Tuesday, December 2, 2008

[ျမန္မာ့ရိုးရာ ေဗဒင္ ႏွင့္ နကၡတ္] 1 New Entry: ဓာတ္တူ နံတူ အစီအရင္

ဓာတ္တူ နံတူ အစီအရင္

ေငြ၀င္ဖုိ ့ဆုိရင္ ေငြ၀င္ေအာင္ ေခါင္းေလာင္း တို ့၊ ကရြတ္ တုိ ့၊ ကလပ္ တုိ ့ ၊ ေကာက္ရိုး တုိ ့၊
ျခင္းလံုး တို ့၊ ခ်ိဳလိမ္တို ့၊ ေၾကာင္လွ်ာ တုိ ့၊ ခေရ တုိ ့၊ ခရု တုိ ့၊ ကရား တုိ ့ဆုိတာေတြ တနလၤာနံ နဲ ့ ဗုဒၶဟူး နံ တြဲတာေတြ အကုန္လိုက္ရွာ လိုက္စု ၊ ျပီးရင္ တစ္ေနရာရာမွာ ထား



" ဘာပဲ ေျပာေျပာေပါ့ ဆရာရယ္ . .အစီအရင္ေပးတယ္ ဆုိတုိင္းလည္း ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာ ကြ်န္ေတာ္ အခု သေဘာေပါက္လာျပီ . . ."

" အဲဒီလိုမ်ိဳး လူတုိင္း သေဘာေပါက္သင့္တာေပါ့ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ရယ္ ၊ အဲသလို ေျပာလို ့ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုကို သြားသတိရတယ္ ။ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ မတည့္လြန္လြန္း လို ့ ဆိုျပီး သူတုိ ့အစ္မတစ္ေယာက္က ေဗဒင္သြားေမးတယ္ ။ ေဗဒင္ဆရာက ဘာေပးလိုက္လဲ ဆုိေတာ့ ဖန္မီးအိမ္ အခြံထဲမွာ သူတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ ့ အ၀တ္အစားေတြ ထည့္ ၊ တစ္ေနရာရာမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားဆုိျပီး ေျပာလိုက္တယ္ "

" ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့ .. အင္း .. အင္း "

" ေအးဗ်ာ .. အဲဒီလိုလား မသိပါဘူး ။ ကြ်န္ေတာ္တို ့အျမင္ကေတာ့ ဖန္မီးအိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္"

" ဟုတ္တယ္ေလ .. ဖန္မီးအိမ္ပဲ ဥစၥာ"

" အဲဒီ ဖန္မီးအိမ္ထဲ ထည့္ထားလို ့လား မသိဘူး ။ ျပႆနာက အရင္က ထက္ ပိုဆုိးကုန္တယ္။ ထုၾက ၊ ႏွက္ၾက၊ ရိုက္ၾကတဲ့ အဆင့္အထိေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ အပူထဲကို ထည့္တဲ့ပစၥည္းဟာ အပူရွိန္ဟပ္မွာပဲ ဦးသန္းထြန္းေအာင္"

" ဟုတ္တယ္ ဆရာ ၊ ဟုတ္တယ္ .. ဟုတ္တယ္ "

" ပညတ္သြားရာ ဓတ္သက္ပါ ဆုိတဲ့ ေရွးပညာရွိၾကီးေတြ စကား ဘယ္ေျပးမလဲဗ်ာ ။ မီးအိမ္ထဲ ထည့္မွေတာ့ မီးလိုပဲ ပူေတာ့မေပါ့ ။ ေရထဲ ထည့္တာမွ မဟုတ္ဘဲ ။ "

" ခုေခတ္ကေတာ့ ဆရာရယ္ ၊ ပါးစပ္ထဲ ေတြ ့တာကို ဓာတ္သေဘာလို ့ယူေနျပီနဲ ့တူပါရဲ ့၊ ဆရာ ခုနက ေျပာသလို "ေပါင္းေခ်ာင္" ဆိုရင္ သူတို ့ဘာယူမလဲ ၊ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ နဲ ့ ေပါင္းသင္းရမယ္လို ့မ်ား ယူၾကသလား မသိဘူးေနာ္ "

" အမွန္က အသံုးတည့္ေအာင္ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားတတ္ဖို ့ပဲ လိုပါတယ္ဗ်ာ ။ အေၾကာင္းကိုမွ မစဥ္းစားတတ္ရင္ အက်ိဳးကို ဘယ္လို လုပ္ျပီး ရွာေဖြေတြ ့ပါ့မလဲ ။ အဲဒါနဲ ့ ပတ္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ ရွာေဖြခဲ့တာကို ေျပာျပမယ္။ အမွန္ကေတာ့ အာစရိယ၀ါဒရဲ ့ ပညာရိပ္ေအာက္ကပဲ ရွာေဖြ သုေတသနျပဳခဲ့ရတာပါ။ ကိုယ္က ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ ့ကိုယ္ထြင္ျပီး ရွာခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘယ္လိုလဲဆုိေတာ့ အခုေျပာေနတဲ့ ဓာတ္တူ နံတူ ပညာခန္း နဲ ့ အက်ံဳး ၀င္ေနလို ့ ပဲ ဆုိပါေတာ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ ့ မိတ္ေဆြေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သူတုိ ့ရဲ ့နာမည္အတိုင္းပဲ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ခိုင္းတယ္ "

