Friday, November 21, 2008

[ဆူးျပတိုက္] 1 New Entry: “ သမိုင္းကို တူးဆြျခင္း”

" သမိုင္းကို တူးဆြျခင္း"



က်ေနာ္တို ့နိုင္ငံမွာ သမိုင္းေတြ မ်ားတာ လူတိုင္းအသိ။
ဘုရားသမိုင္းကအစ... ၀ိဇၨာသမိုင္း၊ နတ္သမိုင္း၊သိုက္သမိုင္း...နိုင္ငံေရးသမိုင္း..ပုဂံရာဇ၀င္ စံုေနတာဘဲ၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
ရာဇ၀င္ဆရာ၊ သမိုင္းေရးဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြရဲ ့အနုပညာနဲ ့အေတြ းခ်ဲ ့ရင္ ခ်ဲ ့သေလာက္ ေပါ့...။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ျမန္မာ သမိုင္းကို ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတာ...စာက်က္လိုက္ရင္ ခဏဘဲ...သမိုင္းေၾကာင္းကို ျခံဳငံုျပီး..သိသြားတာ...။
စကားမစပ္ က်ေနာ့္အေဖကေတာ့ သမိုင္းကို စိတ္မ၀င္စားပါဘူး...သူက ဘာသာျပန္ ေတြဘဲ ဖတ္တာ...အဲ ..သူက အေတြ းေကာင္းတယ္...က်ားကစား သိပ္ေတာ္တယ္...။ သားသမီးေတြ အကုန္လံုးကို က်ားကစားတတ္ေအာင္သင္ေပးခဲ ့တယ္...။
အေၾကာင္းကိစၥ တစ္ခု ၾကံဳလာရင္ ကြက္ေက်ာ္ျမင္တတ္ေအာင္တဲ ့...။
အေယာင္ျပ..တစ္ေကာင္ေကၽြးျပီး ႏွစ္ေကာင္ရိုက္...ကင္းၾကီးထိုးေကၽြးျပီး ၃ေကာင္ရိုက္..။
နည္းေတြစံုသေလာက္ အေတြ ့အၾကံဳရတယ္..ဘ၀မွာ ျပသနာတစ္ခု ေတြ ့လာရင္ အေဖေပးခဲ ့တဲ ့က်ားကစားနည္းပညာက ေတာ္ေတာ္ အသံုး၀င္တာ...။
တစ္ဘက္က ခင္းလာတဲ ့ျပသနာကို ကြက္ေက်ာ္ ျမင္တတ္လာတာေပါ့..။
သမိုင္းနဲ ့စခ်ီျပီး ဘယ့္ႏွယ့္ က်ားကစားတာ ေရာက္သြားလဲ ဆိုေတာ့...ဒီလိုဗ်..။
အလုပ္က ဇာတ္သဘင္ဆိုေတာ့ ဇာတ္နဲ ့နတ္က တြဲေနတာ...ဒါဟိုးေရွးအစဥ္အလာထဲက..။ ဇာတ္ပြဲမွာ ကျပမႈေတြ ေအာင္ျမင္ေအးခ်မ္းဘို ့..အဆင္ေျပဘို ့ ဇာတ္နဲ ့ပါတ္သက္တဲ ့ပြဲေတြ ေပးရတယ္၊ ေနာက္ျပီး ဇာတ္မင္းသားမွန္ရင္ နတ္သမိုင္း သိုက္သမိုင္းကို ဖတ္မွတ္ေလ့လာထားမွ ေတာ္ကာၾကတယ္...။ ေနာက္ပိုင္းမင္းသားၾကီးေတြဆို ပိုဆိုးေပါ့..။
ပြဲ႕ ၾကည့္ပရိတ္သတ္ကလဲ နတ္သမိုင္း သိုက္သမိုင္းဆို ေတာ္ေတာ္ ၾကိဳက္ၾကတာ။ ၾကားဘူးမွာပါဗ်ာ
ပန္တ်ာၾကည္လင္...ပန္တ်ာ တင္တင္ျမင့္ တို ့ဆို ကိုဘုန္းၾကြယ္ မျမစိမ္းနဲ ့နာမည္ေက်ာ္ခဲ ့တာ။ဇာတ္သဘင္ေတြမွာ ကျပမႈမ်ားတာက ေရငံပိုင္ ဦးရွင္ၾကီး၊ ကိုးျမိဳ ့ရွင္ ပုလဲယဥ္၊အေမနံကရိုင္း၊ အေမေရယဥ္၊နဲ ့ေတာင္ျပံဳးညီေနာင္ေပါ့....။
က်ေနာ္က နတ္သမိုင္းေတြသိပ္မက ေပမယ့္ ေလ့လာ ဖတ္ရႈထားပါတယ္...ကိုယ္တိုင္ကလဲ စာဖတ္တာ၀ါသနာပါေတာ့...
