Monday, January 19, 2009

[ကဗ်ာသီတဲ့ ႀကိဳး] 25 New Entries: ေမးခြန္းက ကမၻာေက်ာ္မွာလား

ေမးခြန္းက ကမၻာေက်ာ္မွာလား

လူ ၁၂ ေယာက္ ေမးခြန္း ၁၂ ခု ေမးခဲ့တယ္
ဘယ္ညာ လက္တစ္စုံ
တစ္မိနစ္အတြင္း က်ေရာက္ေသာ စကားလုံး
ေနာက္. . .ေကာင္းတာတစ္ခုက ကဗ်ာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ
ေခတ္ေရစီးမျဖစ္ႏုိင္ဘူး
တကယ္လုိ႕ ဒီကဗ်ာကုိ ခင္ဗ်ားမႀကိဳက္ရင္
ခင္ဗ်ားႏွစ္သက္ဖုိ႕
အျခားကဗ်ာ အမ်ဳိးအစား သန္းနဲ႕ခ်ီၿပီးရွိတာပဲ
ပထမဆုံးဖတ္ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာက. . .
ဟာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ့ ေမးခြန္းပဲ
ကဗ်ာရဲ႕အရသာကုိ ငါသိလုိ႕
ေမးခြန္းကေန ေမြးခန္း အဓိပၸါယ္ရွိေသးတယ္
ေမးခြန္းကေန ေခးမြန္းဆုိရင္ ဘာအဓိပၸါယ္
ကဗ်ာဆုိတာ ေမးခြန္းတစ္ခုအထိ ေရာက္လာစရာ
အေၾကာင္းမရွိဘူး
ကဗ်ာပရိသတ္ထဲ သူ႕ေမးခြန္းက်န္ခဲ့ေစရန္
ခဏမွ် ရပ္နားလုိက္သည္
ေျပာသူႏွင့္ နားေထာင္သူၾကားတြင္ပင္ အဓိပၸါယ္
ေျပာင္းသြားသျဖင့္
စုိင္း၀င္းျမင့္
(၂၀၀၇-မတ္လ-မေဟသီ)

ဆန္နီႏွစ္ေယာက္

ခရမ္းက
ပဲခူးက လမ္း ၃၀ ထိပ္မွာ
ငါက ရန္ကုန္သစ္
ေအာင္ေဇယ် ၂ လမ္းထိပ္မွာ

ကမၻာႀကီးက
ရယ္ဒီမိတ္ေတြနဲ႕ ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ
ငါက
အလွကုန္ေတြနဲ႕
စပ္ၿဖီးၿဖီး
ယုိစီးၿပီး အေၾကာငုပ္ေနတယ္

လူအျဖစ္
ေျမႀကီးေပၚ အျမစ္စြဲေအာင္
ထူေထာင္ရတဲ့စရိတ္က ၾကမ္းတယ္
အရိပ္လုိ
လြယ္လြယ္လုိက္ဖမ္းလုိ႕မရဘူး
ငါတုိစားက်က္ထဲ
ေရာင္းေရာင္း၀ယ္၀ယ္ ဘယ္၀ါသနာပါမလဲ
အဆင္ေျပသလုိ
ထင္းလည္း မခုတ္တတ္
ေရႊေပလႊာေပၚ စာရင္းလည္း မ႐ႈတ္တတ္သူေတြ

ဒီေန႕
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေဒၚလာတစ္ရာေပးစမ္း
ငါနဲ႕ခရမ္း
ခ်က္ခ်င္း
နင္းထားတဲ့လမ္း ဆြဲဆုတ္ပစ္မယ္

ေလာေလာဆယ္ဆယ္
ငုတ္တုတ္ ျဖန္႕ခင္းထားတဲ့အတုိင္း
ခင္ဗ်ားလည္း ဆန္နီ
ကၽြန္ေတာ္လည္း ေစ်းသည္
ခရမ္းေရ. . .
ရယ္ရယ္ေမာေမာ မုိးခ်ဳပ္ၾကတာေပါ့။ ။

မင္းခ်မ္းမြန္
(၂၀၀၇-မတ္-မေဟသီ)

တီဘီၾကည့္ျခင္း

ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာ
တီဘီတစ္လုံးမွမရွိပါဘူး
ဒါေပမဲ့. . .
တစ္ႏွစ္နဲ႕ ေျခာက္လလုံးလုံး
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မိသားစုအားလုံးထုိင္ၾကည့္စရာ
အငယ္ဆုံးသမီးေလးမွာေတာ့
တီဘီတစ္လုံးရွိေလရဲ႕
တီဘီအမ်ဳိးအစားအမည္က
"အ႐ုိးတီဘီ"တဲ့
အဲဒီ အ႐ုိးတီဘီတစ္လုံးကုိ
အသည္းႏွလုံးနဲ႕ေန႕စဥ္ထုိင္ၾကည့္ရင္း
ျမင္ကြင္းေတြကုိ အန္ခ်ပစ္လုိက္တာ
မိဘေမတၱာပဲျပန္အမ္းစရာက်န္ေတာ့တယ္။ ။

ေနာင္၀င္းထြန္း
(၂၀၀၇-မတ္-ေရႊသမင္)

ေမွာ္ေသတၱာ

မုိးေရတစ္စက္က
ပင္လယ္နဲ႕ သမုဒၵရာကုိ သိမ္းထားတယ္။

သစ္ေစ့ကေလးတစ္ေစ့က
အၿမဲစိမ္းေတာႀကီးကုိ သိမ္းထားတယ္။

ေျခတစ္လွမ္းက
ခရီးမုိင္ေပါင္းတစ္သန္းကုိ သိမ္းထားတယ္။

ပိတ္ထားတဲ့တံခါးတစ္ခ်ပ္က
ပြင့္သြားမယ့္ မုိးေကာင္းကင္ႀကီးကုိ သိမ္းထားတယ္။ ။

မုိဃ္းေဇာ္
(၂၀၀၇-ေဖေဖာ္၀ါရီ-ရတီ)

အခ်ိန္မရသူတစ္ေယာက္

"အခ်ိန္မရဘူးတဲ့"
လမင္းနဲ႕ၾကယ္ပြင့္ေတြကုိ ေမာ့မၾကည့္ျဖစ္ဘူး။
ကုိယ့္အနားမွာ ပန္းေတြပြင့္လာတာ မသိလုိက္ဘူး။
ေလျပည္ေလညင္းတုိက္ခတ္သြားတာ မခံစားႏုိင္ဘူး။
႐ုပ္ဖြဲ႕စည္းပုံ သိမ္ေမြ႕သေလာက္
စိတ္ဖြဲ႕စည္းပုံ မသိမ္ေမြ႕ႏုိင္ေတာ့ဘဲ
အခ်ိန္မရဘူးဆုိတဲ့ စကားပဲေျပာေတာ့တယ္။
ဘာအတြက္ အခ်ိန္မရတာပါလိမ့္
လူ႕ဘ၀ျဖစ္တည္ပုံ ၾကည့္မေကာင္းဘဲ
နိဂုံးခ်ဳပ္ရ၊ ၿပီးဆုံးရျပန္ဦးေတာ့မယ္။ ။

ထြန္းေ၀ျမင့္
(၂၀၀၇-ေဖေဖာ္၀ါရီ-ရတီ)

