Tuesday, October 14, 2008

[Sawlinux] 1 New Entry: ေလယာဥ္ေပၚတက္နည္း နိႆရည္း

ေလယာဥ္ေပၚတက္နည္း နိႆရည္း

14 October 2008

မုိးကုပ္စက္၀ုိင္း (မိုးမခ)

နိဒါန္း

စကားဆုိတာ (က်ေအာင္) ေျပာတတ္ရင္ ေလယာဥ္ပ်ံေတာင္ အလကား စီးလုိ႔ရတယ္ တ့ဲ။ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံအခမ့ဲစီးတ့ဲနည္းကုိ ေဖာ္ျပမွာ မဟုတ္ပါ။
ေလယာဥ္စီးရတာ မခက္ပါဘူး။ မခက္မယ့္ ေလယာဥ္စီးေလ့မရိွသူေတြအတြက္ ဒီေဆာင္းပါးကုိ ေရးပါတယ္။

စာဖတ္သူဟာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ေနထုိင္တယ္ ဆုိပါစုိ႔။ ကုိယ့္အိမ္ကေန ေလယာဥ္ကြင္းကုိ ဘယ္လုိသြားရမလဲဆုိတာ ႀကိဳတင္ ေလ့လာသင့္တယ္။ ဘတ္စ္ကား၊ ေျမေအာက္ရထားကုိ အားကုိးတယ္ဆုိရင္ ပုိၿပီး ေလ့လာသင့္တယ္။ ေလယာဥ္ကြင္း ေရာက္ဖူးေအာင္၊ လမ္းေၾကာင္းအေျခအေနသိေအာင္ တေခါက္ေလာက္ေတာ့ စမ္းသပ္ သြားလာထားမယ္ဆုိရင္ ခရီး တကယ္ထြက္ရတ့ဲေန႔မွာ ေလယာဥ္မမီလုိက္တာမ်ဳိး မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့။

စာကုိယ္

ေလယာဥ္ကြင္းေရာက္ရင္

၁။ ကုိယ့္ေလေၾကာင္းလုိင္းေကာင္တာကုိ သြားပါ။ Check in လုပ္ဖုိ႔။

၂။ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၀န္ထမ္းက ID ကဒ္ျပား ေတာင္းၾကည့္မယ္။ luggage လုပ္မလား ေမးလိမ့္မယ္ (ကုိယ့္မွာ ေသတၱာႀကီးႀကီး မပါဘူးဆုိေတာ့ မလုပ္ဘူးလုိ႔ ေျဖလုိက္ပါ)။ သူတုိ႔က boarding pass ထုတ္ေပးလိမ့္မယ္။ ျပီးရင္

၃။ လုံျခဳံေရးဂိတ္ကုိ ျဖတ္ရမယ္။ တန္းစီရမယ္။ အ၀င္မွာ ID ကဒ္ နဲ႔ boarding pass ကုိျပပါ။ လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းက ID ကဒ္ေပၚကနာမည္ boarding pass ေပၚကနာမည္ တူမတူ စစ္လိမ့္မယ္။

၄။ လုံျခဳံေရးဂိတ္မွာ ထုံးစံအတုိင္း လူနဲ႔ ပစၥည္းေတြကုိ ဓာတ္မွန္ရုိက္စစ္ေဆးမယ္။ ပလပ္စတစ္ဗန္းႀကီးေတြ ခ်ထားတယ္။ ကုိယ္က စက္နားေရာက္ရင္ သူမ်ားေတြလုပ္သလုိ လုိက္လုပ္ရုံပါပဲ။

၅။ လုပ္ရမွာက ၀တ္ထားတ့ဲ အေႏြးထည္အက်ႌ၊ ဖိနပ္ တုိ႔ကုိ ဗန္းႀကီးေတြထဲ ထည့္ရမယ္။ ကုိယ္ေပၚမွာ လက္ကုိင္ဖုန္း၊ ေနကာမ်က္မွန္၊ ပုိက္ဆံအိတ္၊ ေသာ့တဲြ၊ အမ္ပီသရီး ပေလယာ၊ ကက္ဆက္၊ စီဒီပေလယာ၊ ကင္မရာတုိ႔ ပါရင္လည္း ဗန္းႀကီးေတြထဲ ထည့္။