အေတာ္ဘဲေပါ့...။
က်ေနာ္သိပ္မကခ်င္တာက နတ္သမိုင္းေရးသူေတြ ဘယ္ေလာက္ဘဲ ဖြဲ ့ႏြဲ ့ေရးေပမယ့္ ၃၇မင္းနတ္ေတြ အားလံုးက အယူတိမ္းျပီး...အစိမ္းေသနဲ ့ေသခဲ ့ၾကေတာ့ ဦးခ်ကန္ေတာ့တာနဲ ့သရဏဂံု ပ်က္နိုင္တာကို သိလို ့ပါ..။သူတို ့ကို ကိုယ္က အားကိုးမယ့္အစား ကိုယ္ကေတာင္ေမတၱာပို ့ေပးရဦးမွာ။
ဒါေပမယ့္ဗ်ာ...ဇာတ္မင္းသားဆိုတာက ဇာတ္ဆရာနဲ ့စာခ်ဳပ္ျပီးကတည္းက ကိုယ့္ကိုကိုယ္မပိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဇာတ္ဆရာနဲ ့ပရိတ္သတ္ အလိုက် ကျပရတာပါ.။
က်ေနာ္တစ္ႏွစ္ၾကံဳရတာက ဇာတ္ဆရာက လူရႊင္ေတာ္လဲ ကတယ္...နတ္ဇာတ္ထုပ္ေနာက္ပိုင္းေတြလဲ ကတယ္...ျပီးရင္
နတ္ပူးတာနဲ ့..သူလုပ္ထားတဲ ့လက္ဖြဲ ့ၾကိဳးေတြကို ေရာင္းေတာ့တာဘဲ..။ ရိုးသားတဲ ့သူေတြက ဘာမွ မစဥ္းစားဘူး...၀ယ္တာေပါ့..။
က်ေနာ္က သိတယ္..ဘာမွ မစြမ္းဘူး..မစြမ္းဆို ေန ့လည္တိုင္ဆို ယိမ္းသမေလးေတြ ေကာင္ေလးေတြကို သြားတိုက္ေဆး အခြံေတြနဲ ့အပ္ခ်ည္ၾကိဳးအနီေတြ ၾကိဳးက်စ္ျပီး လုပ္ထားတာကို သူက ေဖာက္သည္ေစ်းနဲ ့ခ်ဳပ္၀ယ္တာ..ဘာသိဒၶိမွ မရွိဘူး..။ယံု...။
ရြာတစ္ရြာမွာကေတာ့ က်ေနာ္နဲ ့တိုးတာဘဲ..။ အဲဒီရြာကလဲဗ်ာ...တစ္ရြာလံုး ကိုၾကီးေက်ာ္ ေခါင္းစြဲတဲ့..။ က်ားမ မေရြး...ကိုၾကီးေက်ာ္ဘဲ။ ရြာသားေတြက ေတာင္းဆိုတာ ဒီည ေက်ာ္ေလးေက်ာ္( ကိုၾကီးေက်ာ္၊ပခန္းေက်ာ္၊ဇီးေတာေက်ာ္၊ ေတာင္သမန္ေက်ာ္) ေအာ္ပဒါကေပးဘို ့...။ တစ္ေယာက္ထဲ ကို ေလးမ်ိဳးနဲ ့ဗ်..။ကန္ေတာ့ပြဲေတြဗ်ာ...ဇာတ္စင္ေပၚမွာ အျပည့္ဘဲ...

ဒီေတာ့ဇာတ္ဆရာက ေပသီးေခါက္ျပီ...ကန္ေတာ့ပြဲေတြထဲမွာကလည္း ပိုက္ဆံေတြ ေဖြးေနတာဘဲေလ..။ သူကလက္ဖြဲ ့ေရာင္းေကာင္းမွာလဲ ေသခ်ာသိေနေတာ့...သူကိုယ္တိုင္မကေတာ့ဘူး...က်ေနာ့္ဘက္လွည့္လာတာ။
အၾကီးဆံုး ကိုၾကီးေက်ာ္ေနရာက ကျပေပးပါတဲ ့..က်န္တာက လက္ေထာက္နဲ ့ယိမ္းမင္းသား၃ေယာက္ကမယ္တဲ ့..။
ျငင္းလို ့လဲမရဘူး...ဦးက ဘာျဖစ္လို ့ကိုယ္တိုင္မကလဲေမးေတာ့ အလုပ္မ်ားလို ့တဲ ့..။ညာတာ။။သိတယ္။
က်ေနာ္က နတ္မပင့္တတ္ဘူး...ပင့္လဲ ၾကြမွာမဟုတ္ဘူး ေျပာျပီး ျငင္းပါေသးတယ္..။ဟန္ဘဲလုပ္ေပးပါတဲ ့။
ျငင္းမ၇ေတာ့လဲ ကေပါ့..။
ညက်ေတာ့ ဟို၃ေယာက္ကေတာ့ အူျမဴးေနတာေပါ့...ၾကက္ေပါင္ဆြဲမယ္...အေအးခ်မယ္..အရက္ေမာ့မယ္...ဂြင္ၾကီးမိတယ္ေပါ့။
ေရွ ့မွာ ဇာတ္လမ္းခင္းျပီးလို ့ နတ္ေတြ ပင့္စာရြတ္တာနဲ ့ေဘးက ၃ေယာက္ကေတာ့ တုန္ေတာ့တာဘဲ...တစ္ေကာင္မွ
နတ္မ၀င္ဘူး...သူတို ့က ညဦးထဲက တုန္ခ်င္ေနၾကတာ။
ျပီးတာနဲ ့နတ္ယိုင္ဒိုးနဲ ့ကတာေပါ့..ျမဴးေနတာဘဲ...ကိုယ့္မွာသာ သေျပပန္းစည္းေလးကိုင္ျပီး ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘဲ...ေမ ့ျပီး သူတို ့ကတာကို ေငးေနတာ..။ၾကည့္လို ့ေတာ့ေကာင္းသားဗ်။
ဒိေမာင္ေတြ နတ္ကတာနဲ ့ေအာက္က ရြာသားေတြကလဲ နတ္ေခါင္းေပါင္းကို ပိုက္ဆံေတြ လာဆက္တာ နည္းတာမဟုတ္ဘူး....
