင္က ဒီေကာင္မေတြကို ဆြဲရင္းဆြဲရင္း သူပါ နပန္း လံုးၾကျပန္ေရာ ဟား... ဟား... ဟား ဟဲ့ေသာက္ ေကာင္မ ညည္းလင္အားကိုး နဲ႔ ႀကီးက်ယ္မေနနဲ႔ လာ ခ်မယ္ မွတ္ပလား ဟုတ္ၿပီ ကြ ခ်ကြ"
    ကြၽန္ေတာ္ သူတို႔ကို စိတ္၀င္တစား ၾကည့္ေနမိတယ္။ သူ႔ကေလးကကြၽန္ေတာ့္သမီးထက္ႀကီး တစ္ႏွစ္၊ ငယ္တစ္ႏွစ္ပါပဲ။စိတ္ထဲမွာ မေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ ေ၀ဒနာတစ္ခုနဲ႔ သက္ျပင္းခ်လိုက္မိေတာ့ ဦးစံျမက ေမာ့ၾကည့္တယ္။
    "စံပယ္ ဟိုေသာင္စပ္မွာ သြားေဆာ့စမ္း၊ မေန႔က ရြာထဲမွာ ရန္ျဖစ္တာေတြ႕လာတာေလ ဆရာရ႕ဲ၊ ည တိုင္း ဗီဒီယိုကားေတြ သြားၾကည့္လိုက္၊ သူ႔ဟာသူ ဇာတ္လမ္းလုပ္ ကစားလိုက္ပဲ ဆရာေရ႕ ကေလးေဖာ္လည္း မရွိဘူးကိုး"
    "ကိုသာေအာင္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ"
    "ရြာလူႀကီးေလ ဆရာရဲ႕ လူႀကီးက ၀င္ဖ်န္ေတာ့ သူ႔ပါ လံုးပစ္တာ ဟိုက စိတ္ဆိုးဆိုးနဲ႔ တစ္ေထာင္စီ ဒဏ္႐ိုက္ လိုက္သတဲ့"
    ဦးစံျမက ဘာမွ မထူးဆန္းသလို ထမင္းစားၿပီး ေရေသာက္တာေပါ့ဆိုတဲ့ ေလသံ နဲ႔အေျပာဟာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ပိုရင္နာေစတယ္။ မည္းတူး ညစ္ၿပီး ပိန္ခ်ဳိင့္ေနတဲ့ အိုးထဲက ဆန္ကြဲသာသာ ဆန္ေတြ ကို သစ္သားေယာက္မနဲ႔ ေမႊ ေနတဲ့ ဦးစံျမကိုပဲ ၾကည့္ေနမိတယ္။ ကေလးမရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိတ္လန္႔မိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ဦးစံျမရ႕ဲ ေသြးေအးမႈမွာ ပိုၿပီး ေသြးပ်က္ ခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ပါးစပ္က တစ္ခုခု ေျပာလိုက္မိ တယ္နဲ႔ တူတယ္။ "ဗ်ာ" ဆိုတဲ့ ဦးစံျမ အသံၾကားမွ ကြၽန္ေတာ္ အသိ၀င္လာတယ္။
    "ရည္မွန္းခ်က္ ဟုတ္လား ဟဲဟဲဟဲ ကြၽန္ေတာ္ အခုခ်က္ေနတဲ့ ထမင္းအတြက္ တစ္ေနကုန္ ေလွထဲ၊ ေရထဲမွာ ေနရတာ ဆရာရဲ႕။ အခု ထမင္းစား ၿပီးရင္ ငါးမိ မမိ သြားၾကည့္ ရဦးမယ္။ ညေနက်ေတာ့ ေကာ ကြန္ထဲမွာ ငါးရခ်င္မွ ရတာ၊ အဲလိုနဲ႔ မိုးခ်ဳပ္ေတာ့ ေနာက္ေန႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အိပ္ရဦးမယ္။ မအိပ္ရင္ ေနာက္ေန႔ ဘယ္ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ဟဲ... ဟဲ ...ဟဲ အခု ထမင္းကေတာ့ ဗိုက္၀မွ ေကာင္းေကာင္း အိပ္ႏိုင္မွာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ရဲေက်ာ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေျပာ ေနရတာ ဆရာလည္းၾကားမွာေပါ့။ "စားႏိုင္မွ အိပ္ႏိုင္မွာ၊ အိပ္ႏိုင္မွ စားႏိုင္မွာ"လို႔ေလ ဟဲ...ဟဲ...ဟဲ ဆရာရယ္ ရည္မွန္းခ်က္ဆိုတာ စိတ္ကူး ယဥ္လို႔ေတာ့ ေကာင္းသား ကိုး ဆရာရဲ႕"
