ေမာင္ေအး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ကို ဘာသြားရႈပ္သလဲ
-မိုးသီး -
ေမာင္ေအး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိင္ငံကိုသြားတယ္။ သူနဲ ့အတူ လူ၅၅ ေယာက္ပါသြားတယ္။
- အာရွအေ၀းေျပးကားလမ္းေဖါက္ဖို ့
- ျမန္မာလယ္ယာေတြ ဘဂၤလားေဒါရွ္ ့ကိုငွားရမ္းဖို ့ကိစၥေတြပါ၀င္တယ္။
- ေရေၾကာင္းပိုင္နက္ သတ္မွတ္ဖို ့ကိစၥ
- ကုန္သြယ္ေရး၊ယဥ္ေက်းမႈ ဖလွယ္ေရးနဲ ့ ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥေတြပါ၀င္တယ္။ဒီထဲမွာ အာရွအေ၀းေျပးလမ္းေဖါက္တဲ့ ကိစၥနဲ ့ ျမန္မာလယ္ယာေတြကို ဘဂၤလားေဒါရွ္ ့ကိုငွားရမ္းဖို ့ကိစၥေတြက စိတ္၀င္စားဖို ့ေကာင္းပါတယ္။ အာရွ ဟိုက္ေ၀းကေတာ့ ေရြျပည္ေတာ္ေမ်ွာ္တိုင္းေ၀း၊ ဘယ္ေတာ့မွမျပီးနိင္တဲ ့ပေရာဂ်က္ တခုျဖစ္ေနပါတယ္။ ကုလသမဂ ဖြင့္ျဖိဳးေရး အစီအစဥ္တခုျဖစ္တဲ့ - United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific (ESCAP -က ၁၉၅၉ ခုနစ္မွစတင္ျပီး အာရွနဲ ့ဥေရာပ ကို ဆက္သြယ္ေရး ေဖါက္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့စတင္လာခဲ့တာပါ။ အာရွတလြား ၃၃နိင္ငံအတြင္းကိုျဖတ္သန္းျပီး ဥေရာပအထိ ဆက္သြယ္ဖို ့ရည္မွန္းခဲ့တယ္။
ဥေရာပ နိင္ငံေတြလို ကားလမ္းမီးရထားလမ္း ေတြကြန္ယက္သဖြယ္ ေဖါက္လုပ္ၾကျပီး နိင္ငံၾကားမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ ကို အစြမ္းကုန္ျမင့္တင္နိင္ဖို ့ျဖစ္တယ္။ ဒီပေရဂ်က္ဟာ ဥေရာပမွာ အၾကိဳးအျမတ္ေတြကို အေျမာက္အမ်ားခံစားေနရပါတယ္။
အာရွမွာေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ေကာင္းပါတယ္။ ဒီလမ္းေတြေဖါက္ဖို ့အတြက္ အာရွနိင္ငံေတြရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ေေရာမစိန္ေခၚမႈကေတာ့ နိင္ငံေရးမတည္ျငိမ္မႈေတြနဲ ့ ေငြေၾကးအခက္ခဲျဖစ္တယ္။ ပေရာဂ်က္ကေႏွာင့္ေႏွးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုနစ္မွာ ေငြေၾကးမလံုေလာက္မႈေၾကာင့္ စီမံဂ်က္ရပ္ဆိုင္းသေလာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ၊ ၂၀၀၃ ခုနစ္ ဘန္ေကာက္မွာျပန္လည္ေဆြးေႏြးျပီး၂၀၀၄ ခုနစ္မွာ ရွန္ဟိုင္းမွာ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးၾကျပန္တယ္။
ပေရာဂ်က္မွာေဖၚျပထားတဲ့ ေဖါက္လုပ္မဲ့လမ္းေတြက AH1, AH2 , AH3