ဒါ သူတို ့ရမွာေလ...ကိုယ့္မင္းသားေတြ ပိုျမဴးျပီေပါ့ အရက္ေလးေမာ့လိုက္ ၊ၾကက္ေပါင္ေလးဆြဲလိုက္နဲ ့...
လွည့္ကေနရင္း ပရိတ္သတ္မၾကားေအာင္ ကိုယ့္ကိုေတာင္ တိုးတိုးေလး ကပ္ေျပာသြားေသးတယ္...
" အကို...၀င္ကေတာ့ေလ..အကိုက အၾကီးဆံုးနတ္ဘဲ...ရွယ္ၾကီးေနာ္...အပီသာဆြဲ..." တဲ ့...။
ၾကည့္လို ့မွ မဆံုးေသးဘူး...ပြဲခင္းထဲက ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္လာလို ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သန္သန္မာမာ လူႏွစ္ေယာက္နဲ ့မိန္းကေလးတစ္ေယာက္တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ ့ဇာတ္စင္ေပၚခုန္တက္လာျပီး...ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းကို ကေတာ့တာဘဲ...။
က ေနရင္းနဲ ့နတ္ကေနတဲ ့မင္းသားေတြကို မေျပာမဆို ပါး၀င္ရိုက္တာဗ်ာ...ျဖန္းကနဲျဖန္းကနဲဘဲ...ပြဲခင္းတစ္ခုလံုးလဲ ရုန္းရင္းခတ္ေနတာ။
ကိုယ့္ေကာင္ေတြထိုင္ရက္ လဲေတာင္က်တယ္။ ေခင္းေပါင္းပု၀ါေတြလဲ ကၽြတ္ျပီး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ဘဲ...။
တက္လာသူေတြပါးစပ္ကလဲ...
" ဇီးေတာေက်ာ္ကြ"
" ေတာင္သမန္ေက်ာ္ေဟ့"
" ကိုၾကီးေက်ာ္တဲ ့ေဟ့" ဆိုျပီး လဲေနတဲ ့မင္းသားေလးေတြကို ေဆာင့္ကန္ေနတာ..။
က်ေနာ္လဲ လန္ ့ျပီ...ဘာျဖစ္လို ့ျဖစ္ေနမွန္းကို မသိတာ...။
အဲဒိီက်မွ လက္ဖြဲ ့ေအာ္ေရာင္းေနတဲ ့ဇာတ္ဆရာ ကားလိပ္ၾကားထဲကေန...ေပၚလာတာ..သူလဲ ေၾကာက္ေနတာ....။
" ဘာျဖစ္ကုန္တာလဲ...ဦး"
" ဟာ...ပုဂၢိဳလ္စစ္ေတြ ၀င္လာတာ...မင္းသား ကိုၾကီးေက်ာ္ကို ျမန္ျမန္ပင့္ေတာ့ ..သူက ေခါင္ခ်ဳပ္ဘဲ..လုပ္လုပ္ ျမန္ျမန္ပင့္" တဲ ့..။
ျမန္ျမန္ပင့္လို ့၇တတ္လားဗ်ာ.....စက္ဘီးနင္းတာမွ မဟုတ္တာ...နတ္ပင့္တာပါဆိုမွ ။
နတ္၀င္ဘို ့ေနေနသာသာ...နတ္လာေအာင္ဘယ္စာနဲ ့ေခၚရမွန္းေတာင္မသိတာ..။
ဒါေပမယ့္ စင္ေပၚမွာ အေျခအေနက လံုး၀မေကာင္းေတာ့ ပါးရိုက္ခံရဘို ့က ကိုယ္တစ္ေယာက္ဘဲ က်န္ေတာ့တာ...ဒါေတာင္ သေျပပန္းစည္းေလးကိုင္ျပီး စင္ေပၚက ဌက္ေပ်ာပင္ေလးကိုကြယ္ျပီး ရပ္ေနလို ့...။
ကိုယ့္ဘက္က ၃ေကာင္ ေကၽြးလိုက္ရျပီ...။ ပရိတ္သတ္ ေထာင္ေသာင္းေရွ ့မွာ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား ပါးရိုက္ခံရလို ့ေတာ့ မျဖစ္။
သူတို ့က ပုဂၢိဳလ္စစ္တဲ ့.....။
လာမလုပ္နဲ ့ ဘယ္နတ္၀င္၀င္...တစ္ေယာက္မွ မွတ္ပံုတင္ပါလာတာမဟုတ္ဘူး....။ ပါးစပ္ေျပာဘဲရတာ..။
စကၠန္ ့နဲ ့အမွ် စင္ေပၚ၀ဲယာမ်က္ေစ့ ကစားလိုက္ေတာ့....ေတြ ့ျပီ...။
နတ္ေအာ္ပဒါကဘို ့ရြာေတာ္ရွင္အဘိုးကို ပင့္ဖိတ္ျပီး ဆက္ထားတဲ ့ရြာေတာ္ရွင္ဓါး....။
ဌက္ၾကီးေတာင္ဓါးလိုဘဲ အရွည္ၾကီး...ထိုင္းက ၀ယ္လာတာတဲ ့..ဓါးသြားေပၚ ဆံပင္ တင္ရင္ေတာင္ျပတ္က်တယ္ဆိုဘဲ...။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီးတာနဲ ့ လႊားကနဲ ကန္ေတာ့ပြဲေတြကို ခုန္ေက်ာ္ျပီး...က်ေနာ္ ဓါးကို ဆြဲယူျပီး...ေမႊ ့ကစားရင္း....
