ဖားကေလးေတြအတြက္ေခၚတဲ့မိုး
၁။ တြင္းထဲက ဖားသူငယ္ေလးမ်ား အျပင္ထြက္လာေစရန္ မည္သို႕ျပဳရမည္ကို
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိသလို သူလည္းမသိပါ။
၂။ အခ်ိဳ႕က ရုပ္(ကာယ) ကိုအားကိုးျပီး အခ်ိဳ႕က စကားလံုးမ်ား(အသိဉာဏ္) ကို အားကိုးသည္။
၃။ အသိဉာဏ္သမားမ်ားက စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္လွ်င္ ရုပ္သမားမ်ား အျပံဳးမပ်က္ေသာ္ညား
ရုပ္သမားက လက္သီးျဖင့္ ပစ္ေပါက္လွ်င္ အသိဉာဏ္သမားမ်ားလည္း မေနသာပါ။ ထိုကိစၥမွာ
အလြန္ပင္ တရားမမွ်တေသာ သဘာ၀တရားၾကီး၏ စီရင္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
၄။ ဘာမွ်မသိသူမ်ားက စကားလံုးမ်ားကို မတုန္႕ျပန္ျခင္း (နာရေကာင္းမွန္းမသိျခင္း)မွာ
ဘာမွ်မသိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ (ဆိုလိုသည္မွာ သည္းခံႏိုင္စြမ္းရွိလွ၍ မဟုတ္ပါ၊ အနာၾကီးေရာဂါ
ျဖစ္ေနေသာ အကြက္ေနရာလို ထံုေန၍ အပ္ႏွင္ထိုးျခင္းကို မသိျခင္းမ်ိဳးသာပါ) ပါဠိလိုမွတ္ခ်င္လွ်င္
အႏၶပုထုစဥ္ဟု ေခၚပါသည္။
၅။ စိုေသာလက္ မေျခာက္ေစသူမ်ား ေရမျပတ္ေလာင္းေပးၾကပါ။ အမွန္တရားသည္ ေက်းဇူးတရားႏွင့္ေသာ္
လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း သီးျခားရပ္တည္ေန၏။ (ခဏရပ္၍ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊
သီးျခားရပ္တည္ေနပါသည္။) တစ္ခါတစ္ရံ ေျခာက္ေသာလက္ႏွင့္ ေနရတာ ပိုေကာင္းပါသည္။
”စိုေသာလက္ မေျခာက္ေစနဲ႕”ဟူေသာ ဆံုးမစကားလိုလို ဘာလိုလိုစကားမွာ ေကာက္စိုက္ရာမွ ျပန္လာေသာ
မိန္းမမ်ားကို ပဲညွစ္ဆက္ခိုင္းခ်င္၍ ထြင္ထားေသာ ေျမပိုင္ရွင္ၾကီးတစ္ဦးဦး၏ အဆိုအမိန္႕ ျဖစ္ႏိုင္သည္
ဆိုလွ်င္ သင္ျငင္းမည္လား။
၆။ Knowledge Base Society ဆိုေသာအရာမွာ အလြန္တန္ဖိုးရွိေသာ အရာျဖစ္ေၾကာင္း ၀ိဘဇၹ၀ါဒ
အစိတ္သားေလာက္ သံုး၍ေတြးလိုက္မွ ပိုမိုေပၚလြင္လာပါသည္။ “ပထမလိႈင္းေပၚမွာ ျဖတ္ေျပးေနတဲ့
ဒုတိယလိႈင္းေပၚက တတိယလိႈင္းအမည္ခံ သတၱ၀ါမ်ားက ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း” ဆိုေသာ စကားမွာ သင္ထင္ေန
သေလာက္ ေလးနက္လွသည္မဟုတ္ပါ။ လယ္ကြင္းထဲျဖတ္ေမာင္းေနေသာ လယ္ထြန္စက္ကို
အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားက ဒိုင္နာကားေခါင္မိုးေပၚက လွမ္းၾကည့္ျုခင္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
တတိယကမာၻထဲမွာ သင္ေနရသည္ကို မေမ့ပါႏွင့္။
၇။ ” မတတ္သာေတာ့တဲ့အခါ စားခ်င္လည္း စားၾကေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ရယ္မစားနဲ႕၊ငိုစား”ဆိုေသာ
ဦးေအာင္သင္းၾကီး၏ ဆံုးမစကားကို ၾကားဖူးဟန္တူသည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ထ၀ါး၀ါးငိုရင္း
ထမင္းဇလံုကို ႏိႈက္ေနပါျပီ။ ၾကားဖူးဟန္လံုးလံုးမရွိသည့္ မူလတန္းမွ မဟာတန္းအထိ တာ၀န္ယူ
သင္ၾကားေနေသာသူမ်ားကေတာ့ က်ဴရွင္တြင္တြင္ ျပေနၾက၏။ မငိုသည့္ အျပင္ ျပံဳးျပံဳး,ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ျဖစ္သည္။
ျပဳန္းျပဳန္း, ျပဳန္းျပဳန္း (သို႕မဟုတ္) သုဥ္းသုဥ္း, သုဥ္းသုဥ္း ဟုလည္း ဆိုခ်င္ပါသည္။ စကားလံုးသတ္ပံု
သံုးမ်ိဳးစလံုးမွာ ဤ၀ါက်တြင္ တစ္မ်ိဳးဆီေကာင္းၾက၏။
ပါတိတ္အက်ီၤမ်ားႏွင့္လူမ်ားမွာ ေလေအးစက္တပ္ထားေသာအခန္းထဲတြင္ မီးလံႈေနၾကသည္ဟု ဆိုလွ်င္
သင္အံ့ၾသမည္မထင္ပါ။ ေလာဘဆိုတာ တစ္ကယ္ေတာ့ မီးတစ္မ်ိဳးပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႕မီးလံႈျပီးလွ်င္ “ေရငုပ္၊
တံုးခုန္၊ ဇယ္ခတ္” ေတာ့လုပ္ဖို႕ က်န္ပါေသးသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ေအအီးျဖစ္ကာစ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏
အလုပ္သမားမ်ားေရွ႕တြင္ “ဂ်ိန္း”ကနဲေဆာင့္ပိတ္လိုက္ေသာ ကားတံခါးသံမွ ျပည့္တန္ဆာမိန္းကေလးတစ္ဦး၏
တည္းခိုခန္းတံခါး ေဆာင့္ပိတ္လိုက္သံႏွင့္ “ဖရီကြင္စီ” ေခၚသည့္အရာ ကြာ,မကြာ ကို ေအာ္စီလိုတကုပ္ႏွင့္
မတိုင္းပါႏွင့္။ ႏွလံုးသားႏွင့္ တိုင္းခ်င္လွ်င္ေတာ့ ကန္႕ကြက္ရန္မရွိပါ။
၈။ ”ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ပထမအရြယ္သည္ ခန္းမေနာက္ခံ ျမက္ခင္းျပင္မွ ဖ်တ္ခနဲ အလင္းတစ္ခ်က္လက္ျခင္း၌
နိဂံုးကမၸတ္ အဆံုးသတ္ၾကသည္ ”ဆိုေသာ ၀ါက်( အခ်ိဳ႕က ၀တ္က်ာ့ဟု အသံထြက္မွ မွန္တယ္ဆိုလား)ကို
ဘိုလိုျပန္ေရးခ်င္လွ်င္ ဦးထြန္းျငိမ္း အဘိဓာန္ လို,မလို ကိုဆရာျမသန္းတင့္က ရွင္းျပပါလိမ့္မည္။
”စာဖတ္တယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ဖို႕”ဟု ယံုၾကည္ထားသူမ်ား(ခံယူထားသူမ်ား) အတြက္ ဦးၾကီးပု၏
ဟင္းခ်က္နည္း (၅၀၀)စာအုပ္တစ္အုပ္စီေပးလိုက္လွ်င္ အလြန္အသံုးတည့္ပါလိမ့္မည္။
ဂ်က္လန္ဒန္၊မာယာေကာ့စကီးႏွင့္ ကမူး တို႕ မုတ္ဆိတ္ေမႊးမထားျခင္းမွာ လီယိုေတာ္စတိြဳင္းႏွင့္ ဘားနပ္ေရွာ ကို
ေတာ္လွန္လို၍ မဟုတ္ေၾကာင္း အားလံုးသိျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ စာၾကည့္တိုက္၊ သုေတသနလုပ္ငန္း
မ်ားႏွင့္ စာနယ္ဇင္းတို႕၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အားလံုးနားလည္ဖို႕မလြယ္ပါ။ (တြင္းထဲက ဖားကေလးေတြအတြက္
