Wednesday, October 29, 2008

[ခရီးသည္၏ လြင့္ေမ်ာျခင္း] 1 New Entry: ရွင္ဘုရင္ လုပ္ခ်င္တဲ့သူ လက္ညွဳိးေထာင္

ရွင္ဘုရင္ လုပ္ခ်င္တဲ့သူ လက္ညွဳိးေထာင္





"ရွင္ဘုရင္ လုပ္ခ်င္ခ်င္တဲ့သူ လက္ညွဳိးေထာင္" ဟုဆိုလွ်င္ မိန္းမထဲက တခ်ဳိ့ ေနာက္တြန္႔ သြားၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေယာက်ၤားထဲက မူကား ႏို႔စို႔အရြယ္ မက်န္ အားလုံး လက္ ေထာင္ၾကမည္ ျဖစ္ေလသည္။

တန္ခိုး အာဏာ ပါ၀ါသည္ ရွင္ဘုရင္၏ စည္းစိမ္၊ ရွင္ဘုရင္၏ အခမ္းအနားမ်ားအား လူတိုင္း ေတာင့္တဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။ ေလာက၌ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ရေသာ သူသည္ အလြန္ ကုသိုလ္ ထူးေပသည္။ လူတို့၏ အထြဋ္အျမတ္ ျဖစ္ေပသည္။ တခ်ဳိ႔က ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ရသူသည္ လူဇာတ္က မဟုတ္၊ နတ္တမ်ဳိး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ ေလာက သမုတိနတ္ဟု မွတ္ယူ ၾကေလသည္။ ဆိုင္ေလသမွ် "ေတာ္" တစ္လုံး တပ္ရေလသည္။ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ အညႊန္အဖူး အေကာင္း မွန္သမွ် သူတစ္ထူးထက္ ဦးေအာင္ သုံးေဆာင္ ရေလမည္။ ေရႊဘုံ ေရႊနန္းထဲတြင္ ေနျပီး လက္ညွိး ညႊန္ရာ အားလုံး ျဖစ္ႏိုင္သည့္ စည္းစိမ္ကား ၾကီးမားလွေသာေၾကာင့္ လူတိုင္း တမ္းတရေသာ အရာျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ေလာကၾကီးကား အလြန္စြာ ထူးျခားလွေပ၏။ လူတို့၏ စိတ္ကူးသည္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ အကနု့္အသတ္ မရွိေသာ အရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပန္႔လြင့္ခ်င္သမွ် ျပန္႔လြင့္လ်က္ ဆန္းခ်င္သမွ် ဆန္းႏိုင္ေလသည္။ သို့ေသာ္ အခ်ဳိ့ေသာ တကယ့္ ျဖစ္ရပ္တို့ကား စိတ္ကူးထက္ပင္ ထူးဆန္းေသာ အရာမ်ားစြာပင္ ရွိေခ်၏။

ေလာက၌ ရွင္ဘုရင္ မလုပ္ခ်င္သူ မရွိဟု ထင္ရေပသည္။ သို့ေသာ္ "မင့္ကို ဘုရင္ ခန္႔ေတာ့မယ္ ေဟ့" ဟုဆိုလွ်င္ အသက္ဆံဖ်ား ဖေနာင့္ႏွင့္ ေျခဖ၀ါး တသားတည္းက်ေအာင္ ေျပးရေသာ အရပ္မ်ားစြာ ရွိေပသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာ့ ရာဇ၀င္တြင္ ဘုရင္ လုပ္လိုသူ မ်ားရုံသာမက မရလွ်င္ ေသရေတာ့ မလိုလို မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ျဖစ္ကာ တပ္ေထာင္တာ ဗိုလ္ထုႏွင့္ အာဏာလုပဲြၾကီး က်င္းပေသာ ထုံးပုံမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိခဲ့သည္။