" ဟိတ္" ဆိုေအာ္လိုက္ျပီး ျပန္ခုန္လိုက္တာ...။ဦးေအာင္ေဇယ်နယ္သားတဲ့ ေဟ့...။
က်ေနာ္လႈပ္တာနဲ ့ေအာက္က ဆိုင္းဆရာေတြကနပ္တယ္...နတ္ဆိုင္းကို ျမဴးေနေအာင္တီးေတာ့တာ.....။
ကိုယ့္ကို ၀ိုင္းလာတဲ ့ကိုၾကီးေက်ာ္ ၃ ေယာက္လံုးကို ဓါးနဲ ့ကာျပီး ပါးကို အသားကုန္ တစ္ေျဖာင္းေျဖာင္းေနေအာင္ တန္းစီျပီး ရိုက္ထည့္ပစ္တာ...။က်ေနာ္ကျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ရင္းလိုက္တာ....။ ။
၃ ေကာင္ေကၽြးျပီး ၃ေကာင္ျပန္ရိုက္ ၊ ကင္းၾကီး၀င္တဲ ့အကြက္...။
ဟိုနတ္၃ပါးလဲ ဘယ္လိုျဖစ္လဲ မသိဘူး...တုန္တုန္ရင္ရင္နဲ ့က်ေနာ့္ကို ဦးခ်ျပီး စင္ေပၚမွာဘဲ ေခြလဲ က်သြားတာ...
ဒါေတာင္တစ္ေယာက္က က်ေနာ့္ဒူးေခါင္းကို ဖက္ျပီးမွ ထြက္သြားတာ...။
ဒါေတာင္ ေရွ ့ေနာက္စိတ္မခ်လို ့ဓါးကို အသားကုန္ေမႊ ့ျပီး ဌက္ေပ်ာပင္ေတြ ပါ အပိုင္းပိုင္းဆြဲခုတ္ပစ္ေသးတာ...ေနာက္ေက်ာမလံုလို ့...။ ေတာ္ၾကာေနာက္ကပါတ္တက္လာရင္ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္မလဲ....။
အေျခအေန ေအးတယ္ထင္မွ ကိုယ္လဲ နန္န န္ ့၊ နန္န ့န္ ့လုပ္ျပီး ဟန္ေလးလုပ္ကရဲတာ...။
ေအာက္က ပိုက္ဆံေတြ လာဆက္တာေတာင္ စိတ္ကမေအးလို ့...လက္ေလးနဲနဲတုန္ျပီး ေခြခ်ပစ္လိုက္တာ....။
ဆိုင္းကလဲ နတ္ပို ့ဆိုင္းေလးနဲ ့ေပါ့ဗ်ာ...။
ဇာတ္ရံုေနာက္မွာေတာ့ မင္းသားငယ္၃ ေယာက္နဲ ့ဇာတ္ဆရာ စကားေတြ မ်ားေနၾကေလရဲ ့...။
အဲဒီညက အေဖ့ကို သတိေတြရျပီး ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ...။
ညက က်ေနာ္သံုးလိုက္တာ ၃ ေကာင္ေကၽြးျပီး ကင္းၾကီး၀င္တဲ ့အကြက္ေလ...။
..........x..........
ဟိုး....ရခိုင္မွာ ျဖစ္ခဲ ့တာက ပိုဆိုးေသးတယ္..။
က်ေနာ္တို ့အဖြဲ ့ကို ၾကိဳက္လို ့ အဲဒီျမိဳ ့က ျပန္ဌားတာ ဒါေရာဆို ၃ ခါ ရွိျပီ...၉ ညေပါ့...။ဒိီေတာ့ ဇာတ္လမ္းေတြက ထပ္ျပိီေပါ့...။
ျပဇာတ္အသစ္ေရးရတာ၊ ျပဇာတ္တိုက္ရတာက ပင္ပန္းတယ္...။
ဒီၾကားထဲ ေအာ္ပဒါ က စီစဥ္ရေသးတယ္...။ ဒီညေတာ့ ဇာတ္ဆရာ အၾကံေပးလို ့" ပုပၸါးမယ္ေတာ္ သားႏွစ္ေဖာ္"
ေတာင္ျပဳန္းညီေနာင္ ေအာ္ပဒါ ကဘို ့စီစဥ္တာေပါ့...။
က်ေနာ္က အျဖည့္သေဘာနဲ ့ကိုဗ်တၱေနရာက ...ကမွာ..။ သူငယ္ခ်င္း ဇင္မက ပုပၸါးမယ္၀ဏၰ..။
လက္ေထာက္မင္းသားငယ္ျဖစ္တဲ ့ နိုင္ေအာင္နဲ ့ေအာင္ဆန္းမင္းက ေတာင္ျပံဳးညီေနာင္...ဖ်ဥ္းၾကီး ဖ်ဥ္းေလး..။
