ခ်စ္မိခဲ့ေသာ အတိုအစေလးမ်ား
ခ်စ္မိခဲ့ေသာ အတိုအစေလးမ်ား
ကၽြန္ေတာ္ အရြယ္ေလးေရာက္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ နင့္နင့္နဲနဲေလး ထိရွသြားတဲ့ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ရွိတယ္ဗ်။
အဲဒီစစ္ဘုရင္ဟာ တ႐ုတ္ျပည္ကို လွည့္လည္စစ္တို္က္သိမ္းလာခဲ့တာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေအာင္ျမင္လာတယ္။ တိုက္ပြဲတစ္ပြဲမွာ သူစစ္တပ္ေတြ ေအာင္ျမင္ၿပီး စစ္ပြဲၿပီးေတာ့ ေအာင္ပြဲခံတဲ့ အေနနဲ႔ ပစၥည္းေတြသိမ္းဆည္းၿပီး အျခားတေနရာ ေျပာင္းဖုိ႔ ေလွႀကီးေတြေပၚတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္သားေတြအမ်ားစုဟာ သူတို႔သံုးခဲ့တဲ့ ပစၥည္းအေဟာင္းေတြကို ေလွႀကီးေပၚကေန ေရထဲကို စြန္႔ပစ္ၾကတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး စစ္ဘုရင္ႏွင့္ အတူ ႐ွိေနၾကတဲ့ ေသြးေသာက္စစ္သူႀကီးေတြ ၀မ္းနည္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ စစ္ဘုရင္က စစ္သူႀကီးေတြမ်က္ႏွာ မေကာင္းတာျမင္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ဟာလည္း ဟိုစစ္သားေတြလႊင့္ ပစ္ေနတဲ့ ပစၥည္းအေဟာင္းေတြလုိပဲ တေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လူေဟာင္းေတြအျဖစ္ စြန္႔ပစ္ခံရႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြးမိလုိ႔ပါလို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တင္ ၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ စစ္ဘုရင္းႀကီးလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားၿပီး သူတုိ႔ေတြကို ဘယ္ေတာ့ မွမစြန္႔ပါဘူးလုိ႔ ကတိေပးလုိက္တယ္တဲ့ဗ်ာ။ အင္း အဲဒီ အေၾကာင္းေလးရယ္ ခုနက ကဗ်ာေလးရယ္ ႏွစ္ခုယွဥ္ၿပီး ခံစားမိရင္ နင့္ခနဲခံစားခ်က္ႏွင့္ ၾကည္ႏူးတဲ့ ခံစားခ်က္ ႏွစ္မ်ိဳးကို လႈိက္ကနဲေနေအာင္ခံစားရတယ္ဗ်။
အဲဒီလုိ အဓိပါယ္ဆင္တဲ့ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ့ ကဗ်ာေလး သတိရမိေသးတယ္ဗ်။
ပြင့္ေတာ္မူသြားၿပီ။ ခုခ်ိန္ဟာ ဘုရားပြင့္ၿပီး ခ်ိန္ျဖစ္ေနၿပီ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္အရိေမေတၱယဘုရား ပြင့္ခ်ိန္မွာ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ပန္းျမတ္ကို ပန္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ တနည္းဘုရားပြင့္ ခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႔ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳတင္ၿပီး ေခါင္းဖီးသလုိ သီလေတြ စင္ၾကယ္ေအာင္ ဖီးသင္ထားပါဆိုတဲ့ အဓိပါယ္တဲ့ဗ်။
ေနာက္ တိုတိုေလးႏွင့္႐ိုး႐ိုးေလး ခံစားရင္ ၿပံဳးစဖြယ္ျဖစ္မဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့ ကဗ်ာေလးလည္းႏွစ္သက္မိေသးတယ္။
အင္း ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလုိ ကြယ္၀ွက္အနက္ကေလးေတြႏွင့္ ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြ ဖတ္ရတာ ပိုၿပီး အသာရွိလာတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ပိုစ့္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြဆို ကြယ္၀ွက္အနက္ေတြ၊ ဥပမာေတြ၊ ဥပဇာေတြ၊ တင္စားခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးႏွင့္ ေရးဖြဲ႔တတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ အျမင္ေျပာရရင္ ကဗ်ာစာေပ စတဲ့အႏုပညာေတြဟာ ေခတ္ရဲ့ အေျခအေနလုိက္ၿပီး အေရးအဖြဲ႔ အသံုးအႏႈန္းေတြ ေျပာင္းလာၾကတယ္ ထင္မိတယ္။ ေရွးတံုးက ကဗ်ာေလးေတြ ႐ိုးရွင္း ေျပျပစ္တာဟာ အဲဒီေခတ္ကလူေတြရဲ့ ႐ိုး႐ွင္းတဲ့ စိတ္ေတြ၊ သာယာေျပျပစ္တဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ကဗ်ာေတြစာေတြလည္း ႐ိုး႐ွင္းေျပျပစ္စြာ ထြက္ေပၚလာတယ္ ထင္မိပါတယ္။