ေလွာင္အိမ္

စိတ္ကုိ ပန္းခ်ီကားထဲ ထည့္ထားတာပါ။
စိတ္က လြမ္းေနေတာ့
အေရာင္ေတြလညး္ လြမ္းတာေပါ့။
စိတ္က မႈိင္းေနေတာ့
အေရာင္ေတြလည္း မႈိင္းတာေပါ့။
စိတ္က ေဆြးေနေတာ့
အေရာင္ေတြလည္း ေဆြးတာေပါ့။
စိတ္က အုံ႕ေနေတာ့
အေရာင္ေတြလညး္ အုံ႕တာေပါ့။
စိတ္က နာေနေတာ့
အေရာင္ေတြလည္း နာတာေပါ့။
စိတ္က ငုိေနေတာ့
အေရာင္ေတြလည္း ငုိတာေပါ့။
စိတ္က လြင့္ေနေတာ့
အေရာင္ေတြလည္း လြင့္တာေပါ့။
စိတ္ကုိ ပန္းခ်ီကားထဲ ထည့္ထားခဲ့တာပါ။
ဒါေပမဲ့
စိတ္က ပန္းခ်ီကားထဲက ထြက္ေျပးသြားတယ္ေလ။
ေနာင္ဆုိရင္
အေရာင္ေတြကုိ
ေလွာင္ပိတ္ထားလုိ႕ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ။
(ပိပိသုိ႕ . . .)
ေအာင္ေ၀း
(၂၀၀၇-ေဖေဖာ္၀ါရီ-ရတီ)

စည္းအျပင္ကလူ

အေျခအေနက
လူကုိပလက္ေဖာင္းေပၚေနရာေရႊ႕ထားတယ္
ဘာျဖစ္လဲ
ငရဲဆုိလည္း အရသာအသစ္
နိဗၺာန္ဆုိလည္း
အေတြ႕အႀကံဳအသစ္ေပါ့
ပန္႕ခ္ေရာ့ခ္ေတးကုိ ေလခၽြန္လုိ႕
နတၳိ၀ါဒီစာတန္းနဲ႕ ေသြးေအးမိတယ္။
လူ႕ဘ၀ဆုိတာ
ေလယာဥ္ပ်ံေပၚကၾကည့္ေတာ့ ကမၻာေျမျပင္
ကမၻာေျမျပင္ကၾကည့္ေတာ့နတ္ဘုံနတ္နန္း
ကုိယ့္အဓိပၸါယ္က
မူရင္းအတုိင္းပဲ။
တျခားလူေတြျမင္လား
လွ်ာဖ်ားေလးနဲ႕ လ်က္တာေလာက္ေတာ့
ရယ္တာေပါ့
လူၿပိန္းဦးေႏွာက္နဲ႕
ေျပာတာေလာက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့
ပါ၀ါမ်က္မွန္ခ်င္းမတူလုိ႕
ေလာကအျမင္ခ်င္းမတူတာ
အႏုပညာကုိ ပုိက္ဆံအိတ္ထဲကႏႈိက္ယူလုိ႕
မရသလုိ
ဉာဏ္ပညာဆုိတာ
က်မ္းစာအုပ္ေတြထဲက ထြက္လာတာမွ
မဟုတ္ဘဲကုိယ့္လူ။
ရယ္ဒီမိတ္အကၤ်ီ၀တ္လုိ႕
၀ံပုေလြနံထြက္ေနတဲ့ အေရျပားေတြၾကား
ကုိယ္ကဂ်င္းန္ပင္အေဟာင္းနဲ႕ဆုိေပမယ့္
လူႀကီးလူေကာင္းစိတ္ေမြးသူ
မင္းလည္းဒီလုိဘ၀င္မ်ဳိးနဲ႕ပဲမဟုတ္လား။
ဘယ္လုိတံဆိပ္နဲ႕ျဖစ္ျဖစ္
ကုိယ့္ေသြးသားက ၾကြပ္ဆပ္တယ္
ကိုယ့္အ႐ုိးကရင့္တယ္။
အခုလည္း
ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လုိ႕
လူေလာကကုိ ရယ္ေသြးသြမ္းေနပုံ
မိန္းမဆန္ဆန္
စကားလုံးေတြနဲ႕ ပစ္ေပါက္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္မိ
ဘူးလား
"ဟား- -ဟား- -ဟား"

ေအာင္ရင္ၿငိမ္း
(၂၀၀၇-မတ္လ-ေရႊသမင္)

တန္ဖုိးနည္းအလွကုန္ေတြ အာမခံခ်က္လည္းနည္း

ေမာပန္းေနလုိ႕ေတာ့မျဖစ္ဘူး လမ္းကုိ
ကလုိင္ေပါက္ထဲအထိဖြင့္ထားရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္
ေရငုပ္၀တ္စုံ၀တ္ထားရမယ္။ ကုိယ့္မစင္က
ကုိယ့္ကုိျပန္ေမးခြန္း
ထုတ္ေနတယ္/ဒါမွမဟုတ္လူမျမင္ေအာင္ဖုံးထားခဲ့ရ
မယ္။၀င္လာၿပီး အေတြးစကုိ ခါထုတ္လုိ္က္တယ္။
လြင့္စင္သြားတဲ့ေရတစ္စက္ခ်င္းစီထဲက
တုိးလွ်ိဳးေပါက္ထြက္ေနတဲ့ အနာဂတ္ၾကည့္ဖန္လုံး(ထဲက)
ေန ဘယ္လုိ႐ုန္းထြက္မလဲ။ဘယ္လုိယုံတတ္သလဲ။
လြတ္ေျမာက္မႈေနာက္လုိက္သြားေတာ့ ေဟာဒီ
ေျမဆြဲအားကုိ လြတ္ေျမာက္(ကန္တတ္)သြားဖုိ႕
လြတ္ေျမာက္အားလုိတယ္။
ၿငီးေငြ႕ေနၿပီမုိ႕ စကားလုံးတစ္လုံးစာခုန္ေက်ာ္
ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္စာလုံးေပါင္းေတြက လူတုိင္းကုိစာလုံးျပန္ေပါင္းလုိ႕
က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ (က်င္းထဲ) ေရာက္မွသိရတယ္။
အားလုံးကေမးခြန္းျပန္ထုတ္ေနတယ္။ ။
ေမာင္ေဒး
(၂၀၀၇-မတ္လ-ဟန္သစ္)

ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာ အျမန္ျပန္မလာပါနဲ႕

ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာရဲ႕ ေသြးအမ်ဳိးအစားကုိ ကၽြန္ေတာ္မသိေသး
အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ဆက္သြယ္ဖုိ႕အၫႊန္းေတြ
ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာမွာ မရွိေသး
ငွက္ပစ္ဖုိ႕ထက္ ေလယာဥ္ပ်ံကုိေမာ့ၾကည့္ဖုိ႕
အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာက စိတ္၀င္စား
ေလယာဥ္ပံ်လုိ ပ်ံဖုိ႕ေတာ့
ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာဟာ စိတ္မ၀င္စား
အကုန္အက်နည္း အလွည့္အေျပာင္းနည္း အဲဒီတုန္းက
အျမင္က်ယ္မႈနည္း ေရွ႕ေရာက္မႈနည္း ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာဟာ
ရွိတဲ့ေတာင္ကုန္းေတြနဲ႕ လမ္းေတြနဲ႕ပဲ လည္ခဲ့တယ္။
အရွိန္လည္း ဒီေလာက္မျမန္
ေလထုလည္း ဒီေလာက္ မညစ္ညမ္း
ဒီေလာက္လည္း မတိမ္းမေစာင္းေသးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာဟာ
ေနာက္က်က်န္တဲ့အရပ္ဆီ
ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားခဲ့တယ္။
`ကၽြန္ေတာ့္ကမၻာ
အျမန္ျပန္မလာပါနဲ႕´။ ။
လင္းလြင္
(၂၀၀၇-မတ္လ-ဟန္သစ္)

