Wednesday, November 19, 2008

[Nine Nine SaNay] 1 New Entry: အေမရိကား၏ ရွင္သန္ျခင္းပညာ

အေမရိကား၏ ရွင္သန္ျခင္းပညာ


၁)

ကေလးေတြကုိ ကိုယ့္ကိုယ္အားကိုးတတ္ေအာင္ ေမြးျမဴေပးရာမွာ အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႔မွာ ခက္ခဲတာကို
မိဘတိုင္း နားလည္ထားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကေလးေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ အားကိုးတတ္ေအာင္ ပထမဆံုး သူတို႔ရဲ႕ ေတြးေခၚမႈကို အရင္ ပ်ဳိးေထာင္သင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကန္လူမ်ဳိးေတြက ကေလးေတြ စဥ္းစား ေတြးေခၚတတ္ေအာင္ ဥာဏ္စမ္း၊ ပညာေပး .. စတဲ့ တီဗီြအစီအစဥ္ေတြ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ၾကတယ္။

လူမည္း ဟာသပညာရွင္ Bill Cosby တင္ဆက္တဲ့ "Kids Say the Darndest Things" က႑ာက လူၾကီးေတြကို ရယ္ေမာေစခဲ့သလို နက္နဲတဲ့ အေတြးေတြပါ ေပးခဲ့တယ္။

တစ္ခါက ဘီလ္ဟာ အသက္ ၇ႏွစ္ ၈ႏွစ္အရြယ္ ကေလးမတစ္ေယာက္ကို " သမီးၾကီးလာရင္ ဘာလုပ္ခ်င္သလဲ"လို႔ ေမးခဲ့တယ္။ ကေလးမက ယံုၾကည္မႈအျပည့္နဲ႔ "သမၼတ" လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ပရိသတ္အားလံုး ဝါးခနဲ႔ ရယ္ေမာၾကသလို ဘီလ္လဲ အံ့ၾသတဲ့ အမႈအရာလုပ္ျပီး ကေလးမကို ျပန္ေမးလိုက္တယ္။

"ဒီေန႔အထိ အေမရိကားမွာ ဘာျဖစ္လို႔ အမ်ဳိးသမီးသမၼတ မရွိတာလဲ ဆိုတာကိုေရာ သမီးသိလား"

"အမ်ဳိးသားေတြက သူ႔ကို မဲမေပးၾကလို႔ပါ" ကေလးမက စဥ္းေတာင္ မစဥ္းစားဘဲ ခ်က္ခ်င္းေျဖလိုက္တယ္။

ပရိသတ္ဆီက ဝါးခနဲ႔ ရယ္ေမာသံေတြ ထြက္လာျပန္တယ္။

"အမ်ဳိးသားေတြက သူ႔ကို မဲမေပးၾကလို႔ဆိုတာ ေသခ်ာလား သမီး"

"ေသခ်ာပါတယ္"

ဘီလ္က ရယ္သံကို ဆဲြရွည္ျပီး ပရိသတ္ဖက္ကို " ကဲ... ဒီေကာင္မေလးကို မဲေပးၾကမယ့္ အမ်ဳိးသားမ်ား လက္ေထာင္ပါ" လို႔ ေအာ္လိုက္တယ္။

ပဲြၾကည့္ပရိသတ္ဆီက ရယ္ေမာသံနဲ႔အတူ အမ်ဳိးသားတစ္ခ်ဳိ႕ လက္ေထာင္ၾကတယ္။

"ၾကည့္စမ္း.. သမီးကို မဲေပးတဲ့လူေတြ မနည္းဘူး"

"ဒါေပမယ့္ ၃ပံု ၁ပံုေတာင္ မရွိပါဘူး" ကေလးမက ခပ္ေအးေအး ျပန္ေျပာတယ္။

ဘီလ္က မေက်နပ္၊ မယံုၾကည္တဲ့ပံုစံနဲ႔ "အမ်ဳိးသားေတြအားလံုး လက္ေထာင္ပါ" လို႔ ျပန္ေအာ္လိုက္တယ္။ လက္မေထာင္ရင္ ေယာက္်ားမဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဘယ္ေယာက္်ားကမ်ား လက္မေထာင္ဘဲ ေနရဲမလဲ? ရယ္ေမာသံေတြၾကားမွာ ေယာက္်ားေတြအားလံုး လက္ေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။