" ဘယ္လို ဆရာ ၊ ရွင္းမလိုလိုနဲ ့ရႈပ္သြားသလားလို ့"

" ဒီလို ဒီလို . . . ကြ်န္ေတာ္ လူတစ္ေယာက္ကို ခင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္က သံေယာဇဥ္ သိပ္ထားတတ္တာ မဟုတ္ဘူး ။ ထားမိျပန္ရင္ အဲဒီလူကို ဘယ္လို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဆြဲေခၚရမလဲ တြန္းတင္ရမလဲ ဆုိတာပဲ ၾကည့္ေနတာ ။

အဲ . . .အဲဒီလူကိုေတာ့ ခင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ ့ခမ်ာ ဘာလုပ္လုပ္ သိပ္ အေပါက္အလမ္း မတည့္ခ်င္ဘူး ။ လုပ္သမွ် ေခ်ာ္လိုက္ ၊ လြဲလိုက္၊ သူမ်ား လိမ္လိုက္ ၊ ကုန္လိုက္နဲ ့ဘာမွ လုပ္လို ့ မျဖစ္ဘူး ။ ဒါေပမယ့္ သူ ့ခမ်ာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ ၊ သနားဖုိ ့သိပ္ေကာင္းတယ္ ။ စိတ္ေကာင္း အရမ္းရွိတဲ့လူဗ် ။ သူ ့နာမည္က ကိုအုန္းတင္ တဲ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ သူ ့ကို ဘာလုပ္ခိုင္းလဲဆုိေတာ့ အုန္းသီး လွလွတစ္လံုးကို ဘုရားပူေဇာ္ခိုင္းထားတယ္ ။ အျမဲေပါ့ဗ်ာ ။ "

" အုန္းသီး ႏြမ္းရင္ေတာ့ လဲေပါ့ "

" အင္း . . ႏြမ္းရင္ေတာ့ လဲေပါ့ ။ နာမည္က အုန္းတင္ ကိုး ။ အုန္း တင္ထားလိုက္တာေပါ့ "

" ေၾသာ္ . . အုန္းတင္ . . . ဟဲဟဲ . . လွတယ္ဆရာ "

" ေနာက္ျပီး . . . ကြ်န္ေတာ္က စဥ္းစားတယ္ဗ် ။ အုန္းတင္တယ္ဆုိတာ အထက္ေဆာင္တဲ့ နိမိတ္ ၊ အုန္းဆြဲ ခ် တာမဟုတ္လုိ ့ အုန္းတင္ရင္ ေကာင္းေအာင္ တင္ရမယ္ ။ လဲျပဳေနရင္ ေကာင္းတဲ့ နိမိတ္ ျဖစ္ေပၚ မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး ။ ဒါျဖင့္ အုန္းကို မလဲေအာင္ ၾကြက္ျမီးက အစ လွလွပပ ေထာင္ေနေအာင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ အုန္းသီးေထာင္ဖုိ ့ အုန္းတင္ရဲ ့ နံတူ အင္တံု ကို သြားေတြ ့ေတာ့တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားစင္ေရွ ့ ေဘးနားေလးမွာ ခံုေလး တစ္လံုးနဲ ့အင္တံု အသစ္ကေလးေပၚမွာ အုန္းတင္ထားခိုင္းလိုက္ေတာ့တယ္။ "

" ဓာတ္တူ နံတူ ပဲေနာ္ "

" ဒါဟာ . . . ဓာတ္တူ နံတူ မဟုတ္ေသးဘူး ဦးသန္းထြန္းေအာင္ရဲ ့ ။ နံတူပဲ ရွိေသးတယ္။ အင္တံုေလးနဲ ့အုန္းသီးလွလွ နဲ ့ အျမဲတမ္း လွပေနေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ ။ အဲဒါျပီးေတာ့မွ သူ ့ကို ခိုင္းလိုက္တယ္ ။ခင္ဗ်ား ဟာ မနက္ေရာ ညေရာ ဖေယာင္းတုိင္ ထြန္းျပီး ဘုရားကို ပူေဇာ္ရမယ္။ မျပတ္ရဘူးလို ့။ ဒါကေတာ့ မီးနဲ ့ပူေဇာ္ခိုင္းလိုက္တာေပါ့ဗ်ာ ။ "

" ဘုရား မီးလံုးထြန္း ပူေဇာ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေပါ့ "

" မဟုတ္ဘူး ၊ မီးထြန္းညွိျပီး ပူေဇာ္ခိုင္းတာ ၊ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေလ ၊ သူ ့ နာမည္က အုန္းတင္ မို ့လား "

