Monday, November 24, 2008

[Myo Chit Myanmar | Dedicated for the people of Myanmar] 3 New Entries: ဟာသ

ဟာသ





 




 

 

 

ဒို႔ဆီမွာက
လူေတြကို ရယ္ေအာင္လုပ္တာလည္း
ျပစ္မႈႀကီးႀကီးတခုပဲ ။


ဇာဂနာ
သူဟာ လူရႊင္ေတာ္
ျပည္သူေတြကို ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္မိလို႔
အခု ေထာင္နန္းစံရေပါ့ ။


ဒို႔ဆီမွာက
လူေတြကို ေၾကာက္ေအာင္လုပ္ရင္ေတာ့
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ အစိုးရတက္လုပ္ေပါ့ ။


ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီးတဲ့
သူက အာဏာရွင္
ျပည္သူေတြကို ဒုကၡေပးလြန္းေတာ့
ေနျပည္ေတာ္မွာ စံရတယ္ ။


ဟာသပဲ
ဒို႔ဆီမွာ ။


ေပ်ာ္ခ်င္သူမ်ား
ေထာင္ထဲသြား.... တဲ့ ။


မ်က္ရည္က်ေအာင္ ရယ္ရတယ္ ။

BSF - October 27, 2008

http://blueskyforest.blogspot.com/ မွရယူပါသည္

ေဆးမတုိးေတာ့ ယၾတာေပါ့

မင္းသက္ေအာင္

လြန္ခဲ့တဲ့သီတင္းပတ္ေတြထဲမွ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ဆုိသူ ဦးသန္းေ႐ႊ အိပ္ရာထဲမွာ လဲေလ်ာင္းေနရ ႐ွာတဲ့အေၾကာင္း သတင္းေတြ ပလူပ်ံေနပါတယ္၊ ေနျပည္ေတာ္မွာကား အဝင္အထြက္ တဝီဝီနဲ႕ ဘယ္သူက ဘယ္အေမြမ်ား ရလိမ့္ႏုိးနဲ႕ ကုိယ္ဟာကုိယ္ ခန္႕ထားတဲ့ဝန္ႀကီးမ်ား (ျပည္သူ မေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့) ဥဒဟုိ ဝင္ထြက္သြားလာေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြ စုံလုိပါဘဲ ေလ့။

႐ုတ္တရက္ဆုိ ေဟာ ဒီေန႕ထုတ္ ၂၃၊ ၉၊ ၀၈၊ အစုိးရ သတင္းစာေတြမွာ အက်ဥ္းသား ၉၀၀၂ ဦးကုိ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလုိက္ၿပီ ဆုိပဲ၊ ဝမ္းသာစရာ သတင္းတစ္ခု လုိ႕ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။ အသိေတြထံ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ထံ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေလကန္ၾကတာ ဒီလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရခဲ့တဲသူေတြအထဲမွာ ကုိယ္နဲ႕ ပတ္သက္ခဲ့တဲ့သူ ဘယ္သူေတြ ပါခဲ့တာေတြကုိ ေမးျမန္းစုံစမ္းရတာေပါ့၊

မိတ္ေဆြတေယာက္က "ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ တေန႕ထက္တေန႕ မ်ားလာေတာ့ ေနစရာ၊ ထားစရာ၊ စားစရာ၊ ေကြၽးစရာ မ႐ွိမလုံေလာက္လုိ႕ လႊတ္ပစ္တာ ျဖစ္မွာေပါ့ " ဆုိသတဲ့။ ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ "ဗုိလ္ခင္ညြန္႕ အျဖဳတ္ခံခဲ့ရတဲ့ကာလမွာ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္႐ွည္ႀကီး ျပစ္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရတဲ့ တပ္က အရာ႐ွိေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ အခ်ဳိ႕က ဘာျပစ္မႈမွ မရွိပဲနဲ႕ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မႀကံ၊ အျပတ္႐ွင္းတဲ့အထဲမွာပါ သြားၾကတယ္၊ ဒီကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႕ တပ္ထဲမွာ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနတယ္၊ ဒီလူေတြ၊ ဒီနည္းနဲ႕ တရားဝင္းလမ္းေၾကာင္းက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး နာမည္ေကာင္း ယူတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

စာေရးသူအေနနဲ႕ဘဝင္မက် ႏုိင္ေသးပါ၊ ေနာက္ထပ္ မိတ္ေဆြတဦးနဲ႕ ေျပာျဖစ္ျပန္ပါတယ္၊ "လႊတ္ေပးတဲ့အထဲမွာ အက်ဥ္းသားေတြ ဆုိတာ ဘယ္အမ်ဳိးအစားရယ္လုိ႕ ေျပာမထားဘူး၊ သူခုိး၊ ဓါးျမ၊ ခါးပိုက္ႏႈိက္၊ လူသတ္၊ မုဒိန္း ေကာင္ေတြ ခ်ည္းပဲလားမသိ၊ ဒီေကာင္ေတြက ေထာင္ပုိင္၊ ေထာင္မႉးေတြကုိ လာဘ္လာဘ ထုိးၿပီး အက်င့္စာရိတၲ ေကာင္းတဲ့စာရင္းမွာ သြင္းေပးလုိက္ယင္ ၿပီးသြားပါဘဲ" - - အဲဒါလည္း တမ်ဳိးႀကီးပဲ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က မိတ္ေဆြတဦးကေတာ့ "ဒီေန႕ပဲ လႊတ္ေပးတယ္ ဆုိေတာ့ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ဘယ္အမ်ဳိးအစားရယ္လုိ႕ ကြဲကြဲျပားျပား မသိႏုိင္ေသးဘူးေလ၊ ၾကားေနရတာကေတာ့ ေထာင္လြတ္ရက္ေစ့သူ၊ အသက္ႀကီး နာမက်န္းသူေတြနဲ႕ အစုိးရအသုိင္းအဝုိင္းနဲ႕မကင္းၾကတဲ့ေတြပဲ ျဖစ္ဖုိ႕မ်ားတယ္၊

မူယစ္ဂုိဏ္းေတြထဲက ေငြပုံေအာ ေပးယင္လဲ ဒီေလာက္ ေတာင္မွ လာဘ္စားေနၾကတဲ့စစ္ဗုိလ္ေတြ၊ ေထာင္ပုိင္ေတြအတြက္ ဦးသန္းေ႐ႊ ဖန္တီးေပးလုိက္တဲ့ အကြက္ဆန္း တခန္းေလးေပါ့"။ ေနာက္မိတ္ေဆြတေယာက္ က်ျပန္ေတာ့ "ဦးသန္းေ႐ႊ ႀကီး အသည္းအသန္ ျဖစ္ေနတာ ယၾတာေခ်တဲ့ သေဘာနဲ႕ ျဖစ္မွာေပါ့၊ သူ ဗ်ာဒိတ္ဆရာေတြ အခါေတာ္ေပး ၫႊန္ျပတဲ့အတုိင္း ဘယ္ေန႕၊ ဘယ္ေထာင္၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ေပါ့၊ ေသခ်ာတာ တစ္ခုက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ဒီလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးတဲ့အထဲမွာ သိပ္ပါဝင္မဲ့ဟန္ မေပၚဘူး"။ ဒီအဆုိကုိ စာေရးသူ သေဘာတူပါ၏၊ ငါးလႊတ္ျခင္း၊ ငွက္လႊတ္ျခင္းနဲ႕ တိရစၧာန္ေတြကုိ ေဘးမဲ့ လႊတ္ေပးေသာ အယူအဆအတုိင္း ႏုိင္ငံဥေသွ်ာင္ အႀကီးအကဲတပါး ေနာက္ဆုံးဘဝခရီးမွာ ကုစရာေဆးလည္း နတၴိျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ ဒီယၾတာေခ်နည္း ကလြဲၿပီး ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ပါကလား။

