ဘရဏီမ်ဳိး
ဤေနရာကို ႏွိပ္ၾကည့္ၿပီးမွ ဆက္ဖတ္ပါရန္ ..
အံ့ဘနန္း ႀကီးစြာ ၾသမိပါေတာ့သည္။ ဤ႐ုပ္သံ အစီအစဥ္ကို ၾကည့္မိတိုင္း အံ့ၾသၿပီးရင္း ၾသမိရျခင္း ျဖစ္၏။ အႏွီ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား သတင္း ဌာန လူငယ္ေရးရာ က႑တြင္ အဟြါလုပ္သူ ဘရဏီေခၚ နန္းသႏၲာမ်ဳိးကား တစ္ခ်ိန္က လူေမွာင္ခို တင္ပို႔သူ ဗမာပြဲစား တစ္ဦး၏ ကိုယ္ေရး အရာရွိ လိုလို၊ စကားျပန္ လိုလို၊ အျပင္ေရးမွဴး လိုလို ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ အတြင္းကိစၥေတာ့ မသိ။ အျပင္ကိစၥ ေတာ့ သြက္သြက္ ခါေနေအာင္ လည္ပတ္ ဖ်တ္လတ္ကာ ဘ၀ကို လည္သလို ေက်ာ္ျဖတ္၊ ခြနင္းၿပီး သြားေနသူ တစ္ဦးျဖစ္၏။ ထိုထက္ ပို၍ ပို၍ ေျပာရလွ်င္ျဖင့္၊ ပြဲစားႀကီး၏ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္ေရာ၊ ေပၚတင္ႀကီးေရာ အဖန္မ်ားစြာ ခင္တတ္သူ ေၾကာ္ကတက္ တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ဖူး ေပသည္။ ယေန႔ ဗမာ့ အတိုက္အခံ မီဒီယာႀကီး တစ္ခုအတြင္းမွာ မယံုႏိုင္စရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ေခ်ၿပီ။ လင္ကစြန္႔ ထားျခင္း ခံရသည္ဟူေသာ ဘန္ေကာက္ေန ရြာသူတစ္ေယာက္ ခ်င္းမိုင္ နယ္အတြင္း အစိမ္းလိုက္ ၀င္ကာ ေႏွာက္ေနၿပီထင္၏။ ၾကည့္ရင္း ေတြးသည္။ မ်က္လံုး စံုမွိတ္ကာ စဥ္းစားသည္။ ထပ္ခါတလဲလဲ ဖင္ျပန္ ေခါင္းျပန္ ေတြး၍ စဥ္းစား၍ ေနမိေခ်ေတာ့သည္။
မီဒီယာ သမားတစ္ဦး၏ မရွိမျဖစ္၊ မတတ္မျဖစ္ လိုအပ္ခ်က္ကား မည္သည္တို႔နည္း၊ ထိုထက္ပိုၿပီး ထိုသူ၏ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္း၊ သူ၏ စိတ္ဓါတ္ေရးရာႏွင့္ စာရိတၱ၊ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ လူမွဳ ပတ္၀န္းက်င္။ ေနာက္ဆံုး သူလုပ္ခဲ့သမွ်သည္ အေကာင္းဘက္ ရွိခဲ့၏ေလာ။ အဆိုးဘက္ ပါခဲ့သည္ေလာ။ ၿပီးလွ်င္ သူ႕ေစတနာႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမွန္ကေကာ မည္သို႔ ရွိရ ထားရမည္နည္း။ စာေရးသူ မပိုင္းျခား ေတာ့။ စာ႐ွဳသူသာ ေတြးၾကည့္ပါ။ ေ၀ဖန္ ၾကည့္ပါ။ မီဒီယာ သမားတစ္ဦး၏ ထားရမည့္ က်င့္၀တ္သိကၡာ၊ တတ္ထားအပ္ေသာ ပညာ အရည္အခ်င္း၊ စသည္ စသည္တို႔ကို ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ေသခ်ာ ဃနစြာ မသိေသာ္လည္း၊ စာေရးသူသိေသာ၊ ေတြးမိေသာ၊ ျဖစ္သင့္သည္ ျဖစ္ေသာ၊ မျဖစ္သင့္သည္ ျဖစ္ေသာ အခ်က္တို႔ကား ဦးေခါင္းအတြင္း ေခါက္တံု႔ ေခါက္ျပန္ အစုန္အဆန္ ေျပးလႊားကာ အေျဖရွာ ေနမိေတာ့သည္။
ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ 2005 မွ 2006 ေက်ာ္ေက်ာ္ အေတာအတြင္းတြင္ ဘန္ေကာက္ အေျခစိုက္ ဗမာလူမ်ဳိးတို႔၏ လူကုန္ကူးမွဳ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အင္မတန္ ထြန္းကား အလုပ္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ႐ိုးေနၿပီဟု အေတြး မေစာပါ ႏွင့္။ သိပ္မ႐ိုးေသာ္လည္း စာေရးသူ အေနျဖင့္ အတန္ငယ္ ထူးဆန္း ေသာ ဗမာ လူမ်ဳိးတို႔၏ လူကုန္ကူးမွဳ သမိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လူကုန္ကူးသည္ ဆိုရာ၀ယ္ ေကာ့ေသာင္း၊ ျမ၀တီတို႔မွ ထိုင္း၊ မေလးရွား ဘက္သို႔ ကူးျခင္း လုပ္ငန္းကို မဆိုလို။ ဆက္လက္ ႐ွဳစားပါ။ DVB ၏ လူငယ္ေရးရာတြင္ ေတြ႕ေနရေသာ ယင္း ဘရဏီ ဆိုသည့္ အသက္ (30) နား ကပ္ေနေသာ္လည္း၊ ႐ုပ္ရည္ ႏုပ်ဳိေသာ အေနာင္စာဟု ေခၚေလမလား၊ ပရီစင္တာဟု သမုတ္ရမည္လား မသိသည့္ အမ်ဳိးသမီးမွာ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ တခ်ိန္တုန္းက လူကုန္ကူးသည့္ လုပ္ငန္းတြင္ ေၾကာ္ကတက္ တျဖစ္လဲ၊ ဘာသာျပန္လို တဖံု၊ အတြင္းအျပင္ ဆက္ဆံေရး အရာရွိလို တမ်ဳိး၊ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသည္။ ပညာ အရည္အခ်င္းကား ဘြဲ႕ရၿပီးဟု သူ႕ ဘာသာသူ သတ္မွတ္၏။ စကားကို မပီ့တပီ ညဳတတ္၏။ သူတပါး သနား ေစရန္လားမသိ၊ "မ်ဳိး .. ကေလ" "မ်ဳိး .. ကေလ" ဟု ႏွာသံ ညႇက္စိျဖင့္ ႀကိဳးစား၍ ေျပာတတ္ေသး၏။ ယင္း"မ်ဳိး" က ယခု ဘရဏီ ျဖစ္ေနေတာ့ စာေရးသူမွာ ၀င္းဦး သီခ်င္းကို ေယာင္၍ ေရရြတ္ မိေသးသည္။
" ေမဘရဏီလို .. ဒီဗြီဘီေတာင္ လက္မွိဳင္ခ်ရသကိုး မမမ်ဳိး .. အိုး .. ဟိုး .. မမမ်ဳိး .. "
" ေမဘရဏီလို .. ဒီဗြီဘီေတာင္ လက္မွိဳင္ခ်ရသကိုး မမမ်ဳိး .. အိုး .. ဟိုး .. မမမ်ဳိး .."
"သူ႕ ျမင္ကတည္းက ဆြဲစိစရာေလး .. ႐ွဳခ်င္စၿမဲပ ပဲမ်ားသူေပး .. ခ်င္းမိုင္ၾကယ္ ႏွစ္လံုးလို .. ျပံဳးခ်ိဳ ဖုန္းမို ႐ွဳလို႔ မဆံုး .. ၾကိဳက္လို႔ မဆံုး .. အမိုက္တိုက္ ဆံုးေတာ့ သကိုး .. အိုး …. ေမဘရဏီလို .. ဒီဗြီဘီေတာင္ လက္မွိဳင္ခ် ရသကိုး မမမ်ဳိး .. အိုး .. ဟိုး .. မမမ်ဳိး .. …. ဂီြ .. ဂြီ .. က်လီ .. က်လီ… " ..
ဟုတ္ပါသည္။ ဒီဗြီဘီလို အထင္ကရ မီဒီယာႀကီး တစ္ခုက ဤသို႔ ဤႏွယ္ ေပါက္လႊတ္ပဲစား တစ္ဦးကို မည္သို႔မည္ပံု ဆြဲေခၚကာ မီဒီယာ မ်က္ႏွာဖံုး စြပ္ေပး လိုက္ေလသည္ နားမလည္ေခ်ေတာ့။ (မီဒီယာသမားဟု သတ္မွတ္က မွားမည္လား မေျပာတတ္။ စာေရးသူ နားလည္ သလို သံုးစြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ မွားသည္ထင္က ျပင္ေပးပါေလ။) သူမက ထင္ေပၚ၍ စင္ေတာ္က ေကာက္ျခင္းေလာ၊ ဖင္အေဖၚေကာင္း၍ ထိုအရာကိုမွ ႀကိဳက္ ႏွစ္သက္တတ္သူ တာ၀န္ရွိ လူႀကီးမင္း တစ္ဦးဦးက ေၾကာ္ကတက္အရာ ခ်ီးေျမႇာက္ေပးလိုက္ျခင္းေလာ။ တစ္ခုခု ေတာ့ တစ္ခုခု ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ပညာ မတတ္ေသာ္လည္း၊ ႏိုင္ငံေရး၊ မီဒီယာ အေၾကာင္း တစ္လံုး တေလမွ မသိသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အျဖဴေရာင္ ေနာက္ခံရွိခဲ့သူ၊ ႐ိုးသားခဲ့သူ တစ္ဦးဆိုပါက တစ္လံုး တစ္ေလမွ ေရးရန္ အေၾကာင္းမရွိ။ အားေပး ခ်ီးေျမႇာက္ရန္သာ ရွိေပသည္။