ဘီလ္က ဆက္ျပီး " ကဲ... သူ႔ကို မဲေပးမယ့္လူေတြ လက္ဆက္ေထာင္ထားျပီး မေပးတဲ့လူေတြ လက္ခ်ပါ" လို႔ ထပ္ေၾကညာလိုက္တယ္။

ဘီလ္ရဲ႕ လုပ္နည္းက ပညာသားပါလွတယ္။ ဘယ္ေယာက္်ားကမ်ား ေယာက္်ားပီပီ ေထာင္ထားျပီးတဲ့လက္ကို ျပန္ခ်ေတာ့မလဲ? လက္ျပန္ခ်တဲ့လူ တစ္ခ်ဳိ႕ရွိခဲ့ေပမယ့္ သူ႔ကို မဲေပးတဲ့လူက ယခင္ကထက္ ပိုမ်ားခဲ့ပါတယ္။

ဘီလ္က ေက်နပ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ "ဘယ္လိုလဲ သမၼတ? ဒီတစ္ခါေတာ့ ၃ပံု ၁ပံုထက္ပိုခဲ့ျပီေနာ္"

ဘီလ္ရဲ႕စကားအဆံုးမွာ ပရိသတ္အားလံုး ရုတ္တရက္ ျငိမ္က်သြားခဲ့တယ္။ ကေလးမ ဘာျပန္ေျပာမလဲဆိုတာကို လူေတြ သိခ်င္ေနၾကတယ္။ ကေလးမေလးက ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပစ္ကင္းတဲ့ အျပံဳးမ်ဳိးမဟုတ္တဲ့ အျပံဳးတစ္ခုကို မပြင့္တပြင့္ျပံဳးျပီး " သူတို႔ မ႐ိုးသားၾကဘူး။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ကြ်န္မကို မဲမေပးခ်င္ၾကဘူး" လို႔ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။

ကေလးမအေျဖကို ၾကားျပီး လူတစ္ခ်ဳိ႕ ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ ခန္းမတစ္ခုလံုး လက္ခုပ္သံ၊ အာေမဍိတ္သံေတြ ဟိန္းခနဲ႔ ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။

ဒါဟာ အေမရိကားနည္းလို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈတစ္ခုပဲျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚမႈ မရွိတဲ့ကေလးဟာ ကိုယ္အားကိုယ္ကုိးဖုိ႔လည္း ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြကို ကိုယ္ပိုင္အေတြးရွိဖို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေတြးေခၚႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ေပးရမယ္။ ဘယ္အရာက မွားသလဲ? မွန္သလဲ? လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ဆိုတာကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ခံစားပါေစ...

၂)

တစ္ႏွစ္က မိတ္ေဆြ Rickရဲ႕ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔အတူ တ႐ုတ္ျပည္ကို လိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေန႔မနက္မွာ Rick က သူ႔ေပါင္မုန္႔ကားေလးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို Cincinnati အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို လိုက္ပို႔ခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးက စကပ္တို၊ ေဘာင္းဘီတုိ ဝတ္ထားတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႔တာနဲ႔ "အခုစီးမယ့္ေလယာဥ္က ပစၥဖိတ္သမုဒၵရာကို ျဖတ္ရမယ္။ ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၁၃ နာရီၾကာလိမ့္မယ္။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ အရမ္းေအးတယ္။ အတိုေလးေတြ ဝတ္ထားလို႔ ျဖစ္မလား" လို႔ ေမးေတာ့ Rick က ပုခံုးကို တြန္႔ျပျပီး ေလယာဥ္ကြင္း မလာခင္ကတည္းက သူတို႔အေမ ေျပာခဲ့လည္း နားမေထာင္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ေစာင့္ဆိုင္းခန္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးက ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိ ေလယာဥ္ေပၚမတက္ခင္ ေဘာင္းဘီရွည္ေတြ ဝတ္ၾကဖို႔ ေျပာတယ္။ ကေလးေတြ မျငင္းဆန္ခဲ့ေပမယ့္ ေဘာင္းဘီက ေသတၱာေအာက္ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ထုတ္လို႔ မရေၾကာင္း ေျပာတယ္။

