Tuesday, October 7, 2008

[ကၽြန္ေတာ့္အိမ္] 1 New Entry: အင္ဂ်င္နီးယားရင္းအံ့ဖြယ္ - A380 (အပိုင္း ၃)

အင္ဂ်င္နီးယားရင္းအံ့ဖြယ္ - A380 (အပိုင္း ၃)

ကၽႊန္ေတာ္အရင္တစ္ပတ္က post မတင္ျဖစ္တာ အရမ္း sorry တင္ပါတယ္။ ဒီမွာ ၇ာသီဥတု ေျပာင္းလဲေနသည္နဲ့ အမၽွ ရိုးရိုးတုတ္ေကြး ေရာဂါမ်ားလည္း ကူးစက္လွ်က္ရိွပါတယ္။ ကၽႊန္ေတာ္လည္း ရွာရွည္ျပီး မေပဖူးလႊာ လုိမိ်ဳး တစ္ရက္ေလာက္ ကဲၾကည္မလားလို့ မိုးထဲမွာ
အေပ်ာ္ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္တာ တစ္ပတ္လုံးလုံး ေခါင္းကိုက္လိုက္၊ နွာစီးလိုက္၊ ဟားခ်ီလုိက္နဲ့ ငရဲ ဒုကၡ ခံလိုက္ရတယ္။ ေက်ာင္း ပါေမာကၡ ကလည္း ေစတနာရိွရိွနဲ့ စာေမးပဲြေတြစစ္လိုက္တာ ကၽႊန္ေတာ္ ေမာင္ပိန္ ငါးေဖာင္ ရုိးနီးပါး ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ေဒၚေပဖူးလႊာ ေကာင္းက်ိဳးလို႔ မေျပာရဘူး။



အင္ဂ်င္နီးယားရင္းအံ့ဖြယ္- A380 (အပိုင္း- ၁)
အင္ဂ်င္နီးယားရင္းအံ့ဖြယ္- A380 (အပိုင္း- ၂)

A380 နဲ့...Ok၊ A380 အေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါမယ္။ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္ A380 ေဆာက္ျပီး၊ ဒီဇိုင္းျပီးေတာ့ လက္ေတြ႔ေလာကမွာ တစ္ကယ္ အလုပ္လုပ္မလုပ္ အေရးၾကီးဆုံးျဖစ္ေသာ Test phase အေၾကာင္း ေျပာျပ သြားလိုပါတယ္။ A380 လိုမ်ိဳး အဆမတန္ မတရား ၾကီးမားေသာ ကိုယ္ထည္ (ေပဖူးနဲ့မတိမ္းမယိမ္း) ကို ေကာင္းကင္ထဲ စိတ္ခ်ခ် ေရာက္ေအာင္တင္ပို့ေပးဖို့ Test ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ လုပ္ဖို့ေတာ့္လိုတယ္။ ဒီTest ထဲမွအေရးၾကီးေသာ Test တခိ်ဳ႔ကို ကၽႊန္ေတာ္ ဒီတစ္ပတ္ ရွင္းလင္း သြားလိုပါတယ္။


Blade-Off Test




ဒီ Test ကေတာ့ A380 အင္ဂ်င္ေတြ ၄င္း၏အတြင္းတြင္ရိႈေသာ Blade ပ်က္စီးသြားျပီးအင္ဂ်င္ထဲ ၀င္ေသာခိ်န္တြင္ ေပါက္ကဲြမသြားဘဲ အတြင္းမွ ဖိအားအားလုံးကို အႏၱရာယ္ ကင္းစြာ ထိန္းခ်ိဳ႔နိုင္မနိုင္စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယဥ္အင္ဂ်င္ထဲတြင္ ေလာင္စာအျမဲရိွေနတလို အကယ္၍ ေလယဥ္ေကာင္းကင္တြင္ပ်ံေနတုံး Blade ျပဳတ္ထြက္ သြားသည္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေလယဥ္အင္ဂ်င္ထဲငွက္သို့မဟုတ္ တစ္ခုခု၀င္သြား ပါက အင္ဂ်င္အလြယ္တကူ ေပါက္ကြဲ သြားနိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍အထက္ပါ အေျခအေန နဲ့ၾကဳံခဲ့ခ်ိန္တြင္ A380 အင္ဂ်င္သည္ ခိုင္ခိုင္မာမာမရိွဘဲ ပ်ံသန္းေနတံုး ေပါက္ကဲြသြား ပါက ေပါက္ကဲြသြားေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားသည္ Cabin နဲ့အျခားအင္ဂ်င္မ်ားပါထိခိုက္နိင္ျပီၤး ေလယဥ္ပ်ံတစ္ခုလုံးပ်က္က်သြားနိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ေလယဥ္အင္ဂ်င္သည္ လုံေလာက္စြာ ခိုင္မာပါက ရိွတမွ်ေပါက္ကြဲမွုအားလုံးကို စုတ္ယူထားနိုင္မည္႔အျပင္ ပ်က္စီးသြား ေသာ အစိတ္အပိုင္း မ်ား ကိုလည္း အျပင္သုိ့မလြင့္ေအာင္ကာကြယ္ေပးနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဒီ Test ကိုလုပ္ဖုိ့ကေတာ့ လြယ္တဲ့အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေစ်းလည္း မသက္သာ။ A380 ၏ဂ်က္အင္ဂ်င္ထဲတြင္ Blade ၂၄ ခုရိွျပီး Blade တစ္ခုစီသည္ ေဒၚလာ ၄၊ ၅ ေသာင္းတန္ျပီး အင္ဂ်င္တစ္လုံးလုံး သည္ေရႊ ေလးတန္နဲ့ညီမွ်တယ္လုိ့ေျပာပါတယ္။ အခုေတာ့ဒီ Test မွာအင္ဂ်င္နီယာေတြက safety အတြက္ အင္ဂ်င္တစ္ခုလုံးကို ဖ်က္စီးရမည္ျဖစ္ျပီး ေဒၚလာသိန္းေပါင္းရာခ်ီကို မီးရိွု႔ လုိက္တလုိပါဘဲ။ Enjoy။

