ျပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္း(၂၀)ကို ေသာ့ေရးသလိုျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း ေသာ့ေရးခဲ့တာ..။ အဲဒီကာလေတြဟာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအတြက္ေရာ.. ေခတ္အတြက္ေရာ.. ျမသီလာ အတြက္ေရာ... ေမ့လို႔ကလည္း မရ.. ေမ့လည္း ေမ့ထားလိုက္ခ်င္တဲ့ ကာလေတြပဲကိုး။ ဒါေပမဲ့ အီေမလ္ေတြ ပို႔ၾကတယ္.. comment ေတြမွာလည္း ေျပာၾကတယ္.. ေခတ္ကို မွတ္တမ္းတင္တဲ့အေနနဲ႔ ေသခ်ာေလး ေရးေပးပါ.. တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္..။ က်မ ေရးသင့္တယ္.. ေရးရမယ္..။ ဒါေၾကာင့္ က်မ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပန္ အေသးစိတ္ပါဦးမယ္..။+++++
၉၃၊ ၉၄၊ ၉၅ ခုႏွစ္ေတြရဲ႕ ျမသီလာေန႔ရက္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ က်မဘာကို သတိရမိလဲ ဆိုေတာ့ ရတနာပံု မန္းေနျပည္မွာ သီေပါမင္းကို နန္းတင္ျပီးတဲ့ေနာက္ မင္းညီမင္းသားေတြ.. ပုန္ကန္မယ္လို႔ ထင္ရသူေတြကို အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္ သတ္တဲ့အခါ အသတ္ခံရသူေတြရဲ႕ ေအာ္ဟစ္တိုင္တည္သံေတြကို မၾကားရေအာင္ ျမိဳ႕ရဲ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္မွာ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲေအာင္ က်င္းပေနေစခဲ့တယ္.. ဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကိုပါပဲ။
တကယ္ပါပဲ.. အဲဒီႏွစ္္ေတြထဲမွာ ျမသီလာရဲ႕ ရင္ခြင္အႏွ႔ံ (လိႈင္.. ၾကည့္ျမင္တိုင္.. ဗိုလ္တေထာင္. ပင္မ တကၠသိုလ္ၾကီး) ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ အားကစားပြဲေတြ က်င္းပေပးတယ္...။ အႏုပညာခန္းမ ေတြထဲ တူရိယာသံ ဂီတသံ ေတြ ျပန္ျပီး လြင့္ပ်ံ႕လာတဲ့ ကာလ။ ေက်ာင္းတြင္း အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲေတြ.. အေဆာင္ေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ မိတ္ဆံု ညစာစားပြဲေတြမွာ အျပင္ေရာက္သြားျပီ ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္းအဆိုေတာ္ေတြ ေက်ာင္းမွာ ဘာသာရပ္ အလိုက္ ဖိတ္ျပီး သီခ်င္းေတြလာဆိုၾက... ေက်ာင္းသားေတြလည္း သီခ်င္းေတြ အျပိဳင္ ဆိုၾက နဲ႔..။ ျမသီလာဟာ တကယ္ပဲ အသက္၀င္ေနသေယာင္..။ အဲဒီအခ်ိန္ စစ္အစိုးရက တြက္ပံုရပါတယ္။ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေတြ ကုန္သေလာက္ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ႏွစ္ေတြလို႔။ တကယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို သူတို႔ ေမြးယူမယ္လို႔.. ေတြးပံုရပါတယ္။အဲဒီႏွစ္ေတြထဲမွာ ေက်ာင္းပညာေရးပိုင္းကို သိသိသာသာ ျဖစ္သလိုလုပ္လာတာေတြလည္း စခဲ့တာေပါ့။ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကေတာ့ သူတို႔အရြယ္ရဲ႕ သဘာ၀အတိုင္း စာ နည္းနည္း ပဲ သင္ရတာကို