Wednesday, November 19, 2008

[Maya Magazine] 2 New Entries: နာရီျပင္ဆရာ၏အိမ္နီးခ်င္းေရးသူ- ဂ်ဴး

နာရီျပင္ဆရာ၏အိမ္နီးခ်င္းေရးသူ- ဂ်ဴး


{၂၀၀၀ မာယာတြင္ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ပါတယ္}
သာမန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ေတာ့ နာရီတလံုးကို သူ မမုန္းတတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥမွာ ေတာ့ လြန္လြန္းသည္။
သူ ဤအိမ္သို႔ ေျပာင္းလာခါစကေတာ့ နာရီျပင္ဆရာႏွင့္ အိမ္ခ်င္း ကပ္လ်က္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ဝမ္းသာေက်နပ္ခဲ့၏။ သူ႔မွာ မၾကာခဏ ပ်က္တတ္ေသာ စားပြဲတင္နာရီတလံုး ႐ွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ၿပီး နာရီျပင္ဆရာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း သေဘာက် ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဘဝတြင္ နာရီျပင္ျခင္းႏွင့္ ဘုရား႐ွိခိုး တရားစာ႐ြတ္ျခင္း မွတပါး မည္သည့္အလုပ္မွ် မလုပ္သူျဖစ္လိမ့္မည္။ သူေရာက္သြားတိုင္း နာရီတခုခုကို ကိုင္တြယ္ျပင္ဆင္လ်က္သား သို႔မဟုတ္ သားေရဖံုး ဘာသာေရး စာအုပ္တခုခု ကို ဖတ္လ်က္သား ေတြ႔ရသည္။


နာရီျပင္ဆရာက ျပႆနာ မျဖစ္ပါ။ သူ႔ နာရီမ်ားကသာ ျပႆနာ ျဖစ္ေန၏။
နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္တြင္ စားပြဲတင္နာရီမ်ိဳးစံု၊ တိုင္ကပ္နာရီမ်ိဳးစံု ႐ွိသည္မွာ သဘာဝ က်ေသာ ျဖစ္ရပ္တခုဟု သူလက္ခံသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔အိမ္ႏွင့္ နာရီျပင္ဆရာအိမ္မွာ ျခံစည္း႐ိုး တလႊာသာျခားလ်က္ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ကပ္ေနသည္က ဘယ္လိုမွ် ျပင္ဆင္၍မရေသာ တည္႐ွိမႈတခု ျဖစ္၏။ ထိုတည္႐ွိမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သူ႔ဒုကၡမွာ သူအိပ္ေရး ပ်က္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဟိုဘက္အိမ္က နာရီမ်ားသည္ သူ႔ကို အႀကီးအက်ယ္ေတာ့ အေႏွာင့္အယွက္မေပးၾက။ သို႔ေသာ္ နာရီသံမ်ိဳးစံုၾကားေနရျခင္းသည္ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ ဒုကၡေပးခဲ့ေသာ (သူ႔မိန္းမ၏) ေဟာက္သံထက္ပင္ ေႏွာင့္ယွက္ေလ့႐ွိသည္။ ထရံတခ်ပ္စီသာ ကာရံထားေသာေႀကာင့္ ဟိုဘက္ အိမ္မွနာရီသံမ်ားသည္ သူ႔အိမ္ထဲသို႔ အဆီးအတားမ႐ွိ ဝင္ေရာက္လာ၏။
ေရာက္ခါစတုန္းကဆိုလွ်င္ ေလးငါးညခန္႔ အိပ္ရာမွ ႏိုးႏိုးလာတတ္၏။ နာရီမ်ားသည္ တၿပိဳင္နက္ထည္း မျမည္ၾကပဲ တမိနစ္ သို႔မဟုတ္ မိနစ္ဝက္ျခားၿပီး ျမည္ၾကသျဖင့္ နာရီခုနစ္လံုး ႐ွစ္လံုး၏ ဆက္တိုက္ျမည္သံမွာ အသံ႐ွည္ႀကီး ျဖစ္ေနတာ့သည္။ သူဥာဏ္မီ သေလာက္ စဥ္းစားၾကည့္သမွ်ေတာ့ နာရီေတြအခ်ိန္မွန္လွ်င္၊ ၿပိဳင္တူ ျမည္ၾကလွ်င္ အၾကားအာ႐ံုကို ခဏပဲ ေႏွာင့္ယွက္ေပလိမ့္မည္။ ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ ေဆြးေႏြးၾကည့္ဖူးသည္။
'ခင္ဗ်ားနာရီေတြက ျပင္လက္စမို႔နဲ႔တူတယ္၊ မိနစ္နည္းနည္းျခားၿပီးထိုးၾကတယ္ဗ်၊ ဒါဟာ နာရီမမွန္တဲ့သေဘာမဟုတ္လား၊ တကယ္လို႔ စံေတာ္ခ်ိန္နဲ႔သာ ကိုက္ညီရင္....'
ထိုအခါ နာရီျပင္ဆရာက ကေလးတေယာက္ကို စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ႐ွင္းျပေတာ့မည့္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ျပံဳး၏။
'မဟုတ္ေသးဘူးဗ်၊ က်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘယ္နာရီက ဘယ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔လိုတယ္၊ က်ဳပ္က နာရီေတြရဲ႔ ထိုးသံကို ခြဲျခားၿပီးသိတယ္၊ အသံအေႏွးအျမန္ အတိုး အက်ယ္ေရာ နာရီအခ်ိန္မွန္ မမွန္ကိုေရာ အျမဲေစာင့္ၾကည့္ရတာကိုး၊ ဒီေတာ့ နာရီေတြကို တမင္ အခ်ိန္ျခားျပီး တိုက္ထားတယ္ေလ၊ ဒါမွ က်ဳပ္ ထိုင္ရာက ထမၾကည့္ပဲ ဘယ္နာရီက သံပတ္နည္းေနၿပီလဲ၊ ဘယ္နာရီက ဆံျခည္မေကာင္းဘူးလဲ၊ ဘယ္နာရီက ထိုးစက္မေကာင္း ဘူးလဲ ခြဲျခားၿပီး သိရမွာေပါ့'
ေသလိုက္ပါေတာ့ကြာ၊ ဘယ္ေလာက္ ယထာဘူတက်ေသာ ေႏွာင့္ယွက္မႈ တခုပါလိမ့္။ သူ ရယ္ေမာလ်က္ လက္ခံခဲ့ရသည္။
ေနာက္ပိုင္း လအနည္းငယ္မွာေတာ့ နာရီသံမ်ားႏွင့္ ေနသားတက် ျဖစ္သြားေလေတာ့ သည္။
နာရီသံမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ သာယာေသာ အိပ္ရာဝင္ ဂီတသံစဥ္ မ်ားလို ျဖစ္လာ သည္။ ေလတိုက္ခတ္မႈ ႏႈန္းကိုလိုက္၍ နာရီသံ အတိုး အက်ယ္ ေျပာင္းလဲလာေသာအခါ ထိုအသံမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ နားေထာင္၍ ခ်ိဳျမေသာဂီတသံျဖစ္လာ၏။
နာရီျပင္ဆရာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ရျခင္းေၾကာင့္ ရ႐ွိလာေသာဒုကၡထဲတြင္ နာရီျပင္ဖို႔ လူႀကံဳေပးခံရျခင္းလည္း ပါဝင္၏။
