တူညီမႈ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ေဆာင္ၾကသူမ်ား
Asohn Vi
အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဗုဒၶဂါယာဘုရားကုိ ပုံတူကူးၿပီး ေစတီတည္ထားကုိးကြယ္ရာ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕မွ အေနာက္ ဘက္သုိ႕ ၅ နာရီၾကာ ကားေမာင္းရသည့္ ထုိင္း ျမန္မာနယ္စပ္ စံခရဘူရီၿမဳိ႕ တစ္ဖက္ကမ္း "ငါးေပ်ာ္စံရာ" ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ "ဝင္းက" မြန္႐ြာ႐ွိ မဟာဗုဒၶဂါယာ ေစတီေပၚ ေရာက္သြားေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းႏွင့္အတူ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ဘုရားေတာင္ဘက္ျခမ္းက မိန္းမအုိတစ္ဦး၏ ဘုရား႐ွိခုိးသံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။ ယင္းဘုရားဝတ္ျပဳသံသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ႀကီးျပင္းလာသည့္ စာေရးသူအတြက္ မစိမ္း လွေသာ္လည္း ဤေနရာမ်ဳိးတြင္ ၾကားရေသာအခါ အံ့ၾသမိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္တြင္း သက္ႀကီး႐ြာအုိတုိ႕၏ ညေနခင္း ဘုရားဝတ္ျပဳေနသည့္အသံႏွင့္ တသားတည္း၊ တသံတည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိထက္ ထူးျခားသည္မွာ မိန္းမအုိတစ္ဦးတည္းသာ ဘုရားဝတ္ျပဳေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္းက သက္ႀကီး႐ြယ္အုိ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ နံနက္ေစာေစာပုိင္းတြင္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္လႈျခင္း၊ သံဃာမ်ားအား ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ ၿပီးေနာက္ ညေနအတြက္ ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားရန္ ကုိယ္တုိင္ ပန္း႐ွာျခင္း၊ ပန္းခူးျခင္း၊ ေန႕လည္ပုိင္း တေရးအိပ္ၿပီး မ်က္စိမႈံမႈံျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ ပန္းသီျခင္း၊ ညေနပုိင္းတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႕ သြားေရာက္ကာ အတူတကြ ဘုရား႐ွိခုိးကုိးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းမ်ား နည္းတူ ယခု ဝင္းက႐ြာ မဟာဗုဒၶဂါယာဘုရားေပၚက မိန္းမအုိႀကီးမွာလည္း ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳရန္ တူညီေသာ အခြင့္အလမ္းတစ္ခုအတြက္ ျမန္မာျပည္တြင္းက အသက္ႀကီး႐ြယ္အုိ မြန္မ်ားနည္းတူ ႀကဳိးစားရယူေနေၾကာင္းကုိ သိနားလည္ခဲ့သည္။( ဆက္ဖတ္ရန္ ) ယခုလုိ ဘုရား႐ွိခုိးဝတ္ျပဳျခင္းကုိ ဖ်ားနာသည့္ေန႕ရက္မွလြဲ၍ ေန႕စဥ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ဥပုဒ္ေန႕မ်ားတြင္ အျခားအေဖာ္ သက္ႀကီး႐ြယ္အုိ ၁၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အပတ္စဥ္ ဘုရား႐ွိးခုိး ဝတ္ျပဳေလ့႐ွိေၾကာင္း၊ တစ္လ ေလးႀကိမ္ ဥပုဒ္ေန႕မွလြဲ၍ မိမိတစ္ေယာက္တည္းသာ ေန႕စဥ္ ဤဝတ္ျပဳျခင္း ျပဳလုပ္ေလ့႐ွိေၾကာင္း ႐ွင္းျပသည္။
ထုိဝင္းကမြန္႐ြာသည္ သာမန္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ အေငြ႕အသက္မ်ားကုိ မေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ဥပုဒ္ေန႕မ်ားႏွင့္ ေသာၾကာေန႕မ်ားတြင္ အနီ၊ အျဖဴ က်ားကြက္ မြန္႐ုိးရာဝတ္စုံမ်ားကုိ တစ္ေန႕ခင္းလုံး ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ဥပုဒ္ေန႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ဆြမ္းပုိ႕ခ်ိန္တြင္ အေရာင္စုံ မြန္႐ုိးရာဝတ္စုံမ်ားျဖင့္သာ အမ်ားဆုံး ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ၿပီး အပတ္စဥ္ ေသာၾကာေန႕မ်ားတြင္ ႐ြာစာသင္ေက်ာင္းသုိ႕ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၂၀၀၀ ေက်ာ္တုိ႕၏ အနီ၊ အျဖဴကြက္က်ား ႐ုိးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ထမီမ်ားျဖင့္သာ တက္ေရာက္ၾကသည္မွာ ျမန္မာျပည္က ယခုေခတ္ေပၚ မိန္းမပ်ဳိေလးတုိ႕၏ ထမီစကပ္ထက္ သာလြန္ ယဥ္ေက်းေနေသးသည္။
