Friday, October 24, 2008

[May Nyane] 1 New Entry: ျမသီလာအလြမ္းေျပ(၇)

ျမသီလာအလြမ္းေျပ(၇)


တကၠသိုလ္.... တကၠသီလာ...။ နည္းပညာ အတတ္ပညာမ်ား ဆည္းပူးက်င့္ၾကံရာ ျမတ္ေသာအရပ္.... တဲ့။ (အတိအက် ဖြင့္ဆိုခ်က္မဟုတ္ပါ)

ဒါ့ထက္ပိုတဲ့အနက္ဆိုရင္ေတာ့ က်ယ္ေျပာတဲ့ ဗဟုသုတေတြ ရွာေဖြရာအရပ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တကယ္လည္း တကၠသိုလ္ဆိုတာက တင္းက်ပ္တဲ့ နယ္ပယ္အကန္႔အသတ္ေတြ... စည္းမ်ဥ္းေပါင္ေတြကေန ကင္းလြတ္ျပီး လိုအပ္တဲ့ စည္းကမ္းေလးေတြနဲ႔... ေက်ာင္းသားေတြ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္နဲ႔.. ပညာဆည္းပူးႏိုင္ရမယ့္ေနရာပဲ ျဖစ္ရမွာေလ..။

+++++

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ "သီရိသူအခ်စ္ဆံုးမိန္းကေလးအတြက္ ကိုယ္ရည္ရြယ္သီခ်င္းတပုဒ္ ဆိုမယ္.." ဆိုတဲ့ ျမိတ္သား အဆိုေတာ္ေအာင္ႏိုင္လည္း ကဗ်ာအုပ္ထဲေရာက္လာ..။ ျပက္လံုးေတြ ျပက္တဲ့ေနရာမွာ ကင္တီးမွာတင္ ပြဲခြင္တခြင္ ျဖစ္သြားေစတဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ျဖတ္ထံုး(Law) ကလည္း ျပက္လံုးတင္ရတာမဟုတ္ ကဗ်ာမွာလည္း နရီ(ျမိတ္)ဆိုျပီး အပ်ံစား။ ေနာက္ က်မၾကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ရဲနႏၵာမိုးဆိုတာကလည္း ခုန လိႈင္နယ္ေျမထြက္ ကဗ်ာအုပ္ထဲက တေယာက္ေပါ့။ သူကလည္း သိပၸံေက်ာင္းသားကေန ေတာင္ငူကင္တီး လာ လာ ထိုင္။ ေနာက္ေတာ့ မိုးေမာင္ေမာင္... ႏြယ္သာကီ(မိုးခိုင္).. မင္းထက္ကိုကို.. ေမာင္သူ.. Hယင္းမာ၊ အက္စ္ခိုင္ျငိမ္း။ မိဆူးပြင့္။ ေနာက္ေတာ့ ေမာင္ႏွမအရင္းလို ခ်စ္သြားရတဲ့ အံ့ဖြယ္ေက်ာ္ (စာေရးဆရာ မင္းေက်ာ္ရဲ႕သား.. ျမန္မာစာေက်ာင္းသား..၊ ခုေတာ့ စစ္ဘီလူးေတြရဲ႕ ေထာင္ထဲမွာ ၃ခါျပန္ ၀င္ေနရျပန္ပါျပီ)။ သီခ်င္းေရးတဲ့ ညီညီသြင္..။ အဲ့ဒီအျပင္ ခုထိ စာနယ္ဇင္းေလာကထဲ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ေနဆဲျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ မင္းထက္ေမာင္(သူက အဲဒီတုန္းကတည္းက စာနယ္ဇင္းကဗ်ာဆရာျဖစ္ေနျပီ)..။ ျပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းကတည္းက ဘာသာျပန္ေတြ ၾကိဳးစားေရးေနျပီျဖစ္တဲ့ ေဖသက္နီ..။ တခါတေလ.. အဲဒီတုန္းက ဘဲဥလို႔ေခၚတဲ့ ကိုေက်ာ္ျမင့္လြင္(ထူးအိမ္သင္)။ သူတို႔ေတြလည္း အရွည္ၾကီးဆိုင္မွာ ေပ်ာ္၀င္ခဲ့ ၾကဖူးပါတယ္။