ဗီလိန္

ဗုိက္ျပည့္မွဘုရားသခင္ကုိျမင္ႏုိင္မယ္
လွဲထားတဲ့အသံကုိ သြားၿပီးတက္နင္းလုိက္မိတယ္
ေက်ာက္ပတ္တီစီးထားတဲ့ပန္းသီးကုိ ျဖည္ခ်လုိက္ေတာ့
အစားအစာဟာ စားပြဲေပၚ ႏွင္းစက္လုိက်လာတယ္
ေပ်ာ္ရႊင္မႈမွာ သြပ္နဲ႕သံနဲ႕
ေရနံေခ်းသုတ္ထားတဲ့ႏွစ္ထပ္အိမ္ေလးနဲ႕
ေတာင္ယာစုိက္ခင္းနဲ႕ငွက္ေအာ္သံနဲ႕
အေရခြံသပ္ထားတဲ့စမ္းေခ်ာင္းနဲ႕
စိတ္ကူးထားတဲ့အတုိင္း ၀ရန္တာကေန လမင္းဆီစီးဆင္းေနတယ္
ေနေရာင္ျခည္ကလည္း တစ္လက္မမွ ေနာက္က်မေနဘူးေပါ့
အိမ္ေခါင္ကယုိက်လာတဲ့ အလင္းေရာင္ဟာ
ၾကယ္ေတြရဲ႕ပူေႏြးေနတဲ့ကုိယ္နံ႕ေပါ့. ..။
အစာအိမ္ကုိ ျပန္ျဖည္ခ်လုိ္က္ေတာ့
ပန္းသီးဟာ ေျမႀကီးေပၚ ေက်ာက္ခဲေတြလုိက်လာတယ္. ..။

၀မ္းနည္းျခင္းမွာ
ျပတင္းေပါက္ေဘာင္နဲ႕
ေပါက္ၿပဲေနတဲ့ `လ´နဲ႕
ေျခသလုံးအိမ္တုိင္နဲ႕
ေသြးသြင္းထားတဲ့ညနဲ႕. . .။
ဒီဇင္ဘာထဲ ကားေတြမီးထုိးၿပီး၀င္လာၾကတယ္
ေျမပုံပါတဲ့ကြမ္းတစ္ယာနဲ႕ သူ႕ဆာေလာင္မႈကုိ
ေတာက္ေရႊ႕ထားလုိက္တယ္. ..။ ။
ေမာင္ဖီလာ
(၂၀၀၇-မတ္လ-ဟန္သစ္)

အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတြန္႕ေၾက

စိတ္ကူးထဲကုိ
အေၾကာေဆးပုလင္းႀကီးသြင္းရမယ္
မာနထဲက
အက္ဆစ္တစ္လီတာ စုတ္ထုတ္ပစ္ရမယ္
ပညာအေရအတြက္ကုိ ထင္ေနတာ
ခလုတ္ဖြင့္ရင္
အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းေတြထြက္က်မယ့္စက္
အေတြးအေခၚကေရာ
ခလုတ္ႏွိပ္႐ုံနဲ႕အစာေရစာအန္ခ်ေပးမယ့္စက္
ဒီမွာ
မဲ့ခြက္ခြက္မ်က္ႏွာနဲ႕
လက္ေၾကာတင္းခ်င္ စိတ္နာက်င္မႈပဲ
အရွိန္ပုိတယ္
ေဇာကပ္ေနတာအႏုပညာဟုတ္လား
ဘာလက္ေျဖာင့္တပ္သားလဲ
ဘယ္ပလက္ေဖာင္းက
ဘယ္သူ႕မီးပြားကုိပစ္ခ်ေပးႏုိင္လုိ႕လဲ
လြန္တဲ့ ၅ ႏွစ္တုန္းက ၀ုိးတ၀ါးမႈဟာ
ေနာက္ ၅ ႏွစ္မွာ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားျဖစ္ေနမလား
ကၽြန္ေတာ္
သစ္ပင္ေပၚက ရွဥ့္ေလးလုိ
တက္လုိက္ဆင္းလုိက္လုပ္မေနခ်င္ေပမဲ့
ေကာင္းကင္ယံမွာ တံျမက္စီးပ်ံေလးနဲ႕
လွလွပပ ၀ဲခ်င္တယ္
၀ယ္လုိအားလမ္းမေပၚ
လူလတ္တန္းစားေလွ်ာက္လႊာေတြ ေရးျဖည့္တတ္လြန္းလုိ႕
အိမ္ကလည္း အရူးလုိ႕ထင္ေနၾကၿပီ

ငါေလ
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕တြန္႕ေၾက
အလင္းေရာင္ကုိအသည္းႏွလုံးနဲ႕ မကုိင္မိသမွ်
ေရေတြ ေနာက္ေနရဦးမွာ။ ။
ခုိင္ၿမဲေက်ာ္စြာ
(၂၀၀၇-မတ္လ-ဟန္သစ္)

ဒီကဗ်ာ ဒီမွာဆုံးပါတယ္

အမွတ္မထင္
၀င္တုိက္မိတဲ့မထင္မွတ္မႈကေန
နာမည္တစ္လုံးရလာတယ္။
ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး
ခင္ဗ်ားတုိ႕ခ်ည္းပဲ
မီးနဲ႕အေဆးခံေနရတယ္လုိ႕ မထင္နဲ႕။
ကၽြန္ေတာ့္မွာ အၾကံေပးစရာမရွိဘူး။
လမ္းလယ္ေကာင္မွာ ရပ္ရင္း
လမ္းခြဲခံရတဲ့စိတ္နဲ႕ ၀ါယာေတြေရွာ့ခ္ျဖစ္လုိ႕
ခင္ဗ်ားမလုိတာေတြ အကုန္လုံး
ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္မွာ ပ်ားစြဲလုိ႕
မေတာ္တဆမႈနဲ႕ တရားဘယ္ႏွႀကိမ္
ေန႕ေပါင္း၊ ညေပါင္း၊ လူငယ္ဘ၀အေပါင္း (+) (-)
ေခြးမ်ား၊ သြားမ်ား၊ စိပ္မ်ား
မနက္ျဖန္မွာ ကၽြန္ေတာ္လာလုိ႕မရဘူး။
ေမ့ေဆးနဲ႕အပက္ခံရတယ္
အထူးသျဖင့္ အခုလုိ ၂၁ ရာစု
အသက္႐ႈဖုိ႕ေမ့ေနတဲ့ ဒီကဗ်ာ။
ဒီမွာဆုံးရမယ္လုိ႕
ေလွ်ာက်သြားတဲ့ ေနလုံးႀကီးကုိၾကည့္ၿပီး
ဒီကဗ်ာ ဒီမွာဆုံးလုိက္တယ္။ ။
ဟိန္းျမတ္ေဇာ္
(၂၀၀၇-မတ္လ-႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ)