" ဟုတ္ကဲ့ "

" က်ေနာ္ကေတာ့ အေႏၲာ (၁-၀) ကို လွမ္းျမင္လိုက္တာေပါ့ ။ အဲဒါမွ နံတူလို ့လည္း ေျပာလို ့ ရသလို ၊ ဓာတ္တူလို ့လည္း ေျပာလို ့ရတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အေႏၱာဆိုတဲ ့မီးထြန္း ပူေဇာ္ခိုင္းလိုက္တာေပ့ါဗ်ာ ။ အေႏၱာဆုိတဲ့ သေဘာ သတၱိကလည္း ဦးသန္းထြန္းေအာင္ ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ၊ တနဂၤေႏြျမင္တုိင္း အေႏၱာလို ့ေအာ္ေနလို ့ျပည့္စံုတာ မဟုတ္ဘူး ၊ အေႏၱာ ျပည့္စံုရာ ျပည့္စံုေၾကာင္းျဖစ္ဖုိ ့ တနဂၤေႏြရဲ ့ ဓာတ္ဖက္ျဖစ္ရာ ျဖစ္ေၾကာင္း စေနက ရွိေပးရမယ္ေလ ။ မီးခဲနဲ ့မီးေတာက္ရွိမွ အေႏၱာ ဆုိတဲ့ ဓာတ္ဖက္ ျပည့္စံုရာ ျပည့္စံုေၾကာင္း ျဖစ္ေတာ့မေပါ့ ။ ဒါေၾကင့္ ဖေယာင္းတိုင္ ထြန္းျပီး ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ခိုင္းလိုက္တာေပါ့ ။ ဖေယာင္းတုိင္ ထြန္းျပီး ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ခိုင္းတယ္ ဆုိတာကလည္း မပ်င္းေအာင္ ေပါ့ဗ်ာ "

" ဗ်ာ "

" ေၾသာ္ . . . မပ်င္းေအာင္ေပါ့ ။ ဘယ္လို မပ်င္းေအာင္လဲ ဆုိေတာ့ ၊ ရိုးရိုး ဘုရား မီးလံုးနဲ ့ဆုိရင္ ခလုတ္ကေလး ႏွိပ္လိုက္ရင္ ျပီးျပီ ။ ဘာမွ ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘး ။ အခ်ိန္တန္ရင္ မိုးခ်ဳပ္ရင္ ဘုရားမီး ဖြင့္လိုက္ရင္ ျပီးျပီ ။ တစ္ခါ တစ္ခါ လူၾကံဳနဲ ့ေတာင္ ဖြင့္ခိုင္းၾကတယ္။ " ေဟ့ . . ဘုရားမီး ဖြင့္လိုက္ပါေဟ့ " ဆိုျပီး လူၾကံဳနဲ ့ဖြင့္ခိုင္းၾကတယ္။ ဒါပဲ ျပီးျပီ။ စကားေျပာ မပ်က္ဘူး "

" ဟုတ္တယ္ ၊ ဟုတ္တယ္ "

" အဲ . . အဲသလိုမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီး ၊ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ ့အဲဒီလို ပ်င္းတာ မၾကိဳက္လို ့ ဘုရားရွင္ကို ဖေယာင္းတို မီးထြန္းျပီး ပူေဇာ္ခိုင္းတာ မ်ားပါတယ္။ ခုန ကိုအုန္းတင္က်ေတာ့ အေႏၱာသေဘာ ျဖစ္တဲ့ မီးခဲ မီးေတာက္ ပါတယ္ေလ။ မီးသီးထြန္း ပူေဇာ္တာမ်ိဳးကေတာ့ အေရာင္လင္းတာပဲ ရွိပါတယ္ ။ ဖေယာင္းတိုင္ ထြန္း ပူေဇာ္ခိုင္းတာက ပိုျပီး ျပည့္စံုသြားမလားလို ့"

" ဟုတ္ကဲ့ "

" ဒီလို . . . ဆႏၵ မပါတဲ ့ကုသိုလ္စိတ္နဲ ့လွဴဖို ့ ေတြးေနတာကိုက ေကာင္းေသာ စိတ္ကို အဖန္တစ္လဲလဲ ပြားထံုေနျခင္းလို ျဖစ္ေနျပီေနာ္ ဆရာ "

" မွန္တာေပါ့ "

" နံတူ ပညာခန္း သင္ရတာ ဒိျပင္ဟာေတာ့ မသိဘူး ။ ခုေျပာတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ ပြားေနရတာကိုက ျမတ္ေနျပီ။ နံတူ စြန္ ့ထုတ္ရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ နံတူ တင္လွဴရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္က ေကာင္းမႈကုသိုလ္ပဲ ။ စိတ္ထားတတ္ရင္ ေျပာပါတယ္ "