ခုေခတ္အေျခအေနမွာ အရာရာ ႐ႈပ္ေထြးသလို၊ ေလးနက္တယ္။ က်ယ္ျပန္႔တယ္။ လွ်ိဳ႕၀ွက္မႈေတြႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသလုိ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ေတြကို လိုက္ေနတဲ့သူေတြေၾကာင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္မွဳေတြဟာလည္းထင္ရွားျပန္တယ္။ မလြတ္လပ္မွဳေတြ အဆင္ေျပမွဳေတြ ေၾကာင့္လည္း ကဗ်ာေတြ၊စာေတြရဲ့ စီးေၾကာင္းေတြက ျပင္းထန္တယ္။ စီးေမွ်ာမွဳေတြကလည္းၾကမ္းတယ္။ ကဗ်ာေတြရဲ့ေပါက္ကြဲမွဳဟာလည္း ရင္ေတြကိုတုန္သြားေစတတ္သလို ၾကက္သီးတဖ်န္းဖ်န္း ထေစနိဳင္တယ္။
ဒါနဲ႔ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာထဲက ခုလထုတ္ကလ်ာ မဂၢဇင္းမွာပါလာတဲ့ကဗ်ာဆရာ ခ်ိဳတကူး(ကေလး) ရဲ့ "ငါ့ျဖစ္ေထြ" ကဗ်ာေလးသေဘာက်မိတယ္။
ေျပာရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ျမန္မာဗ်ည္းတြဲအေၾကာင္း ကေလးေတြကိုသင္ေပးတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြကို သတိရမိျပန္တယ္။ ငယ္ကလည္း သေဘာက်တယ္။ အခုထိလည္း သေဘာက်ေနတုန္းပါ။
ခုေခတ္က အင္တာနက္ကို အေတာ္မ်ားမ်ားသံုးလာၾကၿပီ။ တိုးတတ္တဲ့ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ ကြန္ပ်ဴတာကိုင္ႏိုင္ဖို႕ေတာင္ အေတာ္အလွမ္းေ၀း ေနေသးတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ပါ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အသံုးျပဳႏိုင္လာ ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ဆိုင္ရာ သင္ၾကားမႈကဗ်ာေလးေတြ ပညာရွင္ေတြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ဆိုတာယံုၾကည္မိပါတယ္။
ကေလးေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း အရမ္းႏွစ္သက္စြဲလန္းတဲ့စာသားေလးေတြ စိတ္ထဲေပၚလာတယ္ဗ်ာ။
ဖိုးေမာင္
P.S/
ညီေလးမုိးျမင့္တိမ္ Tag လုိက္လုိ႔ ေရးလုိက္တာပါ။ Tag တာေတြေရးရတာ ခက္တယ္လုိ႔ ညီေလးမိုးေမာင္ႏွင့္ က်ေနာ္မၾကာခဏေျပာရင္း ညည္းဖူးပါတယ္။ သူကေတာ့ ေကာင္ညွင္းေပါင္းစားၿပီး ႏွဲမႈတ္ရသလုိပဲ လက္ေပါက္ကပ္တယ္ အကိုရတဲ့။ ညီေလးအိပ္မက္ရွင္ကေတာ့ အကိုကလည္း ေက်ာင္းတုန္းက ဆရာမ စာစီစာကံုး ေခါင္းစဥ္ေပးထားသလုိ ေခါင္းစဥ္အတိုင္းေရးရတာကိုးတဲ့။ သူကေတာ့ ေျပာအားရွိတာေပါ့။ နံမည္ကိုက အိပ္မက္ရွင္ဆိုေတာ့ အိပ္ေနရင္းအိပ္မက္ထဲ ေတာင္စာဖတ္မလားမသိတာ။ ေရးအားရွိတာေပါ့။ ကိုယ္ေတြက ၀မ္းစာနည္းေတာ့ တစ္ပုဒ္ေရးဖို႔အေရး အေမကယ္ပါ အဘကယ္ပါ တရေအာင္ ႀကိဳးစားရတာ။ ကဲထူးပါဘူးဗ်ာ က်ဳပ္လည္းျပန္ Tag မယ္ဗ်ိဳး။ လာဖတ္တဲ့သူ အကုန္ စီပံုးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ကြန္႕မန္႔မွာ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္သက္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြပြတ္ခဲ့ ပါဗ်ိဳး။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ပုိစ့္ေလးေတြလုပ္ၾကပါဗ်။ ဆရာေဗ ႏွစ္ေဗ၊ ဆရာခိုင္၊ ဆရာအုိင္ႏွင့္ ၀ တစ္ ၀၊ ဆရာအိ၊ ဆရာခင္၊ ဆရာကိုရင္၊ခင္၊ကေလး၊ ဆရာဒူ၊ ဆရာ မိုးၾကယ္၊ ဆရာေတာင္ေပၚ၊ ဆရာ ၀င္းေဇာ္၊ ဆရာဆိုး၊ ဆရာမင္းသုခ၊ သမုိင္းဆရာ ဆရာသက္(သမုိင္းကဗ်ာေလးမ်ား) အုိုဗ်ာ သိသမွ်ဘေလာ့ဂ္ဂါ ဆရာအေပါင္းတုိေရ က်ေနာ္Tag တယ္ဗ်ိဳး။ အဟီး...
အဲ..က်ေနာ္သနားလုိ႔ မ Tag ဘဲထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။
((((ဗ်ိဳး))))... ဆရာရမ္းဂမ္း..
