Monday, December 1, 2008

[ျမန္မာ့ရိုးရာ ေဗဒင္ ႏွင့္ နကၡတ္] 1 New Entry: အတိတ္ အား နမ္းရိႈက္ျခင္း

အတိတ္ အား နမ္းရိႈက္ျခင္း

အနာဂတ္အား ေပြ ့ဖက္ရန္ အတိတ္၏ သက္ေသ ကို နမ္းရိႈက္္ရမည္။ ထို ့ေၾကာင့္
" အမွန္သည္ သက္ေသမေတြ ့ေသးေသာ အမွား" ျဖစ္ႏိုင္သည္။
" အမွားသည္ သက္ေသေစာင့္ေနေသာ အမွန္ " ျဖစ္ႏိုင္သည္။



အခ်ိန္သည္ ျဖစ္ျပီး ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္မည့္ကာလ ျဖစ္၏ ။ ျဖစ္ေနဆဲ အခိုက္အတန္ ့ျဖင့္ ျဖစ္ျပီး ျဖစ္မည့္ အရာမ်ားကို တိုင္းတာရသည့္ အတြက္ ခ်ိန္စရာ တစ္ခုအျဖစ္ အခ်ိန္ဟု သတ္မွတ္လာပံုရသည္။ သို ့မဟုတ္ တစ္ခုသည္ တစ္ခုျဖင့္ ခ်ိန္ဖို ့တိုင္းတာဖုိ ့၊ ႏႈိင္းယွဥ္ဖို ့သတ္မွတ္ေပမည္။ ယင္းအခ်ိန္သည္ လူသားအတြက္ ကင္းကြာမရေသာ ကိရိယာ တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ တိုင္းတာမရေသာ အက်ိဳးမ်ား ရွိသည့္ အတြက္ အခ်ိန္မရွိ ၊ အခ်ိန္မသိလွ်င္ ဘာမွ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မျဖစ္ေခ်။

ျဖစ္ျပီးခဲ့သည္ကို ေလ့လာမွတ္သားရသည္။ ျဖစ္ေနဆဲကိုလည္း မွတ္ေနရသည္။ ျဖစ္လာမည္ကိုလည္း မွတ္ရသည္။ ကုန္ဆံုးသြားေသာေန ့ကို မွတ္ရသလို ေရာက္ေနေသာ ေန ့ ကိုျဖတ္သန္းရသည္။ ေရာက္လာမည့္ေန ့ကို ၾကိဳတင္မွန္းရသည္။ ဤသည္မွာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန ့တာကာလကို မွတ္ႏိုင္သမွ် အပံုပံု နာရီသတ္မွတ္ၾကသည္။ သုိ ့ေသာ္ ယေန ့ေခတ္တြင္ ကမၻာက ေနကို ပတ္ျခင္း၏ ၾကာျမင့္ေသာ ကာလကို အဆင့္ဆင့္ ခ်ံဳ ့လုိက္သည္။ ကမၻာ၏ ေနတစ္ပတ္ကို (၃၆၅) ရက္ျဖင့္ သတ္မွတ္လ်က္ ၄င္းရက္မ်ားကို လျဖင့္ (၁၂)လ ခြဲလိုက္သည္။တစ္လကို ရက္သင့္သလို ထားသည္။ တစ္ရက္ကို (၂၄) နာရီ ၊ တစ္နာရီ မိနစ္ (၆၀) ၊ တစ္မိနစ္ စကၠန္ ့(၆၀) စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ခြဲသည္။

ေရွးအခါက "လ" ျဖင့္ ေရတြက္ေလ့ရွိသည္။ "လ" ၏ အတိုးအဆုတ္ျဖင့္ "လ" ကိုရက္မ်ား သတ္မွတ္သည္။ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို "ေန" ျဖင့္ မွတ္သည္။ ေန ့အခါ ၾကာျမင့္ေသာ ကာလ၏ မတူညီမႈကို သတိထားလ်က္ "ေန" သြားလမ္းေၾကာင္း၏ အေျပာင္းအေရႊ ့ကို သတ္မွတ္လ်က္ ဘယ္ႏွစ္လၾကာလွ်င္ ေဆာင္းေရာက္မည္ ၊ ေႏြေရာက္မည္ ၊ မိုးေရာက္မည္ကို ခန္ ့ မွန္းၾကသည္။ တစ္ျဖည္းျဖည္းျဖင့္ လူသည္ ကာလကို ပိုင္ဆုိင္လာသည္။