ၾကိဳက္တယ္.. စာေမးပြဲ လြယ္လြယ္ေအာင္တာကို ၾကိဳက္တယ္.. အေပ်ာ္အပါးနဲ႔ ေနရတာကို ၾကိဳက္တယ္... ေနာက္ လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္အဆာျဖစ္တတ္တဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးနဲ႔ လိင္ကိစၥေတြ ေဖာေဖာသီသီျဖစ္လာတာကို သေဘာက်ၾကမယ္။ ဒါဟာ အဲဒီအရြယ္ေတြမွာ ျဖစ္တတ္.. ရွိတတ္တဲ့ သဘာ၀ပဲ။ ဒါေတြကို စစ္အစိုးရက ေသေသခ်ာခ်ာ အသံုးခ်ေတာ့တာပါပဲ။ တဘက္မွာကလည္း မိဘေတြ ဆရာေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး အက်ပ္အတည္း.. ေနာက္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈျပႆနာ... ။ ဒါေတြကို တမင္မေျဖရွင္းဘဲ ထားတာဟာလည္း အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ ေသာ့ခ်က္ပဲေလ။ ဒါမွပဲ လူေတြက စား၀တ္ေနေရးေနာက္ လိုက္ရင္း ႏိုင္ငံေရးဘက္ စိတ္မေရာက္ႏိုင္ေတာ့မွာလို႔ အာဏာရွင္ေတြက တြက္တာကိုး။ အဲဒီအခါ စာသင္ခ်ိန္ကာလေတြကို ေလွ်ာ့ခ်.. သင္ရိုးေတြကို ေလွ်ာ့ခ်... စာေမးပြဲေတြကို ဗံုးေပါလေအာ အေအာင္ေပး၊ ဒီလိုနဲ႔ ပညာေရးအဆင့္အတန္း စက်လာ..။ ဆရာဆရာမေတြ ထမင္းငတ္လာေတာ့ က်ဴရွင္ေတြ အျပိဳင္အဆိုင္ေပးၾက..။ အဲဒီဂယက္ေၾကာင့္ အဂတိ လိုက္စားတာေတြ မ်ားလာ..။ အခ်င္းခ်င္း က်ဴရွင္လု ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာဆရာမ ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ တန္ဖိုးကို ထိခိုက္ေစတဲ့ ျပႆနာေတြ ေပၚလာ..။ ေက်ာင္းသားေတြက ေငြမက္တဲ့ ဆရာဆရာမအမ်ားစုကို ၾကည့္ျပီး ဆရာဆိုတာအေပၚ အထင္ေသးစ ျပဳလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဘယ္ဆရာက ေငြမက္တယ္.. အဂတိလိုက္တယ္.. ဘယ္ဆရာကေတာ့ မွန္ကန္တယ္ဆိုတာေတြကို ခြဲသိ ခြဲျမင္ေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ တပည့္ ဆက္ဆံေရး ေတြကေတာ့ ေသြးကြဲ စိမ္းပ်က္စ ျပဳလာျပီလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြပါ။
အဲဒီကာလမွာပဲ ေက်ာင္းျပီးသြားတဲ့ လူငယ္ေတြ အလုပ္မရၾက။ အျပင္ေလာကမွာ ေတာ္ရံု ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပ..။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ သိသိသာသာ ရွိလာတဲ့ လူတန္းစား အလႊာ သံုးရပ္ကို စေတြ႔လာရတဲ့ ကာလ။ စစ္ဘက္အၾကီးပိုင္း မိသားစုေတြက တလႊာ(ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လူပါး၀၀..ေတြ)၊ လူခ်မ္းသာမိသားစုေတြက တလႊာ (ပပလႊားလႊား ေထာင္ေထာင္ၾကြားၾကြား ေတြ)၊ ၀န္ထမ္း မိသားစုေတြ အပါအ၀င္ အေျခခံလူတန္းစား ေတြက တလႊာ(စိတ္ဓာတ္က်ျပီး သံုးလံုးခ်ဲေတြ.. အစိုးရထီေတြသာ ေစာင့္ျပီး လွိမ့္ထိုးေနတဲ့ လူၾကီးပိုင္းေတြ.. ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနတဲ့ လူလတ္ပိုင္းေတြ... အေပ်ာ္ရွာခ်င္ရင္ လြယ္သေလာက္ အနာဂတ္က်ေတာ့ မေရရာ၊ ကိုယ္ပိုင္တန္ဖိုးရယ္လို႔လည္း မရွိၾကရရွာတဲ့ လူငယ္ပိုင္းေတြပါတဲ့ အလႊာေပါ့)။အဲဒီကာလေတြထဲမွာပဲ ဘီယာဆိုင္ယဥ္ေက်းမႈတခု ေခါင္းျပဴစ ျပဳလာ..