" ဟုတ္တယ္ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ ၊ ဒီေပၚမွာ အာရံုစိုက္ေနရတာနဲ ့တင္ အကုသိုလ္စိတ္က ေတာ္ရံု ၀င္မလာေတာ့ဘူး ။ ဒါေၾကာင့္မ်ား ေရွး ပညာရွိၾကီးေတြက ' ဓာတ္တူ နံတူ ေဆးဖက္ယူ ' လို ့မ်ား မိန္ ့ဆုိခဲ့ၾကတာလား မသိပါဘူး ။ "

" ဓာတ္တူ နံတူ ေဆးဖက္ယူ ၊ နံတူသတ္က . . . "

" ေနဦး ၊ ေဆးဖက္ပဲ ယူဦး ၊ နံတူသတ္တာကို စိတ္မ၀င္စားလိုက္နဲ ့ဦး ၊ အဲဒါက အကုသိုလ္ မ်ားႏိုင္တယ္။ "

" ဟုတ္ကဲ့ "

" ခု ေျပာခဲ့တဲ့ အထဲမွာ နံတူ စြန္ ့ထုတ္တာေတြ၊ နံတူကပ္တာေတြ ၊ နံတူ ျဖစ္တဲ့ ဘုရားေစတီ ပုထိုးမ်ားမွာ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ဆက္ျပဳရတာမ်ိဳးေတြကို ဦးသန္းထြန္းေအာင္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုေလာက္ အထိေတာ့ နည္းနည္း သေဘာေပါက္ေလာက္ေရာေပါ့ . . "

" ေပါက္ပါတယ္ ဆရာ"

" ေပါက္ရင္ နံတူပညာခန္းမွာ အေတြး အေခၚ အယူအဆ မလြဲသင့္တာေလးေတြ နည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္ ၊ ဥပမာ အနီးဆံုး ေျပာရရင္ ေစာင္ခ်မ္းသားကို ေဇာ္ဂ်ီ ေဆးၾကိတ္ တဲ့ ပံုထုျပီး ေစ်းေခၚ အျဖစ္ ေဆာင္ၾကတဲ့ နံတူမ်ိဳးေပါ့ ။ . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . သီလ သမာဓိ နည္းပါးျပီး စီးပြားျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေလာဘတစ္ခုတည္းကို ဦးတည္ေနတဲ့ လူသားက ေဆး၀ိဇၹာကို ခိုင္းႏိုင္ပါ့မလား ။ ေစ်းေရာင္းခိုင္းႏိုင္ပါ့မလား ဆုိတာေလးကိုပါပဲ ။ အဲဒါေလးေတြေတာ့ သတိထားသင့္မလားလို ့။ "

" အင္း . . . ဟုတ္တယ္ေနာ္ ။ ဒါေလးေတြေတာ့ သိထားသင့္တယ္ "

" ဒါေၾကာင့္ နံတူပညာခန္းကို စဥ္းစားေတာ့မယ္ဆုိရင္ စဥ္းစားစရာေတြက တစ္ပံုၾကီးပဲ ။ နံတူကေတာ့ လြယ္တယ္ ။ ေရွာင္ဖုိ ့ေဆာင္ဖို ့သာ ခက္တာ။ အခု ေျပာသလိုေပါ့ဗ်ာ ။ ေစ်းေခၚ ဆုိရင္ ေဇာ္ဂ်ီ ဆုိတဲ့ " အဂၤါ တနလၤာ " တြဲ နံေတြ အကုန္လိုက္ရွာ လုိက္စု ၊ ျပီးရင္ တစ္ေနရာရာမွာ ထား ။ ဒီလုိပဲ ေငြ၀င္ဖုိ ့ဆုိရင္ ေငြ၀င္ေအာင္ ေခါင္းေလာင္း တို ့၊ ကရြတ္ တုိ ့၊ ကလပ္ တုိ ့ ၊ ေကာက္ရိုး တုိ ့၊ ျခင္းလံုး တို ့၊ ခ်ိဳလိမ္တို ့၊ ေၾကာင္လွ်ာ တုိ ့၊ ခေရ တုိ ့၊ ခရု တုိ ့၊ ကရား တုိ ့ဆုိတာေတြ တနလၤာနံ နဲ ့ဗုဒၶဟူး နံ တြဲတာေတြ အကုန္လိုက္ရွာ လိုက္စု ၊ ျပီးရင္ တစ္ေနရာရာမွာ ထား ။ "

" အဲဒါေတြ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆရာ"

" လုပ္ၾကည့္ေလ ၊ ၾကားဖူး ဖတ္ဖူး မွတ္ထားဖူးတာမ်ိဳးေတြ၊ သူေျပာ လူေျပာေတြကို လုိက္လုပ္ၾကည့္ ျဖစ္မလားလို ့ တစ္ကယ္ေရာ ေငြ၀င္မလားလို ့၊ " တနလၤာ နဲ ့ဗုဒၶဟူး " တြဲလ်က္နံကို အဲဒီလို အထပ္ထပ္ လုပ္လိုက္ရံုနဲ ့ေငြ၀င္ရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ဗ်ာ ။ ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွ လုပ္မေနေတာ့ဘူး။ ဘာမွလဲ ရြတ္ဖတ္မေနေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကိုမွလဲ မလုပ္ေတာ့ဘူး ။ ကလပ္ေပၚ ေခါင္းေလာင္းတင္ျပီး ခေရ ခက္နဲ ့ ရိုက္ေနေတာ့မယ္။ ေန ့ တုိင္းလုပ္ပါ့မယ္။ မပ်က္ေစရဘူး ။ ဘယ့္ႏွယ္ ျဖစ္ပါ့မလား ။ "