အာဖရိကတိုက္ အေနာက္ပိုင္း အခ်ဳိ႔ ေဒသမ်ားတြင္ ရွင္ဘုရင္ ေသလွ်င္ ဘယ္သူ႔ကို ရွင္ဘုရင္ ေျမွာက္မည္ဟု မေျပာ၀ံ့ပဲ၊ ေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္မ်ားက တိတ္တဆိတ္ တိုင္ပင္ၾကျပီးလွ်င္ ဘုရင္ ေျမွာက္ရန္ သေဘာတူသူကို ရုတ္တရက္ မိေအာင္ဖမ္းျပီး နတ္ကြန္း ေလွာင္အိမ္တြင္ ဘုရင္ လုပ္ပါေတာ့မည္ဟု ၀န္မခံျခင္း ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ထားရေလသည္။ တခါတရံ နတ္ကြန္းတြင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ထားရမွာ မလြတ္ လြတ္ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကံဖန္ ထြက္ေျပးရသျဖင့္ ဘုရင္ျဖစ္မည့္ အေရးက ကြ်တ္လြတ္ သြားရေလသည္။ ထို့အတူ ေစာ္ဘြား တဦးသည္လည္း မိမိအား ၀ိုင္း၀န္းကာ မင္း ေျမွာက္ၾကေတာ့မည္ကို ၾကဳိတင္ သိရွိေသာေၾကာင့္ သြားေလရာ လွံဓါး အျမဲစဲြကိုင္လ်က္ လာ လာသမွ်တို႔ကို တြန္းလွန္ ခုခံေနျပီးမွ ထြက္ေျပး ရေလသည္။

အာဖရိကတိုက္ ေလ်ာင္းနယ္ရွိ တင္းမီးလူမ်ဳိးတို့မွာ ရွင္ဘုရင္ နတ္ရြာစံျပီးလွ်င္ ေနာက္တေယာက္ကို တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ားက ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ ရေလသည္။ ထိုသို့ ေရြးေကာက္ ျပီးေနာက္ ရွင္ဘုရင္ေလာင္းကို ရာဇ ဘိတ္သိတ္ခံခါနီး ( က်မ္းသစၥာဆိုခါနီး) ေရြးေကာက္သူတို့က ၀ိုင္း၀န္း ရိုက္ႏွက္ ခြင့္ရသည္။ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ မ်က္ႏွာကိုမွ် ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ ရၾကေတာ့မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မိမိတို့ အခြင့္အေရးရတုန္း ရိုက္ခ်င္သေလာက္ ၀ိုင္းျပီး ရိုက္ႏွက္ၾကသျဖင့္ တခ်ဳိ႔ မင္းေလာင္းမ်ားမွာ ဘိသိတ္ မခံရမွီပင္ ရိုက္ဒဏ္ေၾကာင့္ ေသၾကရေလသည္။ အခ်ဳိ႔မွာ အေတာ္အတန္ ခံႏိုင္ရည္ရွိျပီး ပဲြခ်င္းျပီး မေသေသာ္လည္း ဘိတ္သိတ္ခံျပီး နန္းတာ္ေပၚ ေရာက္ျပီးေနာက္ မၾကာျမင့္မွီမွာပင္ နတ္ရြာလား ၾကရေလသည္။ ေရစိမ္ ကြ်ဲၾကီးေလာက္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိသူမ်ားသာလွ်င္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး သက္ေတာ္ ရွည္ခြင့္ ရၾကေလသည္။

ထို့ေၾကာင့္ ေလ်ာင္းနယ္၌ ဘုန္းေတာ္ ၾကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ေရေျမ့ရွင္ ဘ၀ရွင္ မင္းတရားၾကီး နာမက်န္း ျဖစ္ေတာ္မူသည္ဟု ၾကားရသည္ႏွင့္ တျပဳိင္နက္ အရိုက္အရာခံ ထီးဆက္ နန္းရံျဖစ္ေသာ သားေတာ္ တူေတာ္မွ စ၍ အသည္း တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ နားစြင့္ျပီး ေနၾကရေလသည္။ ဘုရင္ၾကီး ေရာဂါၾကြမ္း မသက္သာ ေမ့ေျမာေနသည္ဟု ၾကားရသည္ႏွင့္ တျပဳိင္နက္ ဖ၀ါးႏွင့္ တင္ပါး တသားတည္း က်ေအာင္ လြတ္ေၾကာင္း ေျပးၾက ရေလသည္။