ဓမၼာေသာကအင္း၀ရာဇာ
ေအာင္စံၿဖိဳးေရခ်ိဳး လုိ ေဗဒင္ကဗ်ာေလးေတြ လုပ္စမ္းပါဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ဗဟုသုတရတာေပါ့။ :P
အားလုံးကိုခ်စ္ခင္လုိ႔ ၾကည္စယ္ျခင္းပါခင္ဗ်ာ။ ကိုယ့္အခက္အခဲႏွင့္ကိုယ္ ရွိၾကမယ္ဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ Tag သေဘာႏွင့္ ညီေအာင္ ျပန္Tag လုိက္ျခင္းပါ။
အေဆာင္ေတာ္ သန္ေခါင္ေက်ာ္ ေမာင္ေခၚရင္ အတည္မမွတ္ပါႏွင့္
ေတးထပ္ေတြေရးစပ္လို႔ ေဆးခ်က္ဖို႔ပါခင္ဗ်။
(ေနသိပ္မေကာင္းလို႔ ကိုယ္တိုင္ေဆးခ်က္ေနရလုိ႔ပါ။ :P )
မၾကည္မသာႏွင့္ အတည္ႏႊာၾကမည့္
မဒီကညာေတြ အတြက္
ဒီကဗ်ာႏွင့္ ဒီTag ကို
ဒီတင္ပဲ ရပ္လုိက္ပါပီခင္ဗ်ား....။
(ဖိုးေမာင္)
ေ႐ႊလမွာယုန္၀ပ္လုိ႔
ဆန္ဖြတ္သည့္အဖိုးအုိ
ေဟာၾကည့္ပါဆို။
ဆိုသာဆို
ပိုမုိသည့္စကား
ကေလးအငိုတိတ္ေအာင္
အရိပ္အေယာင္ျပတယ္
ဖိုးလနတ္သား။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က မွတ္မွတ္ရရ စြဲစြဲၿမဲၿမဲေလး က်က္ခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာတုိေလးပါ။ လူငယ္ေတြအေတာ္မ်ားမ်ား ရၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြမွာ အေျခခံအားျဖင့္ ႏုည့ံတဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ပါလာၾကမယ္လုိ႔ ထင္မိတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ လမင္းႀကီးႏွင့္အတူ လသာညေတြကို လြမ္းတတ္ၾကလိမ့္မယ္ဗ်။ တကယ္ဆိုးသြမ္းတယ္ဆိုတဲ့ လူဆိုးႀကီး ေတြေတာင္ လသာညေတြမွာ လေရာင္ရဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ အလွကိုခံစားမိၾကမယ္လုိ႔ ထင္မိပါရဲ့ဗ်ာ။ သူတို႔ေတြလည္း လူသားေတြဆိုေတာ့ ခံစားတတ္တဲ့ သဘာ၀ရွိမွာပဲ မဟုတ္လားဗ်ိဳး။ဆန္ဖြတ္သည့္အဖိုးအုိ
ေဟာၾကည့္ပါဆို။
ဆိုသာဆို
ပိုမုိသည့္စကား
ကေလးအငိုတိတ္ေအာင္
အရိပ္အေယာင္ျပတယ္
ဖိုးလနတ္သား။
ကၽြန္ေတာ္ အရြယ္ေလးေရာက္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ နင့္နင့္နဲနဲေလး ထိရွသြားတဲ့ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ရွိတယ္ဗ်။
ပန္းစံပယ္
နန္းလယ္မေပၚခုိက္ဟာမုိ႔
အလုိက္ေတာ္တန္သင့္ရံုပ
ခံပြင့္ကိုကံုး။
နန္းရေ၀
နန္းလယ္မေပၚခုိက္ဟာမုိ႔
အလုိက္ေတာ္တန္သင့္ရံုပ
ခံပြင့္ကိုကံုး။
နန္းရေ၀
မန္းေျမမွာ စပယ္လႈိင္ေတာ့့
ခံပန္းခုိင္ယာယီ ေ႐ြ႔တယ္
ေတာ့ေလ့ရြာသံုး။
အဲဒီကဗ်ာေလးေပါ့ဗ်ာ။ ဖတ္မိတိုင္း ရင္ထဲမွာနင့္ခနဲခံစားရတယ္။ လူသားေတြရဲ့ အေကာင္းကိုမွ တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့စိတ္။ အေကာင္းမရွိရင္ တျခားဆင္တူတာေလးေတြႏွင့္ အစားထိုးတတ္တဲ့စိတ္။ အေကာင္းျပန္ေပၚလာေတာ့ အစားထိုးခံ ပစၥည္းေလးကို လစ္လ်ဴ႐ႈတတ္တဲ့ စိတ္ေတြကို သိျမင္လုိက္ရတယ္။ အစားထိုးခံ ပစၥည္းေလးကို သနားသလုိ သူမရွိခ်ိန္မွာ သူ႔ကိုယ္စား အျခားအရာအစားထုိးၿပီး ေမ့ေလွ်ာ့ ခံရတဲ့ ပစၥည္းေလးကိုလည္း သနားမိပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေလးႏွင့္အတူ စိတ္ထဲေပၚလာတတ္တာက ေရွးေခတ္တရုတ္ျပည္က စစ္ဘုရင္တစ္ဦးႏွင့္ သူရဲ့စစ္သူႀကီးေတြ အေၾကာင္းေလးပါ။ ( ကၽြန္ေတာ္က သမုိင္းဆရာ မဟုတ္ေတာ့ အမည္ေတြခုႏွစ္ေတြမသိဘူးဗ်။ ဆရာသက္- မသက္ဇင္ ဆိုရင္ေတာ့ သိႏိုင္မယ္ခင္ဗ်။ သိရင္ေတာ့ ေျပာျပေပးပါ အမေရ။)ခံပန္းခုိင္ယာယီ ေ႐ြ႔တယ္
ေတာ့ေလ့ရြာသံုး။
