ျမသီလာအလြမ္းေျပ(၂၄)
လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ျပဌာန္းထားျပီးသား စာမ်က္ႏွာေတြနဲ႔ စာအုပ္တအုပ္ပဲလို႔ က်မ ေရးဖူးပါတယ္။ အဲဒါကို ကိုေအာ္ပီက်ယ္က ျငင္းတယ္.. ဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ.. ကိုယ့္ဘာသာ ျပဌာန္းလို႔ရပါတယ္.. လူက လုပ္တဲ့ စာမ်က္ႏွာ ေတြ ပါ.. တဲ့။ က်မကေတာ့ ျပန္ျငင္းတာပဲ..။ ေနာက္ဆံုးအထိ 'ပီ' နဲ႔ က်မ ဘသူမွ အႏိုင္မရၾကတဲ့ အျငင္းေပါ့..။ စာဖတ္သူေတြေရာ ဘယ္လို ျမင္လဲဟင္..။+++++
တကယ္တမ္း စာသင္ျပီဆိုေတာ့ က်မတို႔ ေတာ္ေတာ္ ပင္ပန္းၾကပါတယ္။ က်မက တတိယႏွစ္သမားေတြ အတြက္ paper ၃ခု ရွိတာမွာ paper(2) ကဗ်ာပိုင္းကို သင္ရပါတယ္။ ရတု.. အဲခ်င္း.. အိုင္ခ်င္း.. ပ်ိဳ႕.. ေမာ္ကြန္း.. နဲ႔ ေခတ္ကဗ်ာေတြ..။ ေနာက္ ဒုတိယႏွစ္တန္း မွာလည္း အဲဒီ paper(2) ပိုင္းပဲ..။ အဲသလို ေမဂ်ာတန္းေတြတင္မက ဒုတိယႏွစ္တန္း Compulsory အတြက္လည္း ကဗ်ာ၀င္သင္ရဦးမယ္။ က်မမွာ ျပင္ရဆင္ရမယ့္ စာေတြ အမ်ားသား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လံုးခ်င္း၀တၳဳသစ္တအုပ္('ခ်ိဳတဲ့ေတး') ထြက္ဖို႔ ကိစၥလည္း ရွိေနေသးတယ္။
(မ်က္ႏွာဖံုး-ေမာင္သီဟ)
အလုပ္ထဲ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ တကယ္ပါပဲ။ ျပီးေတာ့ ျမန္မာစာက compulsory မို႔ေရာ ပတ္သက္ ဆက္စပ္တာေတြေၾကာင့္ေရာ.. ျမန္မာစာဌာနဟာ အႏုပညာအသင္းကိုလည္း ဦးေဆာင္ဦးရြက္ လုပ္ရပါတယ္ တဲ့။ ဒီေတာ့ တေက်ာင္းလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ လုပ္တဲ့ ေမာင္မယ္သစ္လြင္ ၾကိဳဆိုပြဲမွာလည္း က်မတို႔ခမ်ာ.. တေျပးေျပး တလႊားလႊား..။ ေရးလက္စ "အသံသစ္ျပတိုက္" ကိုေတာ့ လွည့္ကို မၾကည့္ႏိုင္။
အဲဒီ ရက္ေတြထဲမွာပါပဲ..။ က်မ သားဆီ ဖုန္းအဆက္..။ မာမာက.. "မျငိမ္းေရ.. မေျပာမျဖစ္လို႔ ေျပာရမယ္။ စိတ္မညစ္နဲ႔ေနာ္.. ျပန္လာလို႔ မရလည္း ျပန္မလာနဲ႔..။ မာမာကေတာ့ ျပန္လာေစခ်င္တယ္.." တဲ့။ အေၾကာင္းကေတာ့ သားအေဖ မူးယစ္အထူးစီမံခ်က္နဲ႔ အဖမ္းခံ ထားရပါတယ္တဲ့။ အဲဒီခဏေလးမွာ က်မ ဘယ္လို ခံစားရသလဲဆိုတာ ခုထိ မွတ္မိပါတယ္။ တခုတည္းပါ... ရွက္တာ။ က်မက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး မြမ္းမံေနခ်ိန္..၊ က်မရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ေလးကို ေကာင္းေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္..၊ သူက ပစၥလကၡတ္ လုပ္ရက္တယ္လို႔ က်မ ေတြးပါတယ္။ အဲဒီအခါ မာနတရားရဲ႕ အဆိပ္က က်မကို မာေက်ာခက္ထန္ေစခဲ့တယ္။ (အဲဒီအတြက္ ခုထိ မွားတယ္ မွန္တယ္ မစဥ္းစားမိေသး)။
ဒါ့ထက္ပိုဆိုးတာကေတာ့ က်မ အဲဒီအပတ္ ရန္ကုန္အျပန္မွာပဲ က်မအခ်စ္ဆံုး တဦးတည္းေသာ ေမာင္ေလး (သားအေဖနဲ႔ကေတာ့ အေဖာ္ေကာင္းေပါ့ .. သူလည္း ဆံုးသြားျပီေလ)လည္း စီမံခ်က္ထဲ ဖမ္းတဲ့အထဲ ပါသြားတာကို သိရပါတယ္။ အေမတို႔က က်မ စိတ္ဆင္းရဲမွာစိုးလို႔ လွမ္း အေၾကာင္းမၾကား ခဲ့တာပါ။ ေမာင္ေလးေရာ.. သားအေဖေရာ အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ၇ႏွစ္.. တဲ့။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီေမာင္ေလးဟာ ၈၈တုန္းက အန္တီ့ျခံထဲမွာ ေနျပီး အန္တီစုကို ၀န္းရံခဲ့တဲ့ သံုးေရာင္ျခယ္လူငယ္အဖြဲ႕ကပါ။ ေနာက္ပိုင္း စိတ္ေတြက်ျပီး... ေတာ္ေတာ္ ေလလြင့္ သြားခဲ့တာ။ သူညံ့တာေပါ့ေလ..။ ျပီးေတာ့ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ ဖ်က္ဆီးမႈေပါ့။
အဲဒါေတြဟာ က်မရင္ဆိုင္ခဲ့ရတဲ့ လက္ေတြ႔ဘ၀ျဖစ္သလို ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မူးယစ္အထူးစီမံခ်က္ဆိုျပီး တခ်ိဳ႕ကို အဖမ္းျပေနေပမဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္ ၀ျပည္နယ္ေတြဘက္ မွာက်ေတာ့ အဲဒီ ဘိန္းကိုပဲ အၾကီးအက်ယ္ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကား ေနတာ မဟုတ္လား။ သူကိုယ္တိုင္ အဲဒီ ဘိန္းခင္းေတြဘက္မွာ တာ၀န္က်ခဲ့.. သူကိုယ္တိုင္ ဘိန္းစြဲခဲ့ရတဲ့ ဗိုလ္မွဴးတေယာက္က က်မကို ကိုယ္တိုင္ ေျပာျပခဲ့တာပါ။ သူ႔နာမည္ထည့္ေရးရင္ က်မတို႔ ေခတ္က လူတိုင္းလိုလို သိတာမို႔ က်မေရးျပလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ သူလည္း အဲဒီ ဘိန္းေၾကာင့္ပဲ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ျပီမို႔လို႔ပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲလို မူးယစ္စီမံခ်က္ ဆိုတာေတြကလည္း တကယ္ႏွိမ္နင္းတာ မဟုတ္ပါ။
(ဘာလို႔လဲဆိုတာကို ဆက္ႏြယ္ျပီး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေထာင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အၾကီးအက်ယ္ ႏွိပ္ကြပ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ က်မေမာင္ေလးနဲ႔ သားအေဖ တို႔ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမႈလည္း မဟုတ္.. ပိုက္ဆံလည္း တတ္ႏိုင္ဆိုေတာ့ အထဲမွာ အက်ဥ္းသားတိုင္း မလုပ္မေနရဆိုတဲ့ မိလႅာေတာင္ ကိုယ္တိုင္ မခ်ရပါဘူးတဲ့။ ေထာင္ထမင္းဟင္း မစားႏိုင္ဘူး ဆိုလို႔ ထမင္းခ်ိဳင့္ မွာေပးရသတဲ့။ ထမင္းခ်ိဳင့္က တလ ၇၀၀၀ တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ က်မရဲ႕ လက္ေထာက္ကထိက ဆရာမလစာကမွ ၁၇၀၀ပါ။ ျပီးေတာ့ ေထာင္ထဲမွာပဲ အိမ္ကပို႔တဲ့ ေထာင္၀င္စာပစၥည္းေတြနဲ႔ ပိုက္ဆံကို သံုးျပီး ေထာင္၀ါဒါေတြဆီကေန ဘိန္း၀ယ္စားလို႔ ရသတဲ့။ ရဲဘက္မွာဆို ပိုလြယ္သတဲ့.. သူတို႔ပဲ ေျပာျပတာပါ။)