Minimum Velocity Test



ဒီ Test ကေတာ႔ ေလယဥ္ပ်ံတစ္ဆင္း၏ ေျမျပင္မွ ခြာရန္ အနည္းဆုံးလိုအပ္ေသာ အရိွန္ကိုရွာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း အရိွန္ကိုရွာရန္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ အရင္ဆုံး A380 ၏ေနာက္မီွးကို တတ္နိုင္ တမၽွ်ေျမၾကီးနဲ့ထိကပ္ေနေစပါတယ္။ ဒါက attack angle ကို အၾကီးမားဆုံးျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊ ဒီ angle ကေနတစ္ဆင့္ velocity ဘယ္ေလာက္တြင္ ေလယဥ္ပ်ံ ေကာင္းကင္ေပၚ ေရာက္တလဲဆုိတာကို ရွာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထို angle တြင္ စပ်ံသန္းေသာအရွိန္သည္ minimum velocity ျဖစ္ျပီး A380 Take off
ကိုလုံလုံျခဳံျခဳံလုပ္နိုင္ေရးအတြက္ အလြန္အေရးပါေသာ Test ျဖစ္ပါတယ္။ Blade-off Test ေလာက္ေတာပိုက္ဆံမကုန္ေပမဲ့ video ထဲကျပထားတလို ေလယဥ္ေနာက္ျခမ္း ကိုယ္ထည္ ေအာက္တြင္ Protection မခံထားပါက ေလယဥ္ ေနာက္ ျခမ္းတစ္ခုလုံး ပ်က္စီးသြားနိုင္ေျခရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ေတာ့...ေဒၚလာသန္း ၃၀ တန္ေလယဥ္ကိုအစအဆုံးျပန္ျပင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


Evacuation Test


A380 tests ထဲမွာအံ့ၾသစရာေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့ evacuation test ပါဘဲ။ လူအေယာက္ ၈၅၃ ေယာက္ဆ့ံေသာေလယဥ္ၾကီးကို အေရးေပၚကိစၥၾကံဳခ်ိန္တြင္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ခရီးသည္အားလုံး လုံျခဳံစြာ ေလယဥ္အျပင္သို႔ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးနိုင္တာက အံ့ၾသစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီ evacuation test ကေတာ့ ခရီးသည္ ေလယဥ္သမိုင္းမွာ စည္းအၾကပ္ဆုံး test တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ A380 တြင္းပုိင္းဟာ အလြန္ပင္ ၾကပ္ေတ့ျပီး ခရီးသည္ ၈၅၃ ေယာက္ကိုတင္ထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ျပင္ test တြင္ပါ၀င္မဲ့ခရီးသည္ အားလံုးသည္ အေမွာင္ထဲတြင္ လမ္းရွာျပီး အျပင္သို႔ထြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ားသည္ ေလယဥ္၏တံခါး မ်ားနွင့္ ထြက္ေပါက္ ဘယ္မွာ ရိွတလဲဆိုတာလဲ ၾကိဳတင္သိခြင့္မေပးထားပါဘူး။ ဒီ test ဟာေနာက္ဆုံးေတာ့ေအာင္ျမင္စြာျပီးဆုံးခဲ့တယ္။ လူအေယာက္ ၈၅၃ လုံးကုိ ၇၄ စကန္႔အတြင္း(ကန့္သတ္ခ်ိန္တစ္မိနစ္အတြင္း) ရိွေသာတံခါး ၁၂ ခုအနက္ ၆ခုျဖင့္ ေအာင္ျမင္စြာ evacuate လုပ္နုိင္ခဲ့တယ္။