စသျဖင့္ AH 87 အထိရိွပါတယ္။ ဒီပေရာဂ်က္ေျမပံုအရ ျမန္မာျပည္ကိုျဖတ္သြားမဲ ့ အာရွကားလမ္းမကေတာ့ AH1 , AH2 ေတြျဖစ္ပါတယ္။ AH-1 က မိုင္ေပါင္း ၁၂၈၄၈ မိုင္၊ AH-2 က ၈၃၂၆ မိုင္လို ့ ေဖၚျပထားတယ္။ ထိုင္းမွာေတာ
အရွအေ၀းေျပးလမ္းမၾကီးဟာေဖါက္လုပ္ျပီးစီလို ့ ျမန္မာနိင္ငံမဲေဆာက္ျမိဳ ့အထိအဆံုးသတ္ေပးထားပါျပီ။ ျမန္မာဖက္ကေတာ့ ဆက္လက္မေဖါက္ နိင္ေသးပဲ ကယ္သူေ၀းျဖစ္ေနပါတယ္။ မဲေဆာက္ကေန ျမ၀တီကမ္းလမ္းမဟာ ေသခါနီးလူမမာလို ဖုတ္လိုက္ဖုတ္လိုက္နဲ ့ ၀င္သက္ထြက္သက္ကိုမနည္းရူေနရပါတယ္။ (စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ကားလမ္းဟာ တလမ္းသာျဖစ္ျပီး ကားေတြက အသြားတရက္အျပန္တရက္နဲ ့ မိုင္ ၅၀ ေလာက္ခရီးကို အသက္ကိုဖက္နဲ ့ထုတ္ျပီးသြားေနရတယ္လို့သိရပါတယ္။)
ဒီအေျခအေနမွာ ေမာင္ေအး ဘဂၤလားေဒါ့ရွ္ကိုကားလမ္းေဖါက္ဖို ့သြားတယ္ဆိုတာ အေတာ့ကိုရီစရာေကာင္းတဲ့ခရီးစဥ္ပါ။ ဒီလမ္းၾကီး ျမန္မာ ျပည္က ေဖါက္လုပ္ျပီးစီးသြားရင္ေကာင္းပါတယ္။ မေကာင္းတာကေတာ့ နိင္ငံေရးတည္ျငိမ္မႈနဲ ့စီးပြားေရးအရအၾကပ္ဆိုက္ေနတဲ ့ျမန္မာနိင္ငံမွာ ဘယ္ေတာ့ဒီလမ္းၾကီးျပီးမလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ေမာင္ေအးဟာ ဘဂၤလားေဒါရွ္ ကို သြားတဲ့ခရီးစဥ္မွာ အရွအေ၀းေျပးလမ္းေဖါက္ဖို ့ကိစၥဟာ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ျဖစ္မေနဘူးလား။
ေနာက္ေဆြးေႏြးမဲ့အာဂ်င္တာတခုကေတာ့ ျမန္မာ့လယ္ေတြကိုဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရကိုငွားရမ္းမဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ဒီကိစၥကေတာ့ သမိုင္းတပတ္ျပန္လည္တဲ့ကိစၥျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာသမိုင္းလဲ။ ၁၉၃၀ ဆရာစံဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ လယ္သမားသူပုန္ထမႈၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ၁၈၈၅ ခုနစ္မွာအဂၤလိပ္က အေရးအခ်င္းညံျဖင္းျပီး သန္းေရြလို ေသာက္သံုးမက်လွတဲ့ သီေပါမင္းကို ျဖဳတ္ခ်ျပစ္ျပီး
တျပည္လံုးကို သိမ္းပိုက္လိုက္တယ္။ အဂၤလိပ္က ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကို ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တခါတည္းေျမျမဳပ္သျဂိလ္ေပးလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ အဂၤလိပ္က ခ်စ္တီးေတြကိုေခၚလာတယ္။