" ေငြ၀င္ေအာင္ တစ္ဖက္ကလည္း သမၼာအာဇီ၀ က်က် ၾကိဳးစား ၊ ဇြဲတုိ ့၊ လံု ့လတုိ ့၊ ၀ီရိယ တို ့နဲ ့ ၾကိဳးစားမွ ေငြ၀င္ျခင္းဆုိတာ ျဖစ္လာႏိုင္မွာပါ ဆရာရယ္ ။ "

" ဟုတ္တာေပါ့ ၊ ဒီလို မၾကိဳးစားဘဲ ဘာလုပ္မွာလဲ ။ ခုေျပာေနတာ "ေငြ၀င္" ဆိုတဲ့ စကားလံုး နဲ ့ နံတူ ရိုက္တာေတြကို ေျပာေနတာေနာ္ ။ ဒါျဖင့္ ေကာင္းျပီ ။ တကယ္စြမ္းျပီ ဆိုၾကပါစို ့ ။ အဲဒီလို အစီအရင္ေတြ လုပ္ျပီး သူမ်ားဆီမွာ ပိုက္ဆံ သြားေတာင္းလို ့ ေငြ၀င္တာမ်ိဳးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မၾကိဳက္ဘူး ။ ဒါ မျဖစ္သင့္ဘူး ။"

" ဟုတ္တယ္ ဆရာ "

" ဒါေၾကာင့္ စီရင္ျခင္း ဆုိတဲ ့ေရွ ့မွာ "ရိုးသားစြာ" ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ကြ်န္ေတာ္က အမည္သညာ တပ္လိုက္ခ်င္ပါတယ္ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ ရယ္ ။ မေကာင္းဘူးလား "

" ေကာင္းပါတယ္ "

" နံတူထားတယ္ ဆုိတာကေတာ ့တခ်ိဳ ့ေကာင္းတာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဆုိ နာမည္ေတြကိုပဲ ေခ်ာင္းေနတာ ။ နံတူ ဘယ္လို ထားေပးရမလဲဘဲ ၾကည့္ေနတာ ။ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ဦးသန္းထြန္းေအာင္လည္ း သူ ့ကို သိပါတယ္။ ကိုေရႊအုန္းတဲ့။"


" ေၾသာ္ ဟုတ္ကဲ့ "

" သူ ့အိမ္ေရွ ့မွာ ေတြ ့လား ကြ်န္ေတာ္ထားတာ ။ အုန္းသီးကို ေရႊေရာင္သုတ္ျပီး အဲဒီ ေရႊအုန္းကို ျမင့္တဲ့ ေနရာေလး တစ္ေနရာမွာ ဒီတုိင္း တင္ထားတာ "

" ဟုတ္ကဲ့ . . .ဆရာ သူ ့ကို ေရႊမခ်ခိုင္းဘူးေနာ္ "

" အုန္းသီးကိုလား "

" ဟုတ္ကဲ့ "

" ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ေရႊျပားကပ္လွဴ ပူေဇာ္တာကလြဲရင္ က်န္တာ ေရႊခ်တာ သိပ္မၾကိဳက္ဘူး ။ အထူးသျဖင့္ အဲဒီလို စီရင္တာမ်ိဳးေတြမွာ ေရႊခ်တာ ပိုျပီး မသံုးခ်င္ဘူး ။ ဒါေၾကာင္ ့ရိုးရိုးပဲ ေရႊေရာင္ သုတ္ခိုင္းလိုက္တယ္ ။ ကိုေရႊအုန္းေနတာ ေခ်ာင္ၾကိဳ ေခ်ာင္ၾကားမွာေနာ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူ ့စာအုပ္ အငွားဆုိင္ဟာ မိုးခ်ဳပ္တာနဲ ့ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးေနတာ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ ျမင္တဲ့ အတုိင္းပဲ ။ လာတဲ့လူတိုင္းကလည္း အိမ္၀ရန္တာကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္တာနဲ ့တင္ ေရႊအုန္းၾကီးကြ။ လွလိုက္တာ ဆုိျပီး ေျပာသြားၾကတာ မ်ားတယ္ ။ ေရႊအုန္းၾကီး လွမေနဘူးလား "

" လွေနပါတယ္ ။ ေရႊအုန္း လွေနပါတယ္ ။ "

" လွျခင္းဟာ ဣ႒ ပဲေလ။ ကုိေရႊအုန္းကို အတုိင္းအတာ တစ္ခု အထိေတာ့ အက်ိဳးေပးျပီေပါ့ ။"