အခု မီဒီယာသမား၊ တစ္ခ်ိန္က ယင္းတို႔လို လူပြဲစားမ်ား၏ ကလိန္ေစ့ ဥာဏ္ဆင္ ဖိုးတြမ္းတီး ႐ိုက္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဘ၀ ပ်က္သြားသူမ်ား ယေန႔ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေနပါသည္။ ဤသို႔ ဆိုလွ်င္ ဤပို႔စ္ ဖတ္မိသူ၊ တစ္ခ်ိန္က ပြဲစားမင္းတို႔ ႏွိပ္စက္သျဖင့္ အလုပ္ မျဖစ္ခဲ့ဘဲ၊ ေဒၚလာ ေထာင္၊ ေသာင္းမက ဆံုး႐ွံဳးခဲ့ဖူးသူ ကာယကံရွင္မ်ားက စာေရးသူကို သာဓု ေခၚေလမည္လား မေျပာတတ္ေခ်။ သို႔တည္းမဟုတ္ တစ္ခ်ိန္က "ဖာတနာဂမ္"ဟုေခၚသည့္ ယခု စူ၀မ္နဖံု ေလဆိပ္နားက တိုက္ခန္းတြင္ ပြဲစားႀကီး အလစ္ ဖဲေမြ႕ယာ ေရႊေကာ္ေဇာ္ေပၚ ခ်စ္တလင္း ေခၚခဲ့ဖူးေသာ ကာစတမ္မာမ်ားက စာေရးသူအား ႐ိုက္သတ္ ခ်င္ေနမည္လား မဆိုတတ္ေတာ့။
ၾကံဳ၍ တမင္ေဖါက္သည္ ျပန္ခ်ရန္ ရွိသည္မွာ .. တစ္ခ်ိန္က ဗမာတို႔ နည္းလမ္း မ်ဳိးစံုသံုးၿပီး ဥေရာပႏွင့္ အေမရိက တို႔သို႔ ေျခဆန္႔ေတာ္ မူၾကျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ဆိုခဲ့ ၿပီးေခ်ၿပီ။ စာေရးသူ အဖို႔ကား အင္မတန္မွ မ်က္စိ က်ယ္က်ယ္ သြားရေလာက္ေအာင္ အံ့ၾသ စရာ ေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ လုပ္ပံုကလည္း သင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕ ရွိလွ၏။ သူတို႔သည္ စာရြက္ စာတမ္း အတုအပ မ်ဳိးစံုသံုး၏။ သူတို႔၏ လူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ ႐ံုးခန္းမွာ မသိလွ်င္ အေနာက္ ႏိုင္ငံ သံ႐ံုတစ္႐ံုးႏွယ္ ရွိေခ်သည္။ တံဆိပ္တံုး ေပါင္းစံုရွိ၏။ ထိုမွ်မကေသး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ သေဘၤာ သား႐ံုးမွ အေထာက္ အထား တံဆိပ္တံုးမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ သေဘာၤလိုင္းမ်ားမွ LOGO မ်ား၊ letter head မ်ား စသည္ျဖင့္ စံုေစ့ေအာင္ ဖန္တီးထား၏။ ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာျပည္ရွိ တကၠသိုလ္ ေပါင္းစံုမွ ဘြဲ႕လက္မွတ္ ေပါင္းစံု ထုတ္လုပ္ ႏိုင္ေသာ တုပျခင္း နည္းပညာ အကုန္ရွိ၏။ စာေရးသူ မေမ့ခင္ ေျပာရန္ ရွိသည္ကား ေၾကာ္ကတက္ ခ်ီးေျမႇာက္ ေပးသူ ပြဲစားႀကီး၏ အမည္မွာ စေနနံ သံုးလံုးျဖစ္ကာ ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ပို႔တစ္ဦး၏ နာမည္ႏွင့္ (၁၀၀) % တူေခ်သည္။ ႐ုပ္ရည္ကား လူရႊင္ေတာ္ ၿငိမ္းခ်မ္း၏ အမႊာဟု ေျပာေသာ္ ၿငိမ္းခ်မ္း တစ္ေယာက္ လူျပက္ဘ၀မွ ပင္စင္ ယူသြားႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆာ္ၾကည္ ႏိုင္လြန္းသူဟု သတ္မွတ္ႏိုင္၏။ ေဆာ္ၾကည္သလို မယား မ်ားလည္း ၾကြယ္၀လွေပသည္။ ရန္ကုန္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အရပ္တြင္ အႀကီး တစ္ေယာက္၊ လက္ရွိ ဘန္ေကာက္တြင္ အလတ္ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ယခု ဘရဏီကား စတုတၳေျမာက္ ၾကင္ယာေတာ္ ေၾကာ္ကတက္ ျဖစ္ခဲ့ေတာ္ မူေခ်သည္။ သူတို႔ကား ရန္ကုန္ရွိ ပြဲစားမ်ား ႏွင့္ (FAX) ထိုးကာ (သူတို႔ ေျပာသည့္အတိုင္း) အခ်ိတ္အဆက္ႏွင့္ လူေခၚသည္။ ေၾကးက တစ္ဦးလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၃၀၀၀) ေလာက္မွ (၁၀၀၀၀) ေလာက္ အထိ ယူၾကသည္။ ဥေရာပတိုက္ရွိ အလ်ဥ္းသင့္ရာ ႏိုင္ငံ အသီးသီးတို႔သို႔ ႏိုင္ငံေရး ခိုလွံဳသလိုလို တင္ပို႔ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလွံဳခြင့္ ေတာင္းသည္ ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူေသာ အရာေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္၊ သူတို႔ကား ဘရိန္း ေကာင္းလွသည္။ ႐ိုးရွင္းေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုမွာ မိမိတို႔၏ ကာစတန္မာမ်ားကို သေဘၤာသား စာအုပ္ ေပးကိုင္ထားၾကျခင္းပင္။ " လြယ္လွ ေခ်လား ေမာင္ရင္ရ .. ။ ဟုတ္လွေခ်လား " ဟု အေျပာ မေစာႏွင့္။ အားလံုး အတုေတြခ်ည္း။ အတုဟု ဆိုေသာ္လည္း အစစ္ႏွင့္ မျခား သံုးထားသည့္ နည္းပညာ ျမင့္မားလွသည္။ ကိုင္ထားၿပီးလွ်င္ မည္သို႔မည္ပံု ဆက္ စခန္း သြားေလသနည္း။ လြယ္လွ၏။ သို႔ေသာ္ အတိတ္တုန္းက အေၾကာင္းအရာေတြသာ ျဖစ္သည္။ ယခု ပစၥဳပၸန္တြင္ မႀကိဳးစား ပါႏွင့္ေတာ့။ ဘန္ေကာက္ရွိ ဒုန္ေမာင္းေရာ စူ၀မ္နာဖံုပါ ဒီဇင္ဘာ အားလပ္ရက္ ခြင့္ယူထားသည္။ ႐ုပ္သံၾကည့္ရင္း ယခင္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျမင္ေယာင္ ေနမိျခင္းသာ။
ပြဲစားက ေလယာဥ္ လက္မွတ္ ၀ယ္ေပးသည္။ ၀ယ္ေပးမေပါ့။ ယူထားသည့္ ပမာဏကလည္း စာေရးသူတို႔ဆို ဟိုမွာ ေခတ္ေကာင္းလွ်င္ ရြာျပန္ လယ္လုပ္က လယ္သူေဌး ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားသည္ မဟုတ္ေလာ။ ႐ိုး႐ိုး မဟုတ္။ အသြားအျပန္။ ၿပီးေတာ့ မိမိ ကာစ တမ္မာက ဘယ္ႏိုင္ငံ သြားခ်င္သလဲ။ ဥပမာ .. ဂ်ာမဏီ။ ရ၏။ လြယ္မွလြယ္။ ဂ်ာမဏီ ဗီဇာမလို။ သို႔ေသာ္ ဂ်ာမဏီတြင္ တစ္ေထာက္နား ထရန္စစ္ဗီဇာ ေလာက္ေတာ့ ရွိထားရမည္။ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ကေတာ့ ေမာ္႐ိုကို ခရီးအထိပါဘဲ။ ဒါေပသိ ဘန္ေကာက္ ေမာ္႐ိုကို တိုက္႐ိုက္ေတာ့ မယူထားေခ်။ လုပ္ပံုလုပ္နည္းအရ တိုက္႐ိုက္ ယူ၍လည္းမရ။ ဘန္ေကာက္-ေမာ္႐ိုကို တိုက္႐ိုက္ ခရီးစဥ္ရွိသလား၊ မရွိ ဘူးလားေတာ့ စာေရးသူလည္း မသိ။ ဆိုေသာ္ ဖရန္႔ဖြတ္ ထရန္စစ္ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထားရသည္။ ဒါက ႐ိုး႐ိုးေလး။ ေမာ္႐ိုကိုဗီဇာက လြယ္သလားလို႔ ေမးရန္ ရွိသည္။ မသိ။ လြယ္သလား မလြယ္သလား။ သို႔ေပမယ့္ ဂ်ာမဏီ ထက္ေတာ့ အပံုႀကီး လြယ္သည္။ မလြယ္ လည္း မပူႏွင့္။ ေမာ္႐ိုကို သံ႐ံုးကား တစ္ခ်ိန္က ဘရဏီတို႔၏ က်က္စားရာေနရာ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြႏွင့္ ဂြင္႐ိုက္ ထားရသည္မ်ား ရွိသည္ေလ။ ဤလိုေနရာမွာ လွဳပ္ရွားရာမွာ ဘရဏီတို႔က ဆရာ၊ အခရာပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။ ဘန္ေကာက္လို ေနရာမွာ အီးလို မည္မွ်ေကာင္းေကာင္း ထိုင္းဘာသာ တတ္ေျမာက္ထားမွ ဒါမ်ဳိးေတြကို ေရေရ လည္လည္ လုပ္ႏိုင္သည္ေပါ့။ ဘရဏီတို႔ က အီးလို နာဂစ္ကိုေတာင္ အသံထြက္ မပီေပ ေသာ္ျငား၊ ထိုင္းလိုကေတာ့ မႊတ္ေနသည္။ မႊတ္ရ ေလာက္ေအာင္လည္း ဘ၀က စံုသည္။ ဤအေၾကာင္းေတြ မေျပာေတာ့။ နားခ်ိဳေအာင္ ေျပာရန္လည္း မျဖစ္။ ဤမွ်ေလာက္ႏွင့္ပင္ လြန္ေခ်ၿပီ။ အေျပာမတတ္က ဆဲသလို ျဖစ္တတ္သည္ ဆိုတာကလည္း ရိွေသးသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