ငိုရသူ

အိမ္ေရွ႕က ေမာ္ေတာ္ကားရပ္သံႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာ ေလးဘီးကားေပၚက ဆင္းလာသည့္ အရီးေလးတင္ကုိ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔လုိက္ရ၍ တအံ့တအား ျဖစ္သြားရေလသည္။ ရြာႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေနတာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ အေမႏွင့္ သက္တူရြယ္တူေတြ ရြာမွာ တစ္ေယာက္မွ်မရွိေတာ့ဟု ထင္မွတ္ထားသည္ေကာ။

ၿပီးေတာ့ အသက္ကုိးဆယ္၀န္းက်င္ အရြယ္ႏွင့္ မႏၲေလးကုိ အေရာက္လာႏိုင္ေသာ အရီးေလးတင္၏ စိတ္ကုိ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးမိလိုက္သည္။ ယုိင္နဲ႔နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ေလးသည္ နံေဘးမွ အတြဲအကူမရွိ၍ မျဖစ္။ ဤသို႔ျဖင့္ စိတ္သာ ရွင္ေစာဘုရားေဟာ၏ဆုိသည့္အတုိင္း စိတ္ေဆာင္ထားေသာ ခႏၶာကုိယ္ေလးသည္ အကူအတြဲတို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ထဲသို႔ အေရာက္လာႏုိင္ခဲ့ေလၿပီ။ သက္ေသာင့္သက္သာရွိဖို႔အတြက္ ဧည့္ခန္းထဲက ဆက္တီခံုတစ္လံုးမွာ ေနရာခ်ေပးေပမယ့္ ျငင္းသည္။ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ ထုိင္ေတာ့မယ္ဟု ေျပာ၍ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အလိုလိုက္ရသည္။

အိမ္၏ ဧည့္ခန္းက အတန္အသင့္က်ယ္၀န္းပါသည္။ ညအခ်ိန္ တီဗြီဇာတ္လမ္းေကာင္းလွ်င္ နံေဘးအိမ္ေတြကပါ လာေရာက္အားေပးၾက၍ ဆက္တီခံုေတြႏွင့္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ လူအျပည့္ရွိတတ္သည္။ ပြင့္ရိုက္သရက္ထည္လံုခ်ည္ႏွင့္ တရုတ္ပိတ္စ အက်ီၤ၀တ္ထားသည့္ အရီးေလးတင္ပခံုးေပၚမွာ ခ်ည္တဘက္ၾကမ္းေလး တင္ထားလ်က္။ ဇရာက အႏုိင္ယူသြားၿပီျဖစ္၍ သူ႔တစ္ကုိယ္လံုး ဆံပင္ေတြ ျဖဴေဖြးေနၿပီ။ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္၊ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး အသားအေရေတြက အိအိတြြဲတြဲ။ တြန္႔သည့္ေနရာတြန္႔၊ ေကြးသည့္ေနရာ ေကြး၊ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနသည့္ အေရာင္မြဲမြဲ မ်က္လံုးေတြက ကၽြန္ေတာ့္အား ျမင္မွျမင္ပါ့မလား မသိ။

"မင္းႏွယ္ကြယ္၊ ေနႏုိင္လုိက္တာ။ ရြာကို တစ္ေခါက္မွေတာင္ ျပန္လာေဖာ္မရဘူးေနာ္။ ရြာမွာလည္း တု႔ိအရြယ္ေတြထဲက ငါတစ္ေယာက္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ကြယ္။ ငါလည္း ေသဖို႔ နီးလာပါၿပီ။ ေဟာဒီေနရာေလး ေရာက္ေတာ့ မတင္ညြန္႔ကို သတိရ လုိက္တာ"

ခရီးေရာက္မဆုိက္ အရီးေလးတင္ ငိုေလသည္။ အိမ္ထဲ ေရာက္၍မွ အေမာမေျဖႏုိင္။ ကြယ္လြန္သြားရွာသည့္ အေမ့ကို လြမ္းစိတ္ျဖင့္ ေအာင့္အည္းထားရသမွ် ယခုမွ အတုိးခ် ငိုေနသည္ကို ၾကည့္ ရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားရသည္။ အရီးေလးတင္သည္ အေမ့အေၾကာင္း ေျပာလည္း ေျပာ၊ ငိုလည္း ငို၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ဘယ္ဖက္လက္ျဖင့္ ေထာက္၍ ခပ္ေစာင္းေစာင္း ထုိင္ရင္း သူ႔ညာဖက္လက္ က ၾကမ္းျပင္ကို ညင္ညင္ သာသာ တုိ႔ေနလ်က္၊ ေဟာ ဒီ ေနရာေလးေရာက္ေတာ့တဲ့၊ ေငးေနရင္း လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္က ကြယ္လြန္သြားသည့္ အေမ့ကို သတိရလုိက္သည္။ ဟုတ္တာေပါ့။ တစ္ခါက အေမႏွင့္ အရီးေလးတင္ ထုိင္၍ စကားေျပာၾကသည္။ ေဟာဒီ ကြပ္ပ်စ္ေနရာေလးကို ကြၽန္ေတာ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနမိပါ၏။

အေမ မဆံုးခင္ တစ္ႏွစ္က မႏၲေလးသို႔ အရီးေလးတင္ တစ္ေခါက္လာခဲ့ဖူးသည္။

"ေဟာေတာ္... အရီး ေလးတင္ ဆုိင္းမဆင့္ ဗံု မဆင့္" ျဗဳန္းစားႀကီး ေရာက္လာသည့္ အရီးေလးတင္ကို ေတြ႕လုိက္ရ၍ အေမမွာ အံ့ၾသ၀မ္းသာ၍ မဆံုး။ ထုိအခ်ိန္က မွတ္မွတ္ရရ မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ပဲ ရွိဦးမည္။ တစ္ဦးကို တစ္ဦး အျပံဳး အရယ္ေတြ ကူးစီး၍ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ ေယာက္ အခ်စ္ကို ျမင္ရ၍ ၾကည္ႏူးမိသည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ ေအးေအးလူလူ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ထုိင္ၾကသည္။ သူတို႔ႏွစ္ ေယာက္ အလယ္မွာေတာ့ လက္ဖက္ဆီဆမ္း၍ နံေဘး မွာ ၾကက္သြန္ျဖဴေၾကာ္ ခပ္ နည္းနည္း ပံုထားသည့္ လက္ဖက္ပန္းကန္ျပား တစ္ ခ်ပ္။ ေျပာလုိက္ၾကသည့္ ရြာ အေၾကာင္း ရပ္အေၾကာင္း။ လက္ဖက္ဆီဆမ္းကို ျမံဳ႕လုိက္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴေလး ၀ါးလိုက္ျဖင့္ ရြာထိပ္မွ ရြာဖ်ား၊ ရြာ၏အေရွ႕ျခမ္း၊ အေနာက္ျခမ္း၊ ေျမာက္ျခမ္း၊ ေတာင္ျခမ္း ရွိသမွ်ႏွင့္ သတိ ရသမွ်အားလံုး တစ္ခုမွ် မက်န္ေအာင္ ေျပာၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အတိတ္ေနာက္ေၾကာင္းကို လွန္၍ စားျမံဳ႕ျပန္သည္။ ေျပာေနရင္း တစ္ေယာက္က ေမ့ေတာ့ တစ္ေယာက္က စကားအစ ေဖာ္ေမးသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အတုိင္အေဖာက္ ညီေသာ စကား၀ိုင္းသည္ ညေနေစာင္း မွ အဆံုးသတ္ႏုိင္ၾကသည္။