သားအေဖ ေထာင္က်တာက က်မရဲ႕ လက္ေတြ႔ဘ၀ကို ေတာ္ေတာ္ ရိုက္ခတ္ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ မ်က္လံုးေတြေအာက္... က်မတို႔ ျမန္မာစာ ပတ္၀န္းက်င္ထဲ..။ က်မ ရပ္တည္ရေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာ့ပတ္၀န္းက်င္ထဲက အမ်ိဳးသမီးေတြအေပၚ ခြဲျခားသတ္မွတ္တဲ့ အက်င့္ (discrimination)ကို က်မ ေတာ္ေတာ္ မုန္းသြားခဲ့တာပါ။ 'သူ႔ေယာက်္ား ဘိန္းစြဲေလာက္ေအာင္ သူက ဘာေတြ စိတ္ညစ္ေအာင္ လုပ္လဲမွ မသိတာ' .. 'တပည့္ေတြ တရုန္းရုန္းနဲ႔...' ဆိုတာမ်ိဳးက စျပီး 'ေယာက်္ားကို ဂရုမစိုက္ဘဲ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနတာကိုး' ဆိုတဲ့ အထိေပါ့။ လြယ္လြယ္ကေလးနဲ႔ ေျပာခဲ့ၾကတာ။ အဲဒီ ရက္ေတြထဲမွာတုန္းက က်မ ခံစားရတာေတြ ဘယ္ေလာက္ ပူေလာင္ခဲ့သလဲ.. ျပန္ေတြးရင္ ခုထိ လတ္ဆတ္ဆဲ ပါ..။ အဲဒီကာလေတြထဲ ကဗ်ာေရးမိရင္ေတာင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္လွတဲ့ ကဗ်ာေတြပဲ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
အေရာင္ဆြံ႔+++++
ရင္ထဲ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ နာက်င္
ေၾကကြဲတမ္းတ ရက္မ်ား ညမ်ား
တရြတ္တိုက္ ေမ်ာပါ ေရြ႔လ်ား
ေျပးလႊားလာၾကသမွ် ဓားသြားလွံခ်က္ေတြ
ငိုေၾကြးတိုင္တည္ရာ ေကာင္းကင္ျပင္ျမင့္မား
အေ၀းၾကီးက သူ႔ဆီ
ႏွလံုးသားကို ခိုစီးလို႔ လိုက္ပါသြား
ျမင္ရဲ႕လားအခ်စ္ေရ.......
မင္းအနားက အရိပ္တခုကို
အဲဒါ.. ရူးသြပ္ေနတဲ့ ၀ိဥာဥ္
မင္း စြန္႔ပစ္ထားခဲ့တဲ့ ဆံတပင္..
မင္း လက္ခံမယူရဲတဲ့ သစ္တပင္..
မင္း ျဖတ္ေတာက္ခုတ္ထစ္ရမယ့္ ႏြယ္တပင္..။
အဲဒီတေခါက္ ဘားအံျပန္လာေတာ့ က်မ ေနရထိုင္ရတာ နည္းနည္း ပိုခက္လာသလိုပါပဲ။ သားအေဖ အဖမ္းခံရ တာက ေက်ာင္း၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ က်မတို႔က လူသိမ်ားေတာ့ သူ႔သတင္းကလည္း သိတဲ့သူမ်ားတာေပါ့။ ဒါဟာ ဖံုးကြယ္ထားစရာ ကိစၥေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘားအံေက်ာင္းေသးေသးေလးထဲ ရန္ကုန္ကလာတဲ့သူအခ်င္းခ်င္း.. ဆရာမတခ်ိဳ႕... က်မကို ဆက္ဆံပံုေတြက စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ။ အင္းး ဘာတဲ့ 'ကိုယ့္ေယာက်္ားကိုေတာင္ မထိန္းႏိုင္တဲ့ မိန္းမ' ဆိုပဲ..။ ေယာက်္ားဆိုတာ မိန္းမက ထိန္းမွ ရမယ့္ သတၱ၀ါလား.. စဥ္းစားစရာပါ။ ဒီၾကားထဲ က်မနဲ႔ တခါမွေတာင္ ခင္ခင္မင္မင္ မေပါင္းခဲ့ဖူးပါဘဲနဲ႔ "ကိုယ္ဖိရင္ဖိ ေစာင့္ေရွာက္မွ ေတာ္မယ္ထင္တယ္"လို႔ ေျပာတတ္တဲ့ ေယာက်္ားသားေတြလည္း ရွိေသး.. အမယ္မင္းး။
ေသခ်ာတာေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ေတြထဲ က်မ စိတ္ထဲမွာ ၾကီးစိုးသမွ်က ခါးခါးသီးသီး အံဖတ္ေတြ။ အသက္ ၃၀အရြယ္ မိန္းမတေယာက္.. ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ ရင့္က်က္ႏိုင္သလဲ.. က်မ မသိ..။ ေက်ာင္းဆရာမ တေယာက္ျဖစ္ျပီးေတာ့... တဲ့။ ဘာျဖစ္လဲဟင္.. ေက်ာင္းဆရာမဆိုရင္ ဘ၀ကို နာနာက်င္က်င္ မခံစားရ ဘူးလား.. အသည္းမကြဲရဘူးလား..။ အလဲလဲအျပိဳျပိဳ မရွိရဘူးလား..။ က်မ မသိ။ (မွားတယ္လို႔ ေျပာလည္း ရတယ္ထင္ပါရဲ႕.. မွန္တယ္လို႔ ေသခ်ာ က်ိဳးေၾကာင္းျပျငင္းရင္လည္း အရသား.. ဒါေပမဲ့ က်မက ျပန္ရွင္းျပဖို႔ ခုခံကာကြယ္ဖို႔ ပ်င္းတတ္သူ)။
စိတ္ညစ္သမွ်.. သားကို လြမ္းသမွ်.. ပိုက္ဆံ မရွိတာေတြအတြက္ စိတ္ညစ္သမွ်.. ည ည .. အေဆာင္ေရွ႕ ဆရာမေတြ ေက်ာင္းသူေတြအလယ္မွာ ဂစ္တာ ထိုင္တီး..။
ငါ ထာ၀စဥ္ မတည္ျငိမ္ မိုးတိမ္လိုလို႔ ဆိုေကာင္းခဲ့တဲ့ ညေတြေပါ့။ သူမ်ားေ၀ဖန္စရာ တခုက တခါတခါ စီးကရက္ေသာက္ (သိပ္ေတာ့ နည္းပါတယ္)။ ျပတင္းေပါက္ေတြကေန ခပ္မဲ့မဲ့ ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကရင္ ဟားတိုက္ရယ္ျပမိ။ ဒီရက္ေတြထဲ တပည့္ေတြ.. သူငယ္ခ်င္းေတြက က်မ အားငယ္မွာစိုးလို႔တဲ့ အလွည့္က် လာလည္ၾကတာ.. (ခက္မာတို႔ မမိုခ်ာ့တို႔....)။ တကယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေတာ့ က်မနဲ႔ ထပ္တူ ခံစားၾက..။ ေဇယ်ာလင္းကေတာ့ သူခ်စ္တဲ့ က်မတို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ ခံစားျပီး ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးတယ္။ သူေရးတဲ့ ကဗ်ာဖတ္မွပဲ ကိုယ့္ဘ၀ကို အေမာတေကာႏိုင္လွတဲ့ သနားစရာလို႔ ျမင္မိတာ။ ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။ အဲဒီကဗ်ာကို ၉၈အခ်စ္ကဗ်ာ စာအုပ္ထဲ ထည့္ခဲ့ပါတယ္။
ဂ်စ္ပစီလို မရပ္မနား ခရီးနွင္ေန
ဂငယ္ေကြ႔ေတြ အျပည့္နဲ႕ လမ္းေပၚမွာ
ငါေလွ်ာက္ခဲ့မိျပီေလ..