အဲ .. အဲ .. ခုနကဟာ ျပန္ဆက္မည္။ ဆိုေတာ့ ကာစတမ္မာက စူ၀မ္နာဖံုကေန ေလယာဥ္ စီးသြားမည္။ ဘန္ေကာက္-ဖရန္႔ဖြတ္-ေမာ္႐ိုကို၊ ဘာသြား လုပ္မည္လဲ။ "သေဘၤာသားေပါ့"။ သားသား မသားသား မသိ။ ဆယ္တန္းေတာင္ မေအာင္ေပမဲ့ သူ႕တို႔လက္ထဲက CDC မွာေတာ့ Rank က အင္ဂ်င္နီယာ ေအာ္ဖစ္ဆာ။ ဟဲ .. ဟဲ .. ။ ေတာ္ေသးတာက ကပၸိတိန္ ရာထူးေတာ့ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူး။ အဲသည္ လိုမ်ဳိးေတြ အတြက္ လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္း အစံုအေစ့ ပါသြားရသည္။ တစ္ခုရွိသည္က ဘန္ေကာက္က လြယ္လြယ္ႏွင့္ေတာ့ ေပးမ တက္။ ေရႊဆိုလွ်င္ အေသ ရစ္ေၾကာင္း ဗမာ ပတ္စပို႔ ကိုင္ထားသူတိုင္း သိၾကသည္။ သူတို႔လည္း ဘာေတြမို႔နည္း။ အရစ္မခံရဘူးလား ေမးမည္ေပါ့။ မခံရေခ်။ (အဲ .. အဲ .. တစ္ခါ တေလေတာ့လည္း ခံရတတ္သည္။ ဤလို အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ တပ္ေခါက္ျပန္ကာ ေနာက္ တစ္ေခါက္ ထပ္ႀကိဳးစားေပါ့)။ တတ္ႏိုင္ သေလာက္ေတာ့ ပြဲစားႀကီးက ႀကိဳးစားေပးသည္။ ႀကိဳးစားရန္အတြက္ စူ၀မ္နာဖံုမွာ ရဲေတြ ရွိသည္ေလ။ ရဲရွိမွေတာ့ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ ရွိသည္ေပါ့။ ဤညီမွ်ျခင္းကား ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းနီးစပ္သည္ပင္။ ဤေနရာတြင္ ဘရဏီတို႔ တန္ခိုး ထြားျပန္ေတာ့သည္။ ေလဆိပ္ ေစာင့္ရဲမ်ား၊ အင္မီဂေရးရွင္းမ်ား၊ ဘာညာမ်ားႏွင့္ တည့္ေအာင္ ပိုင္ေအာင္ လုပ္ယူသည္။ သူမကား အစြမ္းမေသး။ ေခသူမဟုတ္ေခ်။ သို႔ ေၾကာင့္လည္း DVB ေတာင္ လက္မွိဳင္ ခ်သြားရျခင္း ျဖစ္မည္ဟု စာေရးသူထင္သည္။ (စကားခ်ပ္..) စေနနံ သံုးလံုးပိုင္ရွင္ ၿငိမ္းခ်မ္းတို႔ အမႊာကား ထိုထို အစြမ္းမ်ားေၾကာင့္ ဘရဏီကို လက္မလႊတ္ႏိုင္ခဲ့ေခ်။ ။ 2004 , 2005, 2006 မ်ားကား ဘရဏီတို႔ ဗိုက္ေခြးနမ္းေသာ ႏွစ္မ်ား ျဖစ္၏။ တင္ပို႔သမွ် ျမန္မာ့ သက္ရွိ ထြက္ကုန္မ်ားမွာ အီတလီ၊ ဂ်ာမဏီ၊ ေနာ္ေ၀ စသည္ စသည္တို႔ တြင္ အဆိုင္လင္ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ျပန္စာမ်ား၊ အီးေမးလ္မ်ားအရ ေအးခ်မ္း ေကာင္းမြန္စြာ ေနၾကရသည္ ဆို၏။ အဆိုင္လင္ႏွင့္ ဘရဏီတို႔ တန္ခိုးကား အက်ဳိး မ်ားလွေခ်သည္။ ဤသို႔ဤႏွယ္ ႏိုင္ငံ့ အက်ဳိး သူမတူ ထူးျခားစြာ သယ္ပိုး ေပးခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ေပမင့္ 2006 ေနာက္ပိုင္းကား ဘရဏီတို႔ အစာအိမ္ ဗလာ နီးပါး ျဖစ္ၾကရသည္။ တြက္ေျခ မကိုက္ေတာ့။ စာ႐ွဳသူမ်ား ၾကားၾကပါလိမ့္ မည္။ စူ၀မ္နာဖံုမွာ ျမန္မာတစ္ေယာက္ အဖမ္း ခံရၿပီေကာ၊ ဥေရာပရွိ အီတလီ ေလဆိပ္ကေန ျမန္မာ ႏွစ္ေယာက္ ျပန္ပို႔ခံရသည္ ဆိုပါေရာ။ ခက္ေခ်ေတာ့သည္။ သူတို႔ လုပ္နည္းေတြကို အင္တာပိုလ္မ်ားက