သို ့ရာတြင္ လူသည္ အနာဂတ္ကို ခန္ ့မွန္းလာႏိုင္ေသာ္လည္း အတိတ္ကို ျပန္ျမင္ဖို ့ခက္သည္။ မိမိမ်က္ျမင္ကာလတြင္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ အရာကိုသံုးသပ္လ်က္ အတိတ္ကို ျပန္လည္ပံုေဖာ္သည္။ မိမိပံုေဖာ္ေသာ အတိတ္သည္ မိမိသာ လက္ခံသည္။ မိမိသာ သက္ေသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိသာ ယံုသည္။ လူတုိင္း မိမိတို ့ျမင္ေတြ ့ထိေတြ ့ခဲ့ေသာ အရာကို လက္ခံသည္။ သို ့ေသာ္ သူတစ္ပါးကို လက္ခံေအာင္ ၊ ယံုေအာင္ အဘယ္သို ့သက္ေသျပမည္နည္း ။ တိုးတက္လာေသာ ေခတ္တြင္ ျဖစ္ေနဆဲကို ဖမ္းယူထားျခင္းျဖင့္ အတိတ္ကို ျပန္လည္ သက္ေသျပသည္။ သုိ ့ရာတြင္ ယင္းသက္ေသသည္ ယင္းကာလ၏ ျဖစ္ဆဲသာ ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကို သက္ေသျပဖုိ ့ခက္ခဲသည္။

အတိတ္ဆီသို ့ဆန္းသစ္လွပါသည္ , တိုးတက္လာပါသည္ ဆိုေသာ သိပၸံပညာျဖင့္ပင္ မလွမ္းႏိုင္ေသး ။ အတိတ္ကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ႏိုင္ေသာ အေျဖကို မေတြ ့မခ်င္း လူသည္ "လူေတာ္" ဟု မဆိုႏိုင္ ။ လူသားသည္ အရာရာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္ဟု လက္မေထာင္ေနေသာ္လည္း အတိတ္ကို မတူးေဖာ္ႏိုင္ေသး။ အကယ္၍ အတိတ္ကိုသာ တူးေဖာ္ႏိုင္ပါက လူသားျပႆနာ အားလံုးလိုလိုကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေပမည္။ အထူးအားျဖင့္ ရာဇ၀တ္မႈကို အလြယ္တစ္ကူ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေပမည္။ အတိတ္ကို တူးဆြေဖာ္ထုတ္ဖို ့ ၾကိဳးပမ္းျခင္းသည္သာ အမ်ားအက်ိဳးကို ပိုစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္မည္။ သုိ ့ ေသာ္လည္း အနာဂတ္ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါက ပိုမိုတန္ဖိုးရွိေပမည္။

အနာဂတ္ကို ဖတ္ဖို ့အတိတ္ကို အေျခခံအျဖစ္ ၾကည့္ရသည္။ ေရွးအာကာသ ဆရာတုိ ့သည္ ေကာင္းကင္ေပၚသို ့လူတက္မၾကည့္ေသာ္လည္း ေနသြား , လသြား မ်ားကို ေအာက္မွေနလ်က္ သိေအာင္ ေလ့လာမွတ္သားၾကသည္။ အျမင္မ်ား အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလ်က္ ေကာက္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဒႆန အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အမွန္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ၾကံဆၾကသည္။ ေနက ကမၻာကို ပတ္သြားေသာ သာမန္အျမင္မွ ကမၻာက ေနကို ပတ္သြားေၾကာင္းကို ေထာက္ျပလာၾကသည္။ အဆင့္ဆင့္ေသာ အေတြ ့အၾကံဳမွ ယေန ့လက္ခံလာသည့္ အေနအထားအထိ ေျပာင္းလဲလာသည္။

အရာရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးသည္ အေျပာင္းအလဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကီးထြားလာၾကသျဖင့္ ဒီေန ့ လက္ခံေနရေသာ အရာမ်ားကို ရဲရဲတင္းတင္း မဆုပ္ထားရဲ။ "ဒီေန ့မွန္တယ္ဆုိေသာ အရာက မနက္ျဖန္ မွားသြားမလား" ျဖင့္ မ၀ံ့မရဲ ခံစားရသည္။ အျမင္အားလံုးသည္ သက္ေသ အေပၚ မူတည္ေလသည္။သက္ေသအရ အမွားအမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ရသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ စကားလံုးတစ္လံုးပင္ ဆုိခ်င္လာသည္။

" အမွန္သည္ သက္ေသမေတြ ့ေသးေသာ အမွား" ျဖစ္ႏိုင္သည္။
" အမွားသည္ သက္ေသေစာင့္ေနေသာ အမွန္ " ျဖစ္ႏိုင္သည္။

လူသား၏ အျမင္သည္ သက္ေသကို ေက်ာ္လြန္မျဖစ္ႏိုင္။ သက္ေသျဖင့္သာ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး , ဒႆန အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္လာသည္။ သက္ေသမဲ့ေသာ အယူအဆ ၊ ဒႆန မရွိ။ သို ့ေသာ္လည္း သူသိေသာ , သူေတြ ့ေသာ သက္ေသကို မိမိမေတြ ့သျဖင့္သာ အမွားဟု ယူဆသည္။ မိမိတုိ ့ သည္ အေဖ , အဘိုးမ်ားက "ဒါဟာ ဘုရား" ဆို လို ့"ရား" လိုက္သည္။ " ဒါဟာ နတ္" ဆိုေတာ့ "နတ္" လိုက္သည္။ ထိုအခါ သက္ေသမဲ့ ယံုၾကည္မႈ ျဖစ္သြားသည္။ မိမိထားေသာ သက္ေသသည္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ သိေသာ , ၾကံဳေတြ ့ေသာ သက္ေသ မဟုတ္ဘဲ သူတစ္ပါး သိေသာ သက္ေသကို လက္ခံထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေဖက ဘုရား ဆုိရံုျဖင့္ ဘုရား ယံုလိုက္ရာတြင္ သက္ေသကို မိမိအေဖအျဖစ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အမ်ားအားျဖင့္ လူသည္ အငွားသက္ေသျဖင့္ ယံုေနသည္။ လူသည္ ယံုၾကည္ရာတြင္ တိရစၧာန္ထက္ မိုက္မဲေလသည္။ တိရစၧာန္သည္ အငွားယံုျခင္း လံုး၀မရွိ။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ေတြ ့ ၾကံဳမွ ယံုေလသည္။ လူသည္ အသိပညာတြင္ တိရစၧာန္ထက္ သာလြန္ေသာ္လည္း အားကိုး ရာ ယံုၾကည္ရာတြင္ ပိုမိုမိုက္မဲသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ သူမ်ား ေျပာတုိင္း ယံုေလသည္။ သို ့ေသာ္လည္း အငွားယံု ယံုေသာအခါ မိမိယံုၾကည္ေလာက္ေသာ စံျပပုဂၢိဳလ္ ရွာသည္။ သူယံုၾကည္သည့္အတုိင္း ယံုေလသည္။ ယင္းစံျပပုဂၢိဳလ္သည္ အငွားျဖစ္သည္။

အရာရာ မိမိထိေတြ ့ျပီးမွ ယံုသင့္သည္။ လူသည္ သက္သာခိုတတ္သျဖင့္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ မလုပ္ဘဲ သူမ်ားေျပာသလို လိုက္ေျပာေလသည္။ ဘာသာေရးတြင္ ဘုန္းၾကီးမ်ား , ဓမၼဆရာမ်ားသည္ ဘာသာေရးအငွား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္သည္။ သူတုိ ့ယံုသည့္အတုိင္း ေနာက္ပါမ်ား ယံုၾကည္ၾကသည္။

ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း ဘာသာေရးတြင္ ေရးထားသလို ေဟာေျပာၾကသည္။ မိမိေတြ ့ထားသည္ကို ေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္ဘဲ အဆင့္ဆင့္ေျပာဆုိျခင္းကိုသာ ေျပာဆုိလာၾကသည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က စာအုပ္အတိုင္း မေျပာေဟာဘဲ သူသိသည့္အတုိင္း ေဟာေျပာပါက ဒဏ္ခတ္ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ေယရႈသည္ သူ၏ အေတြ ့ အၾကံဳမ်ားကို တိုက္ရိုက္ေျပာျခင္းပင္ မလုပ္ဘဲ ေပါင္းစပ္ေျပာေဟာသည္။ စာအုပ္အတိုင္း ဖတ္သူမ်ားက စာအုပ္ကိုသာ သက္ေသထားသျဖင့္ ေယရႈကို အမွားဇတ္သြင္းခဲ့သည္။ ေယရႈသည္လည္း မိမိအသိကိုသာ သက္ေသလုပ္သျဖင့္ စာအုပ္ကို ပစ္ပယ္ခဲ့သည္။

ဒႆန ဆရာမ်ားသည္လည္း ေရွးဒႆနာကို သက္ေသျပလ်က္ ဖ်က္ဆီးသည္။ သူ၏ ဒႆနကိုလည္း အျခားသက္ေသျဖင့္ ျပန္လည္ အတုိက္အခိုက္ ခံရမည္ျဖစ္သည္။ တည္ျမဲေသာ ဒႆန မရွိေခ်။ ရံုးေတာ္တြင္ သက္ေသျပႏိုင္သူက ေအာင္ႏိုင္သူျဖစ္သကဲ့သို ့ အယူအဆ ေလာကတြင္လည္း သက္ေသကသာ အႏိုင္ယူႏိုင္သည္။ ဗုဒၶသည္ သူ၏ အယူအဆကို ေရွးအစဥ္လာမွ ထုတ္ႏႈတ္ျပသည္လည္း မဟုတ္။ သူတစ္ပါးေျပာျပခ်က္ျဖင့္ လက္ခံသည္လည္း မဟုတ္။ အားလံုး သက္ေသျပသႏိုင္ခဲ့သည္။ သက္ေသျဖင့္ပင္ အျခားေသာ ၀ါဒမ်ားကို လွဲျဖိဳႏိုင္ခဲ့သည္။ အျငင္းေကာင္းလို ့အသင္းေျပာင္းႏိုင္ခဲ့သည္မဟုတ္။

သက္ေသသည္ အဘယ္မွ် အေျခခံက်သနည္း ???

နည္းပညာ တစ္ခု တိုးတက္ဖို ့အတတ္ပညာတစ္ခု ရဖုိ ့၊ ေဆးပညာတစ္ခု ေတြ ့ရွိဖုိ ့လွ်ိဳ ့ ၀ွက္ခ်က္သည္ သက္ေသျဖစ္သည္။ သက္ေသရွိမွ သူမ်ားယံုေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေလသည္။ ေနာက္အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေသာအခါ ဘာသာတရားမ်ား တစ္ျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္လာႏိုင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူသည္ သက္ေသမဲ ့ မယံုၾကည္ေသာၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အသိပညာ အတတ္ပညာ တုိးတက္လာေလေလ သက္ေသမ်ားလာေလ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ သက္ေသမဲ့ေသာ အယူအဆသည္ အလိုလို ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပမည္။

လူသား၏ စိတ္ကို ဖမ္းစားဖုိ ့သည္ သက္ေသ အေရးၾကီးသည္။ သက္ေသမရွိလွ်င္ စိတ္ကူးယဥ္သာျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာ မုိဟန္ (MA)

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://mmastrology.myanmarbloggers.org/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.