"အရီးေလးတင္... ေနာက္ႏွစ္ လာခဲ့ဦးေတာ္"

"ေအးပါ ေကာင္မရယ္၊ လာရဦးမွာပ။ ေျပာရမယ့္ စကားေတြ စုထားလုိက္မယ္"

အမွာပါးေနသည့္ အေမ့ကို ၾကည့္ရင္း ျပံဳးျပံဳးႀကီး ေျပာလုိက္သည္။ အေမ့ အေပၚမွာ ရွိသည့္ အရီးေလးတင္၏ သံေယာဇဥ္ကား ႀကီးလွသည္။ ၿမိဳ႕သစ္မွာ တည္း၍ တကူးတကန္႔ လာ ရျခင္းျဖစ္သည္။ ေမာ္ေတာ္ကားခ အသြားအျပန္စရိတ္က နည္းတာမဟုတ္။ သူ႔မွာ သမီးႏွစ္ေယာက္ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕သစ္မွာ လက္သမားလုပ္ေနသည့္ ကိုကံ၀င္းက သမီး ငယ္ မက်င္လႈိင္ရဲ႕သား။ သူ႔ ေျမးအိမ္မွာတည္း၍ အဲဒီက တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အေမ့ဆီသုိ႔ လုိက္ပုိ႔ခုိင္းတတ္ သည္။ ယခုလည္း ကိုကံ၀င္း ၏ သားအငယ္ေကာင္ႏွင့္ အိမ္ကို ေရာက္လာခဲ့ျပန္ၿပီ။ သို႔ေသာ္ စကားေျပာေဖာ္ ေျပာဖက္ အေမ မရွိေတာ့။ ေျပာစရာ စကားေတြ မည္သူ႔ ကို ေျပာရေတာ့မည္နည္း။ စီးအန္လာသည့္ မ်က္ရည္ မ်ားသည္ သူေျပာခ်င္သည့္ စကားေတြသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ပခံုးေပၚက တဘက္ၾကမ္းေလးႏွင့္ မ်က္ရည္မ်ားကို တုိ႔ကာ တ႐ႈပ္႐ႈပ္ ငိုေနေသာ အရီးေလးတင္ ငိုသံေတြထဲမွာ အေမ့အေၾကာင္း ပါသည္။ အေဖ့အေၾကာင္း ပါသည္။ နားေထာင္ရင္း ရင္ထဲသုိ႔ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္း စိတ္ေတြတုိး၀င္၍ လာခဲ့သည္။ ဆက္တီခံု ေပၚမွာ ထုိင္ေနၾကသည့္ သမီးႏွစ္ေယာက္က နားမလည္ႏိုင္သလုိ ေငးၾကည့္ ေနၾကသည္။ တကၠသိုလ္မွဘြဲ႕ရၿပီး ျပင္ပသင္တန္းေတြ တက္ေန ၾကသည့္ သူတုိ႔အဖုိ႔ အထူး အဆန္း ျဖစ္ေနသည့္ ဟန္။

"အရီးေလးတင္၊ လက္ဖက္ေလး သံုးေဆာင္ပါဦး" မီးဖိုခန္းထဲမွ ထြက္လာသည့္ ဇနီးသည္ကစိတ္အာ႐ံုေျပာင္းလုိေျပာင္းျငား ေျပာသည္။ ပန္းကန္ျပားထဲမွာေတာ့ သူတို႔အႀကိဳက္ လက္ဖက္ဆီဆမ္းႏွင့္ ၾကက္သြန္ျဖဴ ေၾကာ္။ သုိ႔ရာတြင္ လက္ဖက္ပန္းကန္က အရီးေလးတင္၏ အလြမ္းကို ျမႇင့္ေပးလုိက္သလုိ ျဖစ္သြားသည္။ အေမ့ကို တုိး၍ သတိရသြားေစသည္။ အေမႏွင့္ အတူေနခဲ့ ၾကသည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ား၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး သံုးလြန္းတင္သည့္ အလြမ္း၊ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕၊ အရီးေလးတင္၏ ငိုသံမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ့္အား ရြာဆီသုိ႔ ဆြဲ ေခၚသြားပါေလေတာ့သည္။

X

အေမႏွင့္ အရီးေလးတင္ကား ငယ္သူငယ္ခ်င္း လည္းျဖစ္၊ ညီအစ္မလည္း ေတာ္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္က ငယ္ငယ္ကတည္းက အတူစား၊ အတူသြား၊ အတူေဆာ့ကစားခဲ့ၾက၊ ေန၀င္မိုးခ်ဳပ္ေတာ့မွ လမ္းခြဲ၍ ကိုယ့္အိမ္ကို ျပန္ၾကသည့္ ႏွစ္၀မ္းကြဲ ညီအစ္မျဖစ္သည္။ အပ်ဳိေပါက္အရြယ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ေရခပ္၊ ထင္းေခြ၊ ပဲႏုတ္၊ ၀ါးေကာက္ ႏွစ္ဦးသား တပူးတြဲတြဲ မခြဲ မခြာ။ အရီးေလးတင္က ရြာ ဖ်ားမွာေနသည္။ ရြာလယ္ရွိ အေမ့အိမ္ႏွင့္ နည္းနည္းလွမ္း သည္။ သုိ႔ေသာ္ မနက္လင္း လာလွ်င္ အေမ့ဆီသို႔ အရီး ေလးတင္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ တစ္ခါတစ္ရံ အခ်ိန္တန္၍ ေရာက္မလာခဲ့လွ်င္ လည္ပင္း ေညာင္ေရအုိး ျဖစ္မတတ္ အေမ ေမွ်ာ္ေလ့ရွိသည္။ ထုိ႔ ေနာက္ လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြကို ပစ္ထားၿပီး အရီး ေလးတင္အိမ္သို႔ လုိက္သြား တတ္သည္။ သည့္ႏွယ္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးမားလွေသာ သူငယ္ခ်င္း ညီအစ္မျဖစ္ သည္။ အရီးေလးတင္၏ နာမည္အျပည့္အစံုက ေဒၚမယ္တင္။ သေဘာ ေကာင္းသည္။ အေမ့အႏြံ အတာကို ခံသည္။ သူ႔ခင္ပြန္း ဦးေပါက္ေက်ာ္ကလည္း လူ႐ိုး လူေအး။ ညေနမွာ ေတာ့ ထန္းရည္ေလး ေမာ့တတ္သည္။ အမူးလြန္တာ မ်ဳိး ၾကံဳရခဲေပမယ့္ တစ္ခါ တစ္ရံ ေသာက္တာလုိသည္ ထက္ ပိုသြားလွ်င္ ေသြးဆုိးၿပီး အရီးေလးတင္အား ႐ိုက္တတ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လာလွ်င္လည္း အရီးေလးတင္ ဘာမွ်ျပန္မေျပာ။ ႐ိုက္ သမွ်ကို ေက်ာခင္း၍ ခံသည္။ သားကို သခင္၊ လင္ကို ဘုရားဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ အရီးေလးတင္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း အေမ့အေပၚ မွာေကာ ဘာမွ်မထူးပါ။ အေမ ဆူသမွ်၊ ေငါက္သမွ် ကို ျပံဳးျပံဳးေလးျဖင့္ ၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနတတ္ေလ၏။