ေလယာဥ္စပ်ံသန္းခ်ိန္မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိ ခ်မ္းသလားလို႔ ေမးေတာ့ တစ္ေယာက္က ေခါင္းညိတ္ျပျပီး က်န္တစ္ေယာက္က ဘာမွျပန္မေျဖခဲ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးက ေလယာဥ္မယ္ဆီမွာ တစ္ေယာက္ကို ေစာင္ႏွစ္ထည္ ေတာင္းေပးလိုက္ရတယ္။ တရုတ္ျပည္ကေန အေမရိကားကုိ ျပန္လာခ်ိန္မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္လံုး ေဘာင္းဘီရွည္ ဝတ္ထားတာကို ကြ်န္ေတာ္ သတိထားလိုက္မိတယ္။

"ဘယ္လိုလဲ? ဒီတစ္ေခါက္ အတိုမဝတ္ေတာ့ဘူးလား" လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ေမးေတာ့ အၾကီးမက မ်က္လုံုးကို ပုတ္ခပ္ပုတ္ခပ္လုပ္ရင္း ရယ္ေနတယ္။ အငယ္ေကာင္က "ေစာင္ႏွစ္ထည္ျခံဳမယ့္အစား ေဘာင္းဘီရွည္ပဲ ဝတ္ေတာ့မယ္" လို႔ ျပန္ေျပာခဲ့တယ္။

လူတစ္ေယာက္အတြက္ အပူအေႏြးကို သူကိုယ္တိုင္ပဲ ခံစားသင့္တယ္။ တကယ္လို႔ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အပူအေအးကိုေတာင္ မိဘေတြကပဲ "အဆံုးအျဖတ္" ေပးရင္ ဒီကေလးရဲ႕ ရွင္သန္အားဟာ ေပ်ာ့သြားလိမ့္မယ္။

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး မိခင္ေျမေခြးရဲ႕ ရွင္သန္ျခင္းပညာကို ကြ်န္ေတာ္ သြားသတိရမိတယ္။

ဂ်ပန္ကားတစ္ကားက သားရိုင္းေျမေခြးေတြရဲ႕ဘဝကို ျပသခဲ့တယ္။ အဲဒီကားထဲက အခန္းတစ္ခန္းကို ဒီေန႔ထိ ကြ်န္ေတာ္ မေမ့ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ေျမေခြးကေလးေတြ ၾကီးျပင္းလာျပီးေနာက္ ေျမေခြးမက ကေလးေတြကို "အဓမၼ" အိမ္က ေမာင္းထုတ္ခဲ့တယ္။ သားသမီးေတြကို အရမ္းကာကြယ္ေပးတတ္တဲ့ ေျမေခြးမဟာ ရူးသြားသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ အိမ္ထဲဝင္လာတဲ့ ေျမေခြးေလးေတြကို လိုက္လံကိုက္ျဖတ္ ေမာင္းထုတ္ခဲ့တယ္။ အျမီးကုတ္ျပီး ဦးတည္ရာ ေျပးထြက္သြားၾကတဲ့ ေျမေခြးငယ္ေတြကို ၾကည့္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ရင္ေတြ နာက်င္လာမိတယ္။

ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရက္စက္တဲ့ ရွင္သန္မႈ ျပဳိင္ပဲြလဲ? ဘယ္ေလာက္ ေၾကကဲြစရာေကာင္းသလဲ? ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ သင္ၾကားမႈတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း "မိခင္ေျမေခြး" တစ္ခါ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။

ပထမဆံုးအၾကိမ္ သားနဲ႔အတူ Cincinnati အေဝးေျပးလမ္းမေပၚ ကားပတ္ေမာင္းတုန္းက မိုးအၾကီးအက်ယ္ ရြာတာနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတယ္။ မုိးေတြက ျခိမ္း၊ လွ်ပ္စီးကလက္နဲ႔ စကၠန္႔တုိင္းဟာ အႏၱရာယ္နဲ႔ ျပည့္ေနခဲ့တယ္။ သားရဲ႕ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈအာရံုက တစ္စကၠန္႔၊ တစ္စကၠန္႔ခ်င္း စုေနတယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ ေနာက္ဆံုး အေဝးေျပးလမ္းေပၚက ဆင္းျပီး ဓာတ္ဆီဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ သားကို ကားရပ္ခုိင္းလိုက္တယ္။ ကားေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ခဏလဲအိပ္လိုက္ၾကတယ္။ အႏၱရာယ္ရွိမွန္း သိရက္နဲ႔ သားကို ကားေမာင္းခိုင္းတာ တန္ခဲ့ပါတယ္။ မိဘေတြက အလိုလိုက္ကာကြယ္ေလ သားသမီးေတြရဲ႕ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးခ်င္စိတ္က ေလွ်ာ့နည္းေလ ရွင္သန္အားက ေပ်ာ့ေလပါပဲ။ ဒါကို မိခင္ေျမေခြးမက ၾကိဳသိခဲ့တယ္။ လူေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္က ေျမေခြးတစ္ေကာင္ေလာက္ေတာင္ မရွိခဲ့ဘူးလား?