ဒီေန႕ေက်းလက္

ေနပူဆာ ၀၀လံႈႏုိင္တဲ့
ေဟာဒီ ဂုဏ္သေရရွိေက်းလက္မွာ
ပင္အပ္ကမၻာနဲ႕ မဟာမိတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့
ေဆာင္းဥတုစစ္စစ္ႀကီးရွိတယ္။
ငံရမွာကုိ လုံးလုံးေမ့ပစ္ေလ့မရွိတဲ့
ေခၽြးစက္စစ္စစ္ေတြရွိတယ္။
သစ္ပင္ ခ်ဳံထိပ္ဖ်ားေတြမွာ
အပ်ံစားသီးေနတဲ့
စာဗူးေတာင္း စစ္ႀကီးေတြလည္း ရွိတယ္။
ေကာက္႐ုိးပန္းပန္ ရြာစည္း႐ုိးဆီမွာ
ညေနရီ ခ်ိဳးကူသံစစ္စစ္ရွိတယ္
ေဟာဟုိရြာဦး မူးႀကီး႐ုိးလက္တံေျမာင္းမွာေတာ့
ထေနာင္းကုိင္းေျခာက္ စစ္စစ္ေတြရွိေနေလေပါ့။
ေနာက္ၿပီးေတာ့
ေထာပတ္ပဲျပဳတ္ င႐ုတ္သီး ငပိေထာင္းစစ္စစ္နဲ႕
မန္းက်ည္းရြက္ခ်ဥ္ရည္ဟင္းစစ္စစ္လည္းရွိရဲ႕။ ။
ေမာင္စိမ္းသစ္
(၂၀၀၇-မတ္လ-႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ)

ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္၍

ကဗ်ာစစ္ပြဲမ်ား မျဖစ္ေစရန္၊
ကဗ်ာေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေစရန္၊
ကဗ်ာကုိလုိနီစနစ္ ျဖတ္သိမ္းၿပီ ကဗ်ာမ်ားအားလုံးလြတ္လပ္ကာ
တန္းတူရည္တူ ရွိေစရန္၊ ကဗ်ာအခ်င္းခ်င္း အသားအေရာင္၊
အမ်ဳိးအစား၊ အဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈမ်ားပေပ်ာက္ေစရန္
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ႏွင့္တစ္ပုဒ္ အတြင္းေရးကုိ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း။
က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္ျခင္း မျပဳဘဲအျငင္းပြားမႈရွိလွ်င္
ကဗ်ာ၀ါဒ အားျဖင့္ မေျဖရွင္းဘဲ ကဗ်ာေဗဒ အားျဖင့္
ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းရန္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ အခ်ဳပ္အခ်ာ
အာဏာ(ဤအခ်က္တြင္ အနည္းငယ္အားနည္းခ်က္ ရွိေၾကာင္း၀န္ခံပါသည္)
ကုိ က်န္ကဗ်ာမ်ားအားလုံးက ေလးစားရင္၊
ကဗ်ာျပည္တြင္းစစ္၊ ကဗ်ာေဒသစစ္၊ ကဗ်ာက်ဴးေက်ာ္စစ္၊
စသည္ျဖစ္ပြားရာ ေဒသမ်ားသုိ႕ ကဗ်ာ့ကုလသမဂၢ
(ႀကိဳးစားတည္ေဆာင္ ေနပါသည္)က ကဗ်ာစုံၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ထိန္းသိမ္းမႈ အဖြဲ႕မ်ားေစလႊတ္
ထိန္းသိမ္းရန္။
(၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားကလြတ္လပ္ေရး ရရွိလာသည့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးကဗ်ာမ်ား)မွ
အစဥ္တုိးတက္လ်က္ ရွိေသာေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏
လက္ငင္းအက်ဳိးရလာဒ္မ်ားကုိ ဘယ္လုိပမႊားကဗ်ာအမ်ဳိးအစားကမွ
၀င္ေရာက္ေႏွာင္ယွက္ ျဖည့္စြက္ျခင္းျပဳႏုိင္/မျပဳႏုိင္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ မူလ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ ဂုဏ္၊ အရည္အေသြးမ်ားကုိ
လက္ရွိဆက္ခံေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားမ
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ျခင္းရွိ/ မရွိ
ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကုိ ကုိယ္စားျပဳရာတြင္ အေျခခံ
ေပါက္ဖြားသည့္အတြက္ ယခုအခါလက္ရွိကဗ်ာမ်ားသည္
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကုိ ဆက္လက္၍ကုိယ္စားျပဳႏုိင္/မျပဳႏုိင္
ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားတြင္ ပညာတတ္မ်ားမည္သည့္အတုိင္းအတာအထိ ပါ၀င္လာႏုိင္ခြင့္ ရွိမရွိ
ယခုအခါ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟု အမည္တပ္ၿပီး
ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားမွ ေရြးခ်ယ္ေနေသာ
ကဗ်ာမ်ားအား ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟု
သတ္မွတ္ႏုိင္ မသတ္မွတ္ႏုိင္
(အထက္ပါအခ်က္မ်ားအတြက္ သက္ဆုိင္ရာကဗ်ာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ မူ၀ါဒ
ေၾကာ္ျငာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္လာလွ်င္ အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ
ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။)
ကုိးကား။ ။ကဗ်ာေၾကးမုံ အတြဲ(၂) အမွတ္(၃၀)
မုိးေ၀း
၂၅-၉-၂၀၀၆(၂၀၀၇-မတ္လ-႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ)