အေမသည္ သက္တူ ရြယ္တူမုိ႔ သူ႔ကို မယ္တင္ဟု ေခၚသည္။ ေကာင္မဆုိေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးၾကားတြင္ အင္မတန္မွ ရင္းႏွီးမႈကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေနျခင္း၊ ေဒၚမယ္တင္ သည္ ကြၽန္ေတာ္၏ အရီးျဖစ္ သည္။ အရီးေလးတင္... ကြၽန္ေတာ္ ေခၚသလို အေဖ ကလည္း လုိက္၍ ေခၚသျဖင့္ အေမ့မွာ မေနသာေတာ့ဘဲ သူ႔ေလသံကို ေျပာင္းကာ အရီးေလးတင္ ျဖစ္သြားခဲ့ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ဆယ္ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစု မႏၲေလးသုိ႔ ေျပာင္းလာၾက၍ ရြာႏွင့္ ေ၀းသြားခဲ့ေသာ္လည္း အရီးေလးတင္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အျမဲရွိေနခဲ့သည္။ သည္ လုိျဖစ္လာေအာင္လည္း အေမက ကြၽန္ေတာ့္ႏွလံုးသား ထဲသို႔ သံမႈိစြဲေပးထားခဲ့သည္။ အေမသည္ စိတ္လုိလက္ရ အခ်ိန္မွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ ငယ္ဘ၀အေၾကာင္းကို ေျပာျပေလ့ ရွိသည္။ ခဏ ခဏ ေျပာဖန္မ်ားလာေသာအခါ ေျပာသည့္ အေၾကာင္းအရာ ေတြက အပ္ေၾကာင္းထပ္ကုန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သုိ႔ပင္ ေျပာစကားေတြ ထပ္ပါေစ၊ ေဟာင္းျမည့္သြားပါေစ၊ ဖန္ တစ္ရာေတ ျဖစ္ေနေသာ္ လည္း အေမသည္ ေျပာျမဲ၊ ရြာႏွင့္ အရီးေလးတင္ကို လြမ္းစျမဲ။ အမွန္ေတာ့ သည္ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာရင္း အရီးေလးတင္ အေမ့ကို လြမ္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိအလြမ္းသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ထဲကို ကူးစက္သြားခဲ့သည္။ အေမသည္ စိတ္လုိ လက္ရျဖစ္တုိင္း သူတုိ႔ငယ္ဘ၀အေၾကာင္းကို ေျပာျပေလ့ ရွိသည္။ သူတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာကို လာကသည့္ မဂၤလာဦးေအာင္ေမာင္းႏွင့္ ဦးဖိုးစိန္ႀကီး ဇာတ္ကို ၾကည့္ ရသည့္အေၾကာင္း၊ ရြာအေရွ႕ က ခ်မ္းသာႀကီးဘုရား ဆြမ္း ေလာင္းပြဲမွာ ႏွစ္ေယာက္သား လံုခ်ည္ဆင္တူ၀တ္၍ သြား ၾကေတာ့ အဘြားေသာင္းတင္ အိမ္က ေခြးလိုက္ဆြဲ၍ ထြက္ ေျပးရသည့္အေၾကာင္း၊ ေဒၚသန္းခင္ႀကီး သားဦးေမြး ေတာ့မွာမုိ႔ ဗုိက္နာတာကို ႐ိုး ႐ုိး ဗုိက္နာတာမွတ္၍ အိမ္သာသြားတက္တာ အရီးေလးတင္ အသိေစာၿပီး အိမ္သာထဲက အျမန္ေခၚထုတ္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ အခု လူပ်ဳိႀကီးဖားဖား ျဖစ္ေန သည့္ ဖိုးကုလား လူေလာက ထဲသို႔ ေရာက္မလာဘဲ ေခ်းတြင္းထဲက်၍ ေသေနမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမ့စကားေတြက အဆက္အစပ္မရွိ၊ ေတာေရာက္ ေတာင္ေရာက္ စိတ္ကူူးတည့္ရာ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာသည္။

"အရီးေလးတင္က စာသာမတတ္တယ္။ မွတ္ဥာဏ္အလြန္ေကာင္းတာဟဲ့။ သူမုိ႔လည္း ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ထုပ္ေတြက ငိုခ်င္းေတြကို ရတယ္။ အေမတုိ႔မွာ ရြာကို ဦးဖိုးစိန္တုိ႔၊ ဦးေအာင္ေမာင္း တုိ႔ လာကေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ထုပ္ ၾကည့္ရင္း မ်က္ ရည္ေတာင္ က်မိတယ္။ အဲဒါေတာ္ အရီးေလးတင္က ေနာက္ေန႔ ၀ါေကာက္ရင္း ဆုိျပေတာ့ အေမတုိ႔လည္း ထပ္ၿပီး လြမ္းရျပန္ေရာ။ သူ ခဏခဏ ဆုိျပလို႔ အေမေတာင္ အလြတ္ရတယ္။ ဟို ငိုခ်င္းေလ၊ ဘာတဲ့ဟယ္... အဲ... မွတ္မိၿပီ "ေထာင္ ေသာင္းရယ္ညံပါတယ္၊ ေအာင္ေမာင္းသံ အတန္တန္ ပ၊ အဖန္ဖန္ၾကား အား...၊ မေအးပါ၊ ေဆြးဖ်ာပိုမယ့္ အေရးေတြေၾကာင့္ အမယ္ ေလး..." အရီးေလးတင္၏ လက္က်ရေနသည့္ အေမ သည္ သူ႔ငိုခ်င္းထဲမွာ နစ္ေျမာဖို႔ ဟန္ျပင္ေနစဥ္ အျပင္မွ ျပန္လာသည့္ အေဖကို ျမင္လုိက္ရ၍ အသံတိတ္သြား ေလေတာ့သည္။ တစ္ဦးတည္းေသာ ပရိသတ္ျဖစ္သူ ကြၽန္ေတာ့္ခမ်ာလည္း အေမ ငိုခ်င္းမဆံုး၍ ကသိကေအာက္ ႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္၏ ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ထုပ္ေတြထဲက ငိုခ်င္းမ်ားသည္ အလြမ္းကို ေဖာ္ က်ဴးေနပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ လည္း အေမ့ဆီမွ ငိုခ်င္းကို နားေထာင္ရင္း အရီးေလး တင္၏ အလြမ္းကို ေရးေရး ရိပ္ရိပ္ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရ သည္။

တစ္ညေတာ့ အေဖႏွင့္ စကားစပ္မိစပ္ရာ ေျပာၾကရင္း အရီးေလးတင္ႏွင့္ ငို ခ်င္းေတြအေၾကာင္း ေရာက္ သြားသည္။