ဘ၀က အေျပာင္းႀကီး ေျပာင္းလဲခဲ့
မရည္ရြယ္တာ အကုန္လံုး ျဖစ္လာတယ္
ႀကိဳတင္ကာ ဇာတ္ညႊန္း ဖတ္မလာသူ
ဘ၀ဟာ မင္းသားတစ္ေယာက္လိုပဲ..
အရာရာဟာ အခ်စ္ေရ.. မတည္ျငိ္မ္ဘူး
ငါေနထိုင္လာတဲ႕ နွစ္က သံုးဆယ္
မယံုနိုင္ဘူး... ရုပ္ရွင္ ႀကည္႕ရသလို
ဘ၀က ဆန္းႀကယ္တယ္.... .....
+++++ေမၿငိမ္းအတြက္ အခ်စ္×ရက္စက္တဲ့ ထိုးဇာတ္ရထားဟာ အၿပီးအပိုင္ထြက္သြားတယ္။ က်ေနာ္အၿပီးအျပတ္ ရွင္းပစ္လိုက္ခ်င္လို႔ပဲ။ အေဝးမွာ ေခြးေဟာင္သံေတြ ဝိုးတဝါး။ သံလမ္းေတြက ဒဏ္ရာစိမ္းတခုရဲ့ ပုံ ေျပာျပတယ္။ အဲဒီညက မီးေခ်ာင္းေတြကလည္း အထူးရက္စက္ၾကသလို။ ပုံဟာ သူ႔လည္ပင္းကို လာေခြပတ္။ စကားလုံးေတြဟာ အမႈန္႔ေတြ ေၾကြက်ၿပီးရင္း။ ဝန္ခံလိုက္ ဝန္ခံလိုက္ ဝန္ခံလိုက္။ အဲဒါ ၿပီးၿပီးခ်င္းရန႔ံပါးပါးေလးဟာ လႈိင္းလုံးႀကီးေတြလုိ အလိပ္လုိက္ အလိပ္လိုက္။ ရဲရင့္တဲ့ မာလိန္မွဴး၊ သူ႔လက္ထဲက ျမတ္ႏိုးသေဘၤာေလး မျမဳပ္ေအာင္ အင္တိုက္အားတိုက္ ျဖည့္စြမ္း။ သေဘၤာေလးဟာ သူ႔စိတ္ကူးနဲ႔သူ။ ဒါကုိ စိတ္ကူးၾကည့္ ပါေလ။ ဥၾသသံဟာ ညႀကီးထဲ ေအာ္ေအာ္ေခၚေနေလရဲ့။ ခ်စ္သူ ႏွစ္ဦးခမ်ာ ကံေခ။ သူတို႔ဆီက ၾကယ္လဝန္းရဲ႕ ဘာသာစကား သိမ္းခံလုိက္ရရွာတယ္။ နာက်င္မႈရဲ႕ စူးရွတဲ့ အလင္းထဲ နစ္ျမဳပ္သြားတဲ့ သူမရဲ႕ ေက်ာျပင္ကို သူေငးက်န္။ က်ေနာ့္ေပၚ ပုံေသလုိ သူလာပိက်။ အဲဒီ သံလမ္းနံေဘးမွာပဲ သူ႔ကိုထားခဲ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းဟာ ေထာင့္ထဲဝင္ေခြလွဲအိပ္။ အခ်ိန္ကား ေတာင္ပံက်ဳိးတဖက္။ သူ႔ကိုယ္သူ ဇာတ္မသိမ္းတတ္ရွာစြာ အရာခပ္သိမ္း ဆိတ္သုဥ္းလြန္ ဥယ်ာဥ္တခုရဲ့ ေလေသထဲ အက္ၿပိဳကြဲ တဝဲလည္လည္။ ဒီမွာ သမိုင္း ဆုံးတယ္။ အလွ်ံပယ္ အဓိပၸာယ္မဲ့/ လုံးဝဥႆုံအေၾကာင္းအရာ ခ်ဳိးေကြ႕။ မမ်ဳိခ်ႏိုင္တဲ့ အမွန္တရားဟာ ပထမဆုံး မနက္စာနဲ႔ သူမေရွ႕မွာ အငိုက္မိ။ ေနာက္ဆုံးသတင္း- သူ႔ကိုယ္သူ မိုးခ်ဳပ္ခ်လုိက္သတဲ့။ ထိုးဇာတ္ဟာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ထက္ ရက္ရက္စက္စက္ ဆို႔ဆို႔နင့္နင့္ ေၾကကြဲျပ။ တလုံးတလုံးစီမွာ သူမရဲ့ ပုံေတြ အတြဲလိုက္ သီးၿပီး မ်က္ဝန္းထဲ ျပြတ္ခဲ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြရဲ႕ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ သဘာဝမက်မႈကို က်ေနာ္ ေမ့ခ်င္ေယာင္မေဆာင္ႏိုင္ျခင္း သည္လည္း တေၾကာင္းတပါဒ။ ဒီထက္ေအးစက္တဲ့ ဒီဘက္ ရင္ခြင္ထဲ ပန္းစၾကာမွန္ေျပာင္း အပိုင္းပိုင္းအစစေတြကို ေထြးေပြ႕ ထိုးစိုက္ခ်လုိက္တယ္။ ခင္ဗ်ားသိခ်င္တာ သူမ မဟုတ္လား။ အလားတူ သူမမ်ားရဲ့ ခ်ဳပ္ရိုးထဲမွာ။ ။
ေဇယ်ာလင္း
တကယ္ေတာ့ က်မမွာလည္း အားနည္းခဲ့တာေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ က်မက အရြဲ႕တိုက္ခ်င္တဲ့ ဥာဥ္ရွိတယ္။ မာန္တက္တယ္။ လူပါး၀တယ္ေလ..။ အဲဒီအခါ အလုပ္ေတြ ဖိလုပ္.. ဆိုးတာက ျမိဳ႕က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲက ေက်ာင္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ က်ဥ္းက်ဥ္းေလး ျဖစ္ေနတတ္တာကို ထည့္မတြက္တတ္တာပဲ..။ ဥပမာ.. က်မရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈေတြေၾကာင့္ေပါ့။ (ဘယ္သူမွ Tag မလုပ္ေသးလို႔ ညံ့တာေတြ မေရးျဖစ္ေသးတာ ခု Tag ဦးမွလို႔ စိတ္ကူးရတယ္)။ က်မက ဘယ္လိုမွ ေရကူးသင္လို႔ မရ..၊ စက္ဘီးစီး ကားေမာင္း သင္လို႔မရ..၊ သခ်ၤာ အဂၤလိပ္စာ ညံ့၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာရပ္အပါအ၀င္ သိပ္ပံပညာရပ္ေတြမွာ ညံ့၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းသံၾကားရင္ လိုက္မဆိုဘဲ မေနႏိုင္တာမ်ိဳး၊ လူေတြကို ေယာက်္ား မိန္းမ ခြဲမျမင္တတ္.. ဆရာ တပည့္.. ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ... ခြဲမျမင္တတ္ဘဲ လူလို႔ပဲ ျမင္တဲ့အတြက္ တန္းတူ တေျပးညီဆက္ဆံတတ္တာ..။ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရင္ ျပီးေရာ.. ေခါင္းမာတတ္တဲ့ အက်င့္ကဆိုး... ဆိုသလိုပါပဲ။ အဲဒါေတြက က်မ ညံ့ခ်က္ေတြ အျဖစ္.. က်မကို အျမဲ ဒုကၡေပးတတ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေျပာျပခ်င္တာက က်မက စက္ဘီး မစီးတတ္.. ေနာက္ကေတာင္မွ ေသခ်ာ စနစ္တက် လိုက္မထိုင္ တတ္တဲ့အတြက္ တပည့္ေတြ ေနာက္ကပဲ လိုက္ရပါတယ္။ (ဘားအံေရာက္မွ စက္ဘီးေနာက္က ေသခ်ာ လိုက္စီးဖူးတာမို႔ ၄ခါေလာက္ ျပဳတ္က်ပီး တခါမွာေတာ့ ေမးေစ့ပါ ကြဲသြားခဲ့ဖူးပါေသးတယ္)။ ဆိုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေယာက်္ားေလးေတြ ေနာက္ကေပါ့။ အဲလို လိုက္ရင္လည္း က်မက လူေရြးေသးတယ္ (ဆရာျမိဳ႕မျငိမ္းလိုပဲ) အရပ္ရွည္တဲ့သူကမွာ ေျခ ေထာက္ဖို႔ လြယ္တာမို႔ က်မအတြက္ အႏၱရာယ္ နည္းတယ္ဆိုျပီး အရပ္ရွည္တဲ့ သူနင္းတဲ့ စက္ဘီးနဲ႔မွ လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ဆို လံုး၀မလိုက္.. ေၾကာက္လို႔။ ဒီေတာ့ ျမိဳ႕ကေလးမွာ ဆရာမတေယာက္ ေက်ာင္းသားေတြ စက္ဘီးေနာက္က လိုက္တယ္ဆိုတာက က်မနဲ႔ က်ေတာ့ 'အဲဒီ တခုလပ္ ဆရာမက...' လို႔ နာမ၀ိေသသန ပါလာပါတယ္။ က်မကလည္း လမ္းခပ္မ်ားမ်ားေလ..။ ဘားအံရဲ႕အနီး၀န္းက်င္ဆို အကုန္သြားခ်င္ေတာ့တာ။ သာမညေတာင္ ကိုသာ နည္းနည္းေ၀းလို႔ ကားနဲ႕ သြားတာ။