အထက္ကေန ကမၻာေျမကုိသြားၿဖဲ၍

မေက်နပ္ရင္ ဘဂၢဒက္သြားေန
အခ်ိန္ျပည့္ရင္ခုန္ေနရေတာ့
ႏွလုံးသားအေညာင္းမမိဘူးေပါ့
လာ အာမေခ်ာင္နဲ႕ မသာရဲ႕
ယုတၱိထက္တိက်တဲ့ ယာဥ္တုိက္မႈနဲ႕
`မေတာ္တဆ´ေတြ႕သြားမယ္
(ဘယ္လုိလဲကြယ္ ဒီလုိ၀ါက်မ်ဳိးေတြ ဘာအတြက္ အက်ဳိးရွိသတုံး
ဖြဲထုံးနဲ႕ တနည္းမဟုတ္တနည္း ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းသင့္မသင့္)
မြဲျပာပုဆုိးဟာ သူ႕၀မ္းတီးတူးေကာ္ မဟုတ္ဘူးေျပာတယ္
လက္ဆုပ္လက္ကုိင္လုိခ်င္တာ
ေခါင္းစဥ္ကမ်ား ေပးမလားကတိ
ဟုတ္မဟုတ္ သူလက္ကုိင္ဆုပ္ထားတယ္ထင္ရတဲ့
ကၽြန္ေတာ့္လက္ဟာ သူ႕လည္မ်ဳိမွာ
(ဘာသာျပန္ရင္ သင့္လည္မ်ဳိေပါ့)
ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္
အလကားေျပာတာ ျဖစ္ေနၿပီ
အျပင္လူအေနနဲ႕ ခင္ဗ်ား ေဟာဒီကၽြန္ေတာ့္အတြင္းထဲ
ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္တုတစ္ဖက္ သံခ်ိတ္ေကာက္နဲ႕ထုိးဆြေနတာ
ႀကိဳက္ရဲ႕လားဟင္. . .ဟင္. . . ႀကိဳက္လားဟင္. . .
ေမးခြန္းထဲက ကဗ်ာအသားဟာ
ပုိႏႈးညံ့တယ္ဆုိတာ ဆူးေၫႇာင့္တစ္ခုေပါ့
အဲဒီမွာ ဘာမွအျပည့္အ၀မရွိဘူးဆုိတာ
လမ္းကူးရင္း၊ အေလးသြားရင္း၊သံေ၀ဂေလွ်ာ့ရရင္း
၀က္သားတုတ္ထုိးျခင္းရဲ႕ ပြက္ပြက္ဆူ ကုိယ့္လူအရည္ထဲမွာ
ဘယ္ဘ၀တစ္လွီးစာ ခင္ဗ်ားတုတ္မွာထုိးထားလဲ
ႏွစ္လုိက္မယ္ င႐ုတ္ဆီထဲမွာလည္း
သဲကႏၱာရကုိ တစ္ဟုန္ထုိးျဖတ္ေနတဲ့
အစမ္းသပ္ခံတင့္ကားေတြ၊ စမ္းသပ္ဖုိ႕ဓာတုေတြ
စမ္းသပ္စရာမဟုတ္ေတာ့တဲ့ ၾကက္တုပ္ေကြးေတြ
ဆက္လက္၍ သက္သက္သာ
ဆက္လက္၍ သက္သက္အျပင္
ဆက္လက္၍ သဒၵါစည္းကမ္းထဲက
ျပည္တည္နာႀကီး ဆက္တလုိက္က
ျမင္ရသတဲ့ မေၾကာက္ပါနဲ႕. . .
ကုိယ္တုိင္ဟာ ေရာင္ကုိင္းလုိ႕ေနၿပီ ေနျခည္
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ခ်ိန္တြယ္ၾကည့္တုိင္း မျပည့္ေသးတဲ့တစ္စိတ္နဲ႕
ဘယ္လုိကုိယ္တုိ႕ တစ္၀မ္းက်မလဲဟင္ ကတည္းမွပဲ
ဒက္ဒက္ဒက္မွာေပါ့ကြာ ဘဂၢဒက္ဆုိမွေနမွေတာ့
ဟုိနာမည္လွလွေလးလည္း ရွိေသးတယ္ သိလား
ဟုိ. . .ဖာလူဒါ. . .အဲေလ. . .ဟုတ္ေပါင္. . .ဖာလူဂ်ာ။ ။
ေဇယ်ာလင္း
(၂၀၀၇-မတ္လ-႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ)

ငါ့ ပညတ္ခ်က္

အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတဲ့လား
ဒါ ပညတ္ခ်က္ထင္ပါရဲ႕ . . .
ငါ မ်က္ႏွာမူရာ အရပ္ဟာ
မင္းရွိတဲ့အရပ္ပါ။
ငါ. . .ေက်ာခိုင္းထားရာဟာ
မင္းရွိတဲ့ အရပ္ပါ။
ငါ. . .ဘယ္ေနရာက ခရီးႏွင္ခဲ့လဲ
မေမးပါနဲ႕ ။
ငါ. . .ဘယ္ေနရာမွာလဲ
မသိခ်င္နဲ႕ ။
ငါ. . .မင္းကုိ ေက်ာခုိင္းေစဦးေတာ့
ငါ့ မ်က္ႏွာမူရာဟာ
``မင္းမ်က္ႏွာ´´ပါ။

မိုးက်ေတာ့မယ္တဲ့လား။
မုိးရာသီ ေရာက္ၿပီဆုိၾကရဲ႕ . . .
ငါ. . . ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္း မသိခဲ့တာ
ၾကာမွ ၾကာေပါ့။
ငါ့အတြက္ေတာ့
မင္းအၿပံဳးဟာ
အစဥ္ၿမဲ. . . ေႏြနံနက္ခင္းပါပဲ။
သုိမဟုတ္. . .ေဆာင္းေနျခည္ေလးပါပဲ။
မင္း ငုိေႂကြးျခင္းဟာ
ငါ့ရဲ႕ မုိးရာသီ
ဒါနဲ႕
ငါ့ရင္ထဲ ``မင္းရာသီ´´ေတြ
အထပ္ထပ္ျဖတ္ေက်ာ္

အံ့ၾသမိပါရဲ႕
မင္း . . .တန္ခုိးရွင္မ်ားလား။
``မင္းမ်က္ႏွာ´´ရွိရာအရပ္ ကုိ ခရီးႏွင္ေနသူ
``မင္းရာသီ´´ေတြထဲ လမ္းမွားေနသူ
ငါ့ကုိ . . .
``မင္းစိတ္´´မ်ားနဲ႕
ရြက္လြင့္ေစခဲ့ေလသလား။
ေနာက္ဆုံးေတာ့. . .
ငါကုိယ္တုိင္ဟာလည္း
``မင္း ကုိယ္ပြား´´ ျဖစ္ေနပါၿပီေလ. . .။ ။

ပန္းသလားခင္

ေတြးလုိက္ပါတဲ့ေမာင္ႀကီးရယ္
ေရးလုိက္ပါတဲ့ေမာင္ႀကီးရယ္
ေခါက္ထီးေလး၀ယ္ဖုိ႕။

မီးဖုိေခ်ာင္ မေျပာင္ေသးလုိ႕
ကေလာင္ေခၽြးစုိ႕. . .။

တစ္တုိက္တက္ တစ္တုိက္ဆင္း
မဂၢဇင္းတဲ့ ေမာင္ႀကီး၀င္
ေျခက်င္နဲ႕ ကုန္းေၾကာင္း။

အယ္ဒီတာဟုိလူႀကီးရယ္
ဆီးႀကိဳလုိ႕ ေမာင္းသတဲ့ေတာ္. . .။

တုိက္ေပၚက ေမာင္က်လုိ႕
အပ ရယ္မွီ။
ထီြစရာေတာအရက္နဲ႕
မက္သေနာေသာက္ ေပ်ာက္. . .။

ေဆးျပင္းလိပ္တုိကုိခဲ
စားပြဲမွာတဲ့ တင္ပ်ဥ္ေခြ။

စာရြက္ေတြ တဆုတ္ဆုတ္နဲ႕
အိမ္႐ႈပ္တယ္ေတာ့္. . .။

ဆန္ကြဲကုိျပာ
ဆန္ၫွာကေပါက္ေသာက္။

ေတာ့္ကဗ်ာစာမူခရယ္
အူရွလုိ႕ေပါက္. . .။

ပဲဟင္းမွာဆားေပ့ါလုိ႕
အားေလ်ာ့ၿပီကြယ္။

သည္အရြယ္
သည္မယ္မွာ ကဗ်ာသမားနဲ႕
မွားလုိ႕မွ ညားသေလ့ေတာ္. . .။ ။
ေမာင္ခုိင္မာ
(စြယ္ေတာ္မဂၢဇင္း-၁၉၈၉-ေဖေဖာ္၀ါရီလ)