အဲဒီစစ္ဘုရင္ဟာ တ႐ုတ္ျပည္ကို လွည့္လည္စစ္တို္က္သိမ္းလာခဲ့တာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေအာင္ျမင္လာတယ္။ တိုက္ပြဲတစ္ပြဲမွာ သူစစ္တပ္ေတြ ေအာင္ျမင္ၿပီး စစ္ပြဲၿပီးေတာ့ ေအာင္ပြဲခံတဲ့ အေနနဲ႔ ပစၥည္းေတြသိမ္းဆည္းၿပီး အျခားတေနရာ ေျပာင္းဖုိ႔ ေလွႀကီးေတြေပၚတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္သားေတြအမ်ားစုဟာ သူတို႔သံုးခဲ့တဲ့ ပစၥည္းအေဟာင္းေတြကို ေလွႀကီးေပၚကေန ေရထဲကို စြန္႔ပစ္ၾကတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး စစ္ဘုရင္ႏွင့္ အတူ ႐ွိေနၾကတဲ့ ေသြးေသာက္စစ္သူႀကီးေတြ ၀မ္းနည္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ စစ္ဘုရင္က စစ္သူႀကီးေတြမ်က္ႏွာ မေကာင္းတာျမင္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ဟာလည္း ဟိုစစ္သားေတြလႊင့္ ပစ္ေနတဲ့ ပစၥည္းအေဟာင္းေတြလုိပဲ တေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လူေဟာင္းေတြအျဖစ္ စြန္႔ပစ္ခံရႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြးမိလုိ႔ပါလို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တင္ ၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ စစ္ဘုရင္းႀကီးလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားၿပီး သူတုိ႔ေတြကို ဘယ္ေတာ့ မွမစြန္႔ပါဘူးလုိ႔ ကတိေပးလုိက္တယ္တဲ့ဗ်ာ။ အင္း အဲဒီ အေၾကာင္းေလးရယ္ ခုနက ကဗ်ာေလးရယ္ ႏွစ္ခုယွဥ္ၿပီး ခံစားမိရင္ နင့္ခနဲခံစားခ်က္ႏွင့္ ၾကည္ႏူးတဲ့ ခံစားခ်က္ ႏွစ္မ်ိဳးကို လႈိက္ကနဲေနေအာင္ခံစားရတယ္ဗ်။
အဲဒီလုိ အဓိပါယ္ဆင္တဲ့ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ့ ကဗ်ာေလး သတိရမိေသးတယ္ဗ်။
ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလုိ႔
ေမာင္ခူးကာေပး။
နံနက္တုန္းဆီက
ေၾကာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့
သူဆံပင္ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြႏွင့္
ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။
မွတ္မိတာေလးေတြပါ။ အင္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးႏွင့္ အဓိပါယ္လြယ္ၿပီး ခံစားခ်က္ေပၚတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြေပါ့။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ သိႏိုင္ၾကတဲ့ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္လည္းသေဘာၾကေသးတယ္။ေမာင္ခူးကာေပး။
နံနက္တုန္းဆီက
ေၾကာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့
သူဆံပင္ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြႏွင့္
ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။
စံပယ္တဲ့ေလး႐ံု
ပ်ိဳတို႔ေမာင္ မပန္ထိုက္
ပန္းျပတ္ခုိက္ႀကံဳ။
အပြင့္ရယ္ကုန္
တစ္ငံုျဖင့္ က်န္ပါေသး
ပန္ခ်င္ယင္ ပ်ိဳ႔ေမာင္ႀကီးရယ္
ေခါင္းဖီးခ့ဲေလး။
ဒီကဗ်ာေလး ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က စဖတ္ျဖစ္ေတာ့ ဘယ္ဂလုိႀကီးလည္းေပါ့။ ဘယ္နဲ႔ ေယာက္်ားႀကီးတန္မဲ့ ပန္းပန္ရမွာလားေပါ့။ ဘ၀င္မက်ဘူးဗ်။ ေနာက္ ေက်ာင္းမွာဆရာသင္ေတာ့မွ သူ႔ရဲ့ကြယ္၀ွက္ အဓိပါယ္ကို သိေတာ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ့ အယူအဆအရ အခုကမၻာကို ဘဒၵကမၻာ၊ ဘုရား(၅)ဆူပြင့္တဲ့ ကမၻာလုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ကကုသန္၊ ေကာဏဂုဏ္၊ ကႆပ၊ ေဂါတမ ဆိုၿပီး ဘုရား(၄)ဆူပ်ိဳတို႔ေမာင္ မပန္ထိုက္