ရိပ္မိကုန္၏။ ၾကားခံ ေလဆိပ္တြင္၊ ေခတၱရပ္နားစဥ္ ျမန္မာ မ်ားကား ေယာင္လည္လည္ျဖင့္ အိမ္သာတြင္း ပုန္းေနၾက၏။ မိမိ လိုက္ပါရမည့္ ေလယာဥ္ ခရီးဆံုး ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ခြာသြားၿပီးမွ အိမ္သာ အတြင္း ပါလာသမွ် စာရြက္စာတမ္းမ်ား ဆုတ္ၿဖဲ လက္စေဖ်ာက္ကာ ႐ူးခ်င္ ေယာင္ေဆာင္လိုက္ၾကျခင္းပင္။ ၿပီးလွ်င္ ေလဆိပ္ရဲထံ သြား သတင္းပို႔ၾကသည္။ ရဲက ေမးမည္ေပါ့။ ဘယ္က လာသလဲ။ (မသိဘူး) ဘာလူမ်ဳိးလဲ (ဗမာ)၊ ဘယ္သူက လႊတ္လိုက္သလဲ (မသိဘူး) ဘူး ဘူး … အဖမ္းခံရေတာ့မည့္ အေျခအေန ေရာက္လွ်င္ ေနာက္ဆံုး တစ္ခြန္းေတာ့ ေျဖသည္။ မိမိမွာ ဗမာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိတိုင္းျပည္မွာ မိမိက ဟိုအေရး ဒီအေရးမွာ ဟိုဟာ ဒီဟာ ေတြ ဟိုလို လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္၊ အခု ျပန္မရေတာ့ေၾကာင္း၊ ျပန္လွ်င္ အသတ္ ခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း … ေၾကာင္း .. ေၾကာင္း.. ။ စသည္ျဖင့္ နတ္သံေႏွာက ငိုျပခြဲ်ျပ ၾကရ၏။ ေနာက္ဆံုး သနားတတ္ေသာ အျဖဴေကာင္မ်ားက တရား႐ံုးပို႔၊ ၿပီးလွ်င္ အမွဳစစ္၊ camp လိုေနရာ ခဏသြားေန၊ အခ်ိန္တန္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလွံဳသူ ျဖစ္ကာ ဥေရာပတိုက္သားႀကီး ျဖစ္သြား ေခ်ေတာ့သတည္း။ ဤသည္ကား တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဘရဏီေခၚ နန္းသႏၲာမ်ဳိး၏ အစြမ္း အစမ်ား အေၾကာင္း ျပန္သတိရ ေနျခင္းသာ။
ဘရဏီလို အမ်ဳိးသမီးကား စြမ္း၏ဟု ဆိုေသာ္ လြန္အ့ံမထင္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုင္းကေန တင္ေပးရတာ သိပ္မလြယ္ေတာ့ ပီကင္းေတြ၊ ကြာလာလမ္ပူေတြ လုပ္ေသးသည္။ ဗီယက္နန္ေတာင္ ပါေသး။ ေနာက္ဆံုး အခ်ီႀကီးက်ေတာ့ အေမရိကားတဲ့။ တစ္ေယာက္ ေဒၚလာ တစ္ေသာင္းယူၿပီး စြန္႔စား၏။ ကံက မလိုက္ေတာ့။ ကြဲ၏။ အေၾကြးတင္၏။ ထြက္ေျပး၏။ ပြဲစားႀကီး ထြက္ေျပးေတာ့ ပြဲစားႀကီး၏ ေၾကာ္က တက္မွာလည္း မေနသာ၊ ရန္ကုန္ တစ္ေခါက္ျပန္၏။ အေၾကာင္းကား ပတ္စပို႔(စ္) အသစ္ ျပန္လုပ္ရန္။ သူတို႔အတြက္ အင္မတန္ လြယ္လွ ေခ်သည္။ ရန္ကုန္(ယခုေနျပည္ေတာ္) လူႀကီးမင္းမ်ားမွာ ဘရဏီ့ ေျခေအာက္ ျပားျပား ေမွာက္ကာ ပတ္(စ္)ပို႔အသစ္၊ နာမည္ အသစ္ႏွင့္ လူအသစ္ ျပန္ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။ အဲဒီအခ်ိန္က ပတ္စပို႔ သက္တမ္းတိုးဖို႔ ဘတ္(၂၀၀၀) ေလာက္ေတာင္ ပြဲစားႀကီးချမာ မေထာက္ပံ့ႏိုင္၍ ဤကဲ့သို႔ ျပည္ေတာ္ တစ္ေခါက္ျပန္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အဲဒီတုန္းမွာ ပြဲစားႀကီးမေတာ့ သူကိုယ္တိုင္လည္း ေျပးရင္း၊ ေရွာင္မလြတ္တဲ့ သူကို က်ေတာ့လည္း ႏိုင္သေလာက္ ျပန္ေလ်ာ္ရင္း ရြာလည္ ေနသည္တဲ့ေလ။ ၾကားရ သည္ကေတာ့ ရန္ကုန္မယားႀကီးအိမ္က မာစီဒီးႀကီး ေရာင္းလိုက္ရသည္တဲ့။ မလားေရွးမွာ ကုလားေလး လုပ္ၿပီး စားပြဲထိုးေနရတဲ့ ကာစတမ္မာ တစ္ေယာက္က သူ႕ျပန္သနား ေနေသးသည္။ ဟဲ ဟဲ ဟဲ။
ဒါေပမယ့္ ဘရဏီတို႔က စြမ္းျပန္သည္။ ဟိုက အသတ္ ခံရမတတ္ ေရွာင္ေနရခ်ိန္မွာ သူကေတာ့ ဘန္ေကာက္ ဆာထံုအရပ္က မထင္မ ရွား တည္းခိုခန္း တစ္ခုမွာ မ်က္မွန္ ထူထူပိုင္ရွင္ ယင္းတို႔၏ ကာစတမ္မာ လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ "ဟ၀ွါ" ျဖစ္ေနႏိုင္ေသး၏။ (မိတ္ျဖစ္၊ ေဆြျဖစ္ ဟ၀ွါျဖစ္ေပါ့)။ အႏႈးအႏွပ္လည္း အင္မတန္ ကြ်မ္းက်င္ ေပသည္။ အမည္ နာမတို႔ကား ထုတ္မေျပာခ်င္ေတာ့။ ယခုေလာက္ဆို ကိုမ်က္မွန္လည္း ထိုင္းငါးဖမ္း စက္ေလွ တစ္စီး အေပၚ "ႏူ..ေစာ..စမ္း..စီး .. " ေအာ္ရင္း ပိုက္ဆြဲ ေနရသည္လား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ မလားေရွးမွာဘဲ ကုလားေလး သြားလုပ္ ေနရ ေလာက္ၿပီလား မသိေခ်။ ေနာက္ ပိုင္းေတာ့ ဘရဏီတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ကေန ဘန္ေကာက္ ပိုက္ဆံ လာလာျဖဳန္းတတ္ေသာ စူပါ ျမန္မာအရာရွိ မ်ားအတြက္ ဟိုဟို သည္သည္ လိုက္ပို႔ရေသာ Guide လုပ္ခဲ့ေသးသည္။ သင့္ရင္ သင့္သလို ဘန္ေကာက္က စီးပြားေရး သမား ဗမာဘိုးဘိုးႀကီးေတြနဲ႔ ပေရာ ပရီ လုပ္ကာ ဘတ္ တစ္ေထာင္တန္သည္၊ ႏွစ္ေထာင္ တန္သည္ ခ်ဴတတ္ေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဘဇာေၾကာင့္ရယ္ မသိ။ တစ္စခန္း သိမ္းကာ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြား ျပန္ေတာ့သည္။ ယခုေပၚလာေတာ့ အရင္နဲ႔မတူ ဘ၀က ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနေခ်ေတာ့သည္။
ေပၚလာျပန္ေတာ့ ယခုေနာက္ဆံုး စြမ္းခ်က္ အတြက္လည္း အံ့ဘနန္း ၾသမိျပန္ပါေတာ့သည္။ DVB က လူႀကီးမင္းတို႔ တကယ္ပဲ မ်က္ေစ့ ေမွာက္သလား၊ မ်က္ေစ့ အလည္ ေယာင္ေဆာင္ တာလား၊ မ်က္ေစ့ဘဲ မွိတ္ထား ေလသလား မေျပာတတ္ေတာ့။ ဒီမိုကေရစီအေရး မေျပာႏွင့္၊ လက္ရွိ စစ္အာဏာရွင္ႀကီး ေနေနတဲ့ ေနရာေတာင္ ကြဲကြဲျပားျပား မသိ၊ သိေအာင္လည္း ဘယ္တုန္းကမွ အားမထုတ္ခဲ့ဖူး။ အခ်ိန္ရသေရြ႕၊ အေခ်ာင္လိုက္၊ အလြယ္ရ နည္းလမ္းမ်ား က်င့္သံုး လာခဲ့သူက ယခုလို ယခုလို .. ဖန္သားျပင္ေပၚ ရင္တုန္စရာ လွိဳင္းထက္မွာ စီးမိသလို အဆင္ပံုပမာ ႏွိဳင္းရက္စရာ မရွိတဲ့ တင္အံုမာ အ႐ိုင္းကို သြက္သြက္ခါေအာင္ ျပၿပီး (အခုေတာ့ မခါျပေသးပါဘူး၊ အကိုေရ.. ေမာင္ေရ .. ေခၚစပဲရွိေသး၏) "မ်ဳိး" တျဖစ္လဲ ဘရဏီ တစ္ေယာက္ .. တစ္ေယာက္ … .. မဟုတ္တာေတြ ဆက္ မလုပ္မိ ပါေစနဲ႔ လို႔ ရင္တြင္းက ဆုေတာင္း ရမလို ရွိေတာ့သည္။ သူမ်ားကားမသိ၊ စာေရးသူကား ခံတြင္း ခ်ဥ္သလိုလို၊ ႏွာေခ်ခ်င္သလိုလို ျဖစ္ကာ ဆိုလက္စ ေတးသြားေလးကိုဘဲ ေယာင္ရမ္းၿပီး တဖန္ ဆိုညည္းေနမိျပန္သည္။
" ေမဘရဏီလို .. ဒီဗြီဘီေတာင္ လက္မွိဳင္ခ်ရသကိုး မမမ်ဳိး .. အိုး .. ဟိုး .. မမမ်ဳိး .. "
" ေမဘရဏီလို .. ဒီဗြီဘီေတာင္ လက္မွိဳင္ခ်ရသကိုး မမမ်ဳိး .. အိုး .. ဟိုး .. မမမ်ဳိး .. "
.. ........... ................. ...... ................. ............. ...................... .........