ဧရာမ လူ႕ဘီလူးႀကီး

The Colossus

အေဖ့ကုိ တစ္ခုလုံး ျပန္ဆက္ဖုိ႕
သမီး ဘယ္ေတာ့မွရမယ္ မထင္ဘူး
တစ္စစီေကာ္ကပ္၊ တစ္ခုစီခ်ိတ္ဆက္လုိ႕။
ျမည္းေအာ္သံ၊ ၀က္ျမည္သံနဲ႕
ညစ္ညမ္းတဲ့ ၾကက္မ ကေတာ္သံေတြ
အေဖ့ ဧရာမႏႈတ္ခမ္းေတြထဲက ထြက္လာတယ္။
ေကာက္ပဲသီးႏွံ သုိေလွာင္႐ုံတစ္၀ုိက္
ေရာက္ေနရသလုိပဲ။

အေဖ့ကုိအေဖ နတ္ကြန္းလုိ႕
ယူဆတယ္ ထင္တယ္၊
လူေသတုိ႕ရဲ႕ ပါးစပ္ေပါက္၊
နတ္ဘုရားတစ္ပါးပါးရဲ႕ ဆက္သြယ္မႈ။
နွစ္သုံးဆယ္ ၾကာၿပီ သမီး ႀကိဳးစားခဲ့တာ
အေဖ့လည္ေခ်ာင္းထဲက ႏုန္းေတြကုိ
ေသာင္တူးသလုိ တူးၿပီး ဖယ္ရွားဖုိ႕။
ဒါေပမယ့္ သမီး မလုပ္တတ္ေတာ့ဘူး။
ေလွကားကေလးေတြေထာင္
ေကာ္ပုံးေတြ၊ Lysol ပုံးေတြသယ္ၿပီး
တြယ္တက္လုိ႕
အေဖ့မ်က္ခုံးရဲ႕ ေပါင္းပင္ ထူထပ္တဲ့ ေျမဧကေပၚ
ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနတဲ့ ပုရြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္လုိ
တြားသြားလုိ႕
ႀကီးမားတဲ့ ဦးခြံ႐ုိးအခ်ပ္ေတြကုိ ျပဳျပင္ဖုိ႕
အေဖ့ မ်က္လုံးေတြရဲ႕
ေျပာင္သလင္းခါေနတဲ့
သုသာန္ကမူေတြ ရွင္းလင္းဖုိ႕။
သမီးတုိ႕ကုိ မိုးေနတာက ၾသရက္စတီးယာ
ေၾကကြဲျပဇာတ္ထဲက ေကာင္းကင္ျပာပဲ။
အေဖရယ္၊ အေဖဟာ လုံးလုံးကုိ တစ္ေယာက္တည္း
အေဖဟာ တိက်တဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြ ျပည့္၀လုိ႕
ေရာမေခတ္လူထု ရင္ျပင္လုိ သမုိင္းျဖစ္လုိ႕။
ဆုိက္ပရက္(စ္) ေက်ာက္ပန္းပင္နက္ေတြ ေပါက္တဲ့
ေတာင္ကုန္းေလးတစ္ခုေပၚမွာ
သမီး ေန႕လယ္စာ ထုိင္စားတယ္။
ေဒါင္လုိက္ ေျမာင္းေတြ ထြင္းထားတဲ့
အေဖရဲ႕ အ႐ုိးတုိင္လုံးေတြနဲ႕
ဂရိေခတ္ရဲ႕ ပန္းပုလက္ရာေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့
သစ္ရြက္ပုံစံ ဆံပင္ေတြမွာ

ေရွးေဟာင္းမင္းမဲ့စ႐ုိက္
အမႈိက္ေတြပုံလုိ႕
ဟုိး မုိးကုတ္စက္၀ုိင္းတန္းအထိ။
မုိးႀကိဳးသြားထက္ အားပုိလိမ့္မယ္
ဒီေလာက္အထိ ယုိယငြး္ပ်က္စီးသြားရေအာင္။
ညေတြ မွာ အေဖ့ ဘယ္ဘက္နားရြက္ရဲ႕
ဣစၦာသယထဲ သမီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လုိ႕၊
ေလနဲ႕ လြတ္ရာမွာေပါ့၊

အနီေရာင္ၾကယ္ေတြ၊ မက္မန္းေရာင္ၾကယ္ေတြ
ေရတြက္လုိ႕။ အေဖ့လွ်ာရဲ႕ ေက်ာက္ဆစ္တုိင္လုံး
ေအာက္ကေန ေနထြက္လာတယ္။
သမီးရဲ႕ အခ်ိန္နာရီေတြဟာ အရိပ္နဲ႕ ထိမ္းျမားလုိ႕။
ဆိပ္ကမ္းရဲ႕ ေက်ာက္တုံးေတြေပၚ
ေလွဧရာရဲ႕ ပြတ္ျခစ္သံကုိ
သမီး နားမစြင့္ေတာ့တာ ၾကာပါၿပီ။
၁၉၆၀
(SYLVIA PLATH-ဆစ္လ္ဗီယာ ပလာ့သ္ ကဗ်ာမ်ားအား ေဇယ်ာလင္းဘာသာျပန္သည္။)

ေနေရာင္ျခည္၏ အ႐ုိးစု

ငါ့ဟင္းလင္းျပင္ထဲ
ေမာဟေတြ ဒုန္းစုိင္း၀င္လာၿပီ။

ၿပီးခဲ့တဲ့သီခ်င္းမ်ားအတြက္
တစ္ေယာက္မ်က္လုံးကုိ တစ္ေယာက္ ေခ်ာင္းၾကည့္ကာ
အံ့ၾသမိရဲ႕။
လက္ဖ၀ါးေပၚက အေရးအေၾကာင္းမ်ားကုိ
ယုံၾကည္ရင္ခုန္ဖုိ႕
မေသခ်ာမႈေတြထင္ရွားဖုိ႕
စာရိတၱအေဟာင္းကုိ လဲလွယ္ပစ္ဖုိ႕
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တာ၀န္သိခဲ့၊
မျမင္ႏုိင္တဲ့ အမွားအယြင္းမ်ားေၾကာင့္
ရခဲ့ဖူးတဲ့ ေနာင္တေတြကုိ
တမင္ ေမ့ေလ်ာ့ပစ္ခဲ့၊
လူ႕အျဖစ္ရဲ႕ ဟာသတခ်ဳိ႕မွာ
လႊတ္ခနဲ အသိဉာဏ္ေတြရွိတယ္။

စနစ္တက်. . .ဟုတ္လား
ငါတုိ႕ရဲ႕ ဆင္ေျခဟာ
စည္းကမ္းမဲ့ခဲ့ၿပီ။

ဟုိးေရွ႕ဆီက စိမ္းစုိမႈအေရာင္မ်ား
ပညာရွိတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ
သင္တုိ႕လည္း ဒုကၡနဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္ဖူးမယ္။

ေဟ့. . .သူစိမ္း
ဒီအရပ္မွာ
အလင္းေရာင္မ်ားလွခ်ည့္လား။ ။
ေ၀မွဴးသြင္
(လူၿပိန္းရဲ႕ အခ်စ္ျဖစ္ပြားရာကဗ်ာစာအုပ္မွ)