အဲဒီဗန္းေတြက ဓာတ္မွန္စက္ထဲကုိ ျဖတ္ရမယ္။ ကုိယ့္ ခရီးေဆာင္အိတ္ေတြလည္း ျဖတ္ရမယ္။ အိတ္ထဲမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ပါတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာကုိ အိတ္ထဲက ထုတ္ပါ၊ တျခားပစၥည္းေတြကုိ ဗန္းထဲ ေရာထည့္လုိ႔ ရေပမယ့္ ကြန္ပ်ဴတာကုိေတာ့ ဗန္းတခုထဲ သီးသန္႔ထည့္ပါ။ ဗန္းမရိွရင္ ၀န္ထမ္းေတြဆီက လွမ္းေတာင္းပါ။

သူတုိ႔က ဓာတ္မွန္စက္ထဲ ျဖတ္သြားတ့ဲ အဲဒီပစၥည္းေတြကုိ ကြန္ပ်ဴတာေတြကတဆင့္ ၾကည့္ေနတာ။ ဗုံးေတြ ေသနတ္ေတြ မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြ ရိွမရိွ။ သံသယျဖစ္ရင္ ေမးလိမ့္မယ္ အိတ္ထဲမွာ ဘာပါသလဲ။ သံသယ သိပ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ အိတ္ေတြကုိ ရွာလိမ့္မယ္။ ရွာတ့ဲအခါ ၀န္ထမ္းက ကုိယ့္ကုိ သူ႔ေဘးနားမွာ ေခၚထားလိမ့္မယ္။ အိတ္ထဲက ဘာပစၥည္းေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေမးရင္ ေျဖဖုိ႔။ ေမးတာပဲ ေျဖပါ။ ကုိယ့္ပစၥည္းပဲ ဆုိၿပီး လက္နဲ႔ သြားကုိင္ သြားထိၿပီး ရွင္းမျပနဲ႔။ ေပးကုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔လည္း လက္အိတ္၀တ္ထားတယ္။ သူတုိ႔လက္ေဗြရာ မထင္ေအာင္။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ရွာတ့ဲအိတ္က တခါတေလ ကုိယ့္အိတ္မဟုတ္ဘူး ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ကုိယ္က ကုိယ့္အေၾကာင္း သိေပမယ့္ ေလဆိပ္လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းက ကုိယ့္အေၾကာင္း သိတာမဟုတ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီငနဲသားေတြက လူမ်ဳိးစုံနဲ႔ ဆက္ဆံရတာမုိ႔ စာအုပ္ႀကီးအတုိင္း လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္က ခုိင္းတာလုပ္ရုံပဲ။ ကုိယ္မွန္ေပမယ့္ လုိအပ္ခ်က္အရ ခပ္တည္တည္ေနရမယ္။ လုံၿခဳံေရးဆုိတ့ဲစကားလုံးသုံးၿပီး ကုိယ့္ကုိ ျပႆနာ ရွာႏုိင္တယ္။

၆။ ပစၥည္းျဖတ္ၿပီးရင္ လူျဖတ္ရမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ လက္ထဲမွာ ID ကဒ္ နဲ႔ boarding pass ကုိ ကုိင္ထားပါ။ ကုိယ္ေပၚမွာ သတၱဳပစၥည္းရိွရင္ ျဖတ္တ့ဲအခါ အသံျမည္မယ္။ ဒါဆုိ လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းက ကုိယ့္ကုိ ခုံပုေလးေပၚ တက္ခုိင္းၿပီး စမ္းသပ္ရွာေဖြလိမ့္မယ္။

လက္စြပ္၊ ဆဲြႀကိဳး၊ လက္ေကာက္၊ ေဘာပင္၊ ခါးပတ္ေခါင္း၊ ေဘာင္းဘီၾကယ္သီး (ၿပီးေတာ့ ပါးစပ္ထဲက ေရႊသြား)ေတြမွာ သတၱဳပစၥည္း ပါလုိ႔ ျမည္တာ ျဖစ္ဖုိ႔မ်ားတယ္။