ဘားအံနဲ႔ ၄မိုင္ေလာက္ေ၀းတဲ့ ေတာင္ကေလးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆိုလည္း ဆရာေတာ္ ဦးပညာသာမိ (ေတာမွီရဟန္း)နဲ႔ စကားေျပာရတာ ေကာင္းလြန္းလို႔ ခဏခဏ သြားတာပဲ။ ေနာက္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြဆို ေက်ာင္းကေန ၁၀မိုင္ေလာက္သြားရတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာအေၾကာင္းတခု ရွိတဲ့.. အင္မတန္လွတဲ့.. ဇြဲကပင္ ေတာင္ေျခက ေရတံခြန္ဆီလည္း မၾကာခဏ သြားတာပဲ (ေနာက္ပိုင္း post တခု သပ္သပ္ေရးပါ့မယ္)။
(ေရတံခြန္အသြားလမ္းေပၚက ျမင္ရတဲ့ ဇြဲကပင္)
ျပီးေတာ့ ဇြဲကပင္ေတာင္ကိုပဲ မတူတဲ့ လမ္းႏွစ္ဘက္ကေန ခဏ ခဏ တက္တာမ်ိဳးလည္း လုပ္ေသးတာ။ ေနာက္.. ကန္သာယာဘက္.. ကုန္းထိပ္(ရံုးကုန္း)မွာ.. လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ သြားထိုင္တာမ်ိဳးလည္း လုပ္ေသးတာ။ အျမဲတမ္းကေတာ့ မိန္းကေလး ေယာက်္ားေလး တပည့္ေတြနဲ႔.. သူငယ္ခ်င္း ဆရာမတေယာက္ ဆရာတေယာက္ေတာ့ အျမဲပါတာပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း တမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကတာပဲ။ အဲဒီတုန္းက က်မအတြက္ေတာ့ အဲလိုေျပာတဲ့သူေတြကို အံ့ၾသတာပါပဲ..။
အဲဒီအခါ စိတ္ညစ္သမွ် စိတ္ရႈပ္သမွ် အလုပ္ေတြခ်ည္း ဖိလုပ္တာပဲ..။ ေက်ာင္းတြင္း activities ေတြဆိုလည္း က်မေျခ က်မလက္ပဲ။ စာအုုပ္ကိစၥ အေရးၾကီးလို႔ ရန္ကုန္ဆင္းရတာနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာေတာ့ အခ်ိန္ေတာင္ မေလာက္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ.. ဘယ္သူေတြ စကားတင္းဆိုေနလဲ.. မသိတခ်က္ သိတခ်က္..။ စိတ္ေတြြ ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနခဲ့တာကိုေတာ့ ၀န္ခံရပါမယ္။ တခါတခါ ဘာမဟုတ္တာေလးနဲ႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပါက္ကြဲျပီး ၾကိဳးတုတ္တုတ္တေခ်ာင္းကို ရေအာင္ရွာျပီး ထုတ္တန္းမွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ခ်ည္မိတာမ်ိဳးလည္း လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို ျပန္ေတြးမိရင္ မ်က္ေစ့မွိတ္ အသက္ျပင္းျပင္းရွဴထုတ္ျပီး ေခါင္းကို နာနာခါမိတာ.. ခုထိ။ ျပီးရင္ ကဗ်ာတပုဒ္ကို မက္မက္စက္စက္ သတိရတယ္။
ေသာကခြက္၃၀ၾကည့္ပါဦး.. က်မတို႔ ေခတ္တူသူငယ္ခ်င္းေတြ.. ရင္ခုန္သံေတြ ဘာသာစကားေတြ တူေနၾကတာ။ အားလံုးရဲ႕ သက္တမ္း ၃၀မွာ ဘာမွ အႏွစ္သာရ တန္ဖိုး မေတြ႔ရ။ မရေသးတာေတြကိုေတာင္ ၾကိဳဆံုးရႈံးႏွင့္ေနရတဲ့ ေခတ္ထဲက ဘ၀ေတြ။ ၁၉၉၅ ဟာ.. က်မရဲ႕ ေသာကခြက္ ၃၀ျပည့္ႏွစ္ေလ..။
အနာတရလက္မ်ား တုန္ရီေနၾက
အႏွစ္၃၀ျပည့္ ေသာက္ေရအိုးထဲ
ေရတခြက္ ႏွစ္ယူခပ္လိုက္တဲ့အခါ
ပ်စ္ခၽြဲခၽြဲေသာကေတြ ပါလာတယ္
ခြက္အျပည့္။
သြန္ခ်ပစ္လိုက္ရင္လည္း
အႏွစ္၃၀လံုးလံုး ျပဳစု ကုသခဲ့ရတဲ့
ႏွလံုးသား ဆံုးရႈံးမယ္၊
မက္ေလာက္စရာမရွိေပမဲ့
ဒါပဲရလဒ္ျဖစ္ေလတဲ့
အတိတ္ေတြ ဆံုးရႈံးမယ္၊
အၾကိမ္ၾကိမ္အလီလီ
ကြန္ေပါင္းတင္ခဲ့ရတဲ့
ေဟာဒီမ်က္ႏွာၾကီး အရွက္ရေပလိမ့္။
ေသာက္ခ်ပစ္လိုက္ရင္လည္း
မနက္ျဖန္ေတြက
ေရာက္မလာေသးခင္
ေျခာက္ေသြ႔ႏွင့္ၾကျပီး
မကမ္းလွမ္းရေသးတဲ့ ခ်စ္သူက
ရင္ကို ဟက္တက္ခြဲဖို႔ ၾကံစည္ဦးမယ္၊
သူပဲ ကိုယ့္အမိ
သူပဲ ကိုယ့္အဖ လုပ္ခဲ့ရတဲ့
စိတ္ကူးယဥ္အနာဂတ္ၾကီး
တြန္႔လိမ္ေခြေပ်ာ့
ေလေလ်ာ့ႏွင့္ေပလိမ့္။
ရင္ေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ရဲ႕
အဲဒီ ဆိတ္ျငိမ္သေယာင္ေယာင္
၃၆၅ၾကိမ္ေျမာက္ညေတြေပါ့
ငါ့ကိုညိွဳ႕ျပီး မ်ိဳခဲ့ပံုမ်ား
စုန္းစုန္းၾကီးျမဳပ္ခဲ့တာ အၾကိမ္၃၀
ဘာလုပ္ရမွန္း မသိ
ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည့္ေနရတဲ့
ေသာကခြက္ျပည့္က ၃၀။ ။
(စန္းဦး)
အဲဒီႏွစ္ ဇြန္ ဇူလိုင္ ၾသဂုတ္ရဲ႕ မိုးေရစက္ေတြက က်မအတြက္ ခါတိုင္းလို မေအးျမႏိုင္ခဲ့ပါ။ အဲဒီအခါ က်မက ဘ၀ဆိုတာ ျပဌာန္းခံရျပီးသား စာမ်က္ႏွာလို႔ ယူဆေတာ့တာေပါ့။
+++++
ျမသီလာအလြမ္းေျပ(၂၃)