ပန္းျပတ္ခုိက္ႀကံဳ။
အပြင့္ရယ္ကုန္
တစ္ငံုျဖင့္ က်န္ပါေသး
ပန္ခ်င္ယင္ ပ်ိဳ႔ေမာင္ႀကီးရယ္
ေခါင္းဖီးခ့ဲေလး။
ပြင့္ေတာ္မူသြားၿပီ။ ခုခ်ိန္ဟာ ဘုရားပြင့္ၿပီး ခ်ိန္ျဖစ္ေနၿပီ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္အရိေမေတၱယဘုရား ပြင့္ခ်ိန္မွာ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ပန္းျမတ္ကို ပန္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ တနည္းဘုရားပြင့္ ခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႔ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳတင္ၿပီး ေခါင္းဖီးသလုိ သီလေတြ စင္ၾကယ္ေအာင္ ဖီးသင္ထားပါဆိုတဲ့ အဓိပါယ္တဲ့ဗ်။
ေနာက္ တိုတိုေလးႏွင့္႐ိုး႐ိုးေလး ခံစားရင္ ၿပံဳးစဖြယ္ျဖစ္မဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့ ကဗ်ာေလးလည္းႏွစ္သက္မိေသးတယ္။
ထိုးေသာ္တဲ့ ထိုးေသာ္
ႀကိဳးေခ်ာ္လုိ႔သြား။
အဖြားအုိ အျမင္ကပ္တယ္
ေ႐ႊအပ္နဖား။
အေၾကာင္းအရာေလးက႐ိုးရွင္းပါတယ္။ မ်က္စိမႈန္ေနတဲ့ အဖြားအုိ တစ္ေယာက္ အပ္ေပါက္တပ္တာ အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ျဖစ္ေနတာေလးပါ။ ဆရာဘယ္လုိ အဓိပါယ္ႏွင့္ ေရးတယ္ဆိုတာေသျခာအသိေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေတြးေလး ထပ္ပြားမိတယ္ဗ်။ မ်က္စိဆိုတာ အလင္း မဟုတ္လား။ သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းပဲေလ။ အလားတူပဲ လူသားေတြမွာေရာ အသိဥာဏ္ပညာ အလင္းေရာင္ဟာ အင္မတန္အေရးႀကီးတာပဲမဟုတ္ပါလား။ အသိဥာဏ္ပညာအလင္း အားနည္းရင္ အလုပ္ေတြလုပ္ရာမွာ တလြဲတေခ်ာ္ေတြပဲ ျဖစ္မွာ မဟုတ္လား။ မ်က္ကန္းေတြဆိုပိုဆိုးမွာေပါ့ဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ ဦးေဆာင္သြား ေနတဲ့သူေတြကိုယ္တိုင္ အသိဥာဏ္ပညာ အလင္း မႈန္၀ါး၀ါးျဖစ္မေနဖို႔ ပိုအေရးႀကီးတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ေနာက္ ၿပီး ကိုယ္အားနည္းလုိ႔ တလြဲတေခ်ာ္ေတြျဖစ္တာနဲ႔ အပ္ကို အျမင္ကပ္ၿပီး ႐ိုက္ခ်ိဳးမယ္ ဆိုရင္လည္း မေကာင္းေတာ့ဘူးေပါ့။ တကယ္လို႔ လုိအပ္တယ္ဆိုရင္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ဆရာ၀န္ေတြႏွင့္ ျပၿပီးမ်က္မွန္ တပ္သင့္ရင္လည္း တပ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ။ အဲလုိေလးလည္းေတြးမိပါတယ္ဗ်ာ။ႀကိဳးေခ်ာ္လုိ႔သြား။
အဖြားအုိ အျမင္ကပ္တယ္
ေ႐ႊအပ္နဖား။
အင္း ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလုိ ကြယ္၀ွက္အနက္ကေလးေတြႏွင့္ ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြ ဖတ္ရတာ ပိုၿပီး အသာရွိလာတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ပိုစ့္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြဆို ကြယ္၀ွက္အနက္ေတြ၊ ဥပမာေတြ၊ ဥပဇာေတြ၊ တင္စားခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးႏွင့္ ေရးဖြဲ႔တတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ အျမင္ေျပာရရင္ ကဗ်ာစာေပ စတဲ့အႏုပညာေတြဟာ ေခတ္ရဲ့ အေျခအေနလုိက္ၿပီး အေရးအဖြဲ႔ အသံုးအႏႈန္းေတြ ေျပာင္းလာၾကတယ္ ထင္မိတယ္။ ေရွးတံုးက ကဗ်ာေလးေတြ ႐ိုးရွင္း ေျပျပစ္တာဟာ အဲဒီေခတ္ကလူေတြရဲ့ ႐ိုး႐ွင္းတဲ့ စိတ္ေတြ၊ သာယာေျပျပစ္တဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ကဗ်ာေတြစာေတြလည္း ႐ိုး႐ွင္းေျပျပစ္စြာ ထြက္ေပၚလာတယ္ ထင္မိပါတယ္။