သူတုိ႕သည္ တခ်ိန္က ဒုကၡသည္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႕မ်ဳိးဆက္မ်ားက ထုိင္းပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ (ထုိင္းအေျခခံလုပ္အားအတြက္) ပညာတက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ ရ႐ွိခဲ့ၾကသည္။ ယခု ထုိ႐ြာတြင္ လူဦးေရ ၈၀၀၀ နီးပါး ႐ွိၿပီး ျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕သည္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမ၏ သာသနာေျမေပၚတြင္သာ ေနထုိင္ခြင့္ ႐ွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၁၈ ရက္ေန႕တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အ႐ွည္ဆုံး သစ္သားျမစ္ကူးတံတားကုိ အသုံးျပဳကာ လက္လုပ္လက္စား အလုပ္သမားဘဝျဖင့္ ဘဝကုန္ဆုံးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕၏ မူလ တူညီေသာ ဝိညာဥ္ေဆာင္လာရာ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ဘဝကုန္ဆုံးသည္အထိ ႀကဳိးစားေနၾကသည္ကုိ စာေရးသူ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္။
႐ြာဝင္ေပါက္ဂိတ္တြင္ မြန္ယဥ္ေက်းမႈေက်း႐ြာ ဟူေသာ ေဆာင္းပုဒ္ကုိ ထုိင္းဘာသာျဖင့္သာ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ထုိ႕နည္းလည္းေကာင္း ႐ြာတြင္း လမ္းအမည္နာမမ်ား၊ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားကုိလည္း ထုိင္းဘာသာျဖင့္သာ ခင္းက်င္းထားသည္ကုိ ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕ခင္းက်င္းျပသသည့္အရာမ်ားကုိ လျပည့္ေန႕မ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ဝင္းက႐ြာ ဆုိသည့္နယ္စပ္႐ြာေလးသည္ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ဖြား မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕ ဆုံရာအရပ္ေဒသလည္း ျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႕ လြန္ခဲ့ေသာ တနဂၤေႏြေန႕၊ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႕က ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ က်င္းပလာခဲ့ေသာ "ပုိစမြတ္ကဗန္း" ဟု ေခၚေသာ မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ျခင္းပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာျပည္က မြန္လူမ်ဳိးမ်ားနည္းတူ သူတုိ႕ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ပြဲေတာ္သည္ မြန္လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးထဲတြင္သာ ႐ွိသည္။ ဝင္းက႐ြာတြင္ ယင္းသေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ပြဲေတာ္ကုိ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ႏွစ္ကတည္းက စတင္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။
ဘာသာေရး ဆက္ႏြယ္မႈ
မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲကုိ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္း သုိ႕မဟုတ္ ႐ြာေစတီမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ၾကေလ့ ႐ွိသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ဆြမ္းတင္သေဘၤာ တည္ေဆာက္ေသာ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၄ ရက္ အဖိတ္ေန႕တြင္ ဝါး၊ သစ္ ခုတ္ရန္ လူငယ္လူ႐ြယ္ ေယာကၤ်ားမ်ားက ေန႕ခင္းပုိင္းတြင္ ေတာ႐ြာအစပ္သုိ႕ ထြက္သြားၾကၿပီး မိန္းကေလးငယ္မ်ားက ပန္းေမႊးနံ႕သာတုိ႕အား ႐ွာေဖြစုေဆာင္းကာ ထီး၊ တံခြန္ျပဳလုပ္ရာတြင္လည္း လူႀကီးသူမတုိ႕၏ လမ္းၫြန္မႈျဖင့္ ညေနပုိင္း ဆြမ္းတင္သေဘၤာ ျပဳလုပ္ၿပီးသည့္အထိ လူပ်ဳိ အပ်ဳိမ်ားျဖင့္ စည္းကားေနတတ္သည္။ စံခရဘူရီ ဝင္းကမြန္႐ြာတြင္လည္း အက်ယ္ ၅ ေတာင့္၊ အ႐ွည္ ၁၂ ေတာင္၊ အျမင့္ ၇ ေတာင္႐ွိေသာ ကားဘီးတပ္ထားသည့္ သေဘၤာတစ္စင္းကုိ ၄ ရက္ၾကာေအာင္ ႐ြာလူလတ္ပုိင္းမ်ားက မဟာဗုဒၶဂါယာ ေစတီႀကီးေ႐ွ႕ ကြင္းက်ယ္ႀကီးတြင္ မုိး႐ြာေနသည့္ၾကားက ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႕အတူ အ႐ွည္ ၅ ေတာင္႐ွည္ေသာ တံခြန္တုိင္ေပါင္း ၁၀၀ ခန္႕ႏွင့္ တျခား ထီး၊ ပန္းေပါင္းနံ႕သာတုိ႕ကုိ အပ်ဳိအုပ္စုက တာဝန္ယူခဲ့ၾကသည္။ ယခု ၁၅ ႀကိမ္ေျမာက္ က်င္းပသည့္ပြဲေတာ္ျမတ္တြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ဖြား မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕က အလႉခံမ႑ာပ္တြင္ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ရင္း အတူတကြ ပြဲေတာ္ဆင္ႏြဲခြင့္ ရ႐ွိခဲ့ၾကသည္။
ဆုံရပ္ေနရာေလလား
ဝင္းက႐ြာသားမ်ားသည္ အရင္တုန္း စုိက္ပ်ဳိးေရးၿခံမ်ားတြင္သာ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ေနရာမွ ယခု အလုပ္အကုိင္ ႐ွားပါးလာမႈေၾကာင့္ လူငယ္မိန္းကေလးမ်ားပါမက်န္ ၿမဳိ႕ေပၚတက္ကာ အလုပ္လုပ္ကုိင္ ေနရေသာေၾကာင့္ ပြဲေတာ္အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္လည္း အနည္းအက်ဥ္းသာ ႐ြာသုိ႕ ျပန္လာႏုိင္ၾကေၾကာင္း မိအလန္ယာက ေျပာၾကားသည္။
ဝင္းက႐ြာဖြား ပြဲေတာ္က်င္းပေရး တာဝန္ခံ မိအလန္ယာက "ယခုႏွစ္မွာ ဝင္းက႐ြာ မြန္လူငယ္ေတြ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ (ဘန္ေကာက္)ဖြား လူငယ္တခ်ဳိ႕နဲ႕ ျမန္မာျပည္က မြန္လူငယ္ေတြ ဒီမ႑ာပ္မွာ အတူကုသုိလ္ယူတာ ဒါ ပထမဆုံးအႀကိမ္ဘဲ၊ ဒီႏွစ္မွာ လူငယ္အင္အား အမ်ားဆုံးနဲ႕ ပြဲေတာ္ က်င္းပတာ"ဟု ေျပာၾကားသည္။ တစ္ခု႐ွိသည္မွာ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္မ်ား စကားေျပာလွ်င္ ထုိင္းစကား ၾကားၫွပ္ကာ ေျပာေလ့႐ွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္လူမ်ဳိး M (Mon) Tour ခရီးသည္ပုိ႕ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းပုိင္႐ွင္ ႏုိင္ေကေတတ္ အဆုိအရ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕အနီး ဘန္ခရဍီ မြန္႐ြာတြင္ သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲကုိ ယခင္က က်င္းပခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုလွ်င္ ထုိင္းႏုိင္ငံတဝွမ္းလုံးမွ ဤဝင္းက႐ြာ တစ္ေနရာတြင္သာ က်င္းပႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဧည့္သည္ေတာ္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္အတူ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း လာေရာက္ကုသုိလ္ယူျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ႐ွင္းျပသည္။ "ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီး ျဖစ္တဲ့ဒီလုိ မြန္႐ုိးရာပြဲေတာ္ကုိ အေနာက္ျပည္ (ျမန္မာျပည္)က မြန္တုိ႕မွာ ဆက္က်င္းပႏုိင္တယ္" ဟု ယင္းမြန္လူငယ္ စကားဝုိင္းတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ပြဲေတာ္ က်င္းပရျခင္းသမုိင္းအက်ဥ္း
သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲေတာ္ကုိ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕က သာသနာ သကၠရာဇ္ ၁၀၁၉ -၂၀ ဝန္းက်င္ ဟံသာဝတီမင္း ဓမၼေစတီမင္း စုိးစံစဥ္က က်င္းပလာခဲ့ေသာ ဓေလ့တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ သိရိလကၤာႏုိင္ငံသုိ႕ ဓမၼေစတီမင္း ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ စိတၲရဒုတ ႏွင့္ ရာမဒုတ မည္ေသာ သေဘၤာ ၂ စင္းအနက္ တစ္စင္းသာ ဟံသာဝတီသုိ႕ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာၿပီး ကမ္းေပ်ာက္ေနေသာ ရာမဒုတ သေဘၤာ ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ ျပန္ေရာက္လာရန္ ရည္႐ြယ္္၍ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဓမၼေစတီမင္းက ပင္လယ္ျပင္ကမ္းပါးအနီးတြင္ ဝါး၊ စကၠဴတုိ႕ျဖင့္ ယာယီသေဘၤာ တည္ေဆာက္၍ ေဆးျခယ္သကာ ပန္းေမႊးနံ႕သာ အမ်ဳိးတစ္ေထာင္၊ သစ္သီးဝလံ စားေသာက္ဖြယ္ရာ အမ်ဳိးတစ္ေထာင္ကုိ ဆြမ္းအျဖစ္ သေဘၤာေပၚ တင္ေဆာင္ၿပီး ထုိရာမဒုတၲ သေဘၤာ ဟံသာဝတီသုိ႕ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာရန္ အဓိဌာန္ျပဳကာ သေဘၤာအား ျမစ္ျပင္သုိ႕ လႊတ္ၿပီး ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေနာက္ မၾကာမွီအခ်ိန္ကာလတြင္ ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ထုိရာမဒုတၲ သေဘၤာသည္ ဟံသာဝတီကမ္းစပ္သုိ႕ ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာခဲ့သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကုိ အေၾကာင္းျပ၍ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႕ ေရာက္တုိင္း သေဘၤာဆြမ္းတင္ျခင္း အေလ့အထကုိ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း က်င္းပလာခဲ့ၾကသည္။
သူတုိ႕ခံယူခ်က္
"က်ေနာ္က ဝင္းက႐ြာေဟာင္းမွာဘဲ ေမြးတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္ အားလုံး မြန္စကား ေျပာႏုိင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ႐ြာက ေမြးဖြားလာတဲ့မြန္ေတြက ထုိင္းမြန္အျဖစ္လည္း မခံယူၾကဘူး။ ကုိယ့္မိဘေတြရဲ႕ဇာတိ ျမန္မာျပည္က မြန္ေတြလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ နယ္စပ္က ဝင္းကမြန္အျဖစ္ဘဲ ခံယူၾကတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ၿမဳိ႕တြင္းပုိင္း (ဘန္ေကာက္)ဖက္က လာတဲ့မြန္ေတြကုိ ေတြ႕ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ျမင္ရတာက ငါ သူတုိ႕လုိ ထုိင္းမြန္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္တုိ႕က ဝင္းကမြန္ေတြေပါ့" ဟု အသက္ ၄၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ႐ွိၿပီးျဖစ္ေသာ ေက်း႐ြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ျဖစ္သူ ႏုိင္စိန္ေအာင္မင္းက ႐ွင္းျပသည္။
"ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ အလည္အပတ္လာေရာက္တဲ့႐ြာအေနနဲ႕ ဒီဝင္းက႐ြာ သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲကုိ ဒီထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ထူးျခားတဲ့ပြဲေတာ္တစ္ရပ္အေနနဲ႕ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဒီပြဲေတာ္မ်ဳိးက ထုိင္းမွာလည္း မ႐ွိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႕က ဒီမတူညီတဲ့၊ ထုိင္းမွာ မ႐ွိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႕လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ပြဲေတာ္ေတြကုိ က်င္းပတာ ပုိအားသန္တယ္။ ဥပမာ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ၊ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲေတာ္လုိမ်ဳိး ထုိင္းမွာ မ႐ွိတဲ့ပြဲေတာ္ေတြကုိ ဒီ႐ြာမွာ ျပသခ်င္တယ္။ ဒီႏွစ္လည္း အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ ဧည့္သည္ေတြ မ်ားတယ္ အႀကီးမားဆုံးရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ပုိင္ဟန္ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းတာပါဘဲ" ဟု ႐ွင္းျပသည္။
တည္ေဆာက္ပုံ
ဆြမ္းတင္သေဘၤာကုိ အမ်ားအားျဖင့္ ဝါး၊ စကၠဴႏွင့္ သစ္အနည္းငယ္ အသုံးျပဳ၍ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ ဝါးမ်ားမ်ား အသုံးျပဳျခင္းသည္ သေဘၤာ မနစ္ျမဳပ္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ဆြမ္းခံရန္ ႐ြာလည့္ရမည့္သေဘၤာ ျဖစ္ပါက ေအာက္ပုိင္းတြင္ ဘီးလွည္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ၿပီး သေဘၤာအား လွည္းစင္ေပၚတြင္ တင္ထားၾကသည္။ ျမစ္ (သုိ႕မဟုတ္) ပင္လယ္သုိ႕ မေမွ်ာ့ေသာ တခ်ဳိ႕ ၿမဳိ႕႐ြာမ်ား၏ ဆြမ္းတင္သေဘၤာသည္ စားပြဲခုံ သုံးေလးလုံး ဆက္ကာ စင္အျဖစ္ ခင္းက်င္းၿပီး သေဘၤာပုံစံျဖစ္ေအာင္ ေဆးခ်ယ္ကာ မုိးလုံေလလုံသည့္ ေနရာ (သုိ႕မဟုတ္) ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ သေဘၤာ၏ အမည္နာမကုိလည္း "ရာမဒုတၲ"ဟူ၍ ေရးခ်ယ္သည္ကုိ တခ်ဳိ႕ၿမဳိ႕႐ြာမ်ားတြင္ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ အမည္ႏွင့္တကြ ေတြ႕ရေသာ ဆြမ္းတင္သေဘၤာ အမ်ားစုသည္ ပင္လယ္သုိ႕ ေမွ်ာ့ရန္ ျဖစ္သည္။