ျပည္သာယာ ႏွစ္ထပ္ ဇက္သေဘၤာက ဘားအံကေန မနက္ ၇နာရီမွာ စထြက္ပါတယ္။ ကေလးေတြက ဆရာမေတြဖို႔ အေပၚထပ္က အထူးခန္းေတြမွာ လက္မွတ္၀ယ္ေပးထားေပမဲ့ က်မကေတာ့ ဘားအံက စထြက္ကတည္းက ကုန္းပတ္ေပၚမွာပဲ ရပ္ျပီး လိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲလို လိုက္ရေလာက္ေအာင္လည္း သံလြင္က လွလြန္းတာကိုး။ ဧရာ၀တီကို သေဘၤာနဲ႔ တနံတလ်ား မသြားဖူးေပမဲ့ ပုဂံေညာင္ဦးကမၻားကေန ေငးဖူးတယ္။ ျပည္ကေန တဘက္ကမ္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ကူးဖူးတယ္။ ခု သံလြင္မွာေတာ့ လိုက္ပါစီးေမ်ာဖူးျပီ။ ေမလရဲ႕ သံလြင္ေရက ၾကည္စိမ္းေနတယ္။ ေအာက္ဘက္ ေတာ္ေတာ္နက္နက္ထိေတာင္ ျမင္ရသား။ ျပီးေတာ့ မဟာဇြဲကပင္ကို ေဘးတိုက္ျဖတ္ခ်ိန္ေနမွာ ျမင္ကြင္းက ရင္သပ္ရႈေမာ။ ေဘးတိုက္ၾကည့္ေတာ့ ဇြဲကပင္က ျမင့္မားရွည္လ်ားတဲ့ ေတာင္တန္းၾကီး။ ျမိဳင္ကေလးကေန လွမ္းျမင္ရတုန္းကလို ထီးတည္းရွိေနတဲ့ ပံုသ႑န္မ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့။ ဆန္းပါတယ္။ တေနရာ ေရာက္ေတာ့ ပါဠိဆရာမ မေ၀က လွမ္းျပတယ္.. ဇြဲကပင္ေတာင္ရဲ႕ နံရံမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးပံု.. တဲ့။ လွမ္းၾကည့္ေတာ့ တကယ္ပဲ တူလွတာ ေတြ႔ပါတယ္။ မေ၀က ေျပာျပတယ္။ အဲဒီ ကရင္မေလးနဲ႔ ကရင္ေကာင္ေလးက ဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚကေန လက္တြဲျပီး ခုန္ခ်သြားခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးလို႔ ေျပာစမွတ္ရွိတယ္..တဲ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူႏွစ္ေယာက္ ရပ္ေနတာနဲ႔ တူတာေတာ့ အမွန္ပါ။
သံလြင္၀န္းက်င္တေလွ်ာက္ အလွဆံုးကေတာ့ ေက်ာက္ေတာင္ေတြပါပဲ။ ေရျပာျပာထဲ တလံုးစီ တမင္ အလွဆင္ စီခ်ထားသလို။ အစိမ္းေရာင္.. နီညိဳေရာင္.. အျဖဴေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ေက်ာက္ေတာင္ေတြ။ ေက်ာက္ေတာင္ေတြေပၚမွာ ေစတီျဖဴျဖဴေလးေတြက ဟိုတဆူ ဒီတဆူ။ ျပီးေတာ့ မနက္ေစာေစာ ျမစ္ေရျပင္ေပၚက ျမဴထုတန္းတန္း..။ ေကာင္းကင္ျပာျပာမွာ ငွက္ေတြက အုပ္လိုက္ဖြဲ႔ ပ်ံသန္းေနတာကလည္း.. တိမ္တိုက္ေတြနဲ႔အတူ ေမ်ာေနသလို။ ျမစ္ျပင္ေလက တဟူးဟူးတိုက္ေနေတာ့ ေအးေအးျမျမေပါ့။ က်မရင္ထဲမွာ ဘာအပူေသာကမွ မရွိေတာ့သလို ေအးျငိမ္းေနခဲ့ပါတယ္။ ခင္၀မ္းရဲ႕ ဧရာ၀တီကိုေတာင္ ညည္းေနျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
မနက္ ၈နာရီေလာက္က်ေတာ့ ရြာတရြာကို သေဘၤာကပ္တယ္။ ကုကၠိဳပင္ေတြ စိမ္းညိဳ႕ေနတဲ့ ရြာကေလး။ တကယ္ေတာ့ အိမ္ေျခ ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိတဲ့ ရြာၾကီးပါ။ ဆိပ္ခံေဗာတံတားေပၚမွာ လူေတြ ခဲလို႔။ ေစ်းသည္ေတြေရာ.. ေမာ္လျမိဳင္လိုက္မယ့္ ခရီးသည္ေတြေရာေပါ့။ ဆိုင္းဘုတ္မွာ ေရးထားတာက ထံုးအိုင္... တဲ့။ ပါဠိဆရာမက ေျပာျပတယ္။ အဲဒီတရြာလံုး မြန္လူမ်ိဳးေတြတဲ့။ အဲဒီရြာက ကေလးေတြ ေက်ာင္းမွာ အမ်ားၾကီးရွိတယ္တဲ့။ ေနာက္ဆို လာလည္ၾကတာေပါ့..တဲ့။ ဘားအံကေန ကုန္းလမ္းနဲ႔ သြားလည္းရတယ္.. ၁၀မိုင္သာသာပဲ ေ၀းတယ္... တဲ့။ (အဲဒီရြာေလးက ေနာင္ က်မရြာ ျဖစ္လာမွာလို႔မ်ား နည္းနည္းမွ မထင္ခဲ့ပါဘူး)။ က်မတို႔ေတြ အဲဒီ ရြာကေန တက္လာျပီး သေဘၤာေပၚ လိုက္ေရာင္းတဲ့ မုန္႔ဟင္းခါး ၀ယ္စားၾကတယ္။ ဟင္းရည္က ငါးႏိုင္းခ်င္း ၾကက္သြန္ႏိုင္းခ်င္းနဲ႔။ ဆန္းတာက မုန္႔ဟင္းခါးထဲမွာ ေဂြးခ်ိဳသီးေတြ ပဲပင္ေပါက္ေတြ ရွမ္းနံနံေတြ ထည့္စားၾကတာပဲ။ က်မလည္း စမ္းစားၾကည့္ေတာ့ စားေကာင္းသား။ ေနာက္ေတာ့ ေျမပဲျပဳတ္ေတြ.. ေျပာင္းဖူးျပဳတ္ေတြ ၀ယ္စားၾက တယ္။ သဘာ၀အတိုင္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ထူးထူးကဲကဲ ခ်ိဳတဲ့အရသာကို သိသိသာသာ ရတဲ့ အစားအစာေတြ။ ထံုးအိုင္ကိုေက်ာ္ေတာ့လည္း သံလြင္ျမစ္ရဲ႕ ဟိိုဘက္ ဒီဘက္မွာ ရြာကေလးေတြ လယ္ေတြ ကိုင္းေတြ သာသာယာယာ... ျမစ္ရဲ႕ အလွနဲ႔ ဟာမိုနီျဖစ္လို႔။ လြမ္းေမာစရာ ေခါင္းေဆးကၽြန္းကို ျဖတ္ေက်ာ္လာျပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ေမာ္လျမိဳင္ဟိုတယ္ ပုျပားျပားေလးေတြကို လွမ္းျမင္လိုက္ရျပီး စင္ေရာ္ေတြ က်မတို႔အနား ဥဒဟို ပ်ံ၀ဲ ေရာက္လာ...။ ေနာက္ မၾကာခင္... ၁၁နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္မွာေတာ့ ေမာ္လျမိဳင္ကို ေရာက္ပါျပီ။
+++++
ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕ထဲကေတာ့ ဘားအံနဲ႔ယွဥ္ရင္ နည္းနည္း ပို ဆူပြက္ လႈပ္ခတ္တဲ့ ျမိဳ႕ပါ။ ရံုးစိုက္ရာ ျမိဳ႕ေတာ္တခု လည္း ျဖစ္တာကိုး။ တခ်ိန္က ေမွာင္ခိုပစၥည္းေတြေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ျမိဳ႕.. မိုးမိုး(အင္းလ်ား)ရဲ႕ 'ဂ်ိဳး' ၀တၳဳေလး အေျခတည္တဲ့ ျမိဳ႕.. ဂ်ဴးက 'မိန္းမတေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္'ထဲမွာ ဆြတ္ဆြတ္ပ်ံ႕ပ်ံ႕ ထည့္ေရးခဲ့ရတဲ့ ျမိဳ႕..။ က်မအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာဆိုရင္ေတာ့ စာေရးဆရာၾကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ရွိေနတဲ့ ျမိဳ႕ေပါ့။ က်မတို႔က အဖြဲ႕ေတာင့္ေတာ့ Taxi ငွားစီးရင္ တန္ပါတယ္ဆိုလို႔ သေဘာတူၾကျပီး ပါဠိဆရာမက ဦးေဆာင္လို႔ ကားငွားပါတယ္။ က်မတို႔ သြားရမွာက ေတာင္၀ိုင္း ေက်ာင္းထဲ တဲ့...။