။ ေနာက္ေတာ့ အပိုင္း(၂၀)မွာတုန္းက ေျပာခဲ့သလို ဘိန္းျဖဴအပါအ၀င္ မူးယစ္ေဆး၀ါးေပါင္းစံုက ခ်ိဳခ်ဥ္၀ယ္ရသလို လြယ္လြယ္ေလး ၀ယ္လို႔ရတဲ့ အခ်ိန္..။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပညာတတ္လူငယ္တခ်ိဳ႕ကေတာင္ မူးယစ္ေဆးေတြက လက္ေတြ႔ဘ၀ကို ေမ့ပစ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးထြက္ေပါက္ပဲလို႔ ေျပာလာတဲ့ အခ်ိန္...။ အဲဒီကာလထဲမွာပါပဲ လူလတ္ပိုင္းေတြက ေသရည္ အရက္ ေရစီးေၾကာင္းထဲ သိသိသာသာ ေပ်ာ္၀င္လာ..။ တဘက္မွာေတာ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ေလာကမွာ အလွအပေတြ ဖက္ရွင္ေတြ ေခတ္စားလာျပီး ေမာ္ဒယ္(Model) ဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ေပၚလာ။ အဲဒီအျပင္ ျမိဳ႕ထဲလမ္းမေတြေပၚမွာ ည ညဘက္ မိတ္ကပ္ေရာင္စံုျခယ္မိန္းမငယ္ေတြ လမ္းသလားေနတာ ပို ပိုမ်ားလာ...။ အဲဒီကာလမွာပဲ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ႏိုက္ကလပ္ဆိုတာေတြ ရွိေနျပီ...တဲ့။ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ ညဘက္ စင္ျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြက လူငယ္ေတြအတြက္ အလုပ္တခုလို ျဖစ္လာ..။ဒါေတြအားလံုးဟာ အမွတ္တမဲ့ မေတာ္တဆျဖစ္လာတာေတြ မဟုတ္..။ စစ္အစိုးရက အကြက္က်က် ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို အဲဒီကိစၥေတြအားလံုးကို ေနာက္ကေန ၾကိဳးကိုင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာက ခင္ညြန္ရဲ႕ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးအုပ္စုေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ၉၂၊ ၉၃၊ ၉၄ ကာလေတြဟာ လူငယ္ေတြ လူလတ္ေတြကို.. တနည္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ေျခေတြ လက္ေတြ ဦးေႏွာက္ေတြကို.. တနည္းအားျဖင့္ ႏို္င္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကို.. စနစ္တက် စျပီးဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြလို႔ ေျပာကို ေျပာရမွာပါပဲ။
+++++ လူငယ္ဆိုတာကေတာ့ ပေလးဘိြဳင္သန္းႏိုင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ထဲကလိုပဲ "လူငယ္ဆိုေတာ့ကာ အမွားလည္း ရွိၾကမွာေပါ့.. အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ မေနပါဘူး ေျပာင္းလဲဖို႔ရွိမွာ" ဆိုသလိုပါပဲ၊ မွားတတ္တဲ့ အရြယ္မွာ မွားဖို႔ အခြင့္အေရး မ်ားမ်ားေပးလိုက္ရင္ မွားတဲ့လမ္းကို ပိုေရြးမိသြားၾကတာ.. လူငယ္ေတြရဲ႕ အျပစ္ခ်ည္း သက္သက္ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီကာလထဲ အဲဒီဂယက္ေတြထဲမွာ က်မတို႔ ဆံုးရႈံးလုိက္ရတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြ အမ်ားၾကီး...........