လက္ပတ္နာရီလို၊ စားပြဲတင္နာရီလို ဝန္မက်ယ္လွေသာ နာရီမ်ိဳးဆိုလ်င္ ျပႆနာမျဖစ္ ေသာ္လည္း တိုင္ကပ္နာရီလို ႀကီးႀကီးမားမား ဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုးမ်ိဳးက်ေတာ့သူ႔အေနႏွင့္ ကူညီဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရသည္။ သိပ္မရင္းႏွီးသူမ်ားဆိုလ်င္ေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တခုခုေပးကာ ခပ္ျပံဳး ျပဳံးျငင္းဆန္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏီွးေသာ မိတ္ေဆြဆိုလ်င္ သူအားနာပါးနာ လက္ခံ၍ လူႀကံဳေပးပစၥည္းကို သယ္ယူလာရေတာ့သည္။(ကံအေၾကာင္း မလွစြာပင္ ဤ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဤျမိဳ႔ေပၚတြင္ တိုင္ကပ္နာရီမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေရာင္းဝယ္ျခင္း တို႔၌ အပိုင္ႏိုင္ အကၽြမ္းက်င္ဆံုး ျဖစ္ေနေပသည္။)
သူ ေနာက္ဆံုး သယ္ေပးခဲ့သည္မွာ အလြန္စိတ္ညစ္ညဴးဖြယ္ေကာင္းေသာ တိုင္ကပ္ နာရီတလံုး ျဖစ္သည္။ (ဤနာရီ၏ေနာက္တြင္ မည္သည့္ နာရီကိုမွ် လူႀကံဳအျဖစ္ မသယ္ရဲ ေတာ့ေပ။)
ထိုေန႔က သူ သယ္ခဲ့ေသာနာရီႀကီးမွာ အေတာ္ႀကီး၏။ သူ႔စိတ္ အထင္ေတာ့ နာရီ၏ အ႐ွည္မွာ ႏွစ္ေပခြဲေလာက္႐ွိမည္။ (တကယ္ေတာ့ နာရီႀကီးသည္ သံုးေပနီးပါး ႐ွိ၏။) နာရီ မ်က္ႏွာျပင္ ဒိုင္ခြက္က အဝိုင္းႀကီး၊ ဒိုင္ခြက္၏ ေဘးေဘာင္ကို ႐ွစ္နားညီ ဗဟုဂံပံုစံ ျဖစ္ေအာင္ သစ္သားျပား ကြပ္ထားသည္။ ဂဏန္းကြက္မ်ားမွာ ေရာမဂဏန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ လက္တံ အ႐ွည္ႏွင့္ လက္တံ အတို(မိနစ္လက္တံႏွင့္ နာရီလက္တံ)မွာ ဗဟိုမွျပဳတ္က်ေနၿပီး နာရီ ဒိုင္ခြက္ႏွင့္ မွန္၏အၾကားတြင္ နာရီလႈပ္႐ွားတိုင္း တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ျမည္ေအာင္ ေနရာေ႐ြ႔လ်ား လ်က္ ႐ွိၾကသည္။ နာရီအိမ္ကေတာ့ ခ်ိန္သီးအိမ္အထိ တဆက္တည္းေလးေထာင့္ အ႐ွည္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ မျပဳျပင္ မမြမ္းမံဘဲထားပံုမ်ိဳးျဖင့္ နာရီအိမ္ သစ္သားအေရာင္မွာ ခပ္မြဲမြဲျဖစ္ျပီး ဖုန္တက္ေနေသး၏။
ဤ ႀကီးမားလွေသာ နာရီကိုး႐ိုးကားရားႀကီးကို လူႀကံဳေပးလိုက္ေသာ မိတ္ေဆြအား သူ က်ိတ္၍ က်ိန္ဆဲမိလိုက္သည္မွာ အိမ္ျပန္ရာလမ္း၏ ခရီးတဝက္၌ ျဖစ္သည္။ ဂုန္ေလွ်ာ္အိတ္ အျဖဴျဖင့္ ေသေသသပ္သပ္ ထုပ္ပိုးခ်ည္ေႏွာင္ေပးလိုက္ေသာ နာရီႀကီးသည္ လူအ႐ႈပ္ဆံုး ေနရာ ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႔ေရာက္ေသာ္ အသံက်ယ္ေလာင္စြာ ထိုးေတာ့သည္။
ပထမေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ အနီးကပ္ အသံႀကီးေၾကာင့္ သူလန္႔ဖ်ပ္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ပထဆံုးအသံ မေပ်ာက္မီပင္ ဤနာရီႀကီးမွ ျဖစ္ရမည္ဟု သူသိလိုက္သည္။ အသံႀကီးက ႀကီးမားက်ယ္ေလာင္လွ၏။ ထို႔အျပင္ အက္ကြဲကြဲႀကီးျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ညေန ၅ နာရီမခြဲမီ ၁ဝ မိနစ္ အလိုခန္႔ျဖစ္သည္။ ဘယ္လို နာရီအမ်ိဳးအစားမွ် အသံမ ျမည္သင့္သည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူအ့ံၾသတုန္လႈပ္သြားျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဤနာရီႀကီး ပ်က္ေနေပသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွလူမ်ား၊ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႔မွ လူမ်ား၏ စိတ္ဝင္တစား အၾကည့္တို႔ေႀကာင့္ သူ႔မ်က္ႏွာ ပူေႏြးကာ ႐ွက္႐ြံ႔ သြားမိေလသည္။ သူဆြဲလာေသာ လက္ကိုင္ကြင္းတပ္ ဂုန္ေလွ်ာ္ အိတ္ အျဖဴႀကီးထဲတြင္ ဤနာရီႀကီးပါမွန္း မသိသူတို႔အဖို႔မူ ဤအသံသည္ ထူးဆန္းအံ့ၾသ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ထက္ပို၍ ထူးဆန္းသည္မွာ သူေျခတလွမ္းလွမ္းတိုင္း နာရီႀကီးက ဒံုကနဲ အသံျမည္ေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ သူ ေခၽြးျပန္လာကာ ေယာင္မွားစြာ ေျခလွမ္းရပ္တန္႔လိုက္၏။ ထို အခ်ိန္တြင္ ခုႏွစ္ခ်က္ခန္႔ က်ယ္ေလာင္စြာ ေအာ္ျမည္ၿပီးေသာ နာရီသံသည္ ရပ္တန္႔သြားသည္။
'အင္း....ဒါဟာ ငါ့ေျခလွမ္း လႈပ္႐ွားမႈေၾကာင့္ အထဲကစက္ေတြ ကေျပာင္းကျပန္ ျဖစ္ သြားတာမ်ားလား' ဟု သူ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေတြးမိသြား၏။ ေ႐ွ႔ဆက္ ၿပီးလွမ္းလိုက္လွ်င္ ဒါႀကီးက ထပ္ျပီး ျမည္ဦးမလား။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ ေျခတလွမ္းလွမ္းဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားယူရ၏။ လူအားလံုး သူ႔အား ဝိုင္းၾကည့္ေနသည္ဟူေသာ မလံုမလဲအေတြးျဖင့္ သူ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္လွ်က္ ႐ွိသည္။