Wing test

























A380 ၏ေတာင္္ပံဟာ wing test မွာစမ္း တပ္ခ်ိန္တြင္ လိုအပ္ေသာ ultimate load target မေရာက္အနည္ငယ္ အလိုမွာ ပ်က္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Airbus ကေတာသူတို႔၏ ေလယဥ္ေတာင္ ၾကံ႔ခိုင္မွုကိုယံုၾကည္မွုရိွတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ေလယဥ္ေဆာက္သူေတြက ေတာ့ limit load အထိေရာက္ေအာင္ ေအာင္ျမင္စြာစမ္းတပ္ခဲ့တယ္။ Limit load ကေတာ့ပုံမွန္အခ်ိန္တြင္ ေလယဥ္အေတာင္ပံ တစ္ခုလက္ေတြ႔တြင္ အမ်ားဆုံး ၾကဳံေတြ႔နိင္ေျခရိွေသာ load ပမာဏကိုဆိုလိုပါတယ္။ limit load test ေအာင္ျမင္စြာျပီးဆုံးေတာ့ နိင္ငံတကာကံ့သတ္ထားေသာ limit load ထက္ ၁.၅ မ်ားေသာ တြန္းအားပမာဏျဖင့္ ထပ္မံစမ္းၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ေလယဥ္ပ်ံအေတာင္ပံဟာ limit load ၇ဲ့ အဆ ၁.၄၅ နွင့္ ၁.၅ ၾကားထဲမွာပ်က္စီးခဲ့ပါတယ္။ ဒီ test မွာေတာ့ေလယဥ္ေတာင္ကို ၇.၄ မီတာထိေကြးသြားသည္ အထိ တြန္းအားေပးခဲ့ပါတယ္။


Weather and High Altitude tests



























ဒီ စမ္းတပ္မွုမ်ားကေတာ့ ရာသီဥတုနဲ့ မျမင့္ေပေတြ ေလယဥ္ နဲ့ အဓိက ေလယဥ္အင္ဂ်င္ေပၚတက္ေရာက္မွုဘယ္လုိရိွလဲဆိုတာ စမ္းတပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ A380 ကို Abu Dhabi, United Arab Emirates စသည့္ ေနရာမွာ hot weather test လုပ္ခဲ့ ျပီး ပင္လယ္ေရမ်က္ျပင္အထက္ ၇၆၂၇ ေပအျမင္ ရိွေသာ Ethiopia မွာေတာ့ high attitude test ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ထုိ႔ျပင္ cold weather test ကို ကေနဒါနိုင္ငံမွာ စမ္းတပ္ခဲ့တယ္။ hot weather test မွာေတာ့အပူခ်ိန္ ၄၀ ဒီကရီထိျမင့္ခဲ့ျပီး ကေနဒါနိင္ငံေရာက္ေတာ့ သုညေအာက္ ရာသီဥတုတြင္စမ္းတပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီ tests အားလုံးတြင္ engineer မ်ားသည္ ေလယဥ္ပ်ံကို ၁၂ နာရီတိတိ ဆက္တိုက္ run ေစခဲ့ျပီး အဂ်င္မ်ားကို အဆုံးထိဖြင့္ျခင္း၊ hydraulic system စစ္ျခင္းစသည့္ စမ္းတပ္မွုမ်ားလုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။


Type certification

အထက္ပါ test မ်ားျပီးေတာ့အေရးၾကီးဆုံး အဆင့္ကေတာ့ စံခ်ိန္မီေၾကာင္း ေထာက္ခံမွုရျခင္းပါဘဲ။ (ဒီေလာက္လုပ္ျပီး မွ ပယ္ခ်ခံရရင္ေတာ့ Airbus ထိုက္ငုိရလိမ့္မယ္။) ဒီ type certification ကို ျပင္သစ္နို္င္ငံ Toulouse တြင္က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ဒီ certificate ကို European Aviation Satety Agency(EASA) နဲ့ Federal Aviation Administration(FAA) အဖဲြ႕အစီးနွစ္ခုေပါင္းျပီး ေပးခဲ့ပါတယ္။ အခုလက္ရိွေတာ့ A380 ကို ကုမၸဏီ ၁၁ ခုမွ အစီး ၁၆၅ စီးမွာယူထားပါတယ္။ A380 ေနာက္ဆုံးျပီးသြားခ်ိန္တြင္ project တစ္ခုလုံးအတြက္ ေဒၚလာ ၁၃.၃ ဘီလီ်ကုန္က်ခဲ့ပါတယ္။
အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုဂုဏ္ျပဳလ်က္။

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://www.myhome16.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.