က်မရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးဘ၀ဟာလည္း အဲဒီလို ဂယက္ထဲ ေမ်ာခဲ့တာပဲေပါ့။ အႏုပညာထဲမွာ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ေတာ္တဲ့.. ရပ္တည္မယ္ဆို ရပ္တည္နိုင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါလ်က္နဲ႔။ ေခတ္ရဲ႕ အေျခအေနမေပးမႈေတြ.. ကမၻာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့တဲ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ... ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ က်ဥ္းေျမာင္းေနေသးတဲ့ အျမင္အယူအဆေတြကလည္း ရိုက္ခတ္တဲ့အခါ....။ က်မတို႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးဘ၀ထဲမွာ 'လိုခ်င္တာမိဖုရား ညားေတာ့ ဘုရင္မ' ဆိုတာေတြ..၊ 'နံရံကို လက္သီးနဲ႔ ထိုးမိမယ္..' ဆိုတာေတြ၊ တခါတေလေတာ့လည္း 'ျခေသၤ့လည္ျပန္' ဆိုတာေတြ...၊ 'မေက်နပ္ဘူး.. လံုး၀မေက်နပ္ဘူး..' ဆိုတာေတြကိုလည္း ဟစ္ေအာ္လို႔ ေကာင္းလာတတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ။ က်မကကလည္း "လြတ္လမ္း".. ေတြ၊ "မွန္ၾကည့္သူရဲ႕ည".. ေတြ ေရးျဖစ္။
အဲဒီရက္ေတြထဲမွာ သူက စိတ္က်မူးယစ္.. က်မက ကဗ်ာေတြ ေရး။ ကဗ်ာေတြက မလွမပ....
ေဟာဒီလမ္းမွာ
ႏွစ္ေယာက္အတူေပါ့ လွမ္းခဲ့တာ။
ဘာလို႔မ်ား မွားယြင္းခဲ့သလဲေမာင္...
ၾကယ္ေရာင္ျဖိဳးဖ်ညေတြ
အံု႔ဆိုင္းမိႈင္းေ၀ေန႔ေတြ
လက္တြဲဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကတာ
ရာသီမ်ားစြာ...
ဘယ္တုန္းကမွ လမ္းမမွားခဲ့ဖူးပါဘဲ။
ခုက်ေတာ့
အသည္းကြဲအက္ဘ၀မွာ
ေၾကေၾကမြမြက်န္ရစ္
စြန္႔ပစ္မရတဲ့ၾကိဳးေတြ ခိုင္ခိုင္တုပ္
ပုပ္ပြတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔
ဖြင့္ခ်ျပလို႔လည္း မရ
ေနာက္ဆံုးက်
ေဟာ့ဒီလမ္းမွာ ျပာခ်သျဂိ ၤဳဟ္လို႔
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စေတးရေတာ့တယ္။
ဆိုတာမ်ိဳးေတြ...။ စိတ္ထိခိုက္သမွ် အလုပ္ေတြ ဖိလုပ္။ သားဆီပဲ စိတ္ႏွစ္..။ ေကာင္းတာကေတာ့ အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျပီးကုန္တာ။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ လုပ္သက္ကလည္း ၈ႏွစ္ျပည့္.. မဟာ၀ိိဇၨာဘြဲ႕လည္းရျပီမို႔ promotion ရျပီး လက္ေထာက္ကထိကအျဖစ္ ရာထူးတက္သြားပါတယ္။ မေကာင္းတာကေတာ့ အိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ပို ပို အလွမ္းကြာသြားတာပါ။ မာနေတြလည္း ပါတာေပါ့။ ငါလို မိန္းမကိုမ်ားေပါ့..။ ဟိုတဘက္ကလည္း ဒီလိုမိန္းမမ်ိဳး.. ေပါ့။ က်မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး တနည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ မွားခဲ့ လြန္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒီအထဲ ေခတ္စနစ္ကလည္း လမ္းလြဲစရာေတြ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္..။ ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔အရြယ္ေတြဟာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သားေကာင္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရေတာ့တာပါ။ တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္ဘ၀ ဆိုတာၾကီးတခုဟာ စာရြက္တရြက္ေပၚ လက္မွတ္ထိုးျပီး စခဲ့..။ ျပီး... စာရြက္တရြက္ေပၚ လက္မွတ္ထိုးျပီးေတာ့ပဲ ဆံုးခဲ့။ လြယ္လြယ္ေလး ရင္ဆိုင္ႏိုင္ခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။
+++++
က်မဘ၀က ျမသီလာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ၉၅ထဲမွာေတာ့ သိသိသာသာ... လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္။ အဲဒီႏွစ္မွာလည္း က်မက ေရွ႕ႏွစ္ေတြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ဘူမိေဗဒအတန္းကိုပဲ အစဥ္အဆက္ တာ၀န္ယူ ရတာေပါ့။ အဲဒီ ၉၄-၉၅ ပညာသင္ႏွစ္ကေတာ့ ဘူမိေဗဒကို ဆက္တိုက္သင္ခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ဆိုတာ မသိပါဘူး။ အဲဒီ ႏွစ္က သားေတြ သမီးေတြကလည္း ဘူမိေဗဒရဲ႕ အစဥ္အလာမပ်က္ က်မကို ခ်စ္ၾကတာ ပဲေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္ေနလင္းတို႔ ခ်ိဳသင္းေလးတို႔ Batchေတြက မိန္းထဲမွာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ စီနီယာၾကီးေတြေပါ့။ ဘူမိေဗဒက စီနီယာ ဂ်ဴနီယာ အစဥ္အဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းၾကတဲ့ အစဥ္အလာက ရွိေလေတာ့ အဆင့္ဆင့္ လက္ဆင့္ကမ္းေျပာၾကေလေတာ့ ေက်ာင္းစတက္ကတည္းက က်မကို အေမေခၚတဲ့ ကေလးေတြ ရွိေနျပီ။ အဲဒီကေလးေတြထဲက တခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ေျပာစရာ ရွိပါေသးတယ္။
အဲဒီႏွစ္မွာ က်မက မဟာ၀ိဇၨာလည္းျပီးျပီဆိုေတာ့ ဖိစီးမႈတခု ေလ်ာ့သြားျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ Today စာအုပ္တိုက္က အလုပ္အပ္လို႔ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိဆန္ဆန္ ေရးဖို႔ လက္ခံထားတဲ့အခ်ိန္။ ေဇာ္၀င္းထြဋ္နဲ႔ ေမခိုင္အုံး ကလည္း ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း ၀န္းက်င္ထဲကပဲမို႔ သူတို႔နဲ႔ ျပန္နီးစပ္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြေပါ့။ သူတို႔က ကိုယ့္ကို တကယ့္ ညီမေလးလို အားေပးတန္ အားေပး.. ေစာင့္ေရွာက္တန္ ေစာင့္ေရွာက္ေနခဲ့တဲ့ အခ်ိန္။ "အသံသစ္ျပတိုက္" ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြေပါ့။ ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြလုပ္တဲ့ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြမွာ စိတ္ပါလက္ပါ ကူညီ။ ေဇာ္၀င္းထြဋ္တို႔ မ်ိဳးေက်ာ့ျမိဳင္တို႔ သီခ်င္းေတြ လာဆိုၾက။ အဲဒီတုန္းက သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္တို႔ စည္သူလြင္တို႔ မ်ိဳးမ်ိဳးတို႔က