ခုေခတ္အေျခအေနမွာ အရာရာ ႐ႈပ္ေထြးသလို၊ ေလးနက္တယ္။ က်ယ္ျပန္႔တယ္။ လွ်ိဳ႕၀ွက္မႈေတြႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသလုိ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ေတြကို လိုက္ေနတဲ့သူေတြေၾကာင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္မွဳေတြဟာလည္းထင္ရွားျပန္တယ္။ မလြတ္လပ္မွဳေတြ အဆင္ေျပမွဳေတြ ေၾကာင့္လည္း ကဗ်ာေတြ၊စာေတြရဲ့ စီးေၾကာင္းေတြက ျပင္းထန္တယ္။ စီးေမွ်ာမွဳေတြကလည္းၾကမ္းတယ္။ ကဗ်ာေတြရဲ့ေပါက္ကြဲမွဳဟာလည္း ရင္ေတြကိုတုန္သြားေစတတ္သလို ၾကက္သီးတဖ်န္းဖ်န္း ထေစနိဳင္တယ္။
ဒါနဲ႔ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာထဲက ခုလထုတ္ကလ်ာ မဂၢဇင္းမွာပါလာတဲ့ကဗ်ာဆရာ ခ်ိဳတကူး(ကေလး) ရဲ့ "ငါ့ျဖစ္ေထြ" ကဗ်ာေလးသေဘာက်မိတယ္။
ႏိွမ့္ခ်မႈေတြကို
၀တ္ရည္အမွတ္နဲ႔
ပ်ားေတြစုတ္ယူသြားရဲ့၊
ငါကလည္း
ယူထားတဲ့ေၾကြးျပန္ဆပ္ဖို႔
လူျဖစ္လာတာ၊
တမ္းတမႈေတြကိုလည္း
ထမင္းရည္ငွဲ႔သလုိ
သြန္ခ်စြန္႔ပစ္၊
မွားေနတဲ့လူေတြၾကား
မွန္တဲ့လူ
မွားေနခဲ့ရ၊
သည္းမခံႏိုင္တဲ့အဆံုး
ငါဟာ
ျခင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ဖို႔
ငါ့ပါးငါတစ္ခ်က္ခ်လုိက္ရ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္တယ္။ ခ်စ္ခင္တယ္။ ကဗ်ာေတြရဲ့ကြယ္၀ွက္ အဓိပါယ္ေတြစဥ္းစားရတာကလည္း တစ္မ်ိဳးခ်စ္စရာေကာင္းတာကိုး။ ဒါေပမယ့္ ေရွးကရိုးရိုးရွင္းရွင္း ကဗ်ာေလးေတြကို ပိုႏွစ္သက္မိတယ္ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္ကို ည့ံတယ္လို႔ပဲဆိုဆို၊ ပိန္းတယ္ပဲေျပာေျပာ ရိုးရွင္းတဲ့ဘ၀ကို အရမ္းႏွစ္သက္တယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္က ကဗ်ာအတိုေလးအစေလးေတြကို ကဗ်ာအရွည္ၾကီးေတြထက္ ပိုခ်စ္တယ္ဗ်။ ကဗ်ာအရွည္ၾကီးေတြကိုဖတ္ရင္ တနင့္တပိုးခံစားရဖို့က အေတာ္ေလးၾကာတယ္။ ကိုယ္ကမွတ္ဥာဏ္အားနည္းေတာ့ အလြတ္မွတ္မိေနဖို႔ကမလြယ္ဘူးေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ကဗ်ာတိုေလးေတြပဲ ပိုမိုႏွစ္သက္မိတယ္ဗ်ာ။၀တ္ရည္အမွတ္နဲ႔
ပ်ားေတြစုတ္ယူသြားရဲ့၊
ငါကလည္း
ယူထားတဲ့ေၾကြးျပန္ဆပ္ဖို႔
လူျဖစ္လာတာ၊
တမ္းတမႈေတြကိုလည္း
ထမင္းရည္ငွဲ႔သလုိ
သြန္ခ်စြန္႔ပစ္၊
မွားေနတဲ့လူေတြၾကား
မွန္တဲ့လူ
မွားေနခဲ့ရ၊
သည္းမခံႏိုင္တဲ့အဆံုး
ငါဟာ
ျခင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ဖို႔
ငါ့ပါးငါတစ္ခ်က္ခ်လုိက္ရ။
ေျပာရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ျမန္မာဗ်ည္းတြဲအေၾကာင္း ကေလးေတြကိုသင္ေပးတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြကို သတိရမိျပန္တယ္။ ငယ္ကလည္း သေဘာက်တယ္။ အခုထိလည္း သေဘာက်ေနတုန္းပါ။
ဆန္းသစ္စလ ကေလးဟာ
အဲ့ဒါေရးခ်ပါ။
ေျပာင္းျပန္လွည့္ကာ ၀တ္ဆံတိုး
အဲ့ဒါသေ၀ထိုး။
ေရအိုးကေလး ရြက္လာရင္
အဲ့ဒါလံုးၾကီးတင္။
လံုးၾကီးတင္မွာ ၀တ္ဆံခတ္
လံုးၾကီးတင္ဆံခတ္။
ေျခေထာက္တစ္ဖက္ ရပ္လာရင္
အဲ့ဒါတစ္ေခ်ာင္းငင္။
ႏွစ္ေခ်ာင္းရပ္ေတာ့ ႏွစ္ေခ်ာင္းငင္
ေျပးပြဲျပိဳင္ပြဲ၀င္။
ေျပးရင္ျပိဳင္ရင္ ေနာက္ျပန္လဲ