ပို၍မလြယ္ပါ) “ေပါင္မုန္႕ႏွင့္၀ိုင္”ကို တမ္းတခဲ့ေသာ အိုမာခရမ္ၾကီးသာ ေခတ္မီလာလွ်င္”စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္
၀ိုင္”ကိုတမ္းတပါလိမ့္မည္။ ေပါင္မုန္႕အစား ကိတ္မုန္႕စားပါလားဟု လာ၍ေခၽြးသိပ္ေနလွ်င္လည္း
ေအာင္ျမင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းေမရီအင္တြိဳင္းနက္တို႕ အုပ္စုႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ေျပာလိုက္ၾကပါ။
၉။ “ဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္ အေနေႏာၱ- အနႏ ၱဂိုဏ္း၀င္ အာစရိယမ်ားအား ပူေဇာ္ျခင္းကို ႏွစ္ျခိဳက္စြာလက္ခံသည္”
ဟူေသာ အဆိုကိုဖတ္ၾကည့္ျပီး ”အာစရိယမ်ားအား ပူေဇာ္ျခင္းကို ပိတ္ပင္ကန္႕ကြက္သူမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာမ်ား
မဟုတ္ႏိုင္” ဟု ဒုတိယႏွစ္ ယုတၱိေဗဒေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ဆိုပါသည္။ ထိုေကာက္ခ်က္မွားသည္ဆိုလွ်င္
ယုတိၱနည္းက်ေတြးပံုကမွားျခင္းမဟုတ္ပဲ ထိုေက်ာင္းသားကေလး၏ ပတ္၀န္းက်င္ေလ့လာမႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းသာ
ျဖစ္ပါမည္။”ေက်းဇူးတင္စကား” ေျပာခြင့္မရသည့္ “ေက်းဇူးပူေဇာ္ပြဲ”ဟုဆိုလွ်င္ သင္တို႕က ဟိုတစ္ေခတ္တုန္းက
တကၠသိုလ္ပံုျပင္မ်ားထဲတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသူမ်ားပီပီ အဂါၤမစံုဟု ကဲ့ရဲ႕ၾကမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အားလံုးမွာ
ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳးျဖင့္ ဆင္ႏႊဲျပီးသြားပါျပီ။ ထိုကိစၥကို နားမလည္၍ စာေရးဆရာၾကီးတစ္ဦးအား ေမးၾကည့္ရာ
“အဂါၤမစံုတာေတြကိုၾကိဳက္တာ အခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ နိပါတ္ေတာ္ေတြထဲမွာကို အခိုင္မခန္႕ရွိတယ္။ မဟာပဒုမ
ဇာတ္ေတာ္ထဲက ေပါင္တိုၾကီးေကာင္းစားတာ ၾကည့္ပါလား”ဟု ဆို၏။ ကန္႕လန္႕ျဖတ္မင္ေရာင္စံုမ်ား၏
အရွိန္မကုန္ေသးတာ ျဖစ္ပါသည္။
“တစ္ခ်ိဳ႕က ညံ့မွၾကိဳက္တယ္” ဆိုေသာစကားကို မည္သည့္ေတြးေခၚပညာရွင္က စသံုးခဲ့မွန္းမသိရတာ
အလြန္နာပါသည္။ “ေက်းဇူးတင္စကား ေၾကာက္သူမ်ား” ကို ဗန္ဂိုးဆြဲတာလား၊ ေရႏြားဆိုသလား၊ ရစ္(ခ်္)မြန္႕
ဆြဲသလား၊ေအာင္စိုးဆြဲသလား သူမသိပါ။ ခပ္ညံ့ညံ့ ေကာ္မာရွယ္သမားေလးတစ္ဦးက လက္မေနႏိုင္၊ေျခမေနႏိုင္ျဖင့္
ဆြဲလိုက္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္ျပိဳင္ခံစားမႈေပးႏိုင္၍ ကမာၻေက်ာ္သြားႏိုင္ပါသည္။
၁၀။ ရုပ္ရွင္-ရုပ္ရွင္ ဟုေအာ္ေနၾကေသာ ဒါရိုက္တာအမည္ခံ သူေဌးေပါက္စေလးမ်ား (နတ္ေရကန္ထဲက တက္လာ