ယုံၾကည္မႈ
ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း က်င္းပလာခဲ့ေသာ ႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ ပြဲေတာ္အေၾကာင္း အရင္းအမွန္ကုိ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အတတ္ပညာ႐ွင္တခ်ဳိ႕ကသာ အက်ယ္တဝင့္ ျပန္လည္႐ွင္းျပႏုိင္ေသာ္လည္း သာမန္အရပ္သား မြန္လူမ်ဳိးအမ်ားစုက ဤပြဲေတာ္ျမတ္သည္ သူတုိ႕၏ ျဖစ္ေျမာက္လုိေသာ ဆႏၵတစ္စုံတစ္ရာအတြက္ ရည္စူးကာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳရင္း ယုံၾကည္မႈအား ပုိမုိခုိင္ၿမဲလာေအာင္ တြန္းအားေပးေစေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္အျဖစ္ အနည္းဆုံးေတာ့ နားလည္ထားၾကသည္။
ျမန္မာျပည္ထဲတြင္ ေနထုိင္ၾကေသာ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏ မိသားစုဝင္(အနည္းဆုံး) တစ္ေယာက္ေယာက္သည္ ျပည္ပႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ တရားဝင္ သုိ႕မဟုတ္ တရားမဝင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ခရီးေဝးတြင္ ေရာက္႐ွိေနေသာ သားသမီး၊ မိဘမ်ားအား ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ အျပန္လမ္းခရီး ေခ်ာေမြ႕ေစရန္ ရည္စူး၍ အဓိဌာန္ျပဳကာ ဤယာယီသေဘၤာ၌ ဆြမ္းတင္ကာ ကုသုိလ္မွ်ေဝၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက မိမိလင္ေယာကၤ်ား၊ သားတူေမာင္မ်ား ငါးဖမ္းေလွ သုိ႕မဟုတ္ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနျခင္း တုိ႕အတြက္ ပုိ၍ အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ျခားနားခ်က္မ်ား
သေဘၤာဆြမ္းတင္ျခင္း ပြဲေတာ္ျမတ္ကုိ နံနက္ ၄ - ၅ နာရီ အၾကား အာ႐ုံမတက္မီအခ်ိန္တြင္ တူညီစြာ က်င္းပေလ့႐ွိၾကေသာ္လည္း ႐ြာပတ္ၿပီး သေဘၤာလွည့္လည္ ဆြမ္းခံသည့္ေက်း႐ြာ ႐ွိသကဲ့သုိ႕ ေစတီ သုိ႕မဟုတ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္သာ ဆြမ္းခံသည့္ေနရာတစ္ေနရာသာ ေ႐ြးခ်ယ္ကာ ပြဲေတာ္က်င္းပၾကသည့္ေက်း႐ြာ မ်ားလည္း ႐ွိသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ စံခရဘူရီ ဝင္းက႐ြာတြင္မူ နံနက္ ၅ နာရီမွစ၍ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲေတာ္ စတင္က်င္းပၿပီး ေဘးတစ္ဖက္တြင္ သံဃာေတာ္တုိ႕က သံၿပဳိင္ျဖင့္ ဘုရားဆြမ္းတင္႐ြတ္ဆုိေနၾကသည္။
ထုိ႕ေနာက္ ပုံသ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ မီးပုံးပ်ံမ်ားကုိ လႊတ္တင္ၾကသည္။ အနီ၊ အျဖဴ၊ အဝါ ေဆးေရာင္စုံျဖင့္ အကြက္ေဖာ္ထားေသာ မီးပုံးပ်ံႀကီးမ်ားကုိ ႐ြာလူပ်ဳိတသုိက္က ဟုိင္းလက္ကားမ်ားျဖင့္ စုစည္းသယ္ေဆာင္လာကာ သေဘၤာဆြမ္းတင္သည့္ မဟာဗုဒၶဂါယာ ဘုရားဝင္းက်ယ္ထဲတြင္ လႊတ္တင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထုိမီးပုံးပ်ံႀကီးမ်ား၏ ေအာက္တြင္ ဆီးမီးခြက္ငယ္မ်ားႏွင့္ မီးပန္းမီးပြားမ်ားပါ လႊတ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားဆြမ္းတင္ၿပီးေနာက္ မုိးလင္းခ်ိန္တြင္ သေဘာၤအား ေရျပင္သုိ႕ ေမွ်ာ့ၾကသည့္ေက်း႐ြာမ်ား ႐ွိသကဲ့သုိ႕ စံခရဘူရီ ဝင္းကမြန္႐ြာကဲ့သုိ႕ ေက်း႐ြာတခ်ဳိ႕မွာမူ လဆန္း ၁ ရက္ေန႕ နံနက္ ၈ နာရီဝန္းက်င္မွ သေဘၤာေရေမွ်ာသည့္ဓေလ့လည္း ႐ွိၾကသည္။ သေဘၤာဦးေခါင္းပုိင္း ႀကဳိး႐ွည္ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ကာ ႐ြာသူ႐ြာသား တတန္းႀကီးက သေဘၤာအား ပင္လယ္ျပင္သုိ႕ ဆြဲခ်ၾကသည္။
ဝင္းက႐ြာတြင္ က်င္းပေသာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဥပုဒ္ေန႕ နံနက္ ၁၀ နာရီခန္႕တြင္ ပ်ားရည္၊ ႏွမ္းဆီ၊ ေထာပတ္၊ တင္လဲ၊ ႀကံရည္၊ သၾကားခဲ စေသာေဆးေဖာ္စပ္ႏုိင္သည့္ ႐ွားပါးဝတၲဴမ်ားျဖင့္ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလႈပြဲအား စံခရဘူရီခရုိင္အႏွံ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားကုိ ဖိတ္ၾကားကာ မဟာဗုဒၶဂါယ ေစတီေတာ္ တစ္ပတ္ပတ္ကာ အလႈျပဳပြဲ က်င္းပခဲ့ၾကေသးသည္။