" ေမြးနံကို လွေအာင္ထားတဲ့ သေဘာလည္း သက္ေရာက္သြားသလို ေပါ့ေနာ္ ဆရာ ။ ေမြးနံဆုိတာထက္ ဟို . . နံတူ ကို လွေအာင္ ထားတဲ့ သေဘာေပါ့ ။"

" အဲဒါက ပိုမွန္တယ္ ။ နံတူကိ ုလွေအာင္ ထားတယ္ ဆုိတာက ပိုမွန္မယ္။ အဲဒီလို နံတူကို လွေအာင္ ထားတာနဲ ့ပတ္သက္ျပီး သတိရတာေလး တစ္ခု ေျပာျပဦးမယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ေတြ ့ဖူးတယ္ ။ ေဒၚစံပယ္တဲ့ ။ သူ ့အိမ္ေရွ ့မွာ စင္ေတြ ထုိးျပီး စံပယ္ပင္ေတြ စိုက္ထားတာ အံုၾကီးကို ျဖစ္ေနတယ္ ။ ပြင့္လိုက္ရင္လည္း လွမွလွ ၊ ေ၀ေနတာပဲ ။ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုး ေမႊးၾကိဳင္သင္း ေနတာပဲ။ အဲဒီလို စံပယ္ပန္းေတြ ေ၀ေနတဲ့ ရာသီမ်ိဳးဆုိရင္ သူ ့အိမ္က ဘုရားေဆာင္တစ္ခုလံုး ေဖြးေဖြးလႈပ္ေအာင္ ပူေဇာ္ထားတာဗ်ာ . . သင္းပ်ံ ့ေနတာပဲ ။ ေဒၚစံပယ္ဟာ အိမ္ေထာင္ေရး ေသာကလည္း မၾကားမိဘူး ။ စီးပြားေရး ေၾကာင့္ၾကတာလည္း မေတြ ့မိဘူး ။ မခ်မ္းသာေပမယ့္ ျပည့္စံုတယ္ ။ သိပ္ျပီး ပူရပင္ရတာ မေတြ ့ရဘူး ။ အဲဒီလုိမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ ့ဖူးတယ္ ။ဒါေပမယ္ ့ ေဒၚစံပယ္ရဲ ့ အျဖစ္က ထင္ရွားတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္ သတိထားၾကည့္ခဲ့မိတဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဒၚစံပယ္ဟာ ထူးျခားတယ္။ သူ ့လုပ္ရပ္က နံတူကို လွပေ၀ဆာတင့္တယ္ ေအာင္ စိုက္ထားရံုတင္မကဘူး ။ တင္လွဴပူေဇာ္ျခင္း ဆုိတဲ့ ကုုသိုလ္ကိုပါ ဆက္တာကိုး "

. . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ဒါေပမယ့္ေနာ္ နံတူတုိင္း ကံမကူႏိုင္ဘူး ။ အဲဒါကိုေတာ့ မေမ့ေလနဲ ့။ နံတူတုိင္း ျဖစ္စဥ္ မတူႏိုင္ဘူး ။ ေက်ာင္းဆရာၾကီး ဦးဖိုးထြန္း ရွိသလို လူဆုိးၾကီး ဦးဖိုးထြန္း လည္း ရွိတာပဲ။ ေတာပုန္းၾကီး စံဖဲ ရွိသလို ဘုရား ဒါယကာၾကီး ဦးစံဖဲ လည္း ရွိတာပဲ ။

" ဟုတ္ကဲ့ဆရာ "

ဦးသန္းထြန္းေအာင္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာလာခဲ့တာေတြက နံတူ ပညာခန္းေတြ ျဖစ္လို ့ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေတြးေခၚမႈေတြ ရွိကို ရွိေနရမယ္ ။ လူတစ္ေယာက္ ဟာ ဒုကၡေရာက္ေနရင္ အခက္အခဲျဖစ္ေနရင္ သူ ့ရဲ ့နံတူကို ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ ။ ဘာလုပ္မွာလဲ ။ စြန္ ့ထုတ္မွာလား ။ တင္လွဴမွာလား ၊ အနိ႒ လုပ္မွာလား ။ ဣ႒ လုပ္မွာလား ။ အဲဒါ သိပ္အေရးၾကီးတယ္ေနာ ။ ေကာင္းေနတဲ့ လူကို မေကာင္းတာ သြားခုိင္းလိုက္ျပန္ရင္ လည္း ဘ၀တစ္ခုလံုး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ "

" ဘယ္လို ေကာင္းေနတဲ့ လူကို မေကာင္းတာ ခုိင္းတာလဲ ဆရာ"