သီခ်င္းေလး တစ္ပိုင္းတစ္စ ညည္းအၿပီး မေတာ့ ေနာက္အေတြးတစ္ခု ၀င္လာျပန္၏။ သို႔ျဖင့္ စက္ပိတ္ၿပီး အိပ္ယာ၀င္ဖို႔ ျပင္ရ ေလေတာ့ သည္။ အမွန္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီ အေရးအတြက္ က်ရာ ေနရာကေန တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္တဲ့ အခါမွာ ပညာတတ္သည္ မတတ္ သည္ ထားဦး၊ ရွစ္ေလးလံုးႏွင့္ အျခား အထင္ကရ အေရးေတာ္ပံု မ်ားမွာ မပါ၀င္ ခဲ့ဖူးသည္ ထားဦး၊ ေနာက္ဆံုး စစ္အစိုးရ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ရွည္ လမ်ား မေနခဲ့ရသည္လည္း ထားလိုက္ဦး။ အေရးႀကီးသည္မွာ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ခံယူခ်က္ ျဖစ္၏။ အခြင့္အေရး ရတုန္း လိမ္စား လိုက္၊ နအဖဘက္က သူေဌးမ်ား လာလွ်င္ ရသေလာက္ ႏွိဳက္လိုက္၊ အဆင္ မေျပေတာ့ေသာ အခ်ိန္တြင္ ဒီမိုကေရစီဘက္ ေျပးကပ္ လိုက္ျဖင့္ ဦးတည္ခ်က္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ျပတ္သား ထင္ရွားစြာ စြဲကိုင္ထားျခင္း မရွိပဲ အတိုက္အခံ မီဒီယာအတြင္း ကေလးေလး စာရြတ္ ျပေနသလို သူ႕ေတြ႕ရသည္မွာ အေၾကာင္း မသိသူမ်ား အတြက္ မသိသာ ေသာ္လည္း အေၾကာင္း သိၿပီးသား ကက္စတမ္မာ အေဟာင္း တစ္ဦး အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အေရး ဆိုသည္ကို ေတြးေတြးၿပီး ရင္နင့္မိ၏။ လမ္းေဘး အေၾကာ္ေရာင္းေသာ အဘြားႀကီးပင္ ယံုၾကည္ ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ ျပတ္သားခိုင္မာပါက စာေရးသူ တန္ဘိုးထား ေလးစားမိမည္ျဖစ္၏။ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ ျပတ္သား ထင္ရွား ပါက မည္သူမဆို မိမိတာ၀န္ကို မိမိေအာင္ျမင္စြာ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္မည္ဟုလည္း ယံုၾကည္၏။ ယခုျမင္ေတြ႕ ေနရသည့္ ပံုစံႀကီးျဖင့္ေတာ့ လြဲမေနသင့္။
အေတြးမ်ားက မဆံုးႏိုင္ေခ်။ လူငယ့္ အေတြး၊ လူငယ့္အေရး၊ ပ်ဳိျမစ္ တက္ၾကြဟု ေၾကြးေၾကာ္ထားေသာ ဤက႑ကို ၾကည့္မိၿပီး ျမင္မိ သည္ကို ေျပာရလွ်င္ အေၾကာင္းအရာ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ပါ၀င္လွဳပ္ရွားသူ တစ္ဦးမွာ ေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္ လံုး၀ မလိုက္ဖက္ဘဲ တစ္ခုမက လြဲေခ်ာ္ေနျခင္းပင္။ အခက္ဆံုးက သူမအတြက္ မပ်ဳိျမစ္ေတာ့ပါ။ "ပ်ဳိ" လည္း မဟုတ္ေခ်ေတာ့။ ယရစ္ႏွင့္ ၿပိဳၿပီးသား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း "ၿပိဳ" ကား အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မဟုတ္။ အေရးႀကီးသည္ဟု ထင္ရေသာ အလြဲတကာ့ အလြဲေခ်ာ္ဆံုး အခ်က္မွာ အစစ္အမွန္ မီဒီယာသမား ေတြ အၾကား ဘရဏီမ်ဳိးေလးလို ခံယူခ်က္ မရွိ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ နတၳိ၊ ဦးတည္ခ်က္ မသိေသာ၊ သာမည္ထင္က အဆင္ေျပ သလို ေနရာ ရွာကာ၊ ဂြင္ဖန္ လုပ္ႀကံ ဇာတ္လမ္းဆင္ ကတတ္ေသာ ဘန္ေကာက္ ညသူဇာ၊ ပန္ကာ့ ဘြားေအလို အေရၿခံဳမ်ားေၾကာင့္ ဆြမ္းဆန္ထဲမယ္ ေခြးေခ်း ၀င္ေရာမိသလို ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္ဟု မီဒီယာ တစ္ခု၏ မေတာ္မတည့္ ျဖစ္ေနသည္မ်ားကို ေတြးမိရင္း လေအာ္လအဲ့ တစ္ေယာက္ တ႐ွဴး႐ွဴး အိပ္ေမာ က်သြားေလေတာ့သတည္း။
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://www.pofpeacocks.co.cc/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.