ထုိင္းအထူးစစ္တပ္ဖြဲ႕၏ ေစာင့္ၾကပ္မႈျဖင့္ ဝိေဝကာရာမ ဝင္းက႐ြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္(သစ္) ဦးမဟာသုခ်တ္ကလည္း မဟာဗုဒၶဂါယ ေစတီတစ္ဝုိက္တြင္ ညခင္းပြဲေတာ္ က်င္းပၿပီးသည္အထိ တပည့္ေတာ္ဒါယကာမ်ားအား ေဖးမေစာင့္ေ႐ွာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သူတုိ႕သည္ ျမန္မာျပည္မွ မြန္မ်ားနည္းတူ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးတြင္ ျပဳမူက်င့္ႀကံရန္ ႀကဳိးစာေနၾကသည္။ ထုိထက္ ပုိ၍ သူတုိ႕သည္ နယ္နိမိတ္ စည္းျခားေနေသာ မြန္ညီအကုိတုိ႕အၾကား တူညီမႈ ႐ွိသင့္ေၾကာင္း ျပသႏုိင္ရန္ ႀကဳိးစားေနၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
မိဘေက်းဇူးဆပ္ရင္း ဘဝနစ္သူ (အပိုင္း ၂)
ေဂ်ာ္ေထာ
သူမကို ကယ္ထုတ္လာခ်ိန္တြင္ ထိုင္းပုလိပ္တို႕က လူမုန္း၊ ထြန္းကို၊ ခႏၶာဝဝ လူႏွင့့္ ပြဲစား အဖြြဲ႕၏ ေတာက္တိုမယ္ရ အခိုင္းသမား က်န္ေက်ာင္းကို ဖမ္းဆီးလိုက္သည္ဟု ခင္ခင္က ဆိုသည္၊၊ သူမကို အဓမၼက်င့္သည့္ (၆) ေယာက္ထဲက ကင္းမႊန္၊ စိုးပိုင္၊ ကိုေဇာ္တို႕က လြတ္ သြားသည္ဟု ေျပာသည္။ ခင္ခင္ႏွင့္ (၁၄) ႏွစ္အရြယ္ သူမသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အမ်ားတကာနည္းတူ သာမာန္ အလုပ္မ်ားျဖင့္ ဝမ္းေက်ာင္းလိုသည့္အတြက္ ရေနာင္းၿမဳိ႕၏ လိင္ေရာင္းသည့္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွ ထြက္ေျပးလာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ခင္ခင္၏ ေျပာျပခ်က္အရ စက္တင္ဘာ (၉) ရက္ေန႕၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ရေနာင္းၿမဳိ႕မွ ေကာ့ ေသာင္းျမဳိ႕ကိုေရာက္ၿပီး၊ အခ်ိန္ပိုင္းမွာပင္ သူမမိခင္ဆီကို အေႂကြးရွင္က အေႂကြးလာေတာင္း ေလသည္။ ပြဲစားကလည္း လူေခၚသည္ဟု သတင္းၾကားသျဖင့္ သြားေမးရာ ေကာ့ေသာင္းၿမဳိ႕ ပြဲ စားအေဒၚႀကီးမွ "ပြဲစားက တစ္လ ၅၀၀၀ ရမယ္၊ ကြတ္တီယိုေရာင္းတဲ့အလုပ္ရွိတယ္္၊ ငါး ပုဇြန္႐ုံမွာ လုပ္လို႕လည္းရတယ္၊ သမီးတို႕ဘာမွ မစိုးရိမ္နဲ႕ ဟို (မဟာခ်ဳိင္) မွာ သမီးအရြယ္ အ ေဒၚသမီး လည္းရွိတယ္၊ အဆင္ေျပတယ္" ဟု ခင္ခင္က ေျပာသည္။ ေနာက္တေန႕တြင္ပင္ မဟာခ်ဳိင္းကိုလာ သည္ဟုဆိုပါသည္။( ဆက္ဖတ္ရန္ ) ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း တနသၤာရီတိုင္း ေကာ့ေသာင္းၿမဳိ႕မွ ပြဲစား၏သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ မဟာ ခ်ဳိင္ကိုေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၎ခရီးစရိတ္ (၄၅၀၀) ဘတ္ကို ပြဲစားမွ အရင္ စိုက္ထုတ္ ထားၿပီး၊ ၎တို႕၏ လုပ္အားခမွ ႏႈတ္ယူရန္ သေဘာတူထားၾကသည္။ ခင္ခင္အျဖစ္က အနာေပၚတုတ္က်ဆိုသည့္စကားပုံထက္ ပို္ဆိုးေနသည္။ အနာစိမ္းေပၚ ဆူး ထပ္စိုက္သည္ဟု ဆိုရမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူအမ်ားစုကမေကာင္းဟု ယူဆၾက သည့္ ျပည့့္တန္ဆာ႐ုံမွထြက္ေျပးလာၿပီး အမ်ားနည္းတူ မိဘကိုလုပ္ေကြ်းးရန္ ႀကဳိး စားေသာ္ လည္း မုဒိမ္းက်င့္သာက်င့္ၿပီး၊ ထမင္းပင္မေကြၽးသည့္လူႏွင့္ ဆုံံရေလသည္။
ခင္ခင္ လိင္အလုပ္သမဘဝေရာက္သြားရသည့္အျဖစ္
ခင္ခင္မွာ အသက္ (၂၃) ႏွစ္ ကေလးအေမတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ေကာ့ေသာင္းၿမဳိ႕သည္ ဆိပ္ကမ္းၿမဳိ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္အေလ်ွာက္ သူမ၏ခင္ပြန္းမွာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ေမာင္းသမားျဖစ္ သည္၊၊ ခင္ပြန္းမွာ ဥပေဒႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္မူးယစ္ေဆးဝါး တမ်ဳိးသုံးစြဲေနျခင္းေၾကာင့္ သူမ တားျမစ္ေနသည့္ၾကားမွပင္ မူးယစ္ေဆးဝါးအမႈႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာက ဖမ္းဆီးလိုက္သည္။