" ကြ်န္ေတာ္တို ့ရပ္ကြက္နဲ ့မနီးမေ၀း ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ကို အဲသလို အစီအရင္မ်ိဳး လုပ္ခိုင္းလို ့ဒုကၡေရာက္သြားတာ သိပ္ေတာင္ မၾကာေသးဘူး . . . ပူပူေႏြးေႏြးၾကီး ။ ေျပာျပဦးမယ္ . . ဂ်ံဳကို အဲဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ ့ပံုစံတူ အရုပ္လုပ္ ၊ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးရဲ ့လက္သည္း ေျခသည္း ဆံပင္ေတြကို ေနရာတက် ထည့္ ၊ ျပီးေတာ့ သူ ့ရဲ ့ ဘုမၼိ က်တဲ့အရပ္မွာ သြားျမႈပ္ခုိင္းတယ္ ။ ေဘးက လူေတြကို ငိုခိုင္း သတဲ့ "

" ဟာ တကယ့္ကို အနိ႒ ပဲ"

" ဟို အမ်ိဳးသမီး ခမ်ာ သူ ့အိမ္ေနာက္ေဖးအဆင့္ က်ိဳးက်ျပီး ေျခကလန္ ့သလို ျဖစ္သြားလို ့ ေျခက်ိဳးျပီး ေဆးရံုေရာက္သြားတယ္ "

" ေတာ္ေတာ္ဆုိးတဲ့ လူေတြပဲ "

" မီးဖုိေခ်ာင္ ျဖစ္ေစ ၊ ေရကျပင္ ျဖစ္ေစ နဂိုမူလ ကတည္းက ေဆြးရင္လည္း ေဆြးေနပါလိမ့္မယ္။ ႏြမး္ပါးတဲ့ အုပ္စုမွာ ပါေတာ့ မၾကာခဏလည္း မျပင္ႏုိင္တာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ေနရာတည္း ကြက္ျပီး သံျပဳတ္တာတုိ ့သစ္သား ေဆြးတာတုိ ့၊ က်ိဳးေနတာတို ့ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ေနမယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အနိ႒ ယၾတာလုပ္ျပီးမွ ဘာလို့ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး ေျခလြတ္ လက္လြတ္ ျပဳတ္က်ရသလဲ ။ ဘာလို ့ ေဆးရံုေရာက္သြားရသလဲ ။ ဒါ ေတြးေတာရေတာ့မယ့္ အပိုင္း ေရာက္လာျပီ "

" ဟုတ္ကဲ့ သူက ဘာလို ့အဲဒီ အနိ႒ ယၾတာကို ေခ်ရတာတဲ့လဲ ဆရာ"

" သူ သြားတဲ့လူဆီကို သြားတုန္းကေတာ ့ထီေပါက္ခ်င္လို ့ ေငြကံေတြ ပြင့္ခ်င္လို ့တဲ့ဗ်ာ "

" ဟင္ ၊ အဲဒီ အနိ႒ ယၾတာနဲ ့ဘာဆုိင္လဲ "

" ေၾသာ္ . . .ဦးသန္းထြန္းေအာင္ႏွယ္ . . သိတယ္မို ့လား . ေကာင္းေနတာကို မေကာင္းေျပာမယ္။ မေကာင္းေျပာျပီးရင္ လန္ ့သြားမွ ခိုင္းစရာရွိတာ ခုိင္းမယ္ "

" ေၾသာ္ သိျပီ သိျပီ ။ သေဘာေပါက္သြားျပီ ဆရာ"

" အဲဒီလို လူမ်ိဳးေတြနဲ ့ေတြ ့လိုက္လို ့ကေတာ ့သြားျပီ။ အားကိုးတၾကီးနဲ ့သြားတဲ ့ ကာယကံရွင္ခမ်ာ အကုသိုလ္ အလံုးအရင္း ကုိ ေငြနဲ ့၀ယ္ယူလိုက္ရသလုိပဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္ သာမွတ္ "

" ထီေပါက္ခ်င္တာနဲ ့ပဲ ေျပးရတယ္လို ့"

" လူေတြကလည္း ဗ်ာ ၊ သိတယ္မို ့လား ။ ထြက္ေပါက္ေပါ့ဗ်ာ ။ ထီေလးမ်ား ေပါက္မလား ဆိုျပီး အားကိုး တစ္ၾကီးနဲ ့ေျပး ၊ ဟုိေရာက္ေတာ့ ... အင္း .. .အကုသိုလ္ေတြ မ်ားေနတယ္ ။ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြ မ်ားေနလို ့ေငြကံေတြ မ၀င္ႏိုင္ဘဲ ပိတ္ဆို ့ေနရတာ ၊ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြကို အရင္ ရွင္းပစ္ရမယ္ ။ ဘာညာဆုိျပီး ေျပာေရာဆိုပါေတာ့ ။ ကာယကံရွင္ကလည္း ထီက သိပ္ေပါက္ခ်င္တာကိုး ။ ထီသာ က်ိန္းေသ ေပါက္မယ္ဆုိလို ့ကေတာ ့အကုသုိလ္ ရွင္းပစ္ရံုတင္မကဘူး ။ သူ ့တစ္ကိုယ္လံုးေပၚပဲ တံျမက္စည္းပဲ လွညး္ရ လွည္းရ ၊ ျငိမ္ခံေနမယ့္ သေဘာ ရွိတယ္ ။