က်ေနာ့္ တပည့္ေက်ာ္ၾကီး ( ျပဇာတ္တုန္းက ၾကိဳးဆြဲခ်တုန္း ၾကိဳးျဖဳတ္မွားတဲ ့ေက်းဇူးရွင္) ေမာင္ေမာင္က မင္းက်န္ရစ္။( တစ္ခ်ိဳ ့က မင္းက်န္စစ္နဲ ့မွားတယ္) သူကလဲ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ဆိုေတာ့ စာစကားမ်ားမ်ားေျပာနိုင္တယ္...။
ဒါေတာင္သူက ဒိေနရာက မက ခ်င္ဘူး...ေတာင္ျပဳန္းမင္းေနရာဘဲ ကခ်င္တယ္ လုပ္ေသးတာ...။ က်ေနာ္က ဟို၂ ေယာက္က ငယ္တယ္...ခင္ဗ်ားက အသက္နဲနဲ ၾကီးတယ္...မင္းက်န္ရစ္ေနရာက အခန္ ့က ဆိုေတာ့ ကုန္း( လူၾကမ္းဆန္ဆန္) ေနရာမို ့ မကခ်င္ဘူးလုပ္ေနတာ...။
မဟုတ္ပါဘူး....တစ္က်ပ္၀န္....၀န္နီက လူၾကမ္း...၀န္စိမ္းက ေနာက္လိုက္....မင္းက်န္ရစ္က ဇာတ္ပို ့ဘဲ ဆိုျပီး အတင္းရွင္းျပရတာ..။
ေနာက္ဘယ္လိုမွ ျငင္းမရလို ့ကတာ...။သူ ့အေဖကေတာ့ က်ရာေနရာက ကေပါ့...လို ့၀င္ေျပာေပးတယ္...။ကိုေမာင့္အေဖက ႏွဲဆရာ သိပ္ေတာ္တာ...ႏွဲ၂ လက္ကို ပါးစပ္ထဲမွာ တစ္ျပိဳင္တည့္ထည့္မႈတ္နိုင္တယ္...လက္တစ္ဖက္ ႏွဲတစ္လက္ဘဲ...။ ေရႊတ့ဆိပ္ရ...။
သူ ့ေခါင္းကေတာ့ အျမဲတန္း ကတံုးကို ေျပာင္ေနေအာင္ရိတ္ထားတာ...။ ပညာတတ္ေပမယ့္ လူကပ္...လူတတ္ဗ်..။
ဒိီလိုနဲ ့ ညေရာက္ေတာ့ ကေရာ ဆိုပါေတာ့ ..ကိုယ္က အစပိုင္းဘဲ ပါတာေလ...ကိုဗ်တၱ ေသျပီးေတာ့ ကိုယ့္အခန္းျပီးျပီဆိုေတာ့
ေအးေဆးေပါ့...။ က်န္တာ သူတို ့ဆက္က မွာ...။
ကိုယ့္အခန္းမွာလဲ ဂစ္တာတီးတဲ ့ ၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ ကိုေရႊျမိဳင္နဲ ့ အတူ...ေကာင္မေလးေတြနဲ ့ၾကဴေနတာေလ....။
ခဏေနေတာ့ ဇာတ္ဆရာ အခန္းထဲ ေျပး၀င္လာျပီး...
" ေ၀့...သား၊ ၾကည့္လုပ္ဦးေ၀့...ဇာတ္စင္ေပၚမွာ သတ္ေနကုန္ရာ" ဆိုျပီး လာေျပာပါေရာ....
" ဘာျဖစ္တာလဲ...ဘာဘာ( အေဖ) "
" ဟို၂ေယာက္ကေတာ့ ဟိုနတ္ ၂ေယာက္ဘဲ...ေမာင္ေမာင္က ဇာနတ္၀င္လဲ မသိရာ.....ဟို မန္းသားေခ်ေတြ ေသဘို ့ရာ...
သူရိုက္ေနရာေ၀့"
စင္ေပၚတက္ၾကည့္ေတာ့......
ဟာ....ဘာလဲ...။
ပုပၸါးမယ္ေတာ္နဲ ့သား၂ပါးဘဲ ၀င္ၾကြရမွာ...ကိုေမာင္က ဘာနတ္၀င္လို ့တုန္ျပီး ေတာင္ျပဳန္းညိေနာင္ကို လိွမ့္ကန္ လိွမ့္ရိုက္လုပ္ေနတာလဲ...။ ဟို၂ေယာက္လဲ လိမ္ ့ေနတာဘဲ..။လြန္လြန္းတယ္ဗ်ာ...ပါးနားရိုက္ျပီး လဲေနတဲ ့နိုင္ေအာင္ကို ရင္ဘတ္ ေဆာင့္နင္းေနတာ...
ဒါနဲ ့ကိုယ္လဲ ကားလိပ္ၾကားထဲကေန.....
" ေဟ့....ကိုေမာင္..ဘာလုပ္ေနတာလဲ...၇ပ္ေတာ့"
အံမယ္ ကိုယ္ေတာ္က ေခါင္းမွာလဲ ပ၀ါနီ ၊ ရင္ဘတ္မွာ ပု၀ါစိမ္း၊ လက္မွာက လံွၾကီးနဲ ့.....မ်က္လံုးၾကီး ျပဴးျပီး က်ေနာ့္ကို လက္ညိဳးထိုးျပီး လွမ္းေအာ္တယ္....