မကၽြတ္မလြတ္တဲ့စြန္

မကၽြတ္မလြတ္တဲ့ စြန္
အခု ေလေပၚမွာ ဘာလုပ္ေနတယ္ ထင္သလဲ။

မကၽြတ္မလြတ္တဲ့ စြန္
အခု ျမင္ကြင္းမွာ ႀကိဳးနဲ႕ ခ်ိတ္ေနတယ္။

မကၽြတ္မလြတ္တဲ့ စြန္
အခုႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႕
ဘာေတြ႐ႈပ္ေနသလဲ။

မကၽြတ္မလြတ္တဲ့ စြန္
ငါ မသိဘူး
မင္း မသိဘူး
အေျဖ မရွိဘူး။ ။
၀င္းျမင့္
(လူၿပိန္းရဲ႕ အခ်စ္ျဖစ္ပြားရာ ကဗ်ာစာအုပ္မွ)

မြန္

စုိးရိမ္ပူပန္မႈေတြမ်ားၿပီး
ေသာကပြားတတ္ရင္ မေကာင္း။
အက်ဳိးမရွိ
အေဆြးနိဂုံး၊ အၿပံဳးနိဒါန္း
ပန္း၏ပမာ၊ လန္းပါေစေၾကာင္း
ဆုေတာင္းဆုမြန္၊ စိတ္ထားမြန္ဖုိ႕
မြန္ျမတ္တရား၊ ရင္မွာထားစုိ႕။
ငါးပါးအနႏၱ၊ ပဥၥဂုဏံ
ဦးထိပ္ပန္လ်က္
ႏုိင္ငံႏွင့္လူသား၊ အက်ဳိးမ်ားေအာင္
စိတ္ထားမြန္ေစ၊ ထမ္းေဆာင္ေလအံ့။

ေသာက ေမာဟ၊ ေတာႏွယ္ထ၍
ဘ၀မၿမိန္၊ ခႏၶာအိမ္ဟု
တိမ္တိမ္ေတြးဆ၊ မျဖစ္ရ။
ဘ၀တန္ဖုိး၊ ဆထက္တုိးေအာင္
တန္းခုိးက်က္သေရ၊ ပြားမ်ားေစအံ့။
လူေျမေလာက၊ လွထက္လွေအာင္
စြမ္းစထုတ္ကာ၊ ဖန္းတီးပါစုိ႕။
နာရီမိနစ္၊ အက်ဳိးျဖစ္ေအာင္
အားသစ္အင္သစ္၊ အသိသစ္ႏွင့္
တုိ႕ေခတ္ ထြန္းသစ္သာေစဖုိ႕။
ကုိယ္က်ဳိးမ႐ႈ၊ ျမင့္ျမတ္မႈကား
ယခုလည္းေကာင္း၊ ေနာင္လည္းေကာင္း၏။
စိတ္ေကာင္းေမြးၾကေစသတည္း။ ။
၂၆-၁၂-၉၀
နံနက္ခင္း
တင္မုိး
(ကႏၱရႏွစ္မ်ား ကဗ်ာစာအုပ္မွ)

ပန္းခ်ီကား

ပန္းခ်ီကားအား ခံစားၾကည့္ျခင္း

ပန္းခ်ီကား

ကင္းဘတ္စအေပၚ ေဆးအစက္စက္တုိ႕
စြန္းထင္း
အေရာင္ဆုိးျခင္း မည္သတဲ့လား?
အႏုပညာေမွာ္ေအာင္ျခင္း အတြက္
ငါ့၀ိညာဥ္အား စေတးျခင္း တစ္ရပ္
ျဖစ္တယ္။

သည္ပန္းခ်ီကားမွာ
အနီေရာင္ အတြက္
ငါ့ေသြးတုိ႕ ေရာစပ္ခဲ့တယ္
သည္ပန္းခ်ီကားမွာ
အခ်စ္သေကၤတအျဖစ္
ဓားတစ္လက္ ထည့္သြင္းခဲ့တယ္။
သည္ပန္းခ်ီကားမွာ
မ်က္ရည္မ်ား အတြက္
ငါ့ ေန႕ ည ေတြ
ခင္းက်င္းခဲ့တယ္။
သည္ပန္းခ်ီကားမွာ
ပန္းပြင့္မ်ား အတြက္
ငါ့ရင္ဘတ္ ဟင္းလင္း
ဖြင့္ထားခဲ့တယ္။
သည္ပန္းခ်ီကားမွာ
ဆာေလာင္ျခင္း အတြက္
ငါ့ဘ၀ကုိ ထုိးစုိက္ခဲ့တယ္။

ေလ႐ႈးသုန္သုန္ တုိက္ေစေတာ့
ေလထန္ကုန္းလည္း ေရာက္ခဲ့ျပန္တယ္။
သည္ပန္းခ်ီကားထဲ. . .
ဟိကလစ္က ကတ္သရင္းကုိ
အ၀ါေရာင္ ပန္းတစ္ပြင့္ေပးလုိ႕
႐ုိမီယုိက ဂ်ဴးလိယက္ကုိ
သူစိမ္းဆန္ဆန္
ဆက္ဆံလုိ႕ေပါ့ ။

ဘ၀ဆုိတာ တုိတုိေလးပါတဲ့။
သည္ပန္းခ်ီကားက
ဘ၀ကုိ ဘ၀နဲ႕
လက္ဆင့္ကမ္းလုိ႕
မ်က္ရည္ကုိ မ်က္ရည္နဲ႕
တုန္႕ျပန္ျပလုိ႕
ရသေျမာက္မႈတစ္ခုမွာ
အသည္းႏွလုံးတုိ႕ ပ်က္သုဥ္းေႂကြက်
ဉာဏ္ပညာတုိ႕ အကြပ္မဲ့ခဲ့ၾကတယ္။

သ႐ုပ္မွန္၀တၳဳတစ္ပုဒ္လုိ
သည္ပန္းခ်ီကားဟာ
အိပ္မက္တစ္ခုရဲ႕ သတ္ေသျခင္း
ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းရဲ႕ နိဂုံး
မုိက္မဲျခင္းရဲ႕ သန္းေခါင္ယံ
စည္းအျပင္က လူတစ္ေယာက္
လြင္တီးေခါင္က တေယာသံ
အဆုံးသတ္တုိင္းရဲ႕ အဆုံးသတ္
အႏုပညာ ေမွာ္ေအာင္ျခင္းတစ္ရပ္
ျဖစ္တယ္။
ငါ၏ ပုံတူကားခ်ပ္လည္း
ျဖစ္ေစတယ္။
မွတ္ခ်က္ ႏွင့္ လက္မွတ္မွာ
ေလးေလးနက္နက္ ေသေသသပ္သပ္
ေရးထုိးခဲ့ပါတယ္။ ။

ကုိယ့္ပန္းခ်ီကား

ကုိယ့္ပန္းခ်ီကား

ကင္းဘတ္ အျဖဴစတစ္ခုပါ။

အေရာင္ စြန္းေစခ်င္လုိ႕
အေရာင္ဆုိးတာ မဟုတ္ပါ
ပန္းခ်ီကားတစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္လုိ႕။