ေသာ သူေဌးေပါက္စေလးမ်ား) အေနျဖင့္ ပူေဒါ့(ရွ္)ကင္ႏွင့္ အိန္းစတိန္းတို႕ကိုမသိျခင္းသည္ သူတို႕ရိုက္ေသာ
ခပ္ညံ့ညံ့ လူျပိန္းၾကိဳက္ ကားကေလးမ်ားမွ ရေသာ၀င္ေငြကို ေန႕မအား၊ ညမအား ေရတြက္ေနရ၍ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ေဒါက္တာေနာ္ဗန္မက္သြန္း၊ ေဒါက္တာေခ်ေဂြဗားရားႏွင့္ ေဒါက္တာအဲလ္ဘတ္ရိြက္ဇာ တို႕ကိုမသိေသာ
ဂ်ီပီေအာင္ျမင္ေနသည့္ ဆရာ၀န္ေလးတစ္ဦးသည္ “ေဆးကုတဲ့ဆရာ၀န္ထက္ လူထုကိုအသိပညာေပးေသာ
ဆရာ၀န္က ပိုေကာင္းတယ္၊ သုေတသနလုပ္တဲ့ ဆရာ၀န္ကေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္”ဆိုေသာ အယူအဆကို
ၾကားဖူးရန္ အလားအလာမရွိပါ။
အဂၤလိပ္စာေလ့လာေနတယ္ ဆိုသူကေလးမ်ားကတဲ့ေရာ၊ အမ်ားစုမွာ “ေဟာင္းဒူယူဒူး” ကမတက္ပဲ
တြင္းကေလးထဲမွာ ေနခဲ့ၾကတာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေလာက္ပါျပီ။ ေပၚျပဴလာျဖစ္တိုင္း (အမ်ားစုလုပ္ၾကတာျမင္တိုင္း)
လိုက္လုပ္၍မေကာင္းပါ။ ေလဆိပ္မွာ၊ ဘူတာရံုမွာ၊ တည္းခိုခန္းမွာ၊ေမြးေန႕ပါတီမွာ ေျပာေလ့ရွိေသာ စကားေလး
ဆယ္ခြန္းေလာက္ကို အလြတ္က်က္ျပီး ေျပာေလ့ရွိသူမ်ားသည္ လူရာ၀င္ခ်င္ရွာလြန္းေသာ ခပ္ညံ့ညံ့မ်ားသာ
ျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္ သင္ကန္႕ကြက္စရာရွိပါသလား။ အဂၤလိပ္မဂၢဇင္းေတါေတာင္ ဖတ္ႏိုင္ေနျပီဆိုေသာ
သူတစ္ေယာက္က Gone With The Wind ႏွင့္ The Class ေလာက္ေတာင္မၾကားဖူးျခင္းမွာ နားမပါ၍ေတာ့
မဟုတ္ပါ။ နားပိတ္ထားျခင္းသာ ဟုတ္တန္ပါသည္။
အရပ္ဘုရားပြဲ စတိတ္ရိႈးပြဲမ်ားတြင္ လူျပိန္းၾကိဳက္ သီခ်င္းေလးငါးဆယ္ပုဒ္ေလာက္ တက္တီးႏိုင္ေအာင္
ေလ့က်င့္ထားျပီး ဂီတ-ဂီတ ဟုေအာ္ေနသူမ်ား၏ အသံႏွင့္ မိုးဦးက်ဖားလက္တက္မ်ားေအာ္သံတို႕အနက္
မည္သည့္အသံက ပို၍ဒုကၡေပးေၾကာင္း သုေတသနမျပဳရေသးပါ။ မိုးဇက္မသိ၊ ဘီသိုဗင္မသိ၊
ခ်ိဳင္ေကာ့စကီးမသိ၊ ဦးျပံဳးခ်ိဳမသိ၊ ျမိဳ႕မျငိမ္းမသိ၊ ေမာင္သစ္မင္းမသိ၊ ကိုေမာင္ေမာင္(အဥၹလီ) မသိ၊ ကိုေန၀င္းမသိ၊
သုခမိန္လိႈ္င္မသိ၊ ျမင့္မိုးေအာင္မသိ၊ ေကေအဆီမသိ၊ ဖင္ဖိုနီဆိုတာမသိ၊ ဆိုနာတာဆိုတာမသိ၊ ဘာဆိုဘာမွ်
မသိသူမ်ားသည္ မသိေၾကာင္းကို ၀န္ခံလိုျခင္းမရွိ၍ ဘယ္ေတာ့မွ သိလာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ။
(ဤေနရာတြင္ ‘မသိ’ဆိုသည္မွာ ဖန္တီးသူတို႕၏ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ ေလ့လာခဲ့ရေသာ စာေပမ်ားႏွင့္ သမိုင္းမ်ား၊
ဂီတအေပၚထားေသာ သေဘာထား၊ အႏုပညာစံ အတိမ္အနက္၊ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ခဲ့ရမႈ၊ နာက်င္ခဲ့ရမႈ….