ဘာရယ္မဟုတ္ ေရာက္တတ္ရာရာ ဖတ္ထားသမွ်ေတြ ေျပာၾက ျငင္းၾက ေဆြးေႏြးၾက..။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြထဲမွာပဲ အင္းလ်ားကန္ေပါင္ေအာက္ တံတားျဖဴမွတ္တိုင္က ခရမ္းျပာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးထိ.. ေျခဆန္႔ျဖစ္ခဲ့ ၾကတာေပါ့။ အဲဒီ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ အကိုႏွစ္ေယာက္ရွိတဲ့ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူေလး ရီရီနဲ႔ သူ႔အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္း မိုးမိုးဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္က ေခ်ာေခ်ာေလးေတြ.. မ်က္ႏွာခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြနဲ႔။ က်မတို႔က ရီရီ႕ကို နာမည္ေပး ထားတယ္.. ခ်ိဳစိမ့္လို႔။ (ေနာက္ေတာ့ က်မနဲ႔ ညီအမေတြလို ခ်စ္သြားခဲ့ၾကတာ... ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတိုင္..)။

သူ႔အကို ႏွစ္ေယာက္မရွိရင္ က်မတို႔က "ရီရီ.. မိုးရဲရင္ ေဆာင္းရဲရမယ္.." လို႔ ဆိုျပီး စၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခရမ္းျပာမွာ မဇၥ်ိမလိႈင္းက ကိုရဲလြင္ကို ေတြ႔ရတတ္တယ္.. ေနာက္ ကိုေန၀င္း ကိုခင္၀မ္း...။ က်မကေတာ့ ဆိုင္ထဲမွာ သူတို႔ရွိရင္ ေပ်ာ္ေနတာပဲ..။ တခါတုန္းမွာ ကိုခင္၀မ္းက စားပြဲအစြန္းမွာ ဖန္ခြက္တခြက္ကို က်လုက်ခင္ တင္ျပီး ျငိမ္ၾကည့္ေနေတာ့ က်မက "အား...ကိုခင္၀မ္း ဖန္ခြက္က်ေတာ့မယ္.."လို႔ စိတ္ပူျပီးလွမ္းေျပာမိတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုခင္၀မ္းက "ေဟာ.. ေတြ႔လား... ဖန္ခြက္ကေလးရဲ႕ ေအာ္သံကို ေမျငိမ္းတေယာက္ပဲ ၾကားတယ္.. အဲဒါ Sense ပဲ " လို႔ ေျပာဖူးတာကို အျမဲ သတိရတယ္။

ခရမ္းျပာလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးး က်မ ဘေလာ့မွာ တခါ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆိုင္နံရံက သစ္သားေခ်ာင္းေလးေတြ ခပ္က်ဲက်ဲကာထားတာမ်ိဳးမို႔လို႔ အျပင္ကို ေခ်ာင္းၾကည့္ သလို ျမင္ေနရတာ..။ ေနာက္ အင္းလ်ားကန္ေပါင္ရိုးကို လွမ္းျမင္ေနရတာ..။ ခ်ိန္းထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကန္ေပါင္ေလွကားထစ္ေတြကေန ဆင္းလာကတည္းက ျမင္ေနရျပီ။ ျပီးေတာ့ အဲဒီဆိုင္ေလးမွာက သီခ်င္းျငိမ့္ျငိမ့္ေလးေတြပဲ ဖြင့္တာ မ်ားတယ္ ေလ..။ ခရမ္းျပာက တံတားျဖဴမွတ္တိုင္နဲ႔ကလည္း နီးနီးေလးမို႔ ျပန္ဖို႔လည္း အဆင္ေျပတယ္ေလ..။ ခရမ္းျပာ မွာကေတာ့ ကဗ်ာမေရးျဖစ္။ (ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း က်မ ၀တၳဳေရးေတာ့ ခရမ္းျပာကေန inspiration ရလာတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္)။