ခင္ခင္မွာ (၃) ႏွစ္အရြယ္သမီးေလးကို လက္ဆြဲၿပီး၊ မိခင္အိမ္သို႕ေရာက္လာသည္။ ခင္ခင္္၏ မိဘမွာ လက္လုပ္လက္စား တံငါသည္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ မိသားစု ဝမ္းစာအတြက္ ငါးရွာရန္ ေလွကို ပင္ သူတပါးဆီက အေႂကြးျဖင့္ ယူထားရသည့္သူမ်ားျဖစ္သည္။ "သမီးေမာင္ေလး ညီမေလးေတြက ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ၾကဘူး၊ အေမ့အိမ္မွာေနတာ အေႂကြး ရွင္ေတြက အေႂကြးလာေတာင္းတယ္၊ တစ္ေန႕အေႂကြးရွင္တေယာက္က အေမ့ကို ဆဲတယ္၊ ႐ိုက္လည္း႐ိုက္တယ္၊ ေမာင္ႏွမေတြမွာ သမီးကအႀကီးဆုံး၊ မိဘလုပ္စာကို သမီးထိုင္မစား ရက္ေတာ့ဘူး၊ သမီးအလုပ္အလုပ္ခ်င္တယ္" ဟု သူမေျပာသည္။
သူမစိတ္ညစ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ခ်င္ေနသည့္အခ်ိန္မွာပင္ ခင္ခင္၏ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ထိုင္းနယ္စပ္၊ ရေနာင္းၿမဳိ႕တြင္အလုပ္လုပ္ေနရာမွ ေကာ့ေသာင္းကိုအလည္ျပန္လာသည္။ ခင္ခင္က သူငယ္ခ်င္းကို ရေနာင္းတြင္လည္း သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ခ်င္သည့္အတြက္ အ လုပ္အေျခအေနကို ေမးျမန္းသည္၊ သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းက ျပန္မေျဖေပ၊ သို႕ေသာ္ မိသားစု ေငြမ ေျပလည္သည့္ ျပႆနာေၾကာင့္ ခင္ခင္အေတာ္စိတ္ဆင္းရဲေနရသလားဟုသာ ေမးသည္။ "ေဖေမရဲ့ ဒုကၡကို ကူညီရရင္ေက်နပ္ၿပီး၊ ငါ့မိသားစု စိတ္ခ်မ္းသာရင္ေက်နပ္ၿပီး၊ ငါဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္လို႕ သမီးေျပာေတာ့ တကယ္လားလို႕ သမီးကိုေမးတယ္၊ သမီးက ဟုတ္တယ္လို့ ေျပာ ေတာ့ ရေနာင္းမွာ သူမေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ေနတယ္႕လို သမီးကိုေျပာတယ္" ဟု ခင္ခင္က မ်က္လႊာခ်ၿပီး ေျပာသည္၊၊
သူမ၏ ပါးစပ္တြင္ ကြမ္းမရွိေတာ့ပါ။ သို႕ေသာ္ ကြမ္းယာကိုလည္း ထပ္မငုံပါ၊၊ စာေရးသူႏွင့္ စကားမေျပာခင္တြင္ သူမဆံပင္ကို အနီေရာင္ေဆးဆိုးေနသည့္ အတြက္ ေဆးေပးေနသည့္ သူမကိုင္ထားေသာ ေခါင္းျဖီးဘီးကို သာလက္မျဖင့္ ပြတ္ေနသည္၊၊ သူမမွာေကာ့ ေသာင္းၿမဳိ႕မွ ထားဝယ္သူ ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အသားျဖဴသူျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာ ဝိုင္းဝိုင္း ျပတ္ျပတ္္ႏွင့္ ႏွာေခါင္း အနည္းငယ္ျပားေသာ္လည္း မ်က္္ႏွာခ်ဳိသူျဖစ္သည္၊၊ စကားကို ေခတၲရပ္ဆိုင္းထားၿပီး မ်က္လုံးကို တေနရာတြင္ စိုက္ၾကည့္ထားရာမွ ေအာက္ကိုျပန္ငုံ႕ၾကည့္ၿပီး စကားဆက္ျပန္သည္။
"သူမ်ားဥစၥာကို မခိုးစားရ၊ ကိုယ့္ဘဝကိုရင္းၿပီးလုပ္ရေပမယ့္ ငါတို႕ဘဝတူခ်င္း ကိုယ့္ဘဝကို နားလည္တဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ မိသားစုကို ကူညီႏိုင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ဆိုင္မွာ လုပ္ေပ မယ့္ ျမတ္ေသးတယ္" ဟု သူတို႕ခ်င္းခ်င္းေျပာၿပီး ခင္ခင္ရေနာင္းသြားဖို႕ ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။ ရပ္ရြာကိုခြဲခြာၿပီး မသြားဖူးသည့္အတြက္ မိဘက မည္သည့္အလုပ္အကိုင္မ်ဳိးကို သြားလုပ္မည္ နည္းဟု ေမးျမန္းၿပီးတားျမစ္သည္၊၊
ကြတ္တီယိုေရာင္းသည့္အလုပ္ႏွင့္ တျခားရႏိုင္သည့္ က် ပန္းအလုပ္ေတြရႏိုင္သည္ဟု သူမျပန္ေျပာသည္၊၊ မိဘက မသြားရန္တားေသာ္လည္း "သမီး ငိုၿပီးေျပာတယ္၊ အေဖအေမတို႕ကို လုပ္ေႂကြးခြင့္ေပးပါ၊ အေဖ အေမတို႕ ဒုကၡကို သမီးကိုတဝက္ ေလာက္ ခံစားခြင့္ေပးပါ" ဟုေျပာၿပီး ခင္ခင္ရေနာင္းကို ေရာက္သြားသည္။ ခင္ခင္အလုပ္လုပ္သည့္ဆိုင္တြင္ မိန္းကေလး (၁၀) ေယာက္ေလာက္ရွိသည္။
ဘီယာဆိုင္အ ျဖစ္ ဘန္းျပၿပီး ဆိုင္ဖြင့္ထားသည့္အတြက္ ထိုမိန္းကေလးအားလုံးတို႕သည္ စားပြဲထိုးအလုပ္ကို လည္း လုပ္ရသည္၊ ၎အတြက္ လုပ္အားခတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မရၾကေပ၊ စားပြဲထိုးလုပ္ရင္း ဘီယာလာေသာက္သည့္ ေယာက်ာ္းမ်ား မိမိကို မ်က္စိက်လာေအာင္ ေျပာဆိုရသည္ဟု သူမ ေျပာသည္၊၊ တစ္လအတြင္း မိမိကို မ်က္စိက်မည့္သူ မရွိပါက ေငြတစ္ဘတ္မ်ွမရဘဲ အခန္းခ မီးခပင္အေႂကြးတင္တာလည္း ရွိသည္ဟု ခင္ခင္က ေျပာသည္။