ေမာ္လျမိဳင္ကလည္း နေဘးမွာ ေတာင္ညိဳေတာင္တန္းေတြ ရွိတာမို႔ ျမင္ကြင္းက ဘားအံနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲ။ လမ္းေတြကလည္း ကုန္းတက္ကုန္းဆင္းေတြပဲ။ ေမာ္လျမိဳင္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က အေဆာက္အဦး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ေမျမိဳ႕ဆန္ဆန္ အေနာက္ဟန္ ပါတာပါပဲ။ ျပီးေတာ့ ေမာ္လျမိဳင္ရဲ႕ ေန႔လယ္ခင္းက ဘားအံလို ရွင္းလင္း ေျခာက္ေသြ႕မေနပါဘူး... သက္၀င္ ဆူညံပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့.. က်မတို႔ ေငးရင္းေမာရင္းမွာပဲ လမ္းမရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းမွာ ေမာ္လျမိဳင္တကၠသိုလ္ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီး ေတြ႕လိုက္ရျပီး ကားက ခ်ိဳး၀င္လိုက္ပါတယ္။ ဒါက အဓိပတိလမ္းမၾကီးေပါ့...။ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လမ္းမၾကီးရဲ႕ အဆံုးမွာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ လ်က္သား ရွိေနတဲ့ အျဖဴေရာင္ သံုးထပ္ အေဆာက္အဦးၾကီး...။
အဲဒီ အေဆာက္အဦးၾကီးရဲ႕ အေပၚဆံုးတတိယထပ္က အဓိပတိလမ္းမၾကီးကို ဆီးၾကည့္ႏိုင္တဲ့ မ်က္ႏွာစာ ဘက္ျခမ္းမွာ ျမန္မာစာဌာန ရွိေနတာပါ။ ဌာနမွာ ေရာက္ေၾကာင္း သတင္းပို႔ျပီး က်မတို႔ တည္းဖို႔ ဆရာမမ်ားေဆာင္က သူငယ္ခ်င္းေတြဆီမွာ ေနရာယူၾကပါတယ္။ အိုးး ဆရာမေဆာင္ တ၀င္းလံုး ရန္ကုန္က ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ...။ ညေနေစာင္း ေက်ာင္း၀င္းထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့မွ တကယ့္ သဘာ၀နဲ႔ နီးစပ္လွတဲ့ ေမာ္လျမိဳင္တကၠသိုလ္ကိုလည္း သေဘာက်မိေတာ့တာ။ သစ္ပင္အုပ္အုပ္ေတြ... ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းရဲ႕ ပင္မ အဓိပတိလမ္းမ နေဘးက ေရတေ၀ါေ၀ါစီးေနတဲ့ လွ်ိဳကေလး။ တထပ္ စာသင္ေဆာင္ ေလးေတြ...။ ခန္႔ညားတဲ့ ဓမၼာရံုၾကီး။ တကယ္ေတာ့ ေတာက်က် တကၠသိုလ္တခုပါပဲ..။ ဒါေပမဲ့ ပန္းခင္းအလွေလးေတြနဲ႔ တိတ္ဆိတ္ေအးခ်မ္းမႈကို အတိေတြ႔ေနရတဲ့ ေဒသေလး။ ဥၾသသံေလးေတာင္ ၾကားေနရတာ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ နေဘးမွာ ေတာင္၀ိုင္းေတာင္ၾကီးက ကာဆီးလို႔... အရိပ္ေပးထား သလိုလို။ အင္းးး ျမသီလာေတာ့ ျမသီလာပါပဲေလ..။
+++++
ဗုဒၶဟူးေန႔ အစည္းအေ၀းျပီး ေနာက္တေန႔ ၾကာသပေတးေန႔လယ္ ၁၂နာရီထြက္မယ့္ ျပည္သာယာသေဘၤာနဲ႔ ဘားအံျပန္ဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ ၾကာသပေတးမနက္ ေက်ာင္းကင္တီးမွာ လဘက္ရည္ေသာက္ျပီး ျမိဳ႕ထဲဆင္းမယ္.. ေစ်းၾကီး၀င္မယ္..လို႔ စီစဥ္ေတာ့ ဌာနက မမသင္းက သူ႔ဆိုင္မွာ ေန႔လယ္စာ ထမင္းစားပါတဲ့။ သူ႔ဆိုင္က ေဒၚပု ထမင္းဆိုင္..တဲ့။ က်မတို႔ ေ၀းကနဲ ေအာ္ၾကပါတယ္။ ေမာ္လျမိဳင္မွာ နာမည္အၾကီးဆံုး ထမင္းဆိုင္ေပါ့.. (ဂ်ဴး၀တၳဳထဲလည္း ပါဖူးတဲ့ ဆိုင္)။ နာမည္ၾကီးေလာက္ေအာင္ပဲ အဲဒီေန႔က စားေကာင္းလိုက္တာ..။ (အဲဒီ မမသင္းက ေနာက္ပိုင္း က်မ ေမာ္လျမိဳင္ တကၠသိုလ္မွာ တာ၀န္ယူရေတာ့ အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းတအုပ္စုတည္း ျဖစ္သြားတာ)။
က်မအတြက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔တူတူ.. အသစ္အဆန္းေတြနဲ႔မို႔ သားကို လြမ္းတဲ့အလြမ္းကေတာင္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေနခဲ့သလို။
+++++
ေသာၾကာေန႔မွာေတာ့ က်မ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးလုပ္တဲ့ ဌာနမွဴးအစည္းေ၀း တက္ရမယ္တဲ့..။ က်မကေတာ့ အစ္မၾကီးကို ရေအာင္ေခၚတာပဲ။ အစ္မၾကီးကလည္း လိုက္ခဲ့ရွာပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ Fresher welcome လုပ္ဖို႔ကိစၥပါ။ ဒီေတာ့မွ လိႈင္တကၠသိုလ္နဲ႔ မတူတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ဘားအံေကာလိပ္မွာက ေမာင္မယ္သစ္လြင္ၾကိဳဆိုပြဲကို ေသခ်ာ အက်အန လုပ္တာတဲ့။ ေက်ာင္းအေနနဲ႔ေရာ ဌာနအလိုက္ေရာ လုပ္ရတာတဲ့။ အစည္းေ၀းမွာ အစီအစဥ္ေတြ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးၾက တိုင္ပင္ၾကပါတယ္။ ဌာနအလိုက္ ကေတာ့ ကိုယ္အဆင္ေျပသလို လုပ္ၾကပါ..တဲ့။
ဒီေတာ့ အစည္းေ၀းလည္းျပီးေရာ က်မတို႔ သူငယ္ခ်င္း၃ေယာက္ ဌာနထဲမွာ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ၾကရပါေတာ့တယ္။ က်မက ဌာနမွဴး မလုပ္ခ်င္ဘူး ဆိုေတာ့ အစ္မၾကီးက "မရဘူးေလ.. ညီမေလးကလည္း .. လိုရင္ အစ္မၾကီး ကူမွာေပါ့" တဲ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဆင္ေျပသလို ၾကံဳသလို လုပ္ၾကတာေပါ့လို႔ အတည္ျပဳလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ပူးတြဲ ဌာနမွဴးေတြလို တတြဲတြဲ လုပ္ခဲ့ၾကရတာ..။ ေပ်ာ္စရာပါပဲ..။
အဲဒီေန႔မွာပဲ ေမဂ်ာတန္း၃တန္းအတြက္ အခ်ိန္ဇယားဆြဲတာေတြ.. သင္ရမယ့္ ဘာသာရပ္ခြဲတာေတြ.. တတိယႏွစ္ ေမဂ်ာေက်ာင္းသား ၇ေယာက္၊ ဒုတိယႏွစ္ ေမဂ်ာေက်ာင္းသားက ၃ေယာက္ (ေယာက်္ားေလးတေယာက္၊ မိန္းကေလး ၂ေယာက္)နဲ႔ ပထမႏွစ္ ေမဂ်ာကေလး ၂၃ေယာက္တို႔အတြက္ စာသင္ခန္းသတ္မွတ္ေပးတာေတြ လုပ္ရပါတယ္။ ။ အဲဒီ အတန္းၾကီး ကေလး ၁၀ေယာက္ကို အစည္းေ၀းေလး ေခၚရပါတယ္။ ေမာင္မယ္ သစ္လြင္ၾကိဳဆိုပြဲကိစၥေပါ့။ အဲဒီေနရာမွာ တတိယႏွစ္နဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ကေလးေတြရဲ႕ စည္းလံုးညီညြတ္မႈ၊ ကၽြမ္းက်င္ လိမ္မာမႈနဲ႔ ေစတနာေတြေၾကာင့္ က်မတို႔ဆရာ၃ေယာက္ ေခါင္းမရႈပ္လိုက္ရဘဲ အစီအစဥ္ ဆြဲျပီးသား ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ (လူနည္းေပမဲ့ အင္မတန္ အားကိုးရတဲ့ ကေလးေတြပါ)။ ပထမႏွစ္ကေလး ၂၃ ေယာက္ကို ၾကိဳဖို႔ ပိုက္ဆံစုတာက အစ မုန္႔ေကၽြးဖို႔ စီစဥ္တာ King & Queen ေရြးတဲ့ အစီအစဥ္ အထိ။ လာမယ့္ တနလၤာေန႔ မနက္ ၁၀နာရီမွာ ၾကိဳၾကမယ္ေပါ့။