ဒါမ်ိဳးေတြေပါ့ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ရယ္ ဣ႒ႏွစ္မွာ အနိ႒ လုပ္လိုက္မိရက္သား ျဖစ္သြားေလေတာ့ သြားေတာ့တာေပါ့ ။ ဒါဟာ နံတူကို စိရင္တုိင္း ေကာင္းလား မေကာင္းလား ဆုိတာကို ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ သိႏိုင္ေအာင္လို ့ေျပာျပတာ ။ ဒါေၾကာင့္မို ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အခက္အခဲျဖစ္ေနရင္ ဒုကၡေရာက္ေနရင္ သူ ့ရဲ ့ နံတူကို ဘယ္လို လုပ္မွာလဲ ။ ဘာလုပ္မွာလဲ ။ စြန္ ့ထုတ္မွာလား ။ တင္လွဴမွာလား ။ အနိ႒ လုပ္မွာလား ၊ ဣ႒ လုပ္မွာလား သိပ္အေရးၾကီးတယ္ ။ ခု ေျပာခဲ့တာကို ေလ့လာၾကည့္ ။ ေကာင္းေနတဲ့သူကို မေကာင္းတာ သြားခိုင္းလိုက္လို ့ကေတာ့ ထိျပီသာမွတ္ ။ "

" ဟုတ္တယ္ဆရာ ဟုတ္တယ္ ။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္တတ္ၾကတယ္ "

" လုပ္တာေပါ့ ၊ သခၤ်ဳိင္းကုန္းမွာ နံတူလုပ္ျပီး သြားျမႈပ္တာေတြ၊ ဘုမၼိအရပ္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ နံတူလုပ္ျပီး သြားျမႈပ္တာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ ။ အဲဒီ အနိ႒ အလုပ္ေတြကေတာ့ ေကာင္းသြားတာတုိ ့ဘာတုိ ့သိပ္မၾကားမိဘူး ။
ကြ်န္ေတာ္ သိသေလာက္ ကြ်န္ေတာ့္ ဥာဏ္ေလးနဲ ့ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီလုိ ငိုယိုျပီး သခ်ၤဳ ိင္းတုိ ့၊ ဘုမၼိတုိ ့မွာ သြားျမႈပ္ခိုင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ေကာင္းပါ့မလားလို ့။ ဘာလို ့လဲဆုိောတ့ ပေလာင္သားက်ဴး တုိ ့ဘာတုိ ့မွာ ငိုယုိျပီး စီရင္ရတာေတြ ပါတယ္ေလ။ ဒါေတြက်ေတာ့ အေကာင္းစီရင္တဲ့ အတတ္ေတြမွ မဟုတ္ဘဲ "

" ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ ၊ ေတာ္ေတာ္ဆုိးတယ္ ။ ေတာ္ေတာ္ၾကမ္းတယ္လို ့ၾကားဖူးပါတယ္ ။ အဲဒီ ပေလာင္သားက်ဴး"

" အဲဒါေတြလည္း နံတူနဲ ့စီရင္ထည့္လိုက္တာေတြပဲ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ ရဲ ့ ။ သူက ငုိယိုျပီး ဂါထာရြတ္တာပဲ ကြာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လြယ္လြယ္ေျပာလို ့ရေပယ့္ ေတာ္ေတာ္ၾကီး သတိထားရမယ့္ ပညာ ခန္း ဟာ 'ဓာတ္တူ နံတူ' ဆိုတဲ့ ပညာခန္း လို ့ကြ်န္ေတာ္ ေျပာေျပာေနတာေပါ့ "

ေျပာေတာ့သာ လြယ္တာ ' ဓာတ္တူ နံတူ ေဆးဖက္ယူ နံတူသတ္က အေသရ ' ဆုိျပီးေတာ့သာ ေျပာေနလို ့လြယ္လြယ္ သိၾကရတာ ၊ ဘယ္ဓာတ္နဲ ့ဘယ္ဓာတ္က တူလို ့ဓာတ္တူတာ ၊ ဘယ္နံ နဲ ့ဘယ္နံ နဲ ့တူလို ့နံတူတာ ဆုိတာကေတာ့ နည္းနည္း နက္သြားျပီး ဦးသန္းထြန္းေအာင္ "

"ဟုတ္ကဲ့ "

" ပညာကေတာ ့သူ ့ဟာသူ ရွိေနတဲ့ ပညာေပါ့ ဦးသန္းထြန္းေအာင္ရယ္ ။ ဒီပညာနဲ ့ မဟုတ္တာလုပ္ရင္ေတာ ့မဟုတ္တာဘဲ ျဖစ္သြားမွာေပါ့ ။ ဟုတ္တာလုပ္ရင္ ဟုတ္တာျဖစ္မွာေပါ့ ။

ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္သန္း (ရင္ကို ေအးျမေစသား)
လက္ေတြ ့အဂၤ၀ိဇၹာ မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား


You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://mmastrology.myanmarbloggers.org/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.