"မင္းအေမေျပာတာ ဟုတ္တယ္ကြ။ အရီးေလးတင္က အမွတ္အသား သိပ္ေကာင္းတာကိုး။ ရြာမွာ လာ ကၾကတဲ့ ဇာတ္ေတြရဲ႕ေနာက္ ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ထဲက ငိုခ်င္း မွန္သမွ် အကုန္ရတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း မေမ့ဘူး။ တစ္ခုေတာ့ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတယ္။ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြရဲ႕ ႏွစ္ပါးသြား သီခ်င္းေတြက်ေတာ့ မရျပန္ ဘူး။ သူ႔မွတ္ဥာဏ္က စြဲမိ စြဲရာ စြဲတဲ့သေဘာ ထင္ပါရဲ႕ကြာ။ အေဖတုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက အသံခ်ဲ႕စက္ဆုိတာလည္း ဆယ္ရြာစုမွ တစ္လံုး မရွိေတာ့ သီခ်င္းနားေထာင္ ဖုိ႔က ခက္တယ္ကြ။ ရြာကို ဇာတ္ေတြ လာကေတာ့မွပဲ ဇာတ္ထဲက သီခ်င္းေတြကို အမိအရ လုိက္က်က္ၿပီး ျပန္ ဆုိၾကရတယ္။ အရီးေလးတင္ကလြဲလို႔ သီခ်င္းအစ အဆံုး ဘယ္သူမွ မရၾကဘူး။ သူကလည္း ငိုခ်င္းပဲရေတာ့ မင္းအေမတုိ႔လည္း သူ႔ကို ရတဲ့သီခ်င္းပဲ အဆုိခုိင္းၿပီး အပန္းေျဖၾကရရွာတယ္။ ေျပာရဦးမယ္။ အရီးေလးတင္ က မင္းအေမကို ခ်စ္ရွာသေလာက္ မင္းအေမကလည္း သူ႔အေပၚ အေတာ္ ဆုိးတာကြ။ တစ္ညကြာ၊ မွတ္ မွတ္ရရ လာသာတဲ့အခ်ိန္ အရီးေလးတင္တို႔ အိမ္ေရွ႕က တလင္းထဲမွာ ၀ိုင္းစုၿပီး ေျမ ပဲ ဆြတ္ေနၾကတယ္။ အဲဒါ ကြာ၊ မင္းအေမက ပ်င္းလုိက္တာ ေကာင္မရယ္၊ ငိုခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ေလာက္ ဆုိျပစမ္းပါဦးလုိ႔ ခုိင္းတယ္။ အရီး ေလးတင္က သူ႔အေဖၾကား သြားရင္ စိတ္ဆုိးမွာမုိ႔ ျငင္းရွာတယ္"

အေဖက ေျပာလက္စ စကားကို ေရွ႕သို႔မဆက္ေသးဘဲ တစ္ခဏ ရပ္လုိက္သည္။ နံရံဆီသို႔ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနေသာ အေဖ၏ မ်က္လံုးေတြထဲမွာ ရြာ၏ပံုရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ေနပါလိမ့္မည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာတြင္ ေျမပဲေဖာ္ခ်ိန္ ေရာက္ပါက အခင္းထဲမွ ေျမပဲအပင္ေတြကို ႏုတ္ၿပီး အိမ္သို႔ လွည္းႏွင့္တုိက္ လာေလ့ရွိသည္။ ၿပီးမွ အိမ္ေရွ႕ တလင္းထဲမွာ စုပံု၍ ေနပူလွမ္း အေျခာက္ခံသည္။ သံုးေလးရက္ ေနျပၿပီးပါက ေျမပဲအပင္ေတြလည္း ေျခာက္သြားၿပီ။ သည္လုိ အခ်ိန္ ညအခါ လသာသာ တြင္ ၀ုိင္းဖြဲ႕၍ အျမစ္မွာ သီးေနၾကသည့္ ေျမပဲေတြကို ဆြတ္ယူရ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ လည္း ငယ္ငယ္က အေမႏွင့္ အတူ ေျမပဲဆြတ္ခဲ့ဖူးေသးသည္။ ေျမပဲ တစ္ျပည္ဆြတ္ခ ငါးျပားရသည္။

"အရီးေလးတင္ရဲ႕ အေဖနာမည္က ဦးမင္းစိန္တဲ့။ အရပ္ရွည္ရွည္ ေထာင္ေထာင္ ေမာင္းေမာင္း။ ေျပာင္းဖူးဖက္ လိပ္ႀကီးဖြာၿပီး ခပ္ေအးေအး ေနတတ္တယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွ အခ်ိန္ၾကာၾကာ စကားေျပာ တာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ေတာ့ ဆတ္တယ္ေဟ့။ သူ႔သား သမီးေတြကို စိတ္တုိင္းမက်ရင္ ထ႐ိုက္တာ။ ႐ိုက္မိရင္လည္း အ႐ိုက္ခံရတဲ့သူက ေျမာ့ေနေအာင္ ခံရတာဟ။ အဲဒါကို သိရက္နဲ႔ မင္းအေမ ကလည္း တပူပူ၊ တက်ည္က်ည္လုပ္ၿပီး ငိုခ်င္းဆုိခုိင္း တယ္ေလ။ အရီးေလးတင္ ခမ်ာ ျငင္းမရေတာ့လည္း ဆုိရတာေပါ့ကြာ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဆုိမယ့္ ဆုိေတာ့လည္း ဘုန္းႀကီးပ်ံ ဧယင္က်ဴးတဲ့ ငိုခ်င္း ကြ။ အဲဒီတုန္းက ရြာအေနာက္ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦး၀ိမလ ေတာ္ေတာ္ မက်န္းမာေနရွာတာ။ ဒါကို ဘယ္သူမွ သတိမထားမိၾကဘူး။ အရီးေလးတင္က အစေတာ့ တုိးတိုးေလး ဆုိတာ။ ေနာက္ပိုင္း ဆုိရင္းနဲ႔ စ်ာန္၀င္သြားၿပီး အသံက တျဖည္းျဖည္း က်ယ္လာတယ္။ ဟာ... အျဖစ္က ဆုိးလုိက္တာကြာ။ ဘႀကီးမင္းစိန္ တန္းပလပ္ ျပားႀကီး ကိုင္ၿပီး အိမ္ထဲက ေျပးထြက္လာတာေဟ့။ အရီး ေလးတင္က မသိဘူး။ လူတုိ႔ ဘံုမေနခ်င္လုိ႔၊ ေထရ္အရွင္ ျမန္းကာ ႂကြေလေရာ့...လုိ႔ လုပ္ေနတုန္း ဘႀကီးမင္းစိန္က ေသခ်င္းဆုိးမ၊ နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ။ ငိုခ်င္းခ်ေနတယ္။ ဒီေလာက္ေတာင္ ရွိလွတာ။ ကဲ ဟာ ဆုိၿပီး ထန္းပလပ္ ျပားႀကီးနဲ႔ လွိမ့္တြယ္တာ။ မင္းအေမတုိ႔ အားလံုး ေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ႔ အကုန္ထြက္ေျပးၾကေရာကြာ"

မွတ္မိသမွ် ေနာက္ေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေျပာေနသည့္ အေဖ့မ်က္ႏွာေပၚတြင္ အျပံဳးရိပ္ေလးေတြ ေပၚလာ ခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အေဖႏွင့္အတူ ျပံဳးေဖာ္ရယ္ ေဖာ္ ရွိခဲ့ေပမယ့္ အ႐ိုက္ခံရ သည့္ အရီးေလးတင္၏ ပံုရိပ္ကို မွန္းဆၾကည့္ရင္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားမိသည္။ အိမ္ေထာင္မက်ခင္က ဖခင္၏ အ႐ိုက္အႏွက္ကို ခံရသည္။ အိမ္ေထာင္က်ျပန္ေတာ့လည္း လင္ေယာက်္ား ၏ အ႐ိုက္အႏွက္မွ မလြတ္ႏုိင္။ အရီးေလးတင္၏ ကံဇာတာသည္ အ႐ိုက္အႏွက္ခံရ ေစမည့္ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္မ်ားႏွင့္ ဂေဟဆက္ေပးခဲ့သည္လား မေျပာတတ္ပါ။