+++++
စေနေန႔မနက္မွာေတာ့ က်မတို႔ ျခံ၀င္းေလးရဲ႕ ေနာက္ဘက္လမ္းသြယ္ေလးထဲမွာ ရွိတဲ့ ရပ္ကြက္ေစ်းကေလးကို သြားၾကည့္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေစ်းကေလးကေနပဲ က်မအိမ္ကေလး အတြက္ လိုမယ့္ အိုးခြက္ပန္းကန္ေလးေတြနဲ႔ ဟင္းလ်ာေတြ ၀ယ္ရပါတယ္။ အသားငါး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြကို ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ ရလို႔ က်မျဖင့္ ေစ်း၀ယ္ရတာမွာ ေပ်ာ္ေနခဲ့ ပါေသးတယ္။ ျပီးေတာ့ ရန္ကုန္မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ မတူတဲ့ ဘားအံမုန္႔ဟင္းခါးကို စားၾကည့္ျပီး ၾကိဳက္သြားခဲ့တာ။ ငါးႏိုင္းခ်င္း.. ၾကက္သြန္နီဖတ္ ႏိုင္းခ်င္းနဲ႔။ ငွက္ေပ်ာအူကို တအိုးသပ္သပ္ ျပဳတ္ထားျပီး လိုခ်င္မွ ထည့္ေပးတာ။ စားတဲ့အခါက်ေတာ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီးနဲ႔ ရွမ္းနံနံေတြ ဗမာနံနံေတြ.. ပဲတီပင္ေပါက္ေတြ အၾကိဳက္ ထည့္စားၾကရတာ။ က်မ ဘားအံမွာ ေနခဲ့ရတဲ့ ၃ႏွစ္လံုး ေန႔တိုင္းနီးပါး စားတာေပါ့။
ေစ်းကအျပန္မွာေတာ့ က်မရယ္.. အစ္မၾကီးရယ္.. မိခ်ိဳရယ္... သူငယ္ခ်င္းဆရာ(သူ႔ကို က်မက ကေလးေတြ ကြယ္ရာမွာဆို ေက်ာင္းတုန္းကလိုပဲ အေသးေလးလို႔ ေခၚပါတယ္)ရယ္.. က်မတို႔ ေက်ာင္းေရွ႕ လမ္းမၾကီးေပၚက 'စိန္' လို႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ေလးကို သြားထိုင္ၾကတယ္။ (က်မတုိ႔ အိမ္ေတြကို ဖုန္းေခၚလည္း အဲဒီဆိုင္ေလးကေနပဲ ေခၚရတာပါ)။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ဟာ က်မတို႔ မနက္တိုင္းလိုလို ထိုင္ျဖစ္တဲ့ ဆိုင္ကေလးျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒီဆိုင္ကေလးကေန လွမ္းၾကည့္ရင္ မနီးမေ၀းမွာ ထန္းပင္ျမင့္ျမင့္ေတြ.. ထံုးျဖဴေစတီေလးေတြနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကေလးေတြကို ပခံုးေပၚ ထမ္းထားတဲ့ စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ ၾကာအင္းေတာင္ကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္အေနအထားနဲ႔ လဲေလ်ာင္း ေနတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီဆိုင္ေလးရဲ႕ အျပင္ဘက္က စားပြဲကို က်မ ေရြးထိုင္ေလ့ရွိပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက စိန္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးက ေက်ာင္းနဲ႔နီးနီးက အေကာင္းစားလို႔ ေျပာရမယ့္ တခုတည္းေသာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးေပါ့။ ယိုးဒယားျဖစ္ မုန္႔မ်ိဳးစံုရတယ္.. မနက္စာ ထမင္းေၾကာ္.. စမူဆာ.. ပဲနံျပား.. ေကာ္ျပန္႔ေၾကာ္.. အီၾကာေကြး ေကာင္းေကာင္းရတယ္။ က်မတို႔ ဆရာအုပ္စု ဆိုင္ထဲ၀င္လိုက္တာနဲ႔ ဆရာ.. ဆရာမဆိုျပီး စကားသံ၀ဲ၀ဲေလးေတြနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ၾကတာ ဆူညံဆူညံကို ျဖစ္သြားတာပါပဲ.. တဆိုင္လံုး ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ ကိုး...။ အဲဒီေန႔က က်မတို႔စားတာ ဘယ္သူေတြ ရွင္းလိုက္တယ္ မသိ။ စားေသာက္ျပီးလို႔ ပိုက္ဆံလည္းရွင္းေရာ.. ကေလးေတြ ရွင္းသြားျပီတဲ့။ ဒါဟာ နယ္ေကာလိပ္ေလးရဲ႕ က်မေတြးမထားဖူးတဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့ မိတ္ဆက္မႈတခုပါပဲ။ ဘားအံဟာ ထိုင္းနယ္စပ္နဲ႔ နီးတဲ့ ျမိဳ႕ကေလးမို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ ေခတ္မီတဲ့ အဆင္အျပင္.. သပ္ယပ္တဲ့ အသြင္အျပင္ေတြနဲ႔အတူ ယဥ္ေက်းတဲ့ အမူအယာေတြ ရွိၾကတာေတာ့ သတိထားမိပါတယ္။
အဲဒီေန႔ကေလးမွာမွပဲ က်မက က်မ အနည္းဆံုး ၂ႏွစ္ေလာက္ေနရမယ္လို႔ သိထားတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကေလးကို ေသခ်ာ ေလ့လာရေတာ့တာပါ။ အဲဒီေန႔မွာပဲေပါ့။ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္ကအျပန္.. က်မ ေန႔လယ္စာအတြက္ မီးဖိုခန္းထဲမွာ ဟင္းခ်က္ဖို႔ျပင္ေနတုန္း အိမ္အျပင္ကေန အေမေရ႕ အေမေရ႕.. ဆိုတဲ့ ေခၚသံေတြ ၾကားလိုက္တာ..။ အဲဒီေခၚသံက အိမ္၀ထိ ေရာက္လာမွပဲ က်မက ငါ့ကိုမ်ားေခၚေလသလားလို႔ ေတြးမိတာပါ။ ဒါနဲ႔ အိမ္ေရွ႕ဘက္ထြက္လိုက္ေတာ့မွ အိမ္၀မွာရပ္ေနတဲ့ ရန္ကုန္က က်မရဲ႕ လိႈင္တကၠသိုလ္ Geology(၁၉၉၃-၉၄) က သားေတြကို ျဗဳန္းကနဲ ေတြ႔လိုက္ရတာ။ က်မ အ့ံၾသသြားမိပါတယ္။ ဦးေဆာင္လာတာက သရဲလို႔ က်မတို႔ ခ်စ္စႏိုးေခၚတဲ့ ကေလး။ သူတို႔က ေက်ာင္းထဲမွာ က်မနာမည္သြားေမးလို႔ ေယာက်္ားေလးေဆာင္က ကေလးေတြက က်မဆီအေရာက္ လိုက္ပို႔ေပးတာ။
