Tuesday, December 30, 2008

[စပ္မိစပ္ရာ] 2 New Entries: အႀကိဳက္ဆံုး ကဗ်ာမ်ား

အႀကိဳက္ဆံုး ကဗ်ာမ်ား

ဘယ္ကဗ်ာဆရာမဆို သူ ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြဟာ ပုဂၢလိကဘဝ နဲ႔ အစျပဳရတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႀကီးျမတ္တဲ့ ကဗ်ာျဖစ္ဖို႔ ၊ ႀကီးျမတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ပုဂၢလိက ေဘာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေလာကဆိုတဲ့ ေဘာင္ဆီ ကူးေျပာင္း ရပါလိမ့္မယ္။ ေလာကကို ျခံဳၾကည့္ငံုၾကည့္ ရမယ္။ ကိုယ့္ရင္ကို သူမ်ားႏွလံုးသား နဲ႔ ခုန္ၾကည့္ရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ပင္ကိုမူလကလည္း ထိလြယ္႐ွလြယ္ ခံစားလြယ္ရမယ္၊ ၾကက္ေမြးေလးနဲ႔ သပ္တာကိုလဲ နာက်င္တတ္ရမယ္။ ဒဏ္ရာေတြကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ၊ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ ရင္ဖြင့္ ႀကိဳဆိုေနရမယ္။ ဒါကေတာ့ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ယံုၾကည္ယူဆခ်က္ေတြပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အခုထိ ဖတ္ဖူးသမွ်ထဲ အႀကိဳက္ဆံုးကဗ်ာေတြကို ေ႐ြးရမယ္ဆိုရင္ အပုဒ္ အစိတ္သံုးဆယ္ ေလာက္ ထြက္လာမယ္ထင္ပါတယ္။ ကေတာင္ကပါ႔မလား မသိပါ။ ဒီအထဲကပဲ အခု ကဗ်ာသံုးပုဒ္ ကို ထုတ္ႏုတ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

ကလူ၏သို႔ ျမွဴ၏သို႔

ညိဳ႕ညိဳ႕ျပာျပာ၊ ဆင္းျပင္လ်ာမူ
ျပစ္မွာမစက္၊ ဆယ္ႏွစ္သက္က
ေခ်ာညက္ညႊတ္သြယ္၊ နတ္ႏွင့္ဆြယ္၍
႐ြယ္လဲ႐ြယ္ပ်ိဳ၊ ညိဳလဲညိဳဝင္း
ျဖဴ႐ႊင္းေရာ႐ု၊ ေနာင့္သက္စုကို
ႏႈိင္း႐ႈေခ်မူ၊ ထြားျပာျဖဴသည္
မတူ၏သို႔၊ တူ၏သို႔ ။

မို႔မို႔အာကာ၊ မိုးေဒဝါလွ်င္
ဘယ္ညာေတာင္ေျမာက္၊ ေလျပည္ေလွာက္၍
ၿဖိဳးေျဖာက္႐ိုးရဲ၊ လွ်ပ္ပန္းႀကဲလ်က္
မစဲညင္းညင္း၊ က်ဴးတည့္လွ်င္း၍
ပဝင္းလွည့္လို၊ လြမ္းစိမ့္ဆိုသို႔
မယ့္ဆီတူ႐ူ၊ သည္မိုးျဖဴသည္
ကလူ၏သို႔၊ ျမွဴ၏သို႔ ။ ။

နဝေဒး

ဒီကဗ်ာေလးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သတၱမတန္းမွာ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးလို႔ ထင္ပါတယ္။ မိုးေကာင္းကင္ တစ္ခုလံုး ၿပိဳမလို အံု႔လာတာ ျမင္ရတိုင္း ဒီကဗ်ာကေလးကို ကြ်န္ေတာ္ အထူးပဲ သတိရမိပါတယ္။ ပုဂၢလိက ေဝဒနာကိုပဲ အမ်ားခံစားႏိုင္တဲ့အထိ၊ ရင္ဘတ္ထဲ ဒုတ္ဒုတ္ထိ ေရာက္သြားရတဲ့အထိ ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့ ကဗ်ာေလးလို႔ ခံစားမိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ "ကလူ၏သို႔ ျမွဴ၏သို႔" ဆိုတဲ့ စကားလံုး အတြဲအစပ္ကေလး ဟာျဖင့္ လွလွလြန္းလွခ်ည့္ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တူတူပုန္း