ခ်စ္တီးေတြဆိုတာ အိႏၵယေတာင္ပိုင္း ( ယခုဘဂၤလားေဒါရွ္ နယ္က) အိႏၵယႏြယ္ဘြားေတြျဖစ္ပါတယ္။
ေျမလြတ္ေျမရိုင္းေတြကို စိုက္ပ်ိဳးခြင့္ငွားရမ္းေပးလိုက္တယ္။ ဒီမွာတင္ျမန္မလယ္သမားေတြေျမေတြဆံုးရံႈးတယ္။ ၁၉၃၀ မွာ ကမၻာစီးပြားေရးပ်က္ကပ္ဆိုက္လာတယ္။ လယ္သမားေတြမခံနိင္ေတာ့ဘူး။ ငတ္လာျပီ။ ဒီေတာ့လယ္သမားအံုၾကြမႈၾကီးျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ ဒီလယ္သမားအံုၾကြမႈၾကီးက ပဲ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လူထုကို မ်က္စိဖြင့္ေပးခဲ့တယ္။ခုလည္း အေမရိကန္က စတင္လိုက္တဲ့ေငြေၾကး အၾကပ္ဆိုက္မႈၾကီးက တကမၻာလံုးစီးပြားေရးကို ျခိမ္းေျခာက္ေနတယ္။ အေမရိကန္ ဘာလုပ္လုပ္ အဆိုးျမင္နဲ ့တေလ်ာက္လံုး၀ါဒျဖန္ ့လာတဲ့တရုပ္အစိုးရက အခုခါမွာ အေမရိကန္စီးပြားပ်က္မွာကိုစိုးရိမ္ေနရတယ္။ အေမရိကန္စီးပြားေရးအပ်က္မခံနိင္ဘူးလို ့ဆိုေနတယ္။ တရုပ္က ကုန္သြယ္ေရးမွာ ပိုေငြ ( Surplus ) ျဖစ္ေနတယ္။ အေမရိကန္က အာမခံ စာခ်ဳပ္ ( Bond) ေတြကိုအမ်ားဆံုးပိုင္တာ တရုပ္ျဖစ္ေနတယ္။
( ဒီအေၾကာင္းကို " နင့္ ကိုငါမုန္းလို ့မရေသးဘူး'' ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတေစာင္ကိုမဇိမမွာ မနစ္ကေရးထားခဲ့တယ္။ www.dfb8888.org ) မွာဖတ္လို ့ရတယ္။ ) တရုပ္သမတ ဟူက်င္းေတာင္က တတ္နိင္ရင္ ဥေရာပနဲ ့ တရုပ္အေနနဲ ့၀ိုင္းကူေပးသင့္တယ္လို ့ကမ္းလွမ္းခဲ့တယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ကမၻာစီးပြားေရးက မ်က္ခုံးခပ္လႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနတယ္။ဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္ေအးက ဘဂၤလားေဒါရွ္ကိုသြားျပီး ျမန္မာ့လယ္ေတြကိုငွားရမ္းဖိုစာခ်ုပ္သြားခ်ဳပ္ေနတယ္။ခ်စ္တီးေတြကိုတဖန္ျပန္လည္အသက္သြင္းေပးလိုက္သလိုျဖစ္လာနိင္ပါတယ္။
ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ကိုယ္စားရမဲ ့ ထမင္း၊ ကိုယ္လူထုကိုေၾကြးရမဲ့ထမင္း ကို သူမ်ားကိုေၾကြးလိုက္လို ့ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖက ခ်စ္တီးလက္သစ္ေတြကိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြအျပည္ ့အ၀ေပးရမွာပါ။ ဒါေတြက ေျပးၾကည့္စရာမလိုဘူး။ ေမာင္ေအး သေဘာတူရမဲ့ဟာေတြက ခ်စ္တီးေတြကို လြတ္လပ္စြာစိုက္ပ်ိဳးခြင့္၊ ၾကိတ္ခြဲခြင့္၊ သယ္ေဆာင္ခြင့္ ေတြ ့ေပးရမွာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲပါဘူး။ ဒီပေရာဂ်က္ ေအာင္ျမင္ရင္ ဘယ္သူေတြအက်ိဳးရိွမလဲ