အိုကြာ.....ငါေျခလွမ္းလွမ္းလို႔ နာရီျမည္ေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ နာရီတလံုးဟာ သူျမည္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွာ အသံျမည္ခြင့္႐ွိတာပဲ။ ညေန ၅ နာရီေပမယ့္ ခုႏွစ္ခ်က္ထိုးေတာ့ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ ႐ွစ္ခ်က္ထိုးေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ အခုလို ရပ္လိုက္တာကမွ လူေတြအတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ေနဦးမယ္။
သူ အားတင္း၍ ေျခလွမ္း စတင္လွမ္းသည္။
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဒံုကနဲက်ယ္ေလာင္ေသာ ထိုးသံေပၚလာ၏။ သူ ထူပူ တုန္လႈပ္သြားကာ ေျခလွမ္းတုန္႔ကနဲ ရပ္ပစ္လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ နာရီသံကလည္း ရပ္သြားျပန္ေလသည္။ ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းလွ်င္ ျမည္ဦးမလား မသိ။ မျဖစ္ဘူး။ ဒီနာရီသံရပ္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔ တနည္းနည္းေတာ့႐ွိရမယ္။
သူသည္ သက္မဲ့နာရီတလံုးကို လွည့္ျဖားရန္ အၾကံရသြား၏။ ထို႔ေနာက္ ဂုန္ေလွ်ာ္ အိတ္ကိုဖြင့္ကာ အထဲမွ ဧရာမနာရီႀကီးကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ထုတ္ယူလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္နာရီ၏ ခ်ိန္သီးအိမ္က အေပၚေရာက္ျပီး နာရီမ်က္ႏွာျပင္ဝိုင္းက ေအာက္ေရာက္သြားေအာင္ နာရီကိုေဇာက္ထိုး ထည့္ပစ္လိုက္၏။ အထဲမွာ ထည့္ထားေသာ ေၾကးခ်ိန္သီးအျပားဝိုင္းႀကီး ၏ လႈပ္ခတ္တိုက္ခတ္သံ ခဏၾကားရျပီးေနာက္ အသံၿငိမ္သြားသည္။
ကိုင္း.....ဒီအထဲက စက္ေတြေျပာင္းျပန္ျဖစ္ကုန္ျပီ။ ဒါႀကီးလည္း အသံ ျမည္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
သူသည္ ေဇာက္ထိုးဆြဲထားေသာ နာရီႀကီးကိုငံု႔မၾကည့္ရဲဘဲ ေျခလွမ္းကို စတင္လွမ္း လိုက္ေလသည္။ သူေလးငါးလွမ္းခန္႔ လွမ္းလိုက္ၿပီးခ်ိန္မွာပင္ က်ယ္ေလာင္ေသာျမည္သံသည္ ဆက္တိုက္ ေပၚလာေလေတာ့သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာ ႐ႈံ႔မဲ့သြားၿပီးေနာက္ တေယာက္တည္း ႐ွက္ရယ္ ရယ္ မိေတာ့၏။
ထိုနာရီကေပးေသာဒုကၡသည္ ဤအခ်ိန္ ကတည္းက စတင္ခဲ့ေပသည္။ သူသည္ ပင္စင္ယူၿပီးကတည္းက နံနက္ ၇ နာရီမွ ညေန ၅နာရီ အထိ ၿမိဳ႔ထဲက စည္ပင္သာယာ ေစ်းႀကီးတြင္ ကုန္ေျခာက္ဆိုင္ သြားဖြင့္ေရာင္းေနသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤနာရီသည္သူ႔အား ညက်မွ ဒုကၡေပးေလသည္။
အျခား နာရီေပါင္းမ်ားစြာ၏ ျမည္သံထိုးသံႏွင့္ သူရင္းႏီွးကြၽမ္းဝင္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤ နာရီႀကီး၏ အသံကိုေတာ့ သူဘယ္လိုမွ သည္းညည္း ခံ၍မရ။ နာရီျပင္ဆရာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္း ျဖစ္ၿပီးကတည္းက နာရီေပါင္းမ်ားစြာ၏ ထိုးသံကို သူၾကားဖူးလွၿပီ။ ဤနာရီေလာက္ ေအာက္ကလိအာသံမ်ိဳး တခါမွမၾကားဖူးေပ။
နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္႐ွိ အခ်ိဳ႔နာရီမ်ားသည္ ဒင္.....ဒင္ ဟုအသံျမည္၏။ အခ်ိဳ႔က ေဒါင္.....ေဒါင္ဟု အသံျမည္၏။ တခ်ိဳ႔က တိန္....တိန္ ဟုအသံ ခပ္ေသးေသး ျမည္၏။ သံစံုနာရီ မ်ားလည္း႐ွိသည္။ ဂီတသံလို အသံ အနိမ္႔အျမင့္ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ နားေထာင္ေကာင္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ဤနာရီက်ေတာ့ ဒံုခနဲ အသံျမည္၏။ ျမည္ပံုကလည္းတမ်ိဳး။ ဒံုဟူေသာ အသံ၏ေနာက္တြင္ ဂ်ရစ္ ဂ်ရစ္ ဟူေသာတုန္သံတခု ပါေသး၏။ သူေတာ့ ဤနာရီသံၾကားလ်င္ သြားက်ိန္းလွသည္။ ဘယ္ႏိုင္ငံကမ်ား ဤနာရီမ်ိဳး တီထြင္လိုက္ပါလိမ့္။ အသံကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မာန္ထန္ၿပီး က်ယ္ေလာင္သည္။ ေတာ္႐ံုေသြးေၾကာင္သူဆိုလ်င္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ညမွာ ထိုအသံေၾကာင့္ ႏွလံုးတုန္ ရင္ခုန္သြားႏိုင္၏။
သူသည္ ဤနာရီႀကီးကို နာရီျပင္ဆရာအား ကိုယ္စားအပ္ေပးၿပီးသည့္ေနာက္ တပတ္တိတိ ဘယ္လိုမွ် ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ေခ်။

••••

တညေနမွာ သူ၏ သစ္ပင္မ်ား ေရေလာင္းေပါင္းျမက္သင္ခ်ိန္ကို ဖ်က္၍ နာရီျပင္ ဆရာ၏အိမ္သို႔ သူ ကူးသြားလိုက္၏။
သူ႔အား အသံျဖင့္ႏွိပ္စက္ေနေသးေသာ သူမွတ္မိေနသည့္ နာရီႀကီးမွာ အားလံုးထဲတြင္ အႀကီးဆံုး၊ နံရံတြင္မားမားႀကီး ခ်ိတ္လ်က္႐ွိ၏။ နာရီအိမ္ သစ္သားမွာ အၫုိရင့္ေရာင္ ေဆးသုတ္ထားၿပီး ဒိုင္ခြက္ကလည္း ျဖဴေဖြးကာ သစ္လြင္ေတာက္ပေန၏။ အင္း.... ဒါႀကီးကို ျပင္ဆင္ မြမ္းမံၿပီး ၿပီေပါ့။