" ငါ...က်န္စစ္သားနတ္...ေဟ့" တဲ ့။

ၾကားမၾကားဘူးေပါင္ဗ်ာ...က်န္စစ္သားနတ္လို ့...ပုဂံရာဇ၀င္ တုတ္ထမ္းျပီး ေျပာရမယ္လို ့စာဆိုရွိေပမယ့္ ၊ သူရဲေကာင္းက်န္စစ္သား
နတ္ျဖစ္သြားတယ္လို ့တစ္ခါမွ မၾကားဘူးပါဘူး...။
တစ္ခ်က္စဥ္းစား ၾကည့္လိုက္မွ အေျဖေပၚတာ....။ က်ေနာ့္ကိုရႊီးလို ့ရမလား...ကိုေမာင္ရယ္။
ခင္ဗ်ား...ဘုန္းၾကီး လူထြက္ျဖစ္ျပီး...နတ္သမိုင္းမွ မေက်တာ....။ ညေနကတည္းက ေတာင္ျပဳန္းမင္းေနရာက မ က" ရလို ့ ခင္ဗ်ားတင္းျပီး...
ပယ္ပယ္နယ္နယ္ သမေနတာ...သိတာေပါ့....။
ေဒါသကလဲထြက္လာတယ္...။ ကိုယ္သင္မွ မင္းသားျဖစ္၊ ကိုယ္တင္မွ စင္ေပၚေရာက္....။
ကိုယ္ဇာတ္စီးေပးလို ့ဒီေအာ္ပဒါ ကရတာ...ကိုယ့္ကို လာပါတ္ေနေသးတယ္...။
ေလွၾကီးေပၚမွာ ေလွငယ္တင္၊ ဇာတ္ၾကီးေပၚမွာ ဇာတ္ေလးလာေထာင္တာ...။
ကိုေရႊျမိဳင္လက္ထဲ မိုက္ခ္ ထည့္ေပးျပီး...မွာစရာရွိတာ..မွာရင္း....
" ဟိတ္...မင္းတို ့ပု၀ါ စေတြ ငါ့ကို ေပးစမ္း " နီးရာ ယိမ္းမင္းသမီးေလးေတြဆီက ပု၀ါႏွစ္စယူျပီး...
တစ္စကို ရင္မွာစည္း...တစ္စကို ေခါင္းမွာပတ္လို ့...သံလွ်က္ကိုဆြဲယူျပီး...ကိုေရႊျမိဳင္ကို အခ်က္ေပးလိုက္တာနဲ ့...
" မိုး..းးးး" ဆိုတဲ ့အသံကို ဟိန္းေနေအာင္ ေအာ္လိုက္ေတာ့...ေအာက္က ဆိုင္းဆရာေတြလဲ ေယာင္ေတာင္ေပါင္ေတာင္နဲ ့နတ္ပင့္ဆိုင္းတီးေတာ့တာေပါ့...သူတို ့လဲ နတ္ေတြမ်ားျပီး အေပၚမွာ တစ္ကယ္ေဆာ္ေနလို ့လန္ ့ေနတာ....
မိုးးးးး ဆိုတာ ဇာတ္အထာနဲ ့ နတ္ပင့္ဆိုင္းတီးဘို ့အခ်က္ေပးတာ...။
နတ္ပင္းဆိုင္းဆံုးလို ့ပါတ္မၾကီး တဗိန္းဗန္းတီးေနတုန္း.........
" အေနာ္ရထာ နတ္တဲ ့ေဟ့................." လို ့ကိုေရႊျမိဳင္ေအာ္တာနဲ ့...

ကိုယ္လဲ တစ္ပါတ္ကၽြမ္းပစ္ျပီး လႊားကနဲ ခုန္၀င္သြားေတာ့ က်န္စစ္သားနတ္ ေၾကာင္ျပီး ၾကည့္ေနတုန္း....
သူ ့ရင္ဘတ္ကို ဖလိုင္းကစ္နဲ ့တြန္းကန္ ကန္ပစ္လိုက္တာ က်န္စစ္သားနတ္ ကိုေမာင္ ဇာတ္စင္ေထာင့္ ကိုလြင့္ျပီး ေခြလဲသြားတာ...။
ကိုယ္ကလဲ ေျချမန္လက္ျမန္ သူက်ေနတဲ ့လွံကိုပါ ေကာက္ယူျပီး...သူ ့ရင္ဘတ္တက္နင္းရင္း ...
" သားေတာ္...က်န္စစ္သား...နတ္နန္းကို အေမာင္ ျပန္ဘို ့အခ်ိန္က်ေလျပီ....ယခုျပန္လွ်င္ျပန္...မျပန္ရင္ ခမည္းေတာ္ ထပ္ျပီးဆံုးမ
ရေတာ့မယ္...." ဆိုမွ...
...ေအာင္မယ္...ငိုမဲ ့ငိုမဲ့နဲ ့က်န္စစ္သားနတ္ ျပန္ၾကြသြားတယ္ေပါ့ေလ...တုန္တုန္ တုန္တုန္နဲ ့ ကန္ေတာ့ျပီး ေခြလွဲခ်လိုက္တာ...။
ကိုယ္လဲ မဆီမဆိုင္ျပီးတာနဲ ့ေဘးနားမွာ ခပ္ေၾကာက္ေၾကာ္ရပ္ၾကည့္ေနတဲ ့ ပုပၸါးမယ္ေတာ္ ပုခံုးကို ဆြဲဖက္ျပီး.....
" အေနာ္ရထာနတ္တဲ ့ေဟ့....." လို ့ေအာ္ရင္း ကားခ်ဘို ့အခ်က္ေပးလိုက္၇တာ...