၃)

"ေငြေၾကး" ပညာေပး သင္ၾကားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကေလးေတြရဲ႕ ရမွတ္နဲ႔ မိဘေတြ ဆုခ်ီးျမႇင့္ပံုက မတူညီၾကျပန္ဘူး။ အေမရိကန္ မိသားစုမွာ အိမ္အလုပ္ကူတဲ့ ကေလးကို မိဘေတြက လုပ္အားခ ခ်ီးျမႇင့္တတ္ၾကတယ္။ အိမ္အလုပ္ကို ကေလး ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ခဲြေဝေပးထားျပီး အေပးအယူ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္လုပ္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေပးမယ္လို႔ လုပ္အားခကို သတ္မွတ္ထား တတ္ၾကသလို အိမ္အလုပ္ မလုပ္သူကို လုပ္အားခ ႏုတ္ယူတတ္ၾကတယ္။

ဥပမာျပရရင္ မိတ္ေဆြ ေဒါက္တာတစ္ဦးရဲ႕သား Cody ဟာ မႏွစ္ကမွ အသက္၆ႏွစ္ ျပည့္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ အလုပ္က အိမ္မွာရွိသမွ် အမႈိက္ေတြကို စုျပီး အိမ္ေနာက္ေဖး အမိႈက္ပံုးမွာ သြားပစ္ဖုိ႔ျဖစ္တယ္။ တစ္ပတ္ရဲ႕"လုပ္အားခ" က ၁ေဒၚလာျဖစ္တယ္။ သူတို႔အိမ္မွာ အခန္းၾကီးၾကီးငယ္ငယ္ ၁ဝခန္းေလာက္ရွိတယ္။ အမႈိက္ျခင္း ၁ဝခုရွိတယ္။ အခန္းတိုင္းကို ဝင္ျပီး အမႈိက္သြန္ရတယ္။ ၁ေဒၚလာရဖို႔အတြက္ သိပ္မလြယ္ကူခဲ့ဘူး။

တစ္ခါက Cody ကို ကြ်န္ေတာ္က "ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္စုမိျပီလဲ?" လို႔ တိုးတုိးတိတ္တိတ္ ေမးေတာ့ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားဟန္နဲ႔ "၄၃ ေဒၚလာရွိျပီ" လို႔ ကြ်န္ေတာ္ကို ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ ဝွက္ထားတဲ့ ေနရာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့တယ္။

Cody ရဲ႕ဖခင္ ေဒါက္တာကုိ " ဘာျဖစ္လို႔ ဘဏ္မွာ စုမထားေပးသလဲ" လို႔ ကြ်န္ေတာ္ေမးေတာ့ "သူ႔နာမည္နဲ႔ ဘဏ္အေကာင့္ ဖြင့္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားတဲ့ေငြကိုပဲ သူ႔ေရွ႕ေရး၊ ပညာေရးအတြက္ စုေပးခဲ့တယ္။ ဒီ ေငြနည္းနည္းေလးကိုေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ သိမ္းထားပါေစ။ ဘဏ္ထဲထည့္ထားေပးရင္ ကေလးက ကိန္းဂဏန္းအျမင္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ သိမ္းထားျပီး တစ္က်ပ္၊ တစ္က်ပ္ခ်င္း ေပါင္းသြားပါေစ။ သူတို႔လဲ ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ကိုင္ႏိုင္တယ္၊ အားရင္အားသလို ေရတြက္ၾကည့္ႏိုင္တယ္ေလ။ ဒါမွ တိုးလာတဲ့တန္ဖိုးကို ၾကည့္ျပီး အလုပ္လုပ္ရာမွာ သူတို႔ အားပိုရွိမွာ...."