'ေနေကာင္းရဲ႔လားဗ်'
နာရီျပင္ဆရာသည္ သူ႔ကိုေတြ႔တိုင္း ေနေကာင္းရဲ႔လားဟု ပဋိသႏၶာရ စကားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ေလ့႐ွိေသာ္လည္း ဤအိမ္ေျပာင္းၿပီးမွ သူတခါမွ် မဖ်ားနာဖူးမွန္း နာရီျပင္ဆရာ သိပါသည္။
'ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ'
ည အိပ္မေပ်ာ္တာတခုပဲ ဟု သူဆက္ေျပာခ်င္ေသးေသာ္လည္း ေျပာမထြက္ေပ။ သူက ဟိုဘက္အိမ္ကေန အိပ္ေရးပ်က္ေနရလွ်င္ နာရီျပင္ဆရာအဖို႔ မည္သို႔႐ွိမည္နည္းဟု ကိုယ္ခ်င္းစာလိုက္ေသာေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
'ဟိုနာရီႀကီးက အသံေတာ္ေတာ္က်ယ္တယ္ေနာ္' ဟု သူ စကား စလိုက္ေသာအခါ နာရီျပင္ဆရာက ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားဟန္ျဖင့္ ေခါင္းညိတ္၏။
'ေအးဗ်၊ ခင္ဗ်ားသယ္လာတဲ့ နာရီႀကီးေလ၊ သူ႔ထိုးစက္ သံေခ်ာင္းေတြက ေတာ္ေတာ္ သန္ၿပီး တုတ္တယ္ဗ်၊ အသံမာတာေပါ့ဗ်ာ'
'အဲဒါ ဘယ္ႏိုင္ငံက လုပ္တာလဲ'
နာရီမ်ားကို သိတ္စိတ္မဝင္စားသူ သူ႔ထံမွ ဤေမးခြန္းကို ၾကားရေသာအခါ နာရီျပင္ဆရာက မ်က္ခံုးပင့္ၾကည့္ကာ သေဘာက်သြားဟန္ တူပါသည္။
'အေမရိကန္ေပါ့ဗ်ာ'
အံ့ၾသစရာပါပဲ။ သူသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ယခင္က အလြန္ အထင္ႀကီး ခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ တိုင္ကပ္နာရီတလံုးေႀကာင့္ အေမရိကန္ နာမည္ပ်က္ရေပေတာ့မည္။ အင္းေလ...... ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီး ေနာက္ ဤနာရီသည္ နဂိုက ပစၥည္းခ်ည္း မည္သို႔ျဖစ္ ႏိုင္မည္နည္း။ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပဳလုပ္ဖန္တီး၍ ျပင္ဆင္ ထည့္သြင္းေသာပစၥည္းေရာ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးလား။
'စက္ေသာမ (Set Thomas) အမ်ိဳးအစားဗ်၊ သိပ္ေကာင္း တယ္၊ ခိုင္တယ္၊ ဟိုတုန္းက နာမည္ႀကီးေပါ့ဗ်ာ၊ ေ႐ႊေစ်း အစိတ္တုန္းက ငါးဆယ္ေပးရတဲ့ နာရီအမ်ိဳးအစားဗ်'
ဤ နာရီျပင္ဆရာ၏အက်င့္မွာ သူ႔နာရီမ်ား (သို႔မဟုတ္) သူကိုင္တြယ္ ျပင္ဆင္ရေသာ နာရီမ်ားကို တန္ဖိုးေျပာျပတိုင္း ယခင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ေ႐ႊတက်ပ္သား ေစ်းျဖင့္ႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့႐ွိသည္။
'ေဟာဟို ခင္ဗ်ားေနာက္က နာရီကိုၾကည့္၊ အဲဒါ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံက လုပ္တာ'
သူ႔ေနာက္လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔ေနာက္နံရံမွာ မင္းဂြတ္သီးေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ႏုႏု ေလးေထာင့္နာရီတလံုးကို ျမင္ရသည္။
'သိပ္ အသံသာတဲ့ နာရီ၊ က်ဳပ္ကိုင္ဖူးသမွ် သံစံုနာရီေတြထဲမွာေတာ့ အေကာင္းဆံုးပဲ'
နာရီဒိုင္ခြက္ မ်က္ႏွာျပင္မွာ ေငြေရာင္ျဖစ္ျပီး ေမာင္ကိုႏွင့္ညီမ်ားဟု ခံ့ထည္ေသာ ျမန္မာစာလံုး ပါသည္။
'ေမာင္ကို ဟုတ္လား၊ ဂ်ာမဏီဆိုဗ်'
'ေအးေလ၊ ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံေရာက္မွေရးတဲ့ နာမည္ျဖစ္မွာေပါ့၊ ဂ်ာမဏီကုမၸဏီနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ ျမန္မာကုမၸဏီနာမည္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မယ္ေလ၊ တကယ္ေတာ့ ဒီနာရီရဲ႔ စက္မွာ ဂ်ာမဏီလို႔ေရးထားတာပဲ'
သူ သိပ္ႏွစ္သက္ေသာ သံစံုတီးခတ္မႈမွာ ဤနာရီမွျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူမွန္းဆၾကည့္မိ၏။ ခ်ိန္သီးအိမ္၏ ေ႐ွ႔မွန္က ထုေကာင္းၿပီး ေ႐ွးက ၾကည့္မွန္ျပဳလုပ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားမွန္ အမ်ိဳး အစားဟု ထင္သည္။ အထဲက ခ်ိန္သီးမွာ သတၱဳေရာင္လက္ေနၿပီး ျဖည္းေလးစြာ လႊဲယမ္းေန၏။
'ဒီေကာင္က ၁၅ မိနစ္တခါထိုးတာေလ'
ေသခ်ာသည္။ သူအႏွစ္သက္ဆံုးနာရီမွာ ဤနာရီျဖစ္ေပသည္။
'ဘယ္သူ႔နာရီလဲဗ်'
'က်ဳပ္ဝယ္ထားလိုက္တာဗ်၊ ႏွစ္ႏွစ္ ႐ွိၿပီ၊ ကိုးရာနဲ႔ဝယ္ထား လိုက္တာ'
သူအံ့ၾသသြား၏။ ပံုစံခပ္ေဟာင္းေဟာင္း ေ႐ွးတိုင္ကပ္နာရီတလံုး။ ကိုးရာတန္ဘိုး႐ွိမွန္း သူမသိခဲ့ေပ။
'ေစ်းမ်ားလွခ်ည္လား'
ထိုအခါနာရီျပင္ဆရာက သေဘာက်စြာရယ္၏။
'အဲဒီနာရီကို ႏွစ္ေထာင္နဲ႔ လာဝယ္တဲ့သူ႐ွိတယ္၊ က်ဳပ္မေရာင္းဘူး၊ သံစံုနာရီခ်င္းယွဥ္ ရင္လည္း သူကသာတယ္၊ ဒီေကာင့္အသံက ခုေခတ္ ဂ်ပန္သံစံုနာရီထိုးသံေတြလို ကလက္ တက္တက္ မဟုတ္ဘူး၊ ခံ့ညားတယ္'
သူတအံ့တၾသျပံဳးမိသည္။
'ခုခ်ိန္ထိ ႏွစ္ႏွစ္႐ွိၿပီ၊ တခါမွ ျပန္မျပင္ရေသးဘူး၊ သူ႔ထိုးစက္ေခ်ာင္းေတြက ေၾကးေခ်ာင္း ေတြေလ၊ သံေခ်ာင္းမဟုတ္ဘူး၊ သံေခ်းမတက္ဘူး၊ အက္သံမပါဘူး လိုဏ္သံေပါက္ျပီး ၾကည္လင္ေနတယ္၊ ေ႐ႊေစ်းအစိတ္တုန္းက တရာ့အစိတ္ေပးရတဲ့ နာရီပဲဥစၥာ၊ ခင္ဗ်ားစဥ္းစား ၾကည့္ေလ.... အခု ေ႐ႊေစ်းနဲ႔မ်ား တြက္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါဦး၊ ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္သလဲဆို တာ'