X

အစကနဦးေတာ့ ကေလးလို တ႐ႈပ္႐ႈပ္ ငိုေနရွာ သည့္ အရီးေလးတင္ကို အငို ရပ္သြားေအာင္ မည္သုိ႔ ေခ်ာ့ ရမည္နည္းဟု စဥ္းစားခဲ့ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ အငိုႏွင့္ အလြမ္းသည္ ကြၽန္ေတာ့္ႏွလံုးသားအား ထုိး ဆြေနေလ၍ ေခ်ာ့ရမည့္ကိစၥ ကို ေမ့ကာ ရင္ထဲတြင္ တင္း က်ပ္သြားခဲ့ရသည္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ သတိမျပဳမိခင္ စိတ္အာ႐ံုေတြက လွ်ပ္တစ္ ျပက္ ေျပးထြက္သြားတတ္ သည္။

"မင္းအေဖက ရြာကို ျပန္ေရာက္ရင္ အရီးေလးတင္ ေရ... ကြၽန္ေတာ့္ကို ပဲေရပြေၾကာ္နဲ႔ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္း င႐ုတ္သီးစပ္စပ္ေလး ခ်က္ေကြၽး စမ္းပါတဲ့။ ဟဲ့... ေမာင္ထြန္းေရႊရယ္၊ မင္းတုိ႔ၿမိဳ႕သား ပါးစပ္နဲ႔ ဒီဟင္းေတြ အ၀င္ေခ်ာပါ့မလား ေမးေတာ့ ရယ္လုိက္တာ။ ကြၽန္ေတာ္က အရီးေလးတင္ ခ်က္ေကြၽး တာကို စားခ်င္တာလုိ႔ ေျပာ တယ္။ သူခိုင္းေတာ့ ခ်က္ေပးရတာေပါ့ေလ။ စားလိုက္ တာကြယ္၊ အားရပါးရပဲ။ အခုေတာ့ ေမာင္ထြန္းေရႊလည္း မရွိရွာဘူးေနာ္။ ရွိမ်ား ရွိေသးရင္ သူႀကိဳက္တာေလး ေတြ ခ်က္ေကြၽးခ်င္လိုက္တာကြယ္"

ေျပာရင္းျဖင့္ အသံတိုးတိတ္သြားကာ အေဖ့ အား သတိတရႏွင့္ ငိုရွာ သည္။ အေဖႏွင့္အေမကို တမ္းတရင္း လြမ္းမ်က္ရည္ႏွင့္ ငိုပြဲဆင္ေနသည့္ အရီးေလးတင္အား ကြၽန္ေတာ္ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ သန္႔စင္ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္ရည္ပူမ်ားသည္ အနားမွာ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ထုိင္ေနသည့္ ဇနီးသည္ကိုလည္း မ်က္ရည္ေတြ ၀ိုင္းလာေစခဲ့ ၿပီ။

အမွန္ေတာ့ အရီးေလး တင္သည္ ပင္ကိုစိတ္ရင္း ျဖဴစင္မႈႏွင့္ သြားေလသူတုိ႔ အား အလြမ္းစိတ္ႏွင့္ ေျပာျပ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သူ႔ကိုမဆုိ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္သာ ၾကည့္တတ္ ခံစားတတ္ သည္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္ ငိုခ်င္းေတြ မဆုိေတာ့ ေပမယ့္ အသုဘအိမ္ကို သြား ၍ ေသသူအေၾကာင္း တစ္ဖြဲ႕ တစ္ႏြဲ႕ေျပာ၍ ငိုတတ္သည္။ ေျပာလုိက္၊ ငိုလုိက္မုိ႔ အနီး အနားရွိသူေတြပါ မ်က္ရည္ မဆည္ႏုိင္ေတာ့။ အဲသည္လို ငိုခဲ့တာ ကိုနက္တူး အသုဘ မွာ ၾကံဳခဲ့ရသည္။ ကိုနက္တူး က ခပ္ဆုိးဆုိး။ အျမဲတမ္း ထန္းရည္မူးၿပီး ရြာထဲမွာ ရမ္း ကားေနသူ။ ရြာဟု ဆုိရေသာ္ လည္း တစ္ရြာလံုးလုိလုိ ေဆြ မ်ဳိးစပ္လွ်င္ ေတာ္စပ္ၾကသူ ေတြခ်ည္း ျဖစ္၍ သူ႔ေဆြ ကိုယ့္အမ်ဳိး စိတ္ျဖင့္ အမွား အမွန္ မခြဲျခားဘဲ ခြင့္လႊတ္ သည္းခံၾကေလ့ ရွိသည္။ ကိုနက္တူး၏ ဒုကၡကို တစ္ရြာလံုး ခံခဲ့ၾကရ၍ သူ ေသဆံုး သြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ၀ဋ္ ကြၽတ္သြားၿပီ အေတြးႏွင့္ အားလံုးေပါ့ပါးသြားၾကသည္။ နာေရးအိမ္ကို လာၾကသူတုိင္း မည္သူမွ် မ်က္ရည္မက်။ သို႔ေသာ္ အရီးေလးတင္ကို ေတာ့ ျခြင္းခ်က္ထားရေတာ့သည္။

အသုဘ အေလာင္းျပင္ၿပီး မၾကာခင္ တဘက္ကေလး ေခါင္းေပၚတင္၍ အရီးေလးတင္ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ဖ်ာၾကမ္းေတြေပၚမွာ မ်က္ႏွာအုိအုိႏွင့္ စု၍ ထုိင္ေနၾကသည့္ မိန္းမေတြက ေနရာ ဖယ္ေပးေပမယ့္ မထုိင္ပါ။ အေလာင္းျပင္ထားသည့္ ေနရာဆီသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ သြားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခုတင္ ကို တင္ပါးလႊဲထုိင္ၿပီး စန္႔စန္႔ႀကီး လွဲေနသည့္ ကိုနက္တူး မ်က္ႏွာကို ေငးစိုက္ ၾကည့္ေနသည္။ ၾကည့္ရင္း ျဖင့္ သူ႔ပါးျပင္မွာ မ်က္ရည္ ေတြ စီးက်လာခဲ့သည္ေကာ။

"နက္တူး... ဟဲ့ နက္တူး၊ ငါ့တူေလး၊ အရီးလာၿပီေလ၊ ထၾကည့္ပါဦး ငါ့တူေလး ရယ္။ အရီး ပိုက္ဆံေပးဦးတဲ့၊ အခုေတာ့ ေတာင္းပါဦးလား နက္တူးရဲ႕။ အရီးမွာ ပိုက္ဆံ ပါလာတယ္ေနာ္။ ထန္းရည္ မမူးရင္ ငါ့တူေလးက အေကာင္း။ ရြာထိပ္က တံတားႀကီး က်ဳိးေတာ့ ငါ့ တူက သြားလုိ႔လာလုိ႔ရေအာင္ ျပင္ေပးလုိက္တာေလ။ အရီး တုိ႔ တံတားေပၚ စိတ္ခ်လက္ခ် သြား၊ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ အာမခံတယ္လုိ႔ မင္းေျပာတာကို အရီးမွတ္မိ ေနတယ္ဟဲ့။ မဖြားစိန္ႀကီး ေန မေကာင္းေတာ့လည္း မင္းပဲ အစအဆံုး ျပဳစုၿပီး အေလာင္း ေျမခ်တဲ့အထိ ဦးေဆာင္လုပ္ သြားတာေလ။ နက္တူး... ငါ့တူေလးရယ္၊ အခုေတာ့ အရီးတုိ႔ကို ခြဲသြားၿပီလား။ အရီးကို ေျပာဦးေလ နက္တူး ရဲ႕"