ေနာက္ပစ္ကေလးပဲ။
စံပယ္ပြင့္ေလး ေခါင္းေပၚတင္
အဲ့ဒါေသးေသးတင္။
စံပယ္ႏွစ္ပြင့္ ေရွ့မွာေရာက္
၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္။
ေအာက္နားဆီက တစ္ပြင့္ဟာ
ေအာက္ကျမင့္ေလးပါ။
ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္လို့ထား
ေမာင္ညီမေလးမ်ား။
ဆိုရတာ အရမ္းေကာင္းသလုိ ျမန္မာစာေပသင္ၾကားရာမွာလည္း အေထာက္အကူျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ေျပာရရင္ အဲလုိကဗ်ာမ်ိဳးေလးေတြ အမ်ားႀကီးလုိအပ္တယ္ထင္မိတယ္။အဲ့ဒါေရးခ်ပါ။
ေျပာင္းျပန္လွည့္ကာ ၀တ္ဆံတိုး
အဲ့ဒါသေ၀ထိုး။
ေရအိုးကေလး ရြက္လာရင္
အဲ့ဒါလံုးၾကီးတင္။
လံုးၾကီးတင္မွာ ၀တ္ဆံခတ္
လံုးၾကီးတင္ဆံခတ္။
ေျခေထာက္တစ္ဖက္ ရပ္လာရင္
အဲ့ဒါတစ္ေခ်ာင္းငင္။
ႏွစ္ေခ်ာင္းရပ္ေတာ့ ႏွစ္ေခ်ာင္းငင္
ေျပးပြဲျပိဳင္ပြဲ၀င္။
ေျပးရင္ျပိဳင္ရင္ ေနာက္ျပန္လဲ
ေနာက္ပစ္ကေလးပဲ။
စံပယ္ပြင့္ေလး ေခါင္းေပၚတင္
အဲ့ဒါေသးေသးတင္။
စံပယ္ႏွစ္ပြင့္ ေရွ့မွာေရာက္
၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္။
ေအာက္နားဆီက တစ္ပြင့္ဟာ
ေအာက္ကျမင့္ေလးပါ။
ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္လို့ထား
ေမာင္ညီမေလးမ်ား။
ခုေခတ္က အင္တာနက္ကို အေတာ္မ်ားမ်ားသံုးလာၾကၿပီ။ တိုးတတ္တဲ့ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ ကြန္ပ်ဴတာကိုင္ႏိုင္ဖို႕ေတာင္ အေတာ္အလွမ္းေ၀း ေနေသးတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္လုိျဖစ္ျဖစ္ပါ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အသံုးျပဳႏိုင္လာ ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ဆိုင္ရာ သင္ၾကားမႈကဗ်ာေလးေတြ ပညာရွင္ေတြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ဆိုတာယံုၾကည္မိပါတယ္။
ကေလးေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း အရမ္းႏွစ္သက္စြဲလန္းတဲ့စာသားေလးေတြ စိတ္ထဲေပၚလာတယ္ဗ်ာ။
ငယ္စဥ္က ကေလးတို႔ဘ၀မွာ
ေပ်ာ္ပါးဖို႔ရာ လြယ္ပါတယ္
ကိုယ္ရတာႏွင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ
စားခ်ိန္မွာ၀င္စားမယ္
အိပ္ခ်ိန္မွာ၀င္အိပ္မယ္
အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးရခ်င္ေသးတယ္
အျပစ္မသိေသးတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးေရာက္ခ်င္ေသးတယ္။
ဟုိစဥ္က လြတ္လပ္မႈဟာ
ခုမ်ားေပ်ာက္လို႔ေနပါၿပီ
ဆႏၵေတြနဲ႔ တုပ္ေႏွာင္ၿမဲခဲ့
စားခ်ိန္မွာ ၀င္မစားႏိုင္
အိပ္ခ်ိန္မွာ၀င္မအိပ္ႏိုင္
အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးရခ်င္ေသးတယ္
အျပစ္မသိေသးတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးေရာက္ခ်င္ေသးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကမယ့္၊ ကိုယ္တုိင္လည္းခံစားဖူးၾကမယ့္ စုိင္းထီးစုိင္ရဲ့ သီခ်င္းစာသားေလးပါ။ ဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္ ေရးထားတာပါ။ တကယ္ေတာ့ သီခ်င္းဆိုတာလည္း သံစဥ္ေတြႏွင့္ ဖြဲ႔သီထားတဲ့ ကဗ်ာပဲမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းေလးကို ကၽြန္ေတာ္အရမ္းႏွစ္သက္၊ သေဘာက်စြဲလန္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ပါလုိ႔ ေျပာရင္ျဖင့္ အျပစ္မ်ားတင္ၾကမလားခင္ဗ်ာ။ ညီေလး မုိးျမင့္တိမ္ေရ ဒီေလာက္ဆိုေက်နပ္ေတာ့ကြာ။ အကုိလည္း ကေလးဘ၀ေလး ျပန္တမ္းတၿပီး ႏံုးသြားတယ္ညီေရ။ေပ်ာ္ပါးဖို႔ရာ လြယ္ပါတယ္