အဲလိုနဲ႔ ကဗ်ာရပ္၀န္းၾကီးျဖစ္လာေတာ့ က်မလည္း ကဗ်ာေတြေတာ္ေတာ္ ေရးျဖစ္လာတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးေတြကို ၀ယ္ခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာတို႔ RC(အပန္းေျဖခန္းမ)မွာ တင္တာတို႔ပါ လုပ္လာႏိုင္ၾကပါတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ တကယ့္ ပန္းအစိုေလးေတြကို အရာထင္ေအာင္ ကပ္တာတို႔.. ဒီဇိုင္းလွလွေလး ဆြဲတာတို႔ လုပ္ၾကပါတယ္။

ေနာက္ထပ္သတိရစရာကေတာ့ အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းအျပန္ အခ်ိန္ရျပီဆိုရင္ က်မက တကူးတကပဲ.. မဂိုလမ္း (ေရႊဘံုသာလမ္း) အလယ္ဘေလာက္မွာရွိတဲ့ လမင္းတရာစာအုပ္ဆိုင္ကို ၀င္ျပီး ဖတ္ခ်င္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ငွားရတယ္။ အဲဒီဆိုင္က ကိုေအး၀င္းက ခပ္ေအးေအး..ျပီးေတာ့ စာဖတ္ခ်င္တဲ့သူကို သူစိတ္ခ်ျပီဆိုရင္ သူသိမ္းထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ထုတ္ငွားတာ..။ မွတ္မွတ္ရရ.. ၾကည္ေအး၀တၳဳေတြ.. ဒဂုန္တာရာ့စာေတြ.. စံုေအာင္ဖတ္ရတာ သူ႔ဆီက။ ရႈမ၀မဂၢဇင္းေတြ အတြဲလိုက္ဖတ္ရတာလည္း သူ႔ဆီက..။ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရတာလည္း သူ႔ဆီက..။ သူေျပာတဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္းေတြ နားေထာင္ျပီးမွ ေအာက္ဘေလာက္မွာရွိတဲ့ က်မရဲ႕ အိမ္ကို ျပန္ျဖစ္တာ။ က်မက ေက်ာင္းစာထက္ အျပင္စာအုပ္ေတြပဲ ဖတ္ခ်င္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ လမင္းတရာနဲ႔အကိုက္ေပါ့။

က်မ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြထုတ္ျဖစ္ေတာ့ ကိုေအး၀င္းကို ၾကြားတာေပါ့။ မွတ္မိေသးတယ္။ ကိုေအး၀င္းက က်မကို ကဗ်ာေတြ မဂၢဇင္းေတြဆီကို ပို႔ပါလားလို႔ စျပီးေျပာတဲ့သူ။ ဒါေပမဲ့ က်မစိတ္ထဲေတာ့ မဂၢဇင္းဆိုၾကီးက ကိုယ္နဲ႔ အလွမ္းေ၀းလွတယ္ပဲ ထင္ပါတယ္။ တခါမွလည္း စိတ္မကူးဖူးဘူး။ ကိုေအး၀င္းကို "မျဖစ္ပါဘူးအကိုရာ.. ေၾကာက္ပါတယ္.." လို႔ ျပန္ေျပာခဲ့တာ..။ အဲဒီအခ်ိန္ ဂ်ဴးတို႔ မအိတို႔လက္ရာေတြနဲ႔ ကိုယ့္မေတာက္တေခါက္ ကဗ်ာေတြ ယွဥ္ေတြးရင္ကို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ပဲ ေတြးမိတာေလ။ (ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက စိတ္ထဲမွာ နည္းနည္းေတာ့ အားရွိသြားတာ တကယ္ပါ.. ကိုေအး၀င္းလို စာဂ်ိဳး(စာခ်ိဳး)ၾကီးက ေျပာတာဆိုေတာ့) ။ (ဒါေၾကာင့္ တကယ္ မဂၢဇင္းေတြကို ပို႔ဖို႔ စိတ္ကူးၾကည့္မိေစခဲ့တာ ကေတာ့ ကိုေအး၀င္းက စတယ္ဆိုပါေတာ့)။