    ဦးစံျမရဲ႕ တဟဲဟဲ ရယ္သံနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဒႆနက ကြၽန္ေတာ့္ေခါင္းကို ကိုက္ခဲ လာေစတယ္။ ျမစ္ျပင္နဲ႔ ကိုင္းေတာကို ျဖတ္တိုက္လာ တဲ့ေလကေအးသေလာက္၊ လန္းဆန္းသေလာက္ ကြၽန္ေတာ့္ဆီ အေရာက္မွာေတာ့ မႈိင္းမိတဲ့ေလ ျဖစ္ေနၿပီ။
    ကြၽန္ေတာ္ဟာ သူတို႔ မိသားစုနဲ႔ ရင္းႏွီးလာေလေလ သူတို႔မိသားစုအေၾကာင္း သိရေလေလပါပဲ။
    "လူျပက္ေတြ ေျပာသ လိုေပါ့ ဆရာရယ္ "ပါနီထဲ ကလာတဲ့ ပိုက္ဆံ ပါနီထဲ သြားတယ္"ဆိုတာ တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့လည္း အခ်ီႀကီး မိတတ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ဆီက "ဟုန္းေရ" က်လာလိုက္တာ ဆရာေရ ပုစြန္ေတြ ငါးေတြဆိုတာ ဖမ္းမကုန္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔က ေႏြနဲ႔ ေဆာင္းသာ ေသာင္ေပၚမွာ ေနႏိုင္တာေလ။ မိုးတြင္း ဆို ဟိုးကမ္းပါးမွာ ကပ္ေနရတာ ရြာကေတာ့ ကိုယ့္ရြာလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲဒီႏွစ္က အိမ္ကေလး ၀ိုင္းကေလး ေတာ့ ေအာင္ပဟဲ့လို႔ တြက္တာ။ က်ဳပ္က စံပယ္အတြက္ တီဗြီေလးတစ္လံုးေလာက္လည္း ၀ယ္ေပးခ်င္ ေသးတာကိုး။ အဲဒီႏွစ္က ေရကလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးတာ ကမ္းျပည့္ပဲ၊ ထင္းေတြဆိုတာလည္း ေမ်ာလာ လိုက္တာ တင္းက်မ္းပဲ။ ထင္းဆင္းဆယ္တာ ကံေကာင္းလို႔ မေသတာေပါ့ ဆရာရယ္။ ကြၽန္းတံုးက ေစ်းေကာင္းေတာ့ ကြၽန္းတံုးမဲၿပီးလိုက္တာ ေနာက္ကေရေမ်ာက ခါး၀င္ေဆာင့္ပါ ေလေရာ။ အခုထက္ထိ မေပ်ာက္ခ်င္ဘူး။ ပုစြန္ဖိုး၊ ငါးဖိုး ရတာေတြလည္း အႏွိပ္ဆရာေတြဆီ ေရာက္ကုန္တာပဲ။ အႏွိပ္ဆရာဆီ သြားရလြန္းလို႔ ေနာက္ဆံုး ေအးေငြ ႏွိပ္တတ္လာတာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ မိုးတြင္း အလုပ္ပါးၿပီဆို က်ဳပ္တို႔ကို ေအးေငြ ႏွိပ္ေကြၽးတာပဲ"
    ပိုက္ကြန္နဲ႔ ေလွကို အရင္းျပဳေနရတဲ့ ေဒၚေအးေငြ နဲ႔ စံပယ္က ကိုရီးယား ေရစီးေၾကာင္းရဲ႕ အဟုန္ကို မေတာ္လွန္ႏိုင္ၾကဘူးတဲ့။ ရဲေက်ာ္ကလည္း ကာရာအိုေကကို ခင္တြယ္ေနတတ္ၿပီတဲ့။ ဦးစံျမစကားေတြ နားထဲမွာ လွ်ံေနတယ္။ ကဲ အဲဒီပိုက္ကြန္ထဲမွာ တီဗီြတစ္လံုး ဘာေၾကာင့္ မမိရတာလဲ။ အိမ္တစ္လံုးေလာက္ ေကာ ဘာေၾကာင့္ မပါလာရတာလဲ။ ပိုက္ကြန္ေပါက္ စိတ္စိတ္ကေလးေတြကေန ဒီလိုပစၥည္းေတြ ဖမ္းဖို႔ ႀကိဳး စားေနခဲ့တာ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ကုန္ခဲ့ၿပီလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္သမီးရဲ႕ အ၀တ္အစားေတြ စံပယ္ဖို႔ ယူလာေပးတဲ့ အခါတိုင္း ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဒါနအတြက္ ၀မ္းသာမိသလို အ၀တ္ေဟာင္းကေလးေတြအတြက္ ေပ်ာ္ရတာ တန္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ အေတြးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ၀မ္းနည္းေစတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြ၊ ႏွလံုးသားေတြကို ကြၽန္ေတာ့္ ကင္မရာနဲ႔ အမိဖမ္းႏိုင္ဖို႔ ႐ိုက္ခ်က္ေတြ စဥ္းစားေနတုန္း ကြၽန္ေတာ့္ေခါင္းထဲကို စာေၾကာင္းေတြ တန္းစီ၀င္လာတယ္။
တံငါ ... တဲ
ေသာင္ျပင္လႊတ္တဲ့
 ေခြးလည္း
 မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္
 ေသာင္ျပင္တဲက လူေတြမွာ
ခ်မ္းသာတာက
 ပိုက္ကြန္စုတ္စုတ္ တစ္ခုပဲ
 ျဖစ္ရဲ႕
အစိတ္ဆံုးဆိုတဲ့ ပိုက္ကြန္ဟာ
(ယုတၱိေဗဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္စြာ)
အႀကီးဆံုးဆိုတဲ့ ပစၥည္းေတြ လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈး
အဲဒီၿမံႇဳးထဲမွာ
ဆန္ကြဲနဲ႔ တိုကာထြာကာ
မေသ႐ံု အာဟာရေတြပဲပါ။
ခပ္စိတ္စိတ္၊
ပိုက္ကြန္ေပါက္က
တိုရွိဘာႀကီး ေလွ်ာက်
အိမ္ဆိုတာႀကီး ေလွ်ာက်
ေနာက္...
လူမႈသုခ မွန္သမွ် ေလွ်ာက်
ေသာင္ျပင္လႊတ္တဲ့ ေခြးေတြ
မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္
သူတို႔ အလုပ္ဟာ
စားဖို႔အတြက္ အိပ္ရင္း
အိပ္ဖို႔အတြက္ စားရင္း
ဒီလိုနဲ႔
သားသမီး ပြားစီး
အိပ္မက္ႀကီးႀကီးေတာင္
မမက္ဖူးခဲ့။
    ကြၽန္ေတာ္ ကဗ်ာဆရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရင္ထဲမွာ ခံစားရလြန္းတဲ့အခါ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာ ခဲ့တယ္။
    လြန္းတင္ထားတဲ့ ေလွေပၚမွာထိုင္ၿပီး စဥ္းစားေန၊ ေတြးေနခဲ့တာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ၾကာသြားခဲ့တယ္။ ေနလံုးႀကီးလည္း ဟိုး... အေနာက္ဘက္ ေကာင္းကင္ေအာက္ ငုံ႔လွ်ဳိးသြားခဲ့ၿပီ။ ေရခ်ဳိးဆိပ္လည္း တိတ္ဆိတ္ ေနၿပီ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း က်န္ေတာ့တယ္။ ကဗ်ာကေလးေရးၿပီးကတည္းက ဦးစံျမတို႔ဆီ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အခုလည္း မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေမွာင္လာၿပီေလ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ ရဦးမယ္။     
X X X
အျဖဴေရာင္၊ေရႊ၊

(ေ႐ႊအျမဳေတ မွ ကူးယူေဖၚျပသည္။ ဤစာမူအား ေ႐ႊအျမဳေတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ အသံုးမျပဳရ)

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://myochitmyanmar.org/index.php?format=feed&type=rss. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.