ကုိယ္ စိတ္ ႏွလုံး အကုန္လုံး
ေန႕ေန႕ ည ည ေပးခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ
ပန္းခ်ီတစ္ခ်ပ္ အသက္၀င္ေစခ်င္မိလုိ႕။

ကုိယ့္ႏွလုံးေသြးကုိ . . .
ႏႈတ္ခမ္း နီတ်ာတ်ာ အတြက္
သုံးခဲ့သည္။
ကုိယ့္ဆံႏြယ္မ်ားကုိ
မ်က္ဆံတစ္စုံအတြက္
သုံးခဲ့သည္။
ကုိယ့္ အသိၪာဏ္ကုိ နိမိတ္ပုံမ်ားအတြက္
သုံးခဲ့သည္။

ကုိယ့္ စိတ္၀ိညာဥ္ေတြေလ. . .
ကုိယ့္အတၱကုိ အေရာင္ေဖာ္ေပးမယ့္
ပန္းခ်ီကားအတြက္
အရက္ေရာဆုံး သုံးပစ္လုိက္မိၿပီ။

ေမတၱာမဟုတ္ပါ။

သံေယာဇဥ္ မဟုတ္ပါ။

စစ္ပြဲမ်ား၏ အလံျဖဴမဟုတ္ပါ။

မင္း. . .
ကုိယ့္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေလး လုပ္မလား?

ကုိယ့္အတၱကလြဲရင္ . . .
ဘာမွ အဓိပၸါယ္ မသက္ေရာက္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေပါ့
ဟင္ . . .လုပ္မလား? ။ ။

ဧည့္စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း

လူဘ၀ဆုိတဲ့
ဗဟုိခ်က္မက်တဲ့
တည္းခုိခေစ်းႀကီးတဲ့
ဧရာမဟုိတယ္ႀကီးထဲမ်ာ
ခရီးလွည့္လည္ခဲ့သူ
ဧည့္သည္သစ္ေတြဟာ
၀တ္လစ္စလစ္နဲ႕ ေရာက္လာၾကတယ္။

တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့
တည္းခုိခအတြက္
လက္သိပ္ထုိၿပီး
တုိးတုိးတိတ္တိတ္
က်ိတ္က်ိတ္၀ွက္၀ွက္
အရွက္တရားကုိ ေရာင္းၾက
ႏွလုံးသားကုိ ေရာင္းၾက
ဦးေခါင္းကုိ ေရာင္းၾက
ဘ၀ကုိေရာင္းၾက
တုိေတာင္းတဲ့ ခဏတာမွာ
လွပတဲ့ ၀တ္စုံသစ္ေတြနဲ႕
ယစ္ေရႊရည္ေတြကုိ ၀ယ္ၾကေပါ့။

တခ်ဳိ႕ ၾကေတာ့
မာနနဲ႕ သိကၡာကုိ
အဟာရနဲ႕ ရိကၡာနဲ႕ မလဲ
ပသာဒ၀တ္ရုံနဲ႕ မလဲ
ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႕
တင္းတင္းၿမဲၿမဲ ေနသြားခဲ့. . . ။

အုိ. . . .တည္းခုိသူမ်ား ခင္ဗ်ာ
ဟုိတယ္မန္ေနဂ်ာရဲ႕
ဧည့္မွတ္တမ္း စာအုပ္စင္မွာ
(မိမိအပါအ၀င္. . . )
ကုိယ့္ ကုိယ္ေရးရာဇ၀င္ကုိ
ဘယ္သူ ျမင္ခဲ့ပါသလဲ
ဘယ္သူ ဖတ္ရႈခဲ့ပါသလဲ။ ။
ေမာင္ခုိင္မာ
(ျမတ္ေလး မဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၈၊ေမလ)
(ေငြလမင္းကုိ နမ္းတဲ့ည ကဗ်ာစာအုပ္မွ)

ေသြး႐ူးေသြးတမ္း

Maenad(from poem for a birthday)

တစ္ခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မဟာ သာမန္ပဲ
ကၽြန္မအေဖရဲ႕ ပဲေတာင့္ပင္ေဘးမွာထုိင္
ဉာဏ္ပညာ အေျမာ္အျမင္ လက္ေခ်ာင္းေတြ စားသုံးတယ္။
ငွက္ေတြဟာ ႏုိ႕ရည္ျပဳလုပ္တယ္။
မုိးၿခိမ္းတဲ့အခါ
ျပားခ်ပ္ခ်ပ္ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးေအာက္မွာ ၀င္ပုန္းတယ္။

ပါးစပ္ေတြရဲ႕ မိခင္က ကၽြန္မကုိ မႀကိဳက္ဘူး။
အဘုိးႀကီးဟာ အရုပ္ကေလးတစ္႐ုပ္အရြယ္
ေသးက်ဳံ႕သြားခဲ့တယ္။
ကၽြန္မ ေနာက္ျပန္သြားလုိ႕ မရေတာ့ေအာင္ ႀကီးထြားလြန္းခဲ့ၿပီ။
အခုေတာ့သိၿပီ
ငွက္ႏုိ႕ရည္ဟာ ငွက္ေမြးေတြပဲ
ပဲေတာင့္ပင္၇ြက္ဟာ လက္ေတြလုိထုံအ။
ဒီလထဲမွာ အသုံး၀င္တာ မရွိသေလာက္ပဲ။
စပ်စ္ရြက္ေတြထဲမွာ လူေသေတြ မွည့္လာၾကတယ္။
ကၽြန္မတုိ႕ၾကားမွာ အနီေရာင္ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းေရာက္ေနေပါ့။
အေမ၊
ကၽြန္မရဲ႕ ေကာက္ပဲသီးႏွံ သုိေလွာင္ရုံအနားေတာင္ မကပ္ပါနဲ႕။
ကၽြန္မဟာ အျခားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေနၿပီ။
ေခြးေခါင္းငဲ့၊ ကုိက္ဖဲ့စားေသာက္ပစ္သူငဲ့၊
ကၽြန္မကုိ အေမွာင္ရဲ႕ ဘယ္ရီသီးေတြ ေကၽြးေလာ့။
အဖုံးအခြံေတြဟာ မပိတ္ၾကဘူး။ အခ်ိန္ကာလာဟာ
ေနလုံးႀကီးရဲ႕ ဧရာမခ်က္ထဲက
သူ႕ရဲ႕ မဆုံးႏုိင္တဲ့ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ေတြ ျဖည္ခ်တယ္။

အားလုံးကုိ ကၽြန္မ
မ်ဳိခ်ပစ္ရမယ္။

အုိ. . .ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးငဲ့
လရဲ႕စည္ပုိင္းထဲက အဲဒီသူစိမ္းေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲ
အိပ္ေမာက် မူးေနလုိက္ၾကတာ
ေျခတံလက္တံေတြ ေနရာေတြ လြဲေနလုိက္ၾကတာ။
ဒီအလင္းေရာင္ထဲမွာ ေသြးဟာ မည္းနက္။
ကၽြန္မဘယ္သူလဲ
ကၽြန္မနာမည္ကုိ ေျပာပါရွင့္။
၄၊ႏုိ၀င္ဘာ၊ ၁၉၉၅
(SYLVIA PLATH-ဆစ္လ္ဗီယာ ပလာ့သ္ ကဗ်ာမ်ားအား ေဇယ်ာလင္းဘာသာျပန္သည္။)

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://literaturisms.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.