ဤလူသည္ လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာေသာ စက္မႈသိပၸံ ပညာကို ထည့္တြက္ဟန္မတူေပ။
ဤကိစၥထက္အေရးႀကီးသည္မွာ အသံက်ယ္ေလာင္လြန္းလွေသာ အေမရိကန္နာရီႀကီး ၏ ျပႆနာျဖစ္သည္။
'အဲဒီ အေမရိကန္ႀကီးေကာ ျပင္ၿပီးသြားၿပီလား၊ ျပန္ယူရင္ေတာ့ သူ႔ဟာသူ လာယူပါေစ ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒါႀကီးနဲ႔ ေနာက္တႀကိမ္ လမ္းမွာ ဒုကၡမေရာက္ခ်င္ဘူး'
ထိုအခါ နာရီျပင္ဆရာက ျပံဳး၏။
'က်ဳပ္ အဲဒီနာရီကို ဝယ္လိုက္ျပီဗ်၊ ျပင္ခ မတတ္ႏိုင္လို႔ ေငြလဲလို ေနလို႔ဆိုၿပီး တေန႔ကပဲ က်ဳပ္ကို အၿပီးေရာင္းသြားတယ္ေလ၊ ၾကည့္စမ္းပါဦးဗ်ာ.... ဘယ္ေလာက္ ႀကီးမားခံ့ညား လိုက္သလဲလို႔'
'ျမတ္စြာဘုရား'
လက္စသတ္ေတာ့ ဤနာရီသံ၏ ဒုကၡကို သူတသက္လံုး ခံစားေနရေတာ့မွာပါလား၊ သူလံုးဝစကားမေျပာႏိုင္ပဲ ငိုင္က်သြားေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဤအေမရိကန္နာရီႀကီးသည္ သူ႔အား ညစဥ္ အေႏွာင့္အယွက္ေပး ေလသည္။ ဒီအသံႀကီးနဲ႔ နာရီျပင္ဆရာ ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ပါလိမ့္မလဲ။ အင္းေလ... သူက ၇ဝ ေက်ာ္ အဘိုးႀကီးပဲ၊ နားေလးေနတာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဤနာရီသံကေတာ့ သူတို႔ တရပ္ကြက္လံုး နာရီထၾကည့္စရာမလိုေအာင္ အသံျမည္လွသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႔ေတာ္ခန္းမမွ နာရီထိုးသံလို သာယာေသာဂီတသံ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေျပာစရာမ႐ွိပါ။ ယခုေတာ့ အက္ကြဲသံႀကီး ဒံုကနဲျမည္ၿပီးတိုင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ဂ်ရစ္ ဂ်ရစ္ အသံႀကီးမွာ သူ႔အား သြားက်ိန္းေစေပသည္။
ရက္မွလသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာသည့္တိုင္ေအာင္ သူ႔အား ဤနာရီက အေႏွာင့္အယွက္ ေပးဆဲ။ သူအိပ္ေရးမဝပဲ ႏိုးလာရေပါင္း မ်ားလာေသာအခါသူ မလႈပ္႐ွားခ်င္သလိုလို၊ ေညာင္းညာနာက်င္သလိုလို၊ မူးေဝေနာက္ က်ိသလိုလို ျဖစ္လာသည္။ မၾကာခဏ ေဆးခန္း သြားျပၿပီး ေဆးထိုးခံရသည္။
'အဲဒီ နာရီႀကီးကို ခင္ဗ်ားျပန္ေရာင္းမယ္ေရာ စိတ္ကူးေသးလား'
'ဟာ..... ေရာင္းမွာေပါ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္အတြက္ ေဟာဟို သံစံုနာရီ ႐ွိေနရင္ ၿပီးေရာ'
သို႔ေသာ္ ဤမွ် ႀကီးမားေလးလံေသာ ပံုစံခပ္တံုးတံုး နာရီၾကီးကို အသံမၾကားရဘဲနဲ႔ ေတာင္ ဝယ္ခ်င္သူ႐ွိမွာမဟုတ္ဟု သူေလာင္းရဲသည္။
သူထင္သည့္အတိုင္းပင္ ဤနာရီႀကီးသည္ နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္တြင္ မားမားႀကီး ခ်ိတ္ထားခံရဆဲ၊ ညစဥ္ ဝတၱရားအျဖစ္ သူ႔အား ေလးလံေသာ ေစာင္ျခံဳထဲအထိ အသံေႀကာင္ ႀကီးျဖင့္ ေႏွာင့္ယွက္ဆဲသာျဖစ္သည္။ ၾကာေတာ့ နာရီႀကီးကို သူ ခါးခါးသီးသီး မုန္းတီးလာ သည္။
ေနစမ္းပါဦး၊ ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျဖ႐ွင္းရန္နည္း တခုခုေတာ့ ႐ွိရမွာေပါ့။ အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ ဤနာရီႀကီးကို ႐ိုက္ခြဲဖ်က္ဆီးပစ္ဖို႔ပဲ သူစိတ္ေပါက္ေပါက္ျဖင့္ ေတြးမိ ေသးသည္။
ထိုးစက္သံေခ်ာင္းေတြက သန္မာျပီးတုတ္တယ္ဆိုပဲ၊ အဲဒါေတြကို ေပ်ာ့တဲ့သံေခ်ာင္း ခပ္ေသးေသးျဖင့္ လဲခိုင္းရလွ်င္ ေကာင္းမည္။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥသည္ သူ႔အဖို႔ေတာ့ သူမ်ား ကိုယ္ေရးကိုယ္တာထဲ ဝင္စြက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဒါဟာ သူ႔နာရီမွ မဟုတ္ဘဲ။
သို႔မဟုတ္ သံေခ်ာင္းကို လာထုေသာ (ေၾကးသတၱဳျဖင့္ျပဳလုပ္သည့္) တူကေလးကို အသံသိပ္မက်ယ္ေအာင္လုပ္တဲ့နည္း ႐ွိခ်င္႐ွိမွာေပါ့။ ဥပမာ-တူကေလးကို သေဘၤာ ေဆးသုတ္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ စကၠဴပတ္ျခင္း၊ ထို႔ေနာက္ သူ႔အေတြးသူ သေဘာက်စြာ အသံထြက္ ရယ္လိုက္မိ၏။ မဟုတ္ေသးပါဘူးေလ။
တိုင္ကပ္နာရီတလံုးမွာ စက္ႏွစ္မ်ိဳးပါမွန္း သူသိသည္။ နာရီသြားေသာစက္၊ နာရီထိုးေသာစက္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ နာရီကို သံပတ္ေပးလွ်င္ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဒိုင္ခြက္ ေအာက္မွ အေပါက္ႏွစ္ေပါက္ထဲသို႔ ေသာ့တံျဖင့္ ထိုးသြင္းလွည့္ယူ၍ သံပတ္ေပးတာ ျမင္္ဖူးသည္။ ထိုးစက္သံပတ္ကုန္လွ်င္ နာရီသံ ႀကားရေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဤအခ်က္က ေသခ်ာသည္။ သူေပ်ာ္႐ႊင္သြား၏။ သို႔ေသာ္.....