"သမီးေလ ရသမ်ွပိုက္ဆံအေမ့ဆီပို႕ေပးတယ္၊ တစ္လ ၇၁၅၀ ရရင္ ၁၅၀ ပဲသမီးသုံးတယ္၊ မ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ေပမယ့္၊ ကိုယ္ပို႕တ့ဲပိုက္ဆံနဲ႕ အေဖအေမတို႕အဆင္ေျပေေတာ့ မီးစိတ္ ခ်မ္းသာတယ္" ဟု ခင္ခင္က ေျပာသည္၊၊ ရေနာင္းက ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ မေဝးသည့္အတြက္ သူမလုပ္ေနသည့္ဆိုင္တြင္ ေကာ့ေသာင္းၿမဳိ႕သူဆိုလို႕ ႏွစ္ေယာက္ သာရွိၿပီး၊ တျခားမိန္းကေလး ေတြက ရန္ကုန္၊ ဘိတ္၊ ထားဝယ္မွ လာသူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ခင္ခင္ ျပည့္တန္ဆာအလုပ္လုပ္သည့္ဆိုင္တြင္ (၅) လေလာက္ၾကာၿပီးေနာက္ ေကာ့ေသာင္း ၿမိဳ႕မွ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့့္ဆံုသည္။ ထိုသူငယ္ခ်င္းက ထိုအလုပ္ကို ခင္ခင္မလုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ တျခားသာမာန္အလုပ္ကိုသာ လုပ္ သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ သူမ၏ မိဘသိသြားပါက စိတ္ဆင္းရဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူမ်ားအ ႏွိမ္ခံရမည္ ဟု ေျပာသျဖင့္ သူမ ထိုဆိုင္မွ ထြက္ေျပးလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ခင္ခင္ကေျပာသည္။ မိဘမ်ားကို မိမိ၏ လုပ္အားချဖင့္ ကူညီခ်င္ၿပီး ေမာင္ေလးညီမေလးႏွင့္ သူမ၏ သမီးေလးတုိ႕ အမ်ားတကာနည္းတူ ပညာသင္ႏိုင္ရန္သာ သူမ၏ဘဝတြင္ အျဖစ္ခ်င္ဆုံးဆႏၵဟု ခင္ခင္က ေျပာသည္။
"သမီးဘယ္ေလာက္ပဲ ဒုကၡျဖစ္ျဖစ္ သမီးေဖေမနဲ႕ ေမာင္ေလး၊ ညီမေလးတို႕ကို အလုပ္လုပ္လို႕ ရတဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႕ေထာက္ပံ့ခ်င္တယ္၊ ေမာင္ေလးဆိုရည္မွန္းခ်က္ရွိတယ္၊ ပိုက္ဆံမရွိလို႕ ေက်ာင္း ထုတ္ထားရတယ္၊ သမီးသူ႕ကို ေက်ာင္းျပန္ထားခ်င္တယ္၊ သမီးေလးဆို ေနာင္ႏွစ္ေက်ာင္းေန လို႕ရၿပီး" ဟု ခင္ခင္က သူမမိဘ၏ ဝန္ထုတ္တခ်ဳိ႕ကို ကူညီခ်င္သည့္ ဆႏၵျဖင့္ေျပာသည္၊ ခင္ခင္ ၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူမသည္ ကုန္စုံဆိုင္၊ အေအးဆိုင္တို႕ကို ဖြင့္ၿပီးစီးပြားလုပ္ခဲ့ရာမွ သူမ၏ ခင္ပြန္းက လာေတာင္းသည့္အတြက္ မိဘက သေဘာက်သျဖင့္ အိမ္ေထာင္က်သြားသည္ဟု ဆိုသည္။
"သမီးေလ ျမန္မာေငြ တစ္သိန္းေလာက္ရရင္ ေကာ့ေသာင္းမွာ သမီးစီးပြားေသးေသးေလး တစ္ခု လုပ္လို႕ရတယ္၊ သမီးလုပ္တတ္တယ္၊ ဗန္းတစ္ဗန္းနဲ႕ ကုန္စိမ္းေတြ၊ ငါးေတြေရာင္းတဲ့ သူ ေတြကို ေန႕စားအတိုးနဲ႕ပိုက္ဆံေခ်း၊ သမီးလည္းဆိုင္ကေလးတစ္ခုနဲ့ ေစ်းေရာင္း၊ အဲဒီကေန တ ဆင့္ၿပီးတဆင့္သမီးတိုးၿပီးလုပ္မယ္၊ အပ်ဳိဘဝတုန္းကလည္း သမီးအဲဒီလိုလုပ္လို႕ အိမ္ကိုကူ ညီႏိုင္ခဲ့တယ္"။
ျမန္မာျပည္၏ ဆင္းရဲတြင္းနက္မႈက က်ပ္ေငြတစ္သိန္းျဖင့္ပင္ အရင္းႏွီးလုပ္ၿပီး မိဘကို ကူညီ ရန္ ႀကဳိးစားသည့္ ခင္ခင္လို မိန္းကေလးကိုပင္ အခြင့္မေပးႏိုင္ေသးေပ၊၊
ယေန႔ ျမန္မာ့ေရးရာ သတင္းမ်ား Nov,30th,2008
သတင္းမ်ားကို ကိုကိုမွ အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ တင္ဆက္ေပးေနပါသည္
( 1 )လမ္းညႊန္အစီအစဥ္သာ စစ္အစိုးရ၏ တခုတည္း ေသာ နည္းလမ္း
( 2 )Lectures of Prof. Win : In Response to Burma Digest
( 3 )Oslo calling … with all the news from the land ruled by junta
( 4 )2010 election plans are underway, says Myanmar leader
( 5 )သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္တြင္ ေသာင္တင္ေနေသာ ျမန္မာခရီးသည္မ်ား ထြက္ခြာႏုိင္ၿပီ
( 6 )Shan New Year's Day on Sino-Burma border
( 7 )Shan New Year's Day in California
( 8 )Unfair Imprisonments and Inhumane Prison Transfers Continue in Burma
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://myochitmyanmar.org/index.php?format=feed&type=rss. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.