ကိုယ္လဲ ျမန္ျမန္သိမ္းမွ...။ ႏဲဆရာက မၾကည္တဲ ့အၾကည့္နဲ ့ၾကည့္ေနတာ သိတယ္...။
သူက ဆံပင္တစ္ေမႊးမွ ရွိတာမဟုတ္...။ ကတံုးၾကီး..။
သူသားက က်န္စစ္သားနတ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္က သူ ့ထက္ၾကီးတဲ ့အေနာ္ရထာနဲ ့၀င္သမ ထားတာ...။
ဇာတ္ထဲမွာကလဲ ဇာတ္သံုး သကၤန္းေတြ က ေပါပါဘသိနဲ ့....။
ေတာ္ၾကာ.....
" ရွင္အရဟံ...ရဟန္းၾကြလာတယ္ဆိုျပီး..ကိုယ့္ကို ပါး၀င္ရိုက္ေနရင္ ကိုယ္ခံရမွာ....။
ပုဂံ ရာဇ၀င္ကို ေမာင္ဆူးတို ့က သိျပီးသား...အေဟးးးေဟးးးး။
ျပဇာတ္ျပီးေတာ့ ကိုေရႊျမိဳင္က ေျပာတယ္...
" ေဇာ္...မင္း..သမ လိုက္တာ နည္းနည္း အရွိန္မ်ားတယ္ကြ...မင္းလူ အခုထိေခြျပီး ငိုေနတုန္းဘဲ"
"က်ေနာ္လဲ စိတ္မေကာင္းပါဘူး...မရည္ရြယ္ပါဘူး..."
" သူ ့အေဖႏဲဆရာ..မင္းကို တင္းေနတယ္..ဘယ္လိုေျပာမလဲ"
" အို...နတ္၀င္သြားတာ..က်ေနာ္ေတာင္မသိလိုက္ဘူးဘဲ ေျပာရမွာေပါ့..."
" မင္းကလဲ.....အဘိုးၾကီးက စာတတ္တယ္ေနာ္...အေနာ္ရထာနတ္ လို ့မွ မရွိတာ"
" က်န္စစ္သားနတ္ေရာ...ၾကားဘူးလို ့လား..."
" ေအး...အဘိုးၾကီးက မနက္က် စာရင္းရွင္းမယ္ ေျပာေနတယ္...မင္းၾကည့္လုပ္ဦး"
" ရတယ္....သမိုင္းမွာ...ဟာကြက္ရွိတယ္ မပူနဲ ့...ကဲလုပ္..ခဏေန ႏွစ္ပါးသြားထြက္ရမွာ..."
..........
ထင္တဲ့အတိုင္းပါဘဲ မနက္မိုးလင္းလို ့မိတ္ကပ္ဖ်က္ျပီိးတာနဲ ့ႏွဲဆရာက ဇာတ္ဆရာကို အစည္းအေ၀း ေခၚေပးဘို ့လုပ္ေတာ့တာ...
တစ္ဖြဲ ့လံုး လူစံုပါဘဲ...။အဓိက က က်ေနာ့္ကို တည္တာေပါ့....။
" ေနပါဦး...မင္းသားရဲ ့...ညက ေအာ္ပဒါကေတာ့.. ေနာက္ဆံုး ၀င္ၾကြလာတာ အေနာ္ရထာနတ္လို ့ၾကားလိုက္လို ့ပါ"
" ဟုတ္ပါတယ္...ဦး"
" က်ဳပ္ဇာတ္ထဲ လိုက္ျပီးႏွဲမႈတ္လာတာ ၾကာျပီ...ေျခသလံုးကို တုတ္နဲ ့ရိုက္ရင္ေတာင္ စည္တိုသံ ထြက္ေနျပီ...အေနာ္ရထာနတ္လို ့တခါမွ မၾကားဘူးပါဘူး...."
" နတ္က သူ ့ဘာသာ...၀င္လာတာဗ်..."
" က်ဳပ္သိတာက အေနာ္ရထာဆိုတာ ပုဂံျပည္ကို ရွင္အရဟံ ေက်းဇူးနဲ ့သထံုကေနတစ္ဆင့္ ဗုဒၶဘာသာျပန္ ့ပြားလာေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ဘုရင္ဘဲ..."
" ဟုတ္တာေပါ့..."
" ဘုရားေတြ ဆိုလည္း တည္ထားလိုက္တာ...လွည္း၀င္ရိုူးသံ တညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း လို ့ေတာင္ မွတ္သားရတာ မဟုတ္လား..."
" မွန္တာေပါ့ ဦးရယ္..."
" ဒီေလာက္ ဘုရားေတြ လက္ညိဳးထိုးမလြဲ တည္ထားတဲ ့မင္းက အယူတိမ္းျပီး နတ္စိမ္း ျဖစ္နိုင္ပါ့မလား"
" ဦးက ဘုရားေတြတည္တာဘဲ ၾကည့္တာကိုး.....ဘုရားတည္တယ္ဆိုတာ သာသနာျပဳျခင္း အစစ္အမွန္မဟုတ္ဘူး....ဘုရားသာသနာျပဳတယ္ဆိုတာ...ဘုရားေစတီေတြတည္တာနဲ ့မျပည့္စံုဘူး....ေနာက္ျပီး....အေနာ္ရထာမင္းၾကီး သာသနာ
သန္ ့ရွင္းတယ္ဆိုျပီး....တစ္ခ်ိဳ ့ကိုေထာင္ခ် နတ္ေတြကို ေလွာင္ထား၊ နဲ ့မေက်နပ္သူေတြရွိခဲ ့တယ္.."
" အင္း......"