ဤသို႔လွ်င္ ထိုအရပ္တြင္ မွဴးၾကီး မတ္ၾကီးမ်ားက လူတစ္စုံ တစ္ေယာက္ကို မ်က္မုန္းက်ဳိးလွ်င္ တိတ္တိတ္ပုန္း သတ္ပစ္ျခင္း၊ အမႈရွာျပီး ေထာင္ခ်ျခင္းမျပဳဘဲ ထိုသူကို အမ်ားသေဘာတူ ၀ိုင္း၀န္း၍ ရွင္ဘုရင္ ေျမာက္လိုက္ ၾကေလသည္။ ထိုသို့ တင္ေျမာက္လိုက္သည္ဟု ၾကားသိလိုက္သည့္ သကာလ ထိုသူမွာ အိုးအိမ္ သားမယားကို ပစ္၍ ေျပးႏိုင္လွ်င္ ေျပး၊ မေျပးႏိုင္လွ်င္ ဘိသိတ္ေတာ္ပဲြ ပဏာမတြင္ ႏိုင္ငံ ဥပေဒအတိုင္း မွဴးမတ္မ်ားက ၀ိုင္းျပီး ရိုက္သည္ႏွင့္ပင္ ေသေက် ပ်က္စိးရေလသည္။

အာဖရိကတိုက္ အေရွ႔ပိုင္း ဂ်င္ဂီေရာနယ္တြင္လည္း ဘုရင္ နတ္ရြာစံျပီး အရိုက္အရာကို ဆက္ခံရန္ နန္းတက္ရမည္ဆိုလွ်င္ အလြန္ ေၾကာက္ၾကေလသည္။ ထိုအရပ္၌ ဘုရင္ နတ္ရြာစံသည္ကိုဆိုလွ်င္ သားေတာ္ တူေတာ္ စသည့္တို့က အေလာင္းကို အဖိုးထိုက္တန္ေသာ အ၀တ္ တန္ဆာမ်ားႏွင့္ ရစ္ပတ္ ရေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏြားမ တစ္ေကာင္ကို သတ္ျပီး ႏြားသေရကို ယူျပီးလွ်င္ အေလာင္းကို ႏြားသေရအတြင္းသို့ ထည့္သြင္းရေလသည္။ ဤသို့ျပဳျပီး ေျခဦးတည့္ရာ ေျပး၍ ေတာေတာင္မ်ားအတြင္း လြတ္ရာ ကြ်တ္ရာ၌ ပုန္းေအာင္းၾကရသည္။

ထိုအခါ စုံးကေ၀ ပညာကို တတ္ေျမာက္ေသာ ေမွာ္ဆရာမ်ားက မည္သူ႔အား မင္းေျမွာက္မည္ဟု တိုင္ပင္ျပီးလွ်င္ ဂါထာ မႏၱာန္မ်ားျဖင့္ ေဆးစီရင္ျပီး လီဘား ေခၚ သိန္းစြန္ရဲ ကဲ့သို့ေသာ ငွက္ၾကီး တစ္ေကာင္ကို လြတ္ျပီး ထိုငွက္ ပ်ံသန္းရာသို႔ မ်က္ေျခမျပတ္ေအာင္ လိုက္သြား ရသည္။ ထိုငွက္ၾကီးလည္း ေတာေတာင္မ်ားကို ျဖတ္သန္း ပ်ံသြားျပီးေနာက္ တေနရာရာတြင္ နားေလသည္။ ငွက္ၾကီး နားသည္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ တျပဳိင္နက္ နားေနရာ ေနရာကို သတၱိေကာင္း လူသန္မာမ်ားက လက္နက္မ်ား ကိုင္၍ က်ားဖမ္းသလို ၀ိုင္း၀န္း ဖမ္းၾကေလသည္။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ငွက္ၾကီးနားေသာ ေနရာ၌ ပုန္းေအာင္ေနသူမ်ား ရွိလွ်င္ ထိုသူမ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀န္းလာသမွ်ကို အတင္းခုခံ ထိုးခုတ္ၾကသည္။ ၀ိုင္း၀န္းသူမ်ားမူကား မင္းေလာင္းကို မနာမက်င္ေစပဲ အမိသာ ဖမ္းၾကသျဖင့္ တခါတရံ ဖမ္းသူမ်ားလည္း မင္းေလာင္း ဓါးခ်က္ျဖင့္ အသက္ ေသၾကရေလသည္။ သို့ေသာ္ မည္သူမွ် ေနာက္မဆုတ္ အရဖမ္းျပီး အတင္း ခ်ဳပ္ေႏွာင္၍ နန္းေတာ္ အေရာက္ ေခၚယူ လာျပီးလွ်င္ နန္းတင္ ၾကေလသည္။