လႈိင္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းကာလ။ က်မနဲ႔ တပည့္ေတြရဲ႕ စည္းလံုးညီညြတ္မႈက ပိုပိုျပီး သိပ္သည္းလာ။ က်မက လက္ရွိဘ၀ကို ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္။ အင္မတန္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ငဲ့ညွာတတ္တဲ့ ေယာကၡမေတြေၾကာင့္ သူတို႔အရိပ္ေအာက္က စြယ္ေတာ္ရိပ္သူ ဘ၀ထဲမွာပဲ ဆက္ျပီး လံုလံုျခံဳျခံဳ အိေျႏၵရရနဲ႔ ျမသီလာ၀န္းက်င္ထဲ ျဖတ္သန္းေနႏိုင္ခဲ့။
+++++
အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာပဲေပါ့... ၉၄-၉၅ ပညာသင္ႏွစ္ထဲမွာ က်မနဲ႔ စစ္အစိုးရရဲ႕ အာဏာစက္ ထိပ္တိုက္ေတြ႔တဲ့ ျပႆနာတခု ျဖစ္ခဲ့ရတာ။ အဲဒီႏွစ္ေတြဟာ ေျမာက္ပိုင္းတိုင္းမွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ဘတို႔ အလယ္ပိုင္းတိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္တို႔ တန္ခိုးထြားေနခ်ိန္။ က်မရဲ႕ ၉၄-၉၅ ပညာသင္ႏွစ္ရဲ႕ ဘူမိေဗဒတန္းမွာ ေက်ာ္ဘသား ပါလာပါတယ္။ သူက အတန္းလည္း မတက္.. Tutorial လည္း တခ်ိန္မွ မေျဖခဲ့လို႔မို႔ စာေမးပြဲစစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ က်မက သူ႔ကို ပယ္စာရင္းထဲေတာင္ ထည့္ထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စာေမးပြဲေျဖအျပီး သူ႔ Answer paper တက္လာေတာ့ Tutorial marks က zero percent... Attendance ကလည္း zero percent...။ ဆိုေတာ့ သူက စာေမးပြဲ က်ကို က်ရမွာပါ။ ပိုဆိုးတာက Answer paper မွာလည္း သူက ၁၂မွတ္ဖိုးပဲ ေျဖထားႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာစာအတန္းပိုင္အေနနဲ႔ က်မ ဘူမိေဗဒတန္းရဲ႕ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ အတြက္ ေအာင္စာရင္းကို လုပ္ေနခ်ိန္မွာပဲ အထက္က ဆိုျပီး အမိန္႔လာပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာ္ဘသားကို စာေမးပြဲအေအာင္ေပးရမယ္... တဲ့။
ဌာနမွဴးက က်မကို ေခၚေတြ႔ျပီး အဲဒီကိစၥကိုေျပာပါတယ္။ က်မက လုပ္မေပးႏိုင္ပါဘူး.. အဲဒီကေလးက စာသင္ႏွစ္တႏွစ္လံုး က်မကို တၾကိမ္မွလာေတြ႔တာမ်ိဳး ခြင့္တိုင္တာမ်ိဳးလည္း မလုပ္ပါဘူး.. ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေက်ာင္းသားမ်ိဳးက ဘယ္သူ႔သားပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မ အေအာင္ မေပးႏိုင္ပါဘူး.. လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဌာနမွဴးကေတာ့ နည္းနည္းေၾကာက္ေနပါတယ္။ က်မကေတာ့ ဌာနမွဴးကို "မမ က်မက အတန္းပိုင္အေနနဲ႔ အေအာင္မေပးဘူးလို႔သာ ေျပာလိုက္ပါ.." လို႔ပဲ ေနာက္ဆံုးစကားေျပာလိုက္ပါတယ္။ က်မေတာ္ေတာ္လည္း ေဒါသထြက္ ခံျပင္းေနမိပါတယ္။ ေအာင္စာရင္းမွာ သူ႔ခံုနံပါတ္ကို ေသခ်ာ မင္နီ၀ိုင္း.. က်မလက္မွတ္ထိုးျပီး တင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်မ ဗိုလ္ေက်ာ္(ဘူမိေဗဒဌာနမွဴး ဆရာဦးေက်ာ္ထင္)ဆီ ထြက္လာ လိုက္ပါတယ္။ ဆရာက ဌာနမွာပဲ ရွိေနလို႔ ဆရာ့ကို က်မ အဲဒီကိစၥ ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ က်မ အေအာင္ မေပးႏိုင္ဘူး ဆရာ.. လို႔။