" ပုဂံေခတ္က ေက်ာက္စာေတြ အမ်ားၾကီးဘဲ...က်န္စစ္သားရဲ ့သားျဖစ္တဲ ့ရာဇကုမာရ ေက်ာက္စာက အစ ရွိတယ္..."
"အင္း....."
" ဒီေန ့ေခတ္မွာ ဘုရင္ မဟုတ္တဲ ့သာမန္အရပ္သားျဖစ္တဲ ့အနာဂမ္ ဆရာသက္ၾကီးတို ့ ၊ အနာဂမ္ ေဒၚေငြဘံုတို ့ကိုေတာင္ ခုေခတ္
စာေရးဆရာေတြက စာအုပ္ေတြ ေရးျပီးမွတ္တမ္းတင္ၾကတယ္..."
" အဲဒါနဲ ့ အေနာ္ရထာ ဘာဆိုင္လို ့တုန္း...."
" ဆိုင္ပါေသာ္ေကာဦးရယ္.....အေနာ္ရထာေလာက္ ဘုရားေတြ မတည္ေပမယ့္ တရားကို တစ္ကယ္က်င့္လို ့အနာဂမ္ျဖစ္သြားတာကို တိုင္းျပည္က အသိအမွတ္ျပဳတယ္...."
" အင္း.."
" တိုင္းခန္းလွည့္ရင္း...ထီးခ်က္ေစာင့္နတ္က ကၽြဲေယာင္ေဆာင္ျပီ္း ၀င္ခတ္လို ့ အေနာ္ရထာ ကၽြဲခတ္ခံရျပီး အစိမ္းေသ ေသခဲ ့တယ္...
ဘုရားေတြ တည္ခဲ ့ေပမယ့္လို ့....ပုဂံတျပည္လံုးက ေက်ာက္စာေတြထဲမွာ အေနာ္ရထာ ဘုရင္ၾကီး ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားတယ္လို ့မ်ား ၾကားဘူးလား.....အနာဂမ္ျဖစ္သြားတယ္လို ့မ်ားၾကားဘူးလို ့လား..."
" အင္း...ဒါေတာ့ မၾကားမိပါဘူး....."
" သူသာ...ဘုရားေတြတည္သေလာက္ တရားက်င့္ခဲ့ရင္ ဗ်ာ...တစ္တိုင္းျပည္လံုး...အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ ့ဘုရင္ၾကီးဘဲ...
တိုင္းသူျပည္သားက ေက်ာက္စာ မေရးဘဲ ေနမတဲ ့လား..."
" အင္းးးးးး"
" က်ေနာ္ ထင္တယ္...တိုင္းခန္းလွည့္ေနရင္း...သူက ဘုရင္ၾကီးေဟ့ ဆိုတဲ ့ေမာဟ ၀င္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြဲ၀င္ခတ္လိုက္ေတာ့...
တရားသတိရွိမွာ မဟုတ္ဘူး...ဒါေၾကာင့္ အစိမ္းေသနဲ ့ေသျပီး ညက နတ္ အျဖစ္ ၀င္ၾကြလာတာ ျဖစ္နိုင္တယ္...ဦးရဲ ့"
" ေအးေပါ့ေလ......ဒါလဲ ျဖစ္ေလာက္ပါရဲ ့..."
ျပီးတာနဲ ့ႏွဲဆရာသားအဖလဲ ပါးစပ္က ပြစိပြစိနဲ ့တပ္ဆုတ္သြားေရာ...။
....................
အစည္းအေ၀းကေတာ့ ေအာင္ျမင္စြာျပီးသြားပါေပါ့....။ သူကခ်ည္လာေတာ့ ကိုယ္ကလဲ ျပန္ခ်ဳပ္၇တာေပါ့...။
အေနာ္ရထာကိုေတာ့ အားနာပါရဲ ့...
ေတာ္ေသးတယ္ ကိုယ္က စာဖတ္လို ့....။
ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းဆရာၾကီး ေဒါက္တာ ဦးသန္းထြန္းကေျပာတာ...
" သမိုင္းသင္တာ...မအ ေအာင္...." တဲ ့..။
က်ေနာ္ လက္ခံတယ္...က်ေနာ္တို ့က သမိုင္းလိမ္ေတြၾကားမွာ ၾကီးခဲ ့ရတာ...ေရွးက သမိုင္းေတြကိုး။။
ခုေတာ့ သမိုင္းက ေျပာင္းလာျပီ...ေခတ္က ေျပာင္းလာျပီ...။
က်ေနာ့္ သားသမီးေတြ အလွည့္....သူတို ့ေတြ မအ ေအာင္ ၆၂ ခု သမိုင္းကေန ဒိီေန ့သမိုင္းအထိ ေသခ်ာ ေျပာျပရတာ...။
ကေလးေတြ သမိုင္း မအ" ရေအာင္ေပါ့...။
ဟိုတုန္းကေတာ့ ႏွဲဆရာ သားအဖရန္အတြက္ေအးေအာင္ ေျပာခဲ့ရတာ...။
အခု ဒီစာေရးေနရင္းမွ ျပန္ေတြ းၾကည့္ေနတာ....
ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္သား.....
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ဘုရင္လုပ္ရင္း၊ ဘုရားေတြ တည္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာဘုရင္ၾကီး.....
ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္လဲမၾကား....
နတ္ျပည္ေရာက္တယ္လဲ မၾကား....
ေျပာရမယ္ဆို ေနာက္ပိုင္း သမိုင္းကို ေပ်ာက္သြားတာ...။

သစ္နက္ဆူး

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://thitnetsue22.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.