ေနာက္ဆံုးတြင္ သူသည္ တခုတည္းေသာ နည္းလမ္းကိုသာ စဥ္းစား၍ ရ၏။
'ခင္ဗ်ားနာရီကို ဘယ္ေလာက္ရရင္ ေရာင္းမလဲဗ်..... ဟင္'
နာရီျပင္ဆရာက သူ႔ကိုတအံ့တၾသေမာ့ၾကည့္ကာ
'ခင္ဗ်ား လိုခ်င္လို႔လား' ဟုေမးသည္။
'ေအးဗ်ာ'
သူ႔အသံမွာ အားနည္းလွသည္ကို နာရီျပင္ဆရာက ဂ႐ုထားမိဟန္ မတူပါ။ အားရပါးရ ျပံဳးရယ္လွ်က္ လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္ကို ေက်နပ္စြာပြတ္သပ္ကာ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ ေလသည္။
'ခင္ဗ်ားယူရင္ေတာ့ ေလွ်ာ့ေပးမွာေပါ့ဗ်ာ၊ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ပဲ ေပးပါ'
ေတာ္ပါေသးရဲ႔၊ ေ႐ႊေစ်းအေၾကာင္းမေျပာေပလို႔။ သူစိတ္သက္သာရာ ရသြားသည္။ ေငြႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္မွာ ေနာက္ထပ္ေဆးခန္း ၅ ခါ သြားရလွ်င္ ကုန္မွာပဲ။ ဤနာရီကို ဝယ္ယူလိုက္ ျခင္းအားျဖင့္ ေဆးခန္းသြားရမည့္ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္လွ်င္ သူ႔အတြက္ေတာ့ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေပသည္။
'ခင္ဗ်ား အိမ္နံရံမွာ က်ဳပ္လိုက္ၿပီး ခ်ိတ္ေပးပါ့မယ္၊ တခါတေလ နာရီေတြက ခ်ိတ္ပံု ဟန္မက်ရင္ မသြားခ်င္ဘူးဗ်၊ ေဒါင္လိုက္တည့္တည့္ မဟုတ္ပဲ နည္းနည္းေစာင္းသြားရင္ စက္မမွန္ခ်င္ဘူး'
ေက်းဇူးႀကီးမားလွပါသည္။ သို႔ေသာ္ဤကိစၥမွာ သူ႔အတြက္ အေရး မႀကီးလွပါ။
'ထိုးစက္သံပတ္က ဘယ္ဥစၥာလဲဗ်'
'ေဟာဒီဘက္က ဟာေပါ့၊ ခင္ဗ်ား တခါသံပတ္ေပးထားၿပီးရင္ တပတ္ေလာက္ အနည္းဆံုးေမ့ထားလို႔ရတယ္၊ သူ႔သံပတ္က ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ေတြ၊ အက္ရာဆက္ရာ ဘာမွမ႐ွိ ဘူး၊ သန္သလားမေမးနဲ႔'
နာရီျပင္ဆရာသည္ သံပတ္ေပးပံု ေပးနည္းကအစ အေသအခ်ာ ျပသသြား၏။
သူသည္ နာရီသံပတ္ကို ဂ႐ုတစိုက္ေပး၏။ ထိုသို႔ သံပတ္ေပးရာတြင္ သြားစက္သံပတ္ ကိုသာ ေပးလ်က္ ထိုးစက္သံပတ္ကို အျမဲတမ္း ခ်န္လွပ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နာရီသည္ လံုးဝ မထိုးေတာ့ေခ်။ ဤသို႔ျဖင့္ နာရီကို ဝယ္ယူၿပီး တပတ္အၾကာတြင္ သူ သက္ေတာင့္သက္သာ အိပ္ေပ်ာ္သြား ေသာအက်င့္ကို ျပန္လည္ရ႐ွိလာခဲ့သည္။
သူ႔ဘဝတြင္ သူမုန္းတီးေသာ အရာဝတၳဳတခုကို အပိုင္ဝယ္ယူ ပစ္လိုက္ျခင္းမွာ ဤတႀကိမ္သာ ႐ွိေသးသည္။

ဂ်ဴး

မိတ္ေဆြ ဘယ္လဲ ဘာလဲေရးသူ- လူထုစိန္၀င္း


မိတ္ေဆြ....
သင့္အိမ္ထဲကို တဖက္ျခံက ေမြးကင္းစ ေႁမြေပြးတေကာင္ တိုးဝင္ ေရာက္႐ွိလာတယ္ ဆိုရင္ သင္ဘာလုပ္မလဲ။
အမိဝမ္းဗိုက္က ထြက္လာကာစကေလး သနားပါတယ္ဆိုျပီး ႏို႔တိုက္ေမြးျမဴထား မလား။
ဒါမွမဟုတ္။ တေန႔ေန႔မွာ ကိုယ့္အိမ္က ကေလးေတြကို ကိုက္သတ္မယ့္ အႏၱရာယ္ ေကာင္ေလးလို႔ သေဘထားျပီး ႐ိုက္သတ္ပစ္လိုက္မလား။
ေႁမြေပြးေလးတေကာင္မဟုတ္ဘဲ၊ မ်က္လံုးကေလးေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မဖြင့္တတ္ ေသးတဲ့ ေမြးကင္းစ ေႀကာင္ငယ္ကေလးတေကာင္ကို ေတြ႔လိုက္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိတ္ေဆြ ဘာလုပ္မလဲ။


ဒီ ဒုတိယေမးခြန္းကို မိတ္ေဆြဘယ္လိုေျဖမယ္ဆိုတာ လူတိုင္းဆဝါး မိႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘယ္လို လူသားမ်ိဳးမဆို ေၾကာင္သတၱဝါကို ႐ြံတတ္မုန္းတတ္သူ ျဖစ္ေစအုံးေတာ့ ေမြးကင္းစ သနားစရာ သတၱဝါေလးတေကာင္ တက်ီက်ီ တက်ာက်ာနဲ႔ ေအာ္ျမည္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရရင္ သနားဂ႐ုဏာ သက္ဝင္ၿပီး ရင္ခြင္ထဲေပြ႔ ပိုက္ထား မိၾကမွာ။ ႏို႔႐ွာၿပီး တိုက္မိၾကမွာခ်ည့္ ျဖစ္လို႔ပါ။ ပထမေမးခြန္းရဲ႔ အေျဖကို ဆဝါးမိဖို႔ၾကေတာ့ သိတ္မလြယ္လွပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေျဖတဲ့လူရဲ႔ အေတြးအေခၚကို လိုက္ၿပီး အေျဖ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္လာႏိုင္လို႔ပါ။
မိတ္ေဆြဟာ ေႁမြေပြးဆိုတာ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ေႁမြေပြးပဲ။ အဆိပ္နဲ႔၊ အစြယ္နဲ႔၊ လူကို ေသေစအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ သတၱဝါပဲလို႔ ေတြးမိမယ္ဆိုရင္ ေက်ာက္တံုးႀကီးႀကီးတတံုးယူၿပီး ထုသတ္လိုက္မွာပါ။
မိတ္ေဆြဟာ ေႁမြေပြးကို ေႁမြေပြးလို႔မေတြးပဲ ေမြးကင္းစ သနားစရာ သတၱဝါ ကေလးတခု အျဖစ္နဲ႔သာ ေတြးမိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႏို႔တိုက္ၿပီး ေမြးျမဴထားမိမွာပါ။
မိတ္ေဆြဟာ ေႁမြေပြးကို ေႁမြေပြးလို႔ေတြးမိေပမယ့္ လတ္တေလာ အႏၱရာယ္ မျဖစ္ေစတာရယ္၊ ေဘးလူေတြက ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သူ တဦးရယ္လို႔ အထင္ခံရမွာ စိုးရိမ္ တာရယ္ေၾကာင့္ တုတ္ကေလး တေခ်ာင္းနဲ႔ ေကာ္ၿပီး နီးရာခ်ံဳပုတ္တခု ထဲပစ္ထည့္လိုက္မိ ပါလိမ့္မယ္။
မိတ္ေဆြ....