ေျခအိတ္ခြ်တ္စရာ မလုိပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘာဖိနပ္ပဲစီးထားထား ဖိနပ္ကုိေတာ့ ခြ်တ္ရမယ္။ ခြ်တ္ရလြယ္တ့ဲ ညွပ္ဖိနပ္စီးထားရင္ေကာင္းေပမယ့္ ယူအက္စ္မွာ ရာသီဥတုက ေအး၊ ေလယာဥ္ထဲမွာကလည္း ေအးေတာ့ ဘြတ္ဖိနပ္ပဲ ၀တ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔က ဘြတ္ဖိနပ္အရွည္ႀကီးေတြ ၀တ္သြားၾကတယ္။ အဲဒါဆုိ ကြိဳင္ပဲ။ ဖိနပ္ႀကိဳးေျဖရ ျပန္ခ်ည္ရတာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ေပးရမယ္ေလ။ ေနာက္မွာ တန္းစီေနတ့ဲ လူေတြကလည္း ၿပဳံးရယ္ဟားၾကလိမ့္မယ္။

၇။ ဓာတ္မွန္စက္ထဲက ျပန္ထြက္လာတ့ဲ ကုိယ့္ပစၥည္းေတြကုိ ယူပါ၊ သိမ္းပါ။ ဖိနပ္ျပန္၀တ္၊ အေႏြးထည္ျပန္၀တ္၊ ေသာ့ ဖုန္း ပုိက္ဆံအိတ္တုိ႔ကုိ အိတ္ထဲထည့္၊ ကြန္ပ်ဴတာကုိ အိတ္ထဲျပန္ထည့္။ အဲဒီေနရာကထြက္ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတက္ရမယ့္ ဂိတ္ကုိ ရွာပါ။ ဂိတ္ေတြက ရွာရလြယ္ပါတယ္၊ ဂိတ္နံပါတ္ဆုိင္းဘုတ္ေတြကုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေရးထားတယ္။

နမူနာ boarding pass ကုိ ၾကည့္ပါ။ ေလယာဥ္ဆုိက္ကပ္ထားတ့ဲ ဂိတ္နံပါတ္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ ထုိင္ခုံနံပါတ္၊ ေလယာဥ္ထြက္ခ်ိန္တုိ႔ ပါတယ္။

ေလယာဥ္ေပၚတက္ရမယ့္ဂိတ္က ခုံေတြမွာ ၀င္ထုိင္ပါ။ ေလယာဥ္ထြက္ခ်ိန္နီးရင္ ေလယာဥ္ေပၚတက္ဖုိ႔ တန္းစီပါလုိ႔ ၀န္ထမ္းေတြက ေအာ္ေျပာလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆုံးကေန စီလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ ေလယာဥ္ထဲေရာက္ရင္ ကုိယ့္အိတ္ေတြထားစရာေနရာ မရိွဘူး ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေရွ႔ဆုံးကလည္း စီလုိ႔ မရဘူး။

Business Class နဲ႔ First Class သမားေတြကုိ ေလယာဥ္ထဲ အရင္ပုိ႔လိမ့္မယ္။ သူတုိ႔လက္မွတ္ေတြက ေစ်းပုိေပးထားတာေလ။ ျပီးမွ သူတုိ႔ ေလေၾကာင္းလုိင္း အသင္း၀င္ထားတ့ဲခရီးသည္၊ သူတုိ႔လုိင္းနဲ႔ မၾကာခဏခရီးသြားသူ (frequent flyer) တုိ႔ကုိ တန္းစီခုိင္းမယ္။ အဲဒီ သေကာင့္သားေတြကုန္မွ သာမန္ခရီးသည္ Economy class သမားေတြ တန္းစီရမယ္။ ဒါေပမယ့္ မသြားနဲ႔ဦး။ ကုိယ့္လုိ သာမန္ခရီးသည္ေတြထဲက ကေလး၊ ကုိယ္၀န္သည္၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိ၊ မသန္မစြမ္းေတြရိွရင္ သူတုိ႔ကုိ ဦးစားေပးရမယ္။


ဂမ္ဘာရီတုိ႔ ရာဇလီအစ္စေမးတုိ႔ ရန္ကုန္သြားတာ ေစ်းႀကီးတ့ဲထုိင္ခုံေတြနဲ႔လုိ႔ ဆုိတယ္ စကားမစပ္ ေျပာရရင္။ သူတုိ႔က ပုိက္ဆံရိွလုိ႔ျဖစ္မွာပါ။