ေဒါက္တာမွာ သားေလးေယာက္ရွိတယ္။ ကေလးတိုင္း ေမြးလာတာနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ ေဒၚလာ ၁ဝဝဝက်စီ ဘဏ္မွာအေကာင့္ဖြင့္ထားေပးတယ္။ ကေလးေတြ မသိနားမလည္ေသးတဲ့ အရြယ္မွာ "သူတို႔ကိုယ္ပိုင္" ေငြေၾကးေတြကို ကူညီထိန္းသိမ္းေပးတယ္။ မိတ္ေဆြ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြဆီက ရတဲ့ ေငြေၾကး၊ လုပ္အားခ၊ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးျမႇင့္ခ၊ မိဘေတြက လစဥ္ေပးသံုးေငြ စတဲ့ ေငြေၾကးေတြျဖစ္တယ္။

စုထားတဲ့ ေငြေၾကးေတြ စေတာ့ရွယ္ယာ ဝယ္ယူႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စုမိျပီဆို မိဘေတြက ကေလးအတြက္ စေတာ့ရွယ္ယာေတြ ဝယ္စုထားေပးတယ္။ ကေလးေလးေယာက္လံုး ေမြးဖြားလာစကေန ဒီေန႔အထိ စေတာ့ကုမၸဏီမွာ ကိုယ္ပိုင္အေကာင့္ကိုယ္စီ ပိုင္ဆိုင္ေနခဲ့ၾကျပီ။ ကိုယ္ပိုင္ ပညာေရးရံပံုေငြစေတာ့ေတြ ဝယ္ယူထားၾကေသးတယ္။ ဒီလိုစေတာ့ေတြက အခြန္ေငြ ေပးေဆာင္စရာမလိုတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ရွိတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ေန႔လစုေဆာင္းျပီး ကေလး ၁၈ႏွစ္ျပည့္တာနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ၾကီးျမင့္တဲ့ ေက်ာင္းလခကို ေပးေဆာင္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ေဒါက္တာရဲ႕ အၾကီးဆံုးသားႏွစ္ေယာက္က ၁၃ႏွစ္နဲ႔ ၁၁ ႏွစ္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ေငြစုစရင္း၊ စေတာ့စရင္းေတြကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္တတ္ကြ်မ္းေနပါျပီ။

စိတ္ပါတဲ့ေန႔ဆိုရင္ ကုမၸဏီက လစဥ္ပို႔လာေပးတဲ့ စေတာ့စာရင္းဇယားေတြကို အစအဆံုးၾကည့္ျပီး ေဆြးေႏြးေနတတ္ၾကတယ္။ စေတာ့ေစ်းကြက္ အတက္အက်ကုိလည္း စိတ္ဝင္စားေနတတ္ၾကတယ္။

သားအၾကီးတစ္ေယာက္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္တုန္းက ေဘာလံုးဒိုင္လူၾကီး လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ "ဝင္ေငြတစ္ခ်ဳိ႔" ရခဲ့တယ္။ ရတဲ့ေငြေၾကးတစ္ဝက္ကို မိဘေတြက "အတင္း" ဘဏ္မွာစုခိုင္းေစျပီး က်န္တစ္ဝက္ကို ကိုယ္တိုင္ ထိန္းသိမ္းထားေစခဲ့တယ္။ ရတဲ့ေငြနဲ႔ ပစၥည္းေတြ သူေလွ်ာက္ဝယ္ခ့ဲတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္း အိမ္ေခၚလာ ေဆာ့ကစားခဲ့လို႔ ဆိုဖာထုိင္ခံုတစ္ခု မေတာ္တဆ ပ်က္ဆီးသြားခဲ့ရတယ္။ ပ်က္ဆီးသြားတဲ့ ဆိုဖာကုိ ကုိယ္ပိုင္ပိုက္ဆံနဲ႔ ျပင္ေပးခဲ့ရတယ္။ ေငြေၾကးသာ မရွိခဲ့ရင္ ေနာင္ေနာက္တစ္ခုခု ပ်က္ဆီးသြားရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ? ျပင္ဆင္ခေတြ အေတာ္အတန္ ကုန္က်ျပီးေနာက္ ေငြပိုစုသင့္ေၾကာင့္ သူနားလည္ခဲ့တယ္။ ေငြေၾကးေတြကုိ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ပညာကလည္း ရွင္သန္ျခင္းပညာရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကား ေက်ာင္းေတြက "ေငြေၾကး" ပညာေပးသင္ၾကားမႈကို အေလးထားခဲ့ၾကတယ္။ ကေလးေတြကို စာေတြ႔ဘဝကေန လက္ေတြ႔ဘဝကို ေခၚေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။


ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။


မူရင္းေရးသားသူ 黄全愈 (Haung Chan Yi)
မူရင္း http://news.xinhuanet.com

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://nineninesanay.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.