သင္ ဘယ္လိုေတြးျပီး ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
မိတ္ေဆြ....
သင္ဟာ ႐ိုး႐ိုးလူသာမန္တဦး မဟုတ္ပဲ၊ စာတိုေပစ အဖတ္အ႐ႈ အေလ့အလာ ဝါသနာ ထံုသူတဦး ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာေနၿပီး ျမန္မာစကားေျပာတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳး တဦး ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ေမးခြန္းကို ပံုစံေျပာင္းျပီး ေမးၾကည့္ပါရေစ။
ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပနယ္အတြင္းကို မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔ ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈအဆင့္၊ ပကတိအေျခအေနတို႔နဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ မအပ္စပ္တဲ့၊ ျဖစ္တည္မႈ ပဓါနဝါဒတုိ႔၊ ကပ္ဖကာဝါဒတို႔၊ ဆာရီယယ္ဝါဒတို႔စတဲ့ စိတၱဇစာေပ အယူအဆဝါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ၊ ကာလလေရၾကည္ သေႏၶတည္ေအာင္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနၾကတာ ေတြကို.....

မိတ္ေဆြ ဘယ္လိုေတြးၿပီး ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ဒီ စိတၱဇ စာေပဝါဒေတြကို သြတ္သြင္းလာၾကျခင္းဟာ ျပည္သူျပည္သားေတြ အထူး သျဖင့္ လူငယ္လူ႐ြယ္ေလးေတြကို မိမိတို႔ရဲ႔ ပကတိ အေျခအေနမွန္ကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြား ေအာင္ တမင္တကာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ွိ႐ွိနဲ႔ မ်က္စိထဲ သဲပက္ျပီး လမ္းလႊဲကို ဆြဲေခၚသြားဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနပါလားလို႔ ႐ႈတ္ခ်မလား။
ဒါမွမဟုတ္ စာေပတို႔ အႏုပညာတို႔ဆိုတာ ပံုသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိုဳး႐ွိေနေအာင္ ဆန္းသစ္ တီထြင္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ ဆန္းသစ္တာ မွန္သမွ် အားလံုးကို လက္ခံရမယ္လို႔ေတြးၿပီး၊ အဲဒီ စိတၱဇအယူဝါဒေတြကို ႀကိဳဆိုေထြးပိုက္ထားမလား။
ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းအခိ်ဳးအေကြ႔တခုကို ႀကံဳႀကိဳက္တဲ့အခါတိုင္း အခါတိုင္းမွာ လိႈင္းဂယက္ကေလးေတြ ထတတ္ျမဲ ျဖစ္တယ္။ ေနာင္က်ေတာ့လဲ အခ်ိန္က ဆံုးျဖတ္သြား ပါလိမ့္မယ္။ သမိုင္းက သက္မွတ္ေပးသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြဟာ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ ထဲမွာက်တဲ့ မုန္တိုင္းေလာက္သာ႐ွိပါတယ္။ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ အႏၱရာယ္ မျပဳႏိုင္ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာမွဝင္ ႐ႈတ္ခ်တားဆီးတာေတြ လုပ္ဖို႔မလုိပါဘူး လို႔ေတြးၿပီး ကိုယ္ထိုးျမဲ တေယာေလးကိုပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ဆက္ထိုးေနလိုက္မလား။

မိတ္ေဆြ
သင္ဘယ္လိုေတြးၿပီး၊ ဘယ္လိုေျပာမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ သိထားႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သင့္ရဲ႔အေျဖဟာ သင္ဘယ္ ေနရာက ရပ္ၾကည့္ေနသလဲဆိုတဲ့ အေပၚမွာတည္ေနလို႔ပါ။
လူတေယာက္ရဲ႔ အျမင္ဆိုတာ သူရပ္ၾကည့္ေနတဲ့ေနရာ အေပၚမွာတည္ၿပီး ျဖစ္လာရ တာပါ။ အဲဒီအျမင္ကို အေျခခံၿပီးမွ သူ႔အေတြး၊ သူ႔ဆံုး ျဖတ္ခ်က္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ မိတ္ေဆြရဲ႔ အေတြးနဲ႔ မိတ္ေဆြရဲ႔ အေျဖကို ဘယ္သူမွ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိထားႏိုင္စြမ္း ႐ွိမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိထားႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဒီေမးခြန္းသံုးခု ေမးဖို႔ျဖစ္လာရတဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းတရားေတြ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္႐ွင္းျပႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ၾကည့္ပါ။ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးၾကည့္ပါ။ ေ႐ွ႔ကိုလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္သလို အတိတ္ကိုလည္း ျပန္သံုးသပ္ ၾကည့္ပါ။ လတ္တေလာ ပစၥဳပၸန္မ်က္ေမြးတေထာက္ကေလးကိုသာ မၾကည့္ဘဲ မ်က္စိတဆံုး ထိေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့ မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္ရဲ႔ အေတြးအျမင္အသိနဲ႔ ႀကိဳက္သလို ဆံုးျဖတ္ၿပီး အေျဖထုတ္လိုက္ပါ။ အဲဒီအေျဖဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သေဘာထား ကိုက္ညီတဲ့ အေျဖျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မညီေပ မတူေပမယ့္လည္း မိတ္ေဆြရဲ႔အေျဖက အငွားေတြး၊ အငွားျမင္၊ အငွားသိကေပၚထြက္လာတဲ့ သူမ်ားရဲ႔ေခါင္းထဲက အေတြးကို မိတ္ေဆြရဲ႔ အငွားပါးစပ္က ေျပာေပးတဲ့ အေျဖမဟုတ္ပဲ မိတ္ေဆြရဲ႔ ကိုယ္တိုင္အေတြး၊ ကိုယ္တိုင္အျမင္၊ ကိုယ္တိုင္အသိက ေပၚထြက္လာတဲ့ အေျဖျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားပါတယ္။ တန္ဖိုးထားပါမယ္။ လက္ခံသင့္တဲ့ အေျဖလို႔ထင္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေျဖကို ၾကက္ေျခခတ္ပစ္လိုက္ၿပီး မိတ္ေဆြရဲ႔အေျဖကို ေျပာင္းလဲလက္ခံပါ့မယ္။