သူတုိ႔ၿပီးရင္ေတာ့ ကုိယ္တုိ႔အလွည့္ေပါ့၊ ေလယာဥ္ေပၚ တက္ေပေတာ့ လုိ႔ မထင္နဲ႔ဦး။ ခုံနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္ကေန ဘယ္ေလာက္အထိ လာတန္းစီပါလုိ႔ ေအာ္ေခၚမယ္။ ေလယာဥ္အၿမီးပုိင္းက ခုံနံပါတ္ေတြကုိ အရင္ေခၚတာပါ။ ျပီးမွ ေလယာဥ္အလယ္ပုိင္း ခုံနံပတ္ေတြကုိ ေခၚမယ္။ သဘာ၀ က်ပါတယ္။ ေလယာဥ္ထဲက လူသြားလမ္းေလးက က်ဥ္းတ့ဲအတြက္ ေနာက္ဆုံးမွာ ထုိင္ရမယ့္ ခရီးသည္ေတြကုိ ဦးစားေပးတ့ဲသေဘာ။ သူတုိ႔ေျပာတ့ဲထဲ ကုိယ့္ခုံနံပါတ္ပါရင္ေတာ့ တန္းစီေပေတာ့။ boarding pass ကုိ လက္ထဲ ကုိင္ထား။ ၀န္ထမ္းဆီ ေရာက္တ့ဲအခါ သူက boarding pass ကုိ ႏွစ္ပုိင္းျဖတ္မယ္၊ သူက တပုိင္းယူ ကုိယ့္ကုိ တပုိင္းေပးမယ္။

ေလယာဥ္ေပၚမွာ ၃ ေယာက္ သုိ႔မဟုတ္ ၂ ေယာက္တဲြ ထုိင္ရတယ္။ ေလယာဥ္ထုိင္ခုံေတြက ျပတင္းေပါက္နား ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္ရတယ္။ ရွဳခင္းၾကည့္လုိ႔ရတယ္ အစြန္ဆုံးျဖစ္တယ္ ဘာညာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းဘူး။ အျပင္ထြက္ခ်င္ရင္ ေဘးကလူကုိ ခြင့္ေတာင္းေနရတယ္။ သူတုိ႔က ထေပးမွ ကုိယ္က ထြက္ခြင့္ရ။ လူသြားလမ္းေဘးခုံေတြက ေကာင္းတယ္။ ကုိယ္ လမ္းထေလွ်ာက္ခ်င္တ့ဲအခါ အေပါ့အေလး သြားခ်င္တ့ဲအခါ ဘယ္သူ႔ကုိမွ excuse me လုပ္စရာမလုိ။

ေလယာဥ္မထြက္ခင္ ၁ ရက္ (တခ်ဳိ႕ေလေၾကာင္းလုိင္းက ၂ ရက္) ႀကိဳတင္ၿပီး အင္တာနက္ကေန ခုံေရြးလုိ႔ရတယ္။ ျပတင္းေပါက္နား ႀကိဳက္သလား၊ ခုံနံပတ္ ၁၃ ႀကိဳက္သလား ေရြးေပေတာ့။ တခ်ဳိ႕ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြမွာ ခုံနံပါတ္ ၁၃ ရိွတယ္။ အယူသည္းသူေတြ ဒီနံပါတ္ကုိ မႀကိဳက္ဘူး ဆုိေပမယ့္ ေစ်းကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ေလွ်ာ့ေပးမယ္ မဟုတ္ပါ။

နိဂုံး

ေရ၊ ေဖ်ာ္ရည္၊ ယမကာ၊ လက္သဲညပ္၊ ကပ္ေၾကး၊ ခဲတံခြ်န္တ့ဲဓား၊ ဘလိတ္ဓား၊ ေရေမြးပုလင္း၊ လက္သည္းဆုိးေဆး မယူပါနဲ႔။ ေလယာဥ္အပုိင္စီးသူေတြက အဲဒါေတြကုိ လက္နက္ပစၥည္းေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသုံးစဲြႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး လုံၿခဳံေရးအရ တားျမစ္ထားတယ္။ ယူသြားရင္ ဓာတ္မွန္ရုိက္စစ္တ့ဲေနရာမွာ အသိမ္းခံရမယ္။ အေသးစိတ္ ရွာေဖြ ေမးျမန္းခံရမယ္။ အၾကာႀကီးေမးခံရရင္ ေလယာဥ္က ကုိယ့္ကုိ ထားသြားလိမ့္မယ္။

ေလယာဥ္စီးနည္း နိႆရည္း ဤတြင္ၿပီး၏။ ။

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://sawlinux.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.