(ဒီေနရာမွာ သရဲေလးအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူက က်မကို အေမလို႔ ေခၚတယ္။ ခုသူရွိရင္ အသက္ ၃၃ေလာက္ရွိမွာေပါ့။ သူက သီခ်င္းဆိုခ်င္တာ.. အဆိုေတာ္ျဖစ္ခ်င္တာ.. အဆိုေတာ္ေတာင္မွ Rock အဆိုေတာ္ျဖစ္ခ်င္တာ။ ေဇာ္၀င္းထြဋ္နဲ႔ ဟယ္ရီလင္းသီခ်င္းေတြကို crazy ျဖစ္တဲ့ ကေလး။ သူ႕အသံကလည္း ခပ္ကြဲကြဲမို႔ သူ႔ကို သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြက ေဇာ္၀င္းဖြတ္လို႔လည္း ခ်စ္စႏိုး ေခၚၾကတယ္။ ေက်ာင္းပြဲေတြမွာ သီခ်င္းဆိုရင္ တကယ့္ Rocker လို ဟန္ပန္ေကာင္းတဲ့ ကေလး။ အဲဒီတုန္းက သူဆိုေနက် သီခ်င္းေတြက 'ဘာေၾကာင့္အခ်စ္ေရ အသည္းခြဲတာလဲ' နဲ႔ 'ေမာဟစားသူမ်ား'...။ ေက်ာလယ္ေလာက္ ဆံပင္ရွည္ရွည္ၾကီးနဲ႔မို႔ သရဲလို႔ အသမုတ္ခံရေပမဲ့ အင္မတန္ယဥ္ေက်းတဲ့ ကေလးေပါ့။ ေက်ာင္းအားရက္ေတြမွာ Freelance tourist guide လုပ္ျပီး ေက်ာင္းစရိတ္ရွာတဲ့ ကေလး။ ေနာက္ေတာ့ တကယ္ပဲ က်မနဲ႔ သားအမိေတြလိုျဖစ္သြားျပီး ေက်ာင္းမွာ က်မနဲ႔ ကင္တီးထိုင္ဖက္လည္း ျဖစ္သြားတဲ့ ကေလးပါ။အဲဒီ သရဲေလးက ဦးေဆာင္ျပီး အားလံုး ၈ေယာက္.. တျပံဳၾကီး.. ၾကည့္ပါဦး.. လိုက္လာၾကတာ။ အေမ့ကို စိတ္ပူလို႔တဲ့။ သရဲေလးက ေျပာေသးတယ္။ ဘားအံဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ ေနတာေလ အေမရဲ႕.. ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ အေမ့ကို အပ္ရေအာင္ လိုက္လာတာတဲ့။ သူက ကရင္လူမ်ိဳးေလ။ ျပီးေတာ့ တကယ္ပဲ သူတို႔ကို က်မေနတဲ့ အိမ္ကေလးဆီအေရာက္ လိုက္ပို႔ေပးတဲ့ ကေလးေတြကို သူက လူၾကီးလုပ္ျပီး က်မကို အပ္ေနတာ။ က်ေနာ္တို႔အေမကို ေစာင့္ေရွာက္ပါေနာ္.. တဲ့။ က်မမွာ ရယ္ေနရင္းနဲ႔ပဲ မ်က္ရည္တလည္လည္နဲ႔ ျဖစ္ေနခဲ့ရ ပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ၂၀၀၀ ေလာက္မွာပဲ က်မ ေမာ္လျမိဳင္တကၠသိုလ္မွာ ရွိေနတုန္း သရဲကေလး သတင္းကို ၾကားရပါတယ္။ ျမစ္ၾကီးနား ျမစ္ဆံုကို ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္လိုက္ပို႔ရင္း ဧည့္သည္က ေရဆင္းကူးတာမွာ ေရနစ္ေတာ့ သူ ဆင္းကယ္ရင္း ေရနစ္ျပီး ကြယ္လြန္သြားတယ္တဲ့။ က်မ စိတ္ထဲ ေတာ္ေတာ္ကို ထိခိုက္ရျပန္တဲ့ သတင္းေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မွတ္မွတ္ရရ က်မ စိတ္ထိခိုက္စရာ က်မကေလးေတြရဲ႕ နာေရးသတင္းေတြ ၾကားခဲ့ရတာ တတိယေျမာက္ သတင္းေပါ့.. ပထမဆံုးက မိုးသြင္သြင္... ေနာက္ ဥာဏ္မိုးေလး(ဆရာတင္မိုးသား.. ခ်ိဳသင္းေမာင္ေလး).. ေနာက္ဆံုး အဲဒီအခ်ိန္မွာ သရဲေလးသတင္းေပါ့။ ၃ေယာက္လံုးဟာ က်မ ခ်စ္တဲ့.. အင္မတန္ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိၾကတဲ့.. ကိုယ္ပိုင္တန္ဖိုး အသီးသီး ရွိၾကတဲ့... ကေလးေတြပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေခတ္ေနာက္က်မႈေၾကာင့္ သတင္းအားလံုးကို ေတာ္ေတာ္ ေနာက္က်ျပီးမွပဲ က်မ သိခဲ့ရတာပါ)။
သူတို႔ကို ဘယ္မွာ ေနရာခ်ရပါ့မလဲလို႔ က်မ ပူေနတုန္းမွာပဲ သူတို႔က "အေမကလည္း ပူမေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္.. အဲဒီမွာ တည္းမွာ..၊ အေမ အဆင္ေျပတာ ေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ခ်ျပီ...... တနလၤာေန႔ ေက်ာင္းတက္ရမွာဆိုေတာ့ နက္ဖန္ျပန္မယ္ေလ" တဲ့။ တေနကုန္ က်မဆီ သူတို႔ေနေတာ့ သူတို႔ကို လိုက္ပို႔ေပးတဲ့ ကေလးေတြလည္း က်မဆီ တေနကုန္..။ အဲဒီ ကေလးေတြကပဲ လိုက္ပို႔ေပးလို႔ ညေနခင္းမွာေတာ့ သရဲေလးတို႔ကိုလည္း ပို႔ရင္း က်မတို႔ရန္ကုန္သူ ဆရာမတစုလည္း မေရာက္ရေသးတဲ့ ဘားအံရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ကန္သာယာဘက္ သြားလည္ၾကပါတယ္။ ဇြဲကပင္ေတာင္ေနာက္ခံနဲ႔ ကန္သာယာဟာ ဘားအံရဲ႕ လြမ္းစရာ ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္၀င္ေနရာေလးတခုေပါ့။ (ေနာ္ရင္ေမႊး ရုပ္ရွင္ကားထဲမွာ ဘားအံရဲ႕ သဘာ၀အလွကို တ၀ၾကီးျမင္ရႏိုင္ပါတယ္)။
အဲဒီညေနမွာမွပဲ ဘားအံေကာလိပ္မွာ က်မနဲ႔ ၃ႏွစ္လံုးလံုးဆံုရမယ့္ သားသမီးလို ျဖစ္သြား ရျပန္တဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ စရင္းႏွီးသြားရတာ။ မိန္းကေလး၅ေယာက္ နဲ႔ ေယာက်္ားေလး ၃ေယာက္။ ေနာက္ပိုင္း သရဲကေလးတို႔ ျပန္အသြားမွာေတာ့ အဲဒီကေလးတသိုက္ကပဲ က်မကို တကယ္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကတဲ့ အရင္းႏွွီၤးဆံုး သားသမီးေတြအျဖစ္ ရွိခဲ့ၾကတာပါပဲ..။ အားလံုး ေကာ့ကရိတ္က ကေလးေတြေပါ့..။ (ထူးထူးျခားျခားေျပာရရင္ ဘားအံမွာ ရွိခဲ့တဲ့တေလွ်ာက္ က်မနဲ႔ အရင္းႏွီးခဲ့ဆံုး တပည့္ေတြကလည္း ေကာ့ကရိတ္က ကေလးေတြ ပါပဲ)။ အဲဒီကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ ဘ၀ေတြဟာ က်မရဲ႕ ျမသီလာ သက္တမ္းမွာေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
+++++
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://maynyane.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.