အမွန္တရားကို ႐ွာၾကတဲ့အခါမွာ မ်က္စိကိုဖြင့္ နားကိုစြင့္ထားဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံယူပါတယ္။
ကဲ အခု ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းသံုးခု ေပၚထြက္လာေစတဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းတရားကို ႐ွင္းျပပါရေစ။
ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္ရင္ လက္ႏွစ္ဖက္ေတာင္ ျပည့္ေအာင္ မ႐ွိတဲ့ လူတစုက ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔ ပကတိ အေျခအေနကို လံုးဝမ်က္ကြယ္ ျပဳထား ႐ံုသာမက လူငယ္လူ႐ြယ္ေလးေတြ အားလံုးကိုပါ ပကတိအေျခအေနကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြား ေအာင္ ရည္႐ြယ္ခ်က္႐ွိ႐ွိနဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ဗံုမဟုတ္ပတ္မဟုတ္ စိတၱဇစာေပ အယူအဆေတြ သြတ္သြင္းေပးေနၾကပါတယ္။ သူတို႔သြတ္သြင္းလာတဲ့ စာေပအယူအဆ ဆိုတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ တိုးတက္ပါတယ္လို႔ နာမည္ေကာင္း ယူခ်င္ၿပီး တိုးတက္တဲ့ သူေတြရဲ႔ အလုပ္မ်ိဳးကို မလုပ္ႏိုင္တဲ့၊ မလုပ္ရဲ႔တဲ့၊ အေခ်ာင္သမားေတြရဲ႔ ဆင္ေျခလံုးေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတၱသမားေတြရဲ႔သမားဂုဏ္ျပဝါဒေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒါေတြကို တခိ်ဳ႔က လူငယ္ေတြရဲ႔အသံလို႔ လြဲမွားစြာ ထင္မွတ္ေနၾကပါတယ္။ လူငယ္ေတြကို တီထြင္ခြင့္ေတြေပးၾကပါ။ ဆန္းသစ္ခြင့္ေတြ ျပဳၾကပါ။ လူငယ္ေတြရဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့ ဆႏၵျပဳသံေတြကို ပိတ္ပင္တားဆီးမလုပ္ၾကပါနဲ႔ ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳးေတြလဲ ေျပာ တတ္ၾကပါတယ္။ လူငယ္၊ လူငယ္နဲ႔သာေျပာေနၾကတာ ဘယ္လိုလူငယ္လဲဆိုတာေတာ့ ခြဲခြဲျခားျခား မေျပာၾကပါဘူး။ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံမွ႐ွိတဲ့ တူရကီ လူမ်ိဳးေတြရဲ႔ အိမ္ေတြကို လိုက္ျပီးမီး႐ႈိ႔ေနတာ၊ တအိမ္သားလံုး ကေလးေတြပါမက်န္ မီးေလာင္တိုက္သြင္းေနတာစတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြကို လုပ္ေနတဲ့ နာဇီ လက္သစ္ လူငယ္မ်ိဳးေတြလား။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွ႐ွိတဲ့ လူမည္းဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းေတြကို မီးလိုက္ ႐ႈိ႔ေနၾကတဲ့ ေကသံုးလံုးဂိုဏ္းသား လူငယ္မ်ိဳးေတြလား။
ဂ်ပန္ျပည္ထဲမွာ႐ွိေနတဲ့ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံသားေတြ၊ ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ ႏိုင္ငံသားေတြကို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔လိုက္တိုက္၊ ခ်ိန္းႀကိဳးေတြနဲ႔႐ိုက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ Hell's Angels လမ္းသရဲဂိုဏ္းသား လူငယ္မ်ိဳးေတြလား။
ဒီလိုလူငယ္မ်ိဳးေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားမေပးႏိုင္ပါဘူး။ တီထြင္ ဆန္းသစ္တယ္ ဆိုတိုင္းလည္း မေထာက္ခံသင့္ပါဘူး။ အႏုျမဴဗံုးတို႔၊ ဓာတုေဗဒနဲ႔ အဆိပ္ေငြ႔ဗံုးတို႔၊ ေရာဂါပိုးမႊားဗံုးတို႔၊ နပန္းေလာင္မီးဗံုးတို႔ စတဲ့ တီထြင္မႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ခံၾက ရမွာလား။ ဆန္းတိုင္း၊သစ္တိုင္း ထြင္တိုင္းလည္း ေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ လူသားေတြကို အက်ိဳး႐ွိေစတဲ့၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈမ်ိုးသာ လိုလားအပ္ပါတယ္။
လူသားေတြရဲ႔ ဦးေဏွာက္ကို အဆိပ္ေကၽြးတဲ့၊ အယူအဆမွန္သမွ်၊ ဝါဒမွန္သမွ်၊ လုပ္ရပ္မွန္သမွ် ႐ႈတ္ခ်ၾကရပါမယ္။ ကိုယ့္တေယာေလး ကုိယ္ထိုးၿပီး ေအးေအးေနမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ အဆိပ္ပင္ေလးေတြ တေန႔တျခား ႀကီးထြားလာပါလိမ့္မယ္။ ေႁမြေပြးေလးက ေႁမြေပြးႀကီး ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။ ေႁမြေပြးႀကီးကေန ေႁမြေပြးေလးေတြ အရာအေထာင္ ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။
အဲဒီ အေျခခံအေႀကာင္းတရားေတြေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ ေမးခြန္းသံုးခု ေပၚထြက္လာရ တာပါ။
ဒီအေျခခံ အေႀကာင္းတရားေတြကို နက္နက္နဲနဲ ဆင္ျခင္ၿပီး ေမးခြန္းေတြကို ေျဖႀကည့္လိုက္ပါ မိတ္ေဆြ။
မွန္တာနဲ႔ မွားတာ၊ တရားတာနဲ႔ မတရားတာတို႔မွာ ႀကားဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။ ဓမၼနဲ႔ အဓမၼတို႔ မွာလည္း ႀကားဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။
ကဲ..... မိတ္ေဆြ......
ဘယ္လိုေတြးၿပီး ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။

လူထုစိန္၀င္း။
မ႑ိဳင္ မဂၢဇင္း။ ၁၉၉၇၊ ဂ်ဴလိုင္လ။

(ေမာ္ဒန္လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ထဲက မုန္တိုင္းငယ္ႏွင့္ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္၊ ပထမအႀကိမ္ ၁၉၉၉၊ စာမ်က္ႏွာ ၈၁ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://mayaonlinemagazine.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.