ဤသို့ ရွင္ဘုရင္ လုပ္ရန္ ေၾကာက္ၾကသည္မွာ ဘုရင္မျဖစ္မီွ မင္း ဧကရာဇ္တို့၏ အသြင္ အဂၤါႏွင့္ ျပည္စုံသည္၊ မစုံသည္ကို စမ္းသပ္ေသာ ရွင္ဘုရင္ စာေမးပဲြမွာ အထက္က ေဖၚျပသည့္အတိုင္း အလြန္ ျပင္းထန္လွေသာေၾကာင့္ စစ္ေဆးဆဲတြင္ ေသ၊ မေသျပန္လွ်င္လည္း တသက္လုံး လူစဥ္မမွီေသာ ဘ၀သို့ ေရာက္ရျခင္းက တမ်ဳိး၊ ထိုဒဏ္မွ လြတ္ေျမာက္ျပီး ဘုရင္ဘ၀သို့ ေရာက္ျပန္ေသာအခါ တိုင္းသူ ျပည္သားတို့က ဆက္သေသာ အခြန္ေတာ္ႏွင့္ မေလာက္င၊ ကိုယ္တိုင္ တပင္တပန္း ရွာေဖြထားေသာ ရတနာမ်ားကို ဘုရင့္ စရိတ္ေတာ္ထဲ ထည့္ရသျဖင့္ တသက္လုံး နလန္မထူ မြဲျပာက်ရေသာ ဘ၀သို႔ ေရာက္ရျခင္းက တဖုံ၊ ဤဒဏ္ ႏွစ္မ်ဳိးေၾကာင့္ ဘုရင့္ အာဏာ၊ စည္းစိမ္ ဆိုသည္မ်ားႏွင့္ မကာမိပဲ ဒုကၡမ်ားျဖင့္ ၾကဳံေတြ႔မည္သာ ျဖစ္သျဖင့္ " ခမည္းေတာ္ မင္းတရားၾကီး လူ႔ျပည္ျငီး နတ္ထီးဘုံ ပ်ံစံလြန္ေတာ္မူျပီ" သတင္း ထြက္လာသည္ႏွင့္ တျပဳိင္တည္း ေနာက္ဆက္ခံရမည့္ အေလာင္းအလ်ာမ်ားသည္ ကြမ္းကေလး တစ္ယာမွ ရပ္ျပီး မ၀ါး၀ံ၊ သားမယားကိုမွ် ႏွဳတ္ဆက္မႏိုင္ေတာ့ပဲ ယခုေခတ္ ျပည္ျမန္မာ၌ ေပၚတာ ဆဲြေနသည္ဟု ၾကားရသည္ထက္ ထိတ္လန့္ကာ လြတ္ရာ ကြ်တ္ရာ ေျပးၾကရေလ သတည္း။

ဤကဲ့သို့ေသာ ေလာက၌ စုံမက္ဖြယ္ အေကာင္းဆုံး ရာထူးကို အလြန္ပင္ ေၾကာက္ရြံၾကသည္မွာ ထိုေဒသမ်ားတြင္ ဘုရင္ လုပ္သူမ်ားမွာ မသက္သာလွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္လိုက္သည္ႏွင့္ တျပဳိင္နက္ ေနခ်င္သလို မေနရ၊ စားခ်င္သလို မစားရ၊ ေျပာခ်င္သလို မေျပာရ၊ လုပ္ခ်င္သလို မလုပ္ရ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ဆုံးရွဳံး ရေခ်ေတာ့သည္။

ထို့ေၾကာင့္ လက္ညွဳိးေထာင္မည္ၾကံလွ်င္ တိုင္းျပည္ အရင္းအျမစ္မ်ားအား ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေရာင္းစားရေသာ စည္းစိမ္ေတာ္မ်ားကို မၾကည့္ပဲ၊ ရွင္ဘုရင္ မျဖစ္မွီ ၀င္ေရာက္ ေျဖဆိုမည့္ အစမ္းသပ္ခံ စာေမးပဲြၾကီးျဖစ္ေသာ ျပည္သူတို႔၏ ေ၀ဖန္ေထာက္ရွဳ႔သည့္ ဒဏ္ကို ခံႏိုင္မွ၊ မိမိစိတ္ကို မိမိႏိုင္မွသာ လက္ညွဳိး ေထာင္ၾကရမည္ ဟူသတည္း။

ဆရာ ေဇယ်

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓါတ္ပုံကို Yahoo Image မွ ယူထားျပီး၊ လူလ တည္းျဖတ္ ထုတ္ႏွဳတ္သည္။

You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://phonyaung.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.