ကိုယ္ရတာႏွင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ
စားခ်ိန္မွာ၀င္စားမယ္
အိပ္ခ်ိန္မွာ၀င္အိပ္မယ္
အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးရခ်င္ေသးတယ္
အျပစ္မသိေသးတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးေရာက္ခ်င္ေသးတယ္။
ဟုိစဥ္က လြတ္လပ္မႈဟာ
ခုမ်ားေပ်ာက္လို႔ေနပါၿပီ
ဆႏၵေတြနဲ႔ တုပ္ေႏွာင္ၿမဲခဲ့
စားခ်ိန္မွာ ၀င္မစားႏိုင္
အိပ္ခ်ိန္မွာ၀င္မအိပ္ႏိုင္
အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးရခ်င္ေသးတယ္
အျပစ္မသိေသးတဲ့ ကေလးေလးဘ၀ကို
တခါျပန္ၿပီးေရာက္ခ်င္ေသးတယ္။
ဖိုးေမာင္
P.S/
ညီေလးမုိးျမင့္တိမ္ Tag လုိက္လုိ႔ ေရးလုိက္တာပါ။ Tag တာေတြေရးရတာ ခက္တယ္လုိ႔ ညီေလးမိုးေမာင္ႏွင့္ က်ေနာ္မၾကာခဏေျပာရင္း ညည္းဖူးပါတယ္။ သူကေတာ့ ေကာင္ညွင္းေပါင္းစားၿပီး ႏွဲမႈတ္ရသလုိပဲ လက္ေပါက္ကပ္တယ္ အကိုရတဲ့။ ညီေလးအိပ္မက္ရွင္ကေတာ့ အကိုကလည္း ေက်ာင္းတုန္းက ဆရာမ စာစီစာကံုး ေခါင္းစဥ္ေပးထားသလုိ ေခါင္းစဥ္အတိုင္းေရးရတာကိုးတဲ့။ သူကေတာ့ ေျပာအားရွိတာေပါ့။ နံမည္ကိုက အိပ္မက္ရွင္ဆိုေတာ့ အိပ္ေနရင္းအိပ္မက္ထဲ ေတာင္စာဖတ္မလားမသိတာ။ ေရးအားရွိတာေပါ့။ ကိုယ္ေတြက ၀မ္းစာနည္းေတာ့ တစ္ပုဒ္ေရးဖို႔အေရး အေမကယ္ပါ အဘကယ္ပါ တရေအာင္ ႀကိဳးစားရတာ။ ကဲထူးပါဘူးဗ်ာ က်ဳပ္လည္းျပန္ Tag မယ္ဗ်ိဳး။ လာဖတ္တဲ့သူ အကုန္ စီပံုးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ကြန္႕မန္႔မွာ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္သက္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြပြတ္ခဲ့ ပါဗ်ိဳး။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ပုိစ့္ေလးေတြလုပ္ၾကပါဗ်။ ဆရာေဗ ႏွစ္ေဗ၊ ဆရာခိုင္၊ ဆရာအုိင္ႏွင့္ ၀ တစ္ ၀၊ ဆရာအိ၊ ဆရာခင္၊ ဆရာကိုရင္၊ခင္၊ကေလး၊ ဆရာဒူ၊ ဆရာ မိုးၾကယ္၊ ဆရာေတာင္ေပၚ၊ ဆရာ ၀င္းေဇာ္၊ ဆရာဆိုး၊ ဆရာမင္းသုခ၊ သမုိင္းဆရာ ဆရာသက္(သမုိင္းကဗ်ာေလးမ်ား) အုိုဗ်ာ သိသမွ်ဘေလာ့ဂ္ဂါ ဆရာအေပါင္းတုိေရ က်ေနာ္Tag တယ္ဗ်ိဳး။ အဟီး...
အဲ..က်ေနာ္သနားလုိ႔ မ Tag ဘဲထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။
((((ဗ်ိဳး))))... ဆရာရမ္းဂမ္း..
ဓမၼာေသာကအင္း၀ရာဇာ
ေအာင္စံၿဖိဳးေရခ်ိဳး လုိ ေဗဒင္ကဗ်ာေလးေတြ လုပ္စမ္းပါဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ဗဟုသုတရတာေပါ့။ :P
အားလုံးကိုခ်စ္ခင္လုိ႔ ၾကည္စယ္ျခင္းပါခင္ဗ်ာ။ ကိုယ့္အခက္အခဲႏွင့္ကိုယ္ ရွိၾကမယ္ဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ Tag သေဘာႏွင့္ ညီေအာင္ ျပန္Tag လုိက္ျခင္းပါ။
အေဆာင္ေတာ္ သန္ေခါင္ေက်ာ္ ေမာင္ေခၚရင္ အတည္မမွတ္ပါႏွင့္
ေတးထပ္ေတြေရးစပ္လို႔ ေဆးခ်က္ဖို႔ပါခင္ဗ်။
(ေနသိပ္မေကာင္းလို႔ ကိုယ္တိုင္ေဆးခ်က္ေနရလုိ႔ပါ။ :P )
မၾကည္မသာႏွင့္ အတည္ႏႊာၾကမည့္
မဒီကညာေတြ အတြက္
ဒီကဗ်ာႏွင့္ ဒီTag ကို
ဒီတင္ပဲ ရပ္လုိက္ပါပီခင္ဗ်ား....။
(ဖိုးေမာင္)
ေက်းဇူးတင္စကား ... ပန္းစံပယ္ကဗ်ာ ေလးကို အမွန္ျပင္ေပးတဲ့ အမေဗဒါရီကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://happycloud1000.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.