အရီးေလးတင္၏ အေျပာႏွင့္ အငိုက အသုဘ တစ္ခုလံုးကို လႊမ္းျခံဳသြား သည္။ လူတုိင္း လူတုိင္းမွာ အေကာင္းအဆုိးႏွင့္ ဒြန္တြဲ လ်က္ရွိ၏။ အဆုိးသည္ မုန္းတီးျခင္းႏွင့္ စက္ဆုပ္ရြံရွာမႈ ကို ေပါက္ဖြားေစသည္။ အဆုိးက အားသာခဲ့လွ်င္ အေကာင္းသည္ တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္၍ ေနတတ္ သည္။ သုိ႔ရာတြင္ အဆုိးထဲက အေကာင္းကို ေမတၱာ စိတ္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ရတတ္သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အရီး ေလးတင္၏ နက္တူးအေပၚ မွာ ထားခဲ့ေသာ ေမတၱာစိတ္ သည္ အသုဘ ႐ႈလာၾကသူ အားလံုးကို ႐ိုက္ခတ္သြားခဲ့ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး မ်က္ေတာင္ျမန္ျမန္ခတ္ရင္း အရီးေလးတင္အား ေငးေမာ ေနမိၾကသည္။

"နက္တူးေရ... ငါ့တူေလး ေအးသန္းကိုေတြ႕ရင္ ေျပာလုိက္ဦးေနာ္။ ဒီႏွစ္ သူ႔ယာခင္းက ေကာင္းလုိက္ တာလို႔။ ရွင္အုန္းမယ္ကိုလည္း အရီးက မွာလုိက္တယ္။ သူ႔သားေက်ာ္ဇံလည္း က်န္းမာေရးမွဴး ျဖစ္သြားၿပီ လုိ႔ေနာ္"

သံသရာခရီးကို သာမန္ ခရီးဟု အရီးေလးတင္ ေတြး ေနသလား မေျပာတတ္။ ကိုနက္တူးကို ေရွ႕က အရင္ ေသသြားႏွင့္သူေတြႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ ေျပာျပဖို႔ တဖြဖြ မွာ ၾကားေနရွာသည္ကိုး။ အရီး ေလးတင္၏ အမွာစကားေတြ က မဆံုးႏုိင္။ ေဒြးေတာ္ျမ၊ ကိုႀကီးေပါေဌး၊ ရြာေတာင္ပိုင္းက ကေလးမီးမဖြားႏုိင္ဘဲ ဆံုးသြားသည့္ မေအးခ်ဳိ၊ ဦးျပားေမာင္ စသည္ျဖင့္ ေသသူ ကုိနက္တူးကို အေၾကာင္း ျပဳ၍ အျခားကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သြားသူတုိ႔ပါ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါၿပီး တစ္ဖြဲ႕တစ္ႏြဲ႕ ေျပာငိုေနသည့္ အရီးေလးတင္ကို ၾကည့္ရင္း အသုဘ လာၾကသူေတြ အားလံုး လြမ္းၾကရေလၿပီ။ ဘ၀တစ္ပါးသုိ႔ ခရီးထြက္ခြာသြားၾကေသာ သူ႔ေဆြမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိးေတြကို လြမ္းစိတ္ျဖင့္ သတိရကာ မ်က္ရည္မဆည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ အေမလည္း အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္သြားခဲ့သည့္ သူ႔အေဖ ႏွင့္အေမ (ကြၽန္ေတာ့္အဘိုး ႏွင့္အဘြား)ကို သတိရရင္း ငိုရွာသည္။ အေမငိုေတာ့ ဘာ မွန္းမသိဘဲ ကြၽန္ေတာ္လည္း ငိုရပါသည္။ အသုဘတစ္ အိမ္လံုး ငိုသံ႐ႈိက္သံတုိ႔ျဖင့္ ပြက္ေလာညံလ်က္ ရွိသည္။ ယခုေတာ့ကား ကြၽန္ေတာ္ သည္ အရီးေလးတင္အား ေငးၾကည့္ရင္း အေဖႏွင့္အေမ ကို ျပန္လည္သတိရကာ ရင္ဆုိ႔၍ လြမ္းမ်က္ရည္စုိလာ ရပါေတာ့သည္။ သတိႏွင့္ ယွဥ္တြဲ မရွိေတာ့သည့္ အသိ မွတ္ဥာဏ္ေတြထဲမွာ အေဖ ႏွင့္ အေမကို ေတြ႕လုိက္ရသည္။ မိဘႏွစ္ပါး၏ ရင္ေငြ႕ေအာက္မွာ လူလားေျမာက္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့သည့္ ဘ၀ ျမင္ကြင္းေတြကို ဖ်ဳိးဖ်ဳိးဖ်တ္ ဖ်တ္ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္။ လြင့္ေမ်ာေနေသာ စိတ္အာ႐ံုထဲမွာ အရီးေလးတင္၏ အသံေတြက ၾကားတစ္ခ်က္၊ မၾကားတစ္ခ်က္။ "ဟဲ့... ဒီကေလးေတြက ဘယ္သူ ေတြတုန္း။ မင့္သမီးေတြ လား" သူ႔အငိုကို လက္စ သိမ္းၿပီးေနာက္ အနားမွာ ရွိေနၾကသည့္ သမီးႏွစ္ေယာက္ကို ေမးေငါ့ျပရင္း အရီးေလးတင္က ေမးသည္။ ႐ုတ္တရက္မုိ႔ မၾကားလုိက္မိ။ ဇနီးသည္က လက္တုိ႔လိုက္ ေတာ့မွ အိပ္မက္ထဲမွ လန္႔ႏုိးသြားၿပီး ဟုတ္တယ္ အရီးေလးတင္ဟု ေျပာလုိက္ရသည္။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ဆီသုိ႔ စိတ္အာ႐ံု ေျပာင္းသြား ျခင္းေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ၀မ္းသာသြားသည္။ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ အမယ္အုိ၏ ႏွလံုးသားမွာ ပူေဆြးမ်က္ရည္စေတြ ဖံုးလႊမ္းမေနေစခ်င္ေတာ့ပါ။ ထုိ႔အတူ ကြၽန္ေတာ္လည္း အလြမ္းကို မခံစား ႏုိင္၀ံ့ေတာ့ပါ။ မ်က္ႏွာမွာ မ်က္ရည္စေတြ ကင္းစင္သြား၍ ၾကည္ၾကည္ လင္လင္ ရွိသြားခဲ့ၿပီဟု ယူဆခဲ့သည္။ သို႔ရာ တြင္ ကြၽန္ေတာ့္မွန္းဆခ်က္ လြဲမွား သြားခဲ့ရျပန္ၿပီ။

"ေၾသာ္... မတင္ညြန္႔၊ မတင္ညြန္႔၊ သူ႔ေျမးေတြကို သိပ္ခ်စ္ရွာတာ။ ဒီကေလး ႏွစ္ေယာက္ ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာကို လာခဲ့ဖူးတာေပါ့ေတာ္။ ပန္းႏုေရာင္ ဂါ၀န္ေလးေတြ ၀တ္ထားတဲ့ ကေလးႏွစ္ ေယာက္ကိုလက္ဆြဲၿပီး ငါ့အိမ္ ကို ေရာက္လာခဲ့တာေလ။ အရီးေလးတင္ က်ဳပ္ေျမးေတြ က မလွဘူးလားလုိ႔ ေမး လိုက္လုိ႔ လွပါေတာ္... လွ ပါ့၊ လွပါ့လို႔ ငါက ျပန္ေျပာ လုိက္ေရာ မင္းအေမမ်က္ႏွာ က ၀င္းထိန္သြားလုိက္တာ ေလ။ အင္း.. အခုေတာ့ လည္း သူ႔ေျမးေတြ အနား မရွိရွာေတာ့ဘူးေပါ့ေလ"