သံသရာဝဋ္ထဲ
မကြ်တ္ဘဲေနေန
ဇြတ္ဆြဲလို႔ တေပေပငယ္
ေသပေစခင္ရဲ႕
နိဗၺာန္ၿမိဳ႕ အၿမိဳက္ခြင္ကို
မလိုက္ခ်င္ ႐ုန္းကန္လို႔ဖဲ့ ။

ႏွစ္ေယာက္ထဲ စံပါ႔မယ္
ကံႏွစ္ျဖာ နယ္လွည့္
သံသရာ အက်ယ္ခ်ဲ႕ပါလို႔
တလယ္လယ့္ ေမာင္မယ္
ဂဂၤါဝါ ဆူဆူဆံုး ေစေတာ့
တူတူပုန္း ပုန္းဖို႔သာ႐ြယ္ ။

ေတဘုမၼ ဝဋ္နန္းလယ္မွာ
ကြ်တ္တမ္းကြယ္ စာမလိတ္ခ်င္ဘု
အဝါဇိတ္ မႈိင္းေမွာင့္ညစ္ေပ
႐ိုင္းေခါင့္ျဖစ္ေစ
ေနာက္ခ်န္၍ အပိုေနမယ္
ႏွစ္ကိုယ္ေရ ေပ်ာ္စမ္းခ်င္လို႔ေလး ။ ။

ဦးပုည

ဦးပုည ရဲ႕ ေငါေငါႀကီး ထြက္ေနတဲ့ အရည္အခ်င္းကေတာ့ စကားလံုး ေျပာင္ျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာမွာလဲ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ စကားလံုး ေတြကို အလဲအလွယ္ သံုးစြဲၿပီး ဖြဲ႔ဆိုထားတာကို အထင္အ႐ွား ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရားအဆူဆူ ကိုေတာင္ တူတူပုန္း ဦးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးကေလး ဟာျဖင့္ ဒီကဗ်ာရဲ႕ အသက္လို႔ပဲ ဆိုရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံုးစြဲထားတဲ့ စကားလံုးေတြ ေစ့စပ္လြန္းလို႔ အပ္နဲ႔ထိုးဖို႔ေတာင္ အၾကားအလပ္ မ႐ွိတဲ့ ကဗ်ာေလးအေနနဲ႔ ႏွစ္သက္မိပါတယ္။

ကိုက္လမ္း

ငါဟာ
ကမာၻႀကီးကို နားစြင့္ထားသူ ယုန္ကေလးပါ
ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္
ငါ႔ဝပ္က်င္း ကေလးကေန ငါ အစာ႐ွာ ထြက္တိုင္း
သစ္ပင္ ျမက္ပင္ေလး ေတြကို ကိုက္ကိုက္ၿပီး
ငါ ထြက္လာခဲ့ၿမဲ
ခု…
လူ နဲ႔ ေခြးမ်ား ေတာေျခာက္ၾက
အေျပးအျမန္ ငါ႔ကိုက္လမ္းေလးအတိုင္း ျပန္လာခဲ့ရာ
ပိုက္ထဲ
ငါ႔သစၥာတရားဟာ ငါ႔အသက္ကို ယူသြားၾကေပါ႔ ။ ။

ေမာင္ေခ်ာႏြယ္

ဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ဟာ ေလာကႀကီးရဲ႕ ေခၚသံကို ကဗ်ာနဲ႔ ျပန္ထူးႏိုင္ခဲ့တဲ့ ႀကီးျမတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာကို ေ႐ြးခဲ့လို႔ ႀကီးႀကီးမားမား ေပးခဲ့ဆပ္ခဲ့ ရတဲ့ၾကားထဲက "တစ္ဘဝ ကဗ်ာဆရာ မဟုတ္ခဲ့တာ ေသခ်ာၿပီ" လို႔ သူရသတၱိ ကံုကံုလံုလံု နဲ႔ ေၾကြးေၾကာ္စူးရဲ ႏိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒဏ္ရာေတြကပဲ ကဗ်ာေတြကို ေပးခဲ့ေလသလား၊ ကဗ်ာေတြကပဲ ဒဏ္ရာေတြကို ေပးခဲ့ေလသလား၊ ေဝခြဲရခက္ေနတဲ့ ၾကားကကိုပဲ စိမ့္အန္ထြက္က် လာတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြက နာနာက်င္က်င္ ေတာက္ပေနခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ဒီစာကို ေရးဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းကိုမ်ိဳး (khunmgmyo.blogspot.com) ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ညိဳထက္ညိဳ

Protected: အမုန္းၿမိဳ႕ရဲ႕ အေ၀းဆံုး တေနရာ

This post is password protected. To view it please enter your password below:


You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://smsy.mmwordpress.com/?feed=rss2. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.