တခါတေလမွာေတာ့ လူေတြ ကိုယ့္၀န္းက်င္ေလးကို စြဲလန္းတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ကိုယ့္ဘ၀ေၾကာင္းနဲ႔လည္း အမ်ားၾကီး ဆက္စပ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္။

အဲလိုနဲ႔ပဲ ၁၉၈၆ ရဲ႕ေႏြဦးကို ေရာက္လာတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္(Mid term) နီးလာခ်ိန္ မတ္လထဲမွာေပါ့။ ထံုးစံအတိုင္း မနက္ေစာေစာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေနတုန္း ... အဲဒီရက္ေတြထဲ ကံ့ေကာ္ေတြလည္း ပြင့္ေနၾကတုန္း... က်မ ရည္းစားစကား အေျပာခံ ရပါေလေရာ။ ဟို ခြက်က်ေကာင္ေလး... ဆိုတာေပါ့။ ပန္းခ်ီလည္း ဆြဲ.. ကဗ်ာလည္းေရး.. လူေလးက ျဖဴျဖဴေပ်ာ့ေပ်ာ့ မ်က္မွန္ေလးနဲ႔၊ က်မထက္လည္း ၁၁လ ငယ္ေသးတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီေကာင္ေလးက အဖြဲ႔ထဲမွာ က်မနဲ႔ စကားေျပာမတည့္ဆံုး... ။ သူက ေမာ္ဒန္.. ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ကမွ တကယ္ေကာင္းတဲ့ အႏုပညာလို႔ တရားလြန္ ျငင္းတတ္သူ..။ သူက စာဖတ္ကလည္း နာေတာ့ ျငင္းျပီဆို အကိုးအကားနဲ႔၊ ကပ္တီးကပ္ဖဲ့။ က်မက စြာကလည္း စြာ.. ျပီးေတာ့ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့အႏုပညာဟာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ့ အႏုပညာလို႔ သတ္မွတ္သူ။ ဆိုေတာ့ သူနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရေနက်..။ (အဲဒါကလည္း ျမသီလာနဲ႔ က်မရဲ႕ ဘ၀မွာေတာ့ အေရးပါတဲ့ ဇာတ္ကြက္တကြက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္)။

တကယ္တမ္းမွာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်မက ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေမာင္လင္းရိပ္.. ေဇယ်ာလင္း.. စန္းဦး တို႔ ျပီးရင္ သူ႔ကဗ်ာေတြကိုေတာ့ အၾကိဳက္ဆံုးေလ..။ သူေရးတာေတြက သူမ်ားနဲ႔ မတူဘူး.. အေတြးက သစ္တယ္။ အမ်ားစုက အခ်စ္ကို ရိုးရိုးေလးေရးတဲ့အရြယ္မွာ သူက "မီးလွ်ံျဖဴ" ဆိုျပီး အိပ္မက္ထဲကို ေရာက္ ေရာက္ လာတတ္တဲ့ နတ္သမီးတပါးကို စြဲလန္းမိတဲ့ အခ်စ္ကို ေရးတယ္.. အဲလိုမ်ိဳး။ အဲဒီတုန္းက အသက္ ၂၀အရြယ္ ေကာင္ေလးတေယာက္ အေနနဲ႔ေတာ့ သူေရးတာေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတယ္လို႔ က်မ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ က်မမွာ ရွိေနတဲ့ သူ႕ကဗ်ာေလးႏွစ္ပုဒ္ကို သူ စာစီခဲ့တဲ့အတိုင္း တင္ေပးလိုက္ပါတယ္္။