ဆရာက ရယ္ျပီးေတာ့ 'အမေလး...ေဒၚျငိမ္းရာ.. ေသခ်ာတာေပါ့.. ေမဂ်ာဘာသာေတြမွာလည္း အဲလိုပဲေလ.. practical မရွိ.. အတန္းမတက္... ျပီးေတာ့ က်ေနာ့ကိုလည္း အေအာင္ေပးရမယ္လို႔ လာေျပာတာ.. ဒါမ်ိဳး ေဆာရီးပဲ .. Geology ကို ဒီလို လြယ္လြယ္လုပ္လို႔ ရမလား.. ေက်ာ္ထင့္ကိုလည္း ဒီလုိလာလုပ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ' တဲ့။ က်မ ေက်နပ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီ သေကာင့္သား ပထမႏွစ္ ဘူမိေဗဒမွာ စာေမးပြဲ က်ေလသတည္း.. ေပါ့။ ေနာက္ႏွစ္မွာေတာ့ Physics Major ကို ေျပာင္းသြားတယ္လို႔ ၾကားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္အျပီးမွာပဲ က်မဆီကို Transfer form ေရာက္လာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လိႈင္မွာလည္း ေနလာတာက ၉ႏွစ္ေက်ာ္ျပီမို႔ နယ္ထြက္ဖို႔လည္း အခ်ိန္တန္ေနပါျပီ။ က်မအေနနဲ႔လည္း ဒီ၀န္းက်င္ထဲ ေပ်ာ္ေနေပမဲ့ တေနရာရာကို စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ေမ့လိုေမ့ျငား... ေရွာင္သြားခ်င္စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတာမို႔ Transfer form ကို ျဖည့္လိုက္ပါတယ္။
က်မကိုယ္တိုင္ ဘယ္သြားခ်င္လဲ မေသခ်ာေပမဲ့ ခပ္ေ၀းေ၀းေတာ့ သြားခ်င္တာ..။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကိုညီထြဋ္က ဘားအံ ျမ၀တီ Stage show က ျပန္လာကာစ...။ သူကေျပာတယ္.. "ဘားအံဘက္သြားပါလား.. အရမ္းသာယာတယ္.. ပန္းခ်ီေရးခ်င္စရာ အရမ္းေကာင္းတယ္..။ ျပီးေတာ့ အဲဒီက ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေတြက တကယ္ သဘာ၀ဆန္တယ္.. ရိုးသားတဲ့ သစၥာၾကီးတဲ့ အရိပ္ေတြ သိပ္ေပၚတာပဲ.. သံလြင္ျမစ္လည္း ရွိတယ္... မိုက္တယ္ကြ... အဲဒီမွာဆို ေမျငိမ္း ပန္းခ်ီေတြေတာင္ ျပန္ဆြဲျဖစ္လာမွာ.." တဲ့။ ေမခိုင္ကေတာ့ "ဘားအံက အညိဳေရာင္နယ္ေျမမို႔လား.." လို႔ စိတ္ပူေသးတယ္။ ကိုညီထြဋ္ကေတာ့ "ျမင္ရတာေတာ့ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပါပဲ".. တဲ့။ တကယ္လည္း အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဘားအံေကာလိပ္မွာ အေျမာက္ဆံက်လို႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးဦးမန္းၾကည္ရွိန္ ထိမွန္ကြယ္လြန္ထားတာ ပူပူေႏြးေႏြးေလ။ ဒီေတာ့ ဘားအံေကာလိပ္ဆို ဘယ္သူမွမသြားခ်င္ၾက။ အဲဒီကို Transfer က်တယ္ဆိုရင္ ဆရာမေတြဆို ငိုၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ ညစ္တြန္းတြန္း ခ်င္ေနတဲ့ က်မကေတာ့ ဘယ္သူမွ မသြားခ်င္တဲ့ အဲဒီေဒသေလးကို အညိဳေရာင္ဆိုေတာ့လည္း အညိဳေပါ့လို႔ ေပါ့ေပါ့ပါ့းပါးပဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီး Transfer form မွာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရန္ ဆႏၵရွိေသာေနရာ.. ဆိုတာမွာ ဘားအံေကာလိပ္လို႔ ျဖည့္လိုက္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္.. အဲဒီမွာ ဇြဲကပင္ေတာင္.. သံလြင္ျမစ္.. သာမညေတာင္ ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔ ခ်စ္စရာတိုင္းရင္းသားေတြ ရွိတယ္... လို႔ပဲ ေတြးထားလို္က္ပါတယ္။
+++++
၁၉၉၅ ေမလ၂ရက္ေန႔မွာေတာ့ Transfer ေတြ ထြက္လာပါတယ္။ က်မ ဘားအံေကာလိပ္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္ က်ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အခ်ိန္မက်ေသးပါဘဲနဲ႔ ဆရာဦးေက်ာ္ထင္ကို ရန္ကုန္နဲ႔ အလွမ္းေ၀းလွတဲ့ ေတာင္ၾကီးတကၠသိုလ္ကို ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ျပန္ၾကားတယ္.. က်မကို order ထုတ္ေတာ့ အထက္ကဆိုသူေတြက အဲေလာက္ စြာတဲ့မိန္းမ သူပုန္နယ္ပို႔ပစ္လိုက္.. လို႔ ေျပာတယ္ဆိုပဲ။ က်မကေတာ့ သိပါဘူး.. ကိုယ္ ေလွ်ာက္တဲ့ေနရာ ကိုယ္သြားရတယ္လို႔ သေဘာေတာင္ က်ေနေသး။ ဆရာဦးေက်ာ္ထင္ ခမ်ာကေတာ့ ရင္က်ပ္ေရာဂါ ရွိသူမို႔ ေအးတဲ့ေဒသကို သြားရတာ ဒုကၡေရာက္တာေပါ့။ ျပီးေတာ့ သူသြားရမယ့္ အခ်ိန္လည္း မက်ေသးဘဲေလ။ ဆရာ့ကိုလည္း တကယ္ေတာ့ အျပစ္ေပး တာပါပဲ..။ အဲဒီတုန္းက လိႈင္မွာ ဟိုးေလးတေက်ာ္ေပါ့.. ေက်ာ္ဘသားကို စာေမးပြဲ အေအာင္ မေပးလို႔ ဆရာဦးေက်ာ္ထင္နဲ႔ ေမျငိမ္း နယ္စြန္နယ္ဖ်ား လြင့္သြားတယ္ေပါ့။ က်မကေတာ့ အဲဒီလြင့္ရတာထဲမွာ ေက်နပ္လို႔။ ကဗ်ာတပုဒ္ ေတာင္ ေရးျဖစ္လိုက္ပါေသးတယ္။
နာရီေတြ လြင့္ေမ်ာ...
ေလညင္းေတြ လြင့္ေမ်ာ..
သက္တံေတြ လြင့္ေမ်ာ...
အျပံဳးေတြ လြင့္ေမ်ာ...
ျပကၡဒိန္ေတြ လြင့္ေမ်ာ...
ေျခရာေတြ လြင့္ေမ်ာ...
လြင့္ေမ်ာေနတာကလြဲလို႔
ဘာကမွ ခံစားမရ..။
ဘ၀ဆိုတာ လြင့္ေမ်ာရာ.........
လြင့္ေမ်ာျခင္းေနာက္
ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္
ေမာင့္ကို ေမ့ခ်င္လို႔ပါကြယ္...
ေဟာသမွာ ေတာင္ပံတစ္စံု...
ေလဟုန္နဲ႔ေမ်ာလြင့္
လႊင့္လိုက္စမ္း..
ရြက္ေတြကို ဖြင့္..
တံခါးေတြကို ဖြင့္...
လဟာျပင္ကို ဖြင့္...
လြင့္ေမ်ာျခင္းရဲ႕အဆံုးကိုရွာ..
ဒီမွာ..
အာကာသေရ...
ေလမဲ့ေပါ့ပါးျခင္းထဲ ပ်ံ၀ဲလို႔
အျပင္းထန္ဆံုး ေပါက္ကြဲစမ္းပါရေစ..။
ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ ခိုလႈံရာကို ရွာေတာ့လည္း ျမသီလာကိုပဲ က်မက အသံုးခ်ခဲ့တာ..။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၉၅ ေမမွာေတာ့ က်မက ဘားအံတကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ ေနာက္ထပ္ျမသီလာရဲ႕ အရိပ္တခုဆီကို ေရာက္သြားရျပန္ပါ ေတာ့တယ္။
(ဆည္းဆာခ်ိန္ ဘားအံနဲ႔ ဇြဲကပင္ေတာင္တန္း)
ဒီကပံုပါ
+++++
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://maynyane.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.