ခ်စ္တီးလက္သစ္ေတြနဲ ့နအဖ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြပဲအက်ိဳးခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေရာမ လယ္သမားအမ်ားစု ၾကီးကေတာ့ ဆင္းရဲတြင္းကရုမ္းမထြက္နိင္ပဲ အေတာမသတ္နိင္တဲ့ လူမႈဒုကၡေတြကိုဆက္လက္ခံစားရမယ္။ အခုကို အလုပ္သမား ၄သန္းေက်ာ္ဟာ ထိုင္းနိ္င္ငံထဲကိုတရားမ၀င္၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကရတယ္။ က်ေနာ္မဲေဆာက္ကိုေရာက္ေတာ့ ဒီအလုပ္သမားေတြနဲ ့စကားေျပာခဲ့ရတယ္။ အမ်ားစုက လယ္သမားေတြ၊ ကိုယ္လယ္ေတြကို စြန္ ့ျပစ္ျပီး ထိုင္းလယ္ပိုင္ရွင္ေတြဆီမွာ စရင္းငွားလာလုပ္ေနရတဲ့ဘ၀ဟာ အလြန္ရင္နာစရာေကာင္းလွတယ္။
ေမာင္ေအးက ခ်စ္တီးလက္သစ္ေတြကိုေပးမဲ့ အခြင့္အေရးေတြ လြတ္လပ္စြာ စိုက္ပ်ိဳး၊ၾကိတ္ခြဲ
ေရာင္းခ်ခြင့္ေတြ ကိုပဲ ျမန္မာလယ္သမားေတြကိုေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္
၁- လယ္ယာေျမဟာ တဟုန္တိုး ဖြင့္ျဖိုးတိုးတက္လာမယ္။
၂- လယ္သမားေတြရဲ ့လူေနမႈအဆင့္တန္းျမင့္လာမယ္။
၃- တိုင္းျပည္ ဘဏာေငြတိုးပြားလာမယ္။
ဒီထက္ကိုေလးေလးနက္နက္ေျပာရရင္ လယ္ယာေျမဖြင့္ျဖိဳးတိုးတက္ဖို ့ တိုင္းျပည္ဖြင့္ျဖိဳးတိုးတက္ဖို ့ ဒီမိုကေရစီရွင္သန္သြားဖို ့ ပညာေရးနဲ ့လူမႈေရးေတြတိုးတက္ဖို တခုတည္းေသာ အေျဖမွန္ ( Silver Bullet Solution) ့အားလံုးအားလံုး ၉၆ ပါးေ၀ဒနာေတြေပ်ာက္ကင္းဖို ့ အေဟာသိကံ တခုတည္းေသာ ေဆးၾကီးကေတာ့ လယ္ေျမ၊ အိမ္ေျမေတြကို ပုဂလိက ပိုင္ဆို္င္မႈေပးဖို ့ပါပဲ။ ခ်စ္တီးေတြကိုေျမငွားဖို ့မလုပ္နဲ ့
ကုမဏီေတြကို ေျမငွားျပီး မစိုက္ခိုင္းနဲ ့ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္ ့လက္ထက္က လယ္ေျမေတြကို လယ္သမားေတြကို မေပးပဲ ကုမဏီၤေတြကို ေပးျပီး ေရနက္ကြင္းစပါးစိုက္ပ်ိဳးေရးစီမံခ်က္လုပ္ခဲ့ျပီးလို ့ခြက္ခြက္လွန္ ရံႈးခဲ့ျပီးျပီ။
ခုတခါ သမိုင္းမွာအဂၤလိပ္မွားခဲ့ဘူးတဲ့အမွားကိုပဲ ထပ္မံ လုပ္ေနပါတယ္။ ခါးေထာက္က်ိဳက္ဖင္လြဲ လုပ္၊ ကိုယ္လူုထုစားရမဲ ့ထမင္းလုပ္ကို ခ်စ္တီးကို ေၾကြးဖို ့လုပ္ေနပါတယ္။ ေမာင္ေအး အရႈပ္ေတြထပ္မလုပ္နဲ ့လို ့မွာပါရေစ။
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://komoethee.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.