မိုးတေန႔ရဲ႕ မိုးပံုျပင္

မိုးစက္ေတြ သစ္ရြက္ေပၚက်ေတာ့
သစ္ရြက္ေတြ ျမဴးတူးစြာ ကခုန္
ေလေျပက အဲဒီပံုျပင္ကိုေျပာ
ေန႔တေၾကာလံုး မဆံုးေတာ့ေခ်။

တစက္က်လာလိုက္..
ကၾကိဳးတခု ဖန္ဆင္းလိုက္
ေနာက္ထပ္တစက္က်လာလိုက္
ေနာက္ထပ္ကၾကိဳးတခု ဖန္ဆင္းလိုက္...။

(ေဟ့ ေလေျပေလညင္းေရ...

မင့္ပံုျပင္က မဆံုးေသးဘူးလား...)

အို... မဆံုးႏိုင္ပါဘူး.....
မိုးစက္ေတြအမ်ားၾကီး
သစ္ရြက္ေတြကလည္း အမ်ားၾကီး...။

(ဟိန္းသစ္ရည္သိမ္း- ၁၉၈၅ )

ေနာက္တပုဒ္....

တမ္းတမိုး

ေလအျငိမ္
လႈပ္တိမ္းယိမ္းျမက္တို႔
ေခါင္းမတ္ထူေမာ့ခ်ိန္မွာ

မိုးမည္းတို႔ က်လာျပန္ေပါ့။

ကေလးေရ...
ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုရဲ႕
ေ၀းခဲ့... ေတေလသာ
ငါ့စိတ္ေတြသာ ေရာက္ျပန္ေပါ့
သူ႔ဆီ။

မိုးမပီတဲ့ မိုးကိုမုန္းတယ္။
သစ္ရြက္ေတြကို ရင္ခ်င္းကပ္
သိတတ္သူတို႔အပါးမွာ..။

မင္းဟာ
ငါေပ်ာက္ဆံုးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ
မာရ္နတ္ခိုးယူသြားခဲ့
အရြယ္နဲ႔အတူ။
ဘုရားသခင္သိမ္းယူသြားခဲ့
နာက်ည္းမႈနဲ႔အတူ။
ငလ်င္တို႔ထူေျပာတဲ့
ဘ၀ထဲ
ခဏေလးပဲ အျငိမ္။

မင္းဖို႔ အိမ္ကေလးေဆာက္ခဲ့
ျပိဳခဲ့ရွာ
စိမ္းသစ္စြာေသာ ေခါင္မိုးမ်ား
နံရံမ်ား၊ ၾကမ္းခင္းမ်ား
အေရာင္မဲ့ သစ္ပင္တို႔ၾကားမွာ။

ျပာလြင္ေသာေကာင္းကင္ကို ရွာခဲ့
ေဟာဒီလို စိမ္းတဲ့ မိုးညမွာ
ခမ်ာ သူဟာ အေရာင္ဆြံ႕ရွာတယ္
တိတ္ဆိတ္ေၾကကြဲစြာ
ထီးတည္း အခန္းငယ္မွာ တမ္းတ
ႏွစ္လည္ညမို႔ မဟုတ္ပါ။

ေဟာဒီမွာ.. မင္းႏႈတ္ခမ္းက
မ်ိဳးယူပ်ိဳး၊ လွဴတဲ့ပန္း..သစၥာေတြ
မိုးေရထဲ
အေအးမိ၊ နာဖ်ား၊ တဆတ္ဆတ္တုန္
လမ္းအၾကံဳ
ငါျမတ္ႏိုးတဲ့အၾကည့္တစံု
မဆံုခ်င္လိုက္နဲ႔ ကေလးေရ။

ဆယ္စုႏွစ္တခုရဲ႕
တခုေသာဇူလိုင္ရဲ႕ လြမ္းညမွာ
မိုးခါးမ်ား သြန္းခ်ျပန္ျပီ။

(ဟိန္းသစ္ရည္သိမ္း-၁၉၈၆)


You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://maynyane.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.