ငိုသံျဖင့္ ေရာေထြးရင္း ေျပာေနသည့္ စကားသံေတြကို နားေထာင္ရင္း သက္ျပင္း ႐ႈိက္ထုတ္လုိက္မိသည္။ အရီးေလးတင္မို႔သာ သည္ေလာက္ မွတ္မိသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာေတာ့ သူ႔လုိ မေတြးမိ၊ မမွတ္မိ။ ထုိအေတြးမ်ားျဖင့္ လြမ္းရ ေကာင္းမွန္းလည္း မသိပါ။

X

"ေဖေဖတို႔က ဘာေတြ မွန္းလည္း မသိဘူး။ ငိုလိုက္ ၾကတာ" အရီးေလးတင္ ျပန္ သြားၿပီးေနာက္ သမီးႀကီးက မ်က္ႏွာ႐ႈံ႕မဲ့ျပရင္း ေျပာလိုက္ သည္။ ဧည့္ခန္းထဲမွာ သီ ခ်င္းစီဒီျပားဖြင့္၍ နားေထာင္ ဖို႔ စိတ္ကူးေလးပ်က္သြား၍ မေက်မနပ္လည္း ျဖစ္ေနပံုရ သည္။ ခံစားခ်က္ မတူညီ ေသာ သူတို႔ႏွလံုးသား လက္ ခံႏိုင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ မည္သို႔ ရွင္းျပရမည္နည္း။ သူတို႔လို အရြယ္တုန္းက ကြၽန္ ေတာ္လည္း သူတို႔လို ေတြး ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ယခု ကေလးေတြႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔သည္ ေခတ္ကာလႏွင့္ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈေတြ ကြာျခား သြားခဲ့သလို ခံစားမႈေတြ လည္း မတူညီေတာ့ၿပီ ျဖစ္ သည္။ မႏၲေလးမွ ျပန္ေရာက္ ၿပီး တစ္လအၾကာမွာ အရီး ေလးတင္ ဆံုးပါးသြားခဲ့ သည္။ မဟာျမတ္မုနိဘုရား ႀကီးကိုလည္း ဖူးၿပီးၿပီ။ ေမာင္ထြန္းေရႊနဲ႔ မတင္ညႊန္႔ တို႔၏အိမ္ကိုလည္း သြားၿပီး ငိုခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေသေပ်ာ္ပါၿပီေအ ဟု ေျပာခဲ့ေသးသည္တဲ့။ သူ႔ စိတ္ထဲမွာ အေဖႏွင့္အေမ အတြက္ မငိုရေသး၍ ထိခိုက္ ခံစားေနရဟန္ ရွိသည္။ ေမြး ဖြားျခင္း၊ ေနျခင္း၊ ေသျခင္း ဟူသည္ ဘ၀၏သဘာ၀ျဖစ္ စဥ္တစ္ခု၊ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေသျခင္းတရားျဖင့္ ရင္ဆိုင္ ၍ ရွင္သန္ျခင္းက႑ အဆံုး သတ္လိုက္ျခင္းသာ။ သို႔ ေသာ္ ရွင္သန္ေနခိုက္မွာ လူ သားတို႔၏ႏွလံုးသားသည္ ျဖဴစင္ေသာ ေမတၱာတရား ေတြ ၀န္းဖြဲ႔ထားဖို႔ လိုပါသည္။

"အေဖ အရီးေလးတင္ က ငိုခ်င္းေတြလည္း ရ တယ္။ အသုဘအိမ္ေတြကို လည္း သြားၿပီးငိုတယ္။ ငို စရာမရွိ ၾကံဖန္လြမ္းၿပီး ငိုေန တာလား" ဟု တစ္ခါက အေဖကို မိုက္မိုက္မဲမဲ ေမးခဲ့ ဖူးသည္။

"မဟုတ္ဘူးကြ။ အရီးေလးတင္ဟာ လြမ္းခ်င္ ငိုခ်င္ရင္ သူ႔ဘ၀ မေျပလည္မႈ ေတြပဲေတြးၿပီး ငိုမွာေပါ့။ သူ႔ အေဖကေရာ၊ သူ႕ေယာက္်ား ကေရာ ေသလုေမ်ာပါး ႐ိုက္ တာေတာင္ မ်က္ရည္တစ္ စက္ မက်ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမ်ားအပူကိုေတာ့ မွ်ေ၀ခံ စားၿပီး မ်က္ရည္က်တာဟာ ေမတၱာစိတ္ေၾကာင့္ကြ။ မင္း လည္းအသိသားပဲ။ ဘယ္သူ ကိုမဆို ေမတၱာထားၿပီး ေကာင္းတဲ့အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ တယ္။ ေကာင္းတာေတြပဲ ေတြးတယ္။ ဘာေတြပဲျဖစ္ခဲ့ ျဖစ္ခဲ့ ေတာသူအ႐ိုးအအႀကီး ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခြင့္လႊတ္တဲ့ စိတ္ ေတြအျမဲရွိေနတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး အေဖတို႔ မင္းတို႔ရင္ထဲမွာ အျမဲရွိႏိုင္ပါ့မလား"

အေဖ၏ စကားအဆံုး တြင္ ကြၽန္ေတာ္ ေငးငိုင္သြား ခဲ့ရသည္။ အမုန္း၊ ေဒါသ၊ အဃာတ၊ အၿငိဳးအေတးမ်ား ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းျခင္းခံေနရေသာ လူသားတို႔၏ ႏွလံုးသား သည္ အျမဲလိုလို ပူေလာင္ ေနလ်က္ရွိသည္။ ထို႔အတူ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသိုက္အ၀န္း သည္လည္း ေအးခ်မ္းမႈ မရ ႏိုင္ေတာ့ပါ။ သည္ေတာ့မွ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ႏွလံုး သားခံစားမႈကို နားလည္ သေဘာေပါက္သြားရသည္။ တကယ္ေတာ့ အရီးေလး တင္သည္ ကြၽန္ေတာ့္အား ေနရခိုက္ လူ႔ဘ၀မွာ ေအးျမ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ အေတြးအသိ ေတြျဖင့္ ခံစား၍ ေနတတ္ ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္းသြား ခဲ့မွန္း မေတြးမိခဲ့။ ယခုေတာ့ အရီးေလးတင္ကို လြမ္းရပါ ေလၿပီ။ ထိုအလြမ္း စိတ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ မိဘႏွစ္ပါးရွိ သည္။ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ ေဆာ လ်င္စြာ ကူးေျပာင္းသြားခဲ့ ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ ေဆြအခ်ဳိ႕ ရွိသည္။ အမုန္း၊ ေဒါသတို႔ ကင္းစင္ေသာ ႏွလံုးသားထဲက မ်က္ရည္ မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ေနရေလၿပီ။ 

ညိဳထြန္းလ

(ေ႐ႊအျမဳေတ မွ ကူးယူေဖၚျပသည္။ ဤစာမူအား ေ႐ႊအျမဳေတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ အသံုးမျပဳရ)

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://myochitmyanmar.org/index.php?format=feed&type=rss. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.