စသည္တို႕ကို ဆိုလိုသည္။ နာမည္ေလာက္ေတာ့ အလြန္က်က္ထား၍ ေျပာႏိုင္ေလာက္၏ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း နာမည္
ေလာက္ပင္ မသိပါ။ ထူးဆန္းလြန္း၍ ရံုသြင္းျပသင့္သည္။)
ဆိုင္းဘုတ္ကေလးမ်ိဳးစံုေရးျပီး သြားၾကားမွာအသားစညွပ္ေနေသာသူ တစ္ဦးသည္ “ဂ်က္ဆန္ေပါ့ေလာ့က္၊
ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ ေမာင္ဒီ”လိုျဖစ္မလာျခင္းသည္ အႏုပညာပါရမီ မပါေသာေၾကာင့္ဟု ၾကံဖန္ခြင့္လအတ္လွ်င္ရႏိုင္
ေသာ္လည္း”ဂ်က္ဆန္ေပါ့ေလာ့က္၊ ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ေမာင္ဒီ”ဆိုသည့္ အမည္မ်ားကို ၾကားပင္မၾကားဖူးပါဟု
ဆိုလာလွ်င္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါျပီ။
ဂီတျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းခ်ီျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အႏုပညာပစၥည္းမဆို စာမဖတ္တဲ့သူေတြ ဖန္တီးထားတဲ့အရာဆို
လူျပိန္းၾကိဳက္ ခပ္ညံ့ညံ့ေတြပဲ ထြက္လာမွာပဲ ဆိုတာ ဘယ္သူေျပာသြားမွန္း စဥ္းစားမရေသးပါ။
“ပိတ္ထားေသာစိတ္”ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္လွ်င္ေတာ့ သူတို႕ကို ေရွ႕ဆံုးကေနရာေပးမွ ေတာ္ပါလိမ့္မည္။
၁၁။ “ဘာသာေရးဖတ္တဲ့သူအခ်င္းခ်င္း ဆံုရင္ ဘာသာေရးအေၾကာင္း တေမ့တေမာ ေျပာၾကတယ္။ ဒႆန
ဖတ္တဲ့သူခ်င္း၊ ရသစာေပဖတ္တဲ့သူခ်င္း၊ ကဗ်ာေတြကို ရင္ခုန္တဲ့သူအခ်င္းခ်င္း ဆံုၾက ေတြ႕ၾကရင္လည္း အဲဒီလိုပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ သိုင္းစာအုပ္ဖတ္တဲ့သူအခ်င္းခ်င္း ဆံုေတာ့ သိုင္းကြက္ေတြအေၾကာင္း ဘာလို႕မေျပာၾကတာလဲ”ဆိုေသာ
ေမးခြန္းတစ္ခုကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးကေမးေတာ့ သူမေျဖႏိုင္ပါ။ သင္ေရာ ထိုေမးခြန္းကို ကိုယ့္ဘာသာေမးၾကည့္ရင္
ေျဖႏိုင္ပါ့မလား။ အမ်ိဳးအစားနိမ့္တဲ့ ကြန္ျပဴတာထဲကို အဆင့္ျမင့္ေဆာ့(ဖ္)၀ဲ ေတြ ထည့္လို႕မရတာ သဘာ၀ပဲဟု
ျပီးစလြယ္မေျပာပါႏွင့္။ ဗီဇညံ့ခဲ့ၾကတာလား။ ပတ္၀န္းက်င္ ညံ့ခဲ့ၾကတာလား။
ရုပ္ျပဖတ္သူမ်ားသည္ ဘယ္ေတာ့မွ ကာတြန္းမဖတ္ပါ။ ကာတြန္းသည္ အဆင့္ျမင့္ အႏုပညာပစၥည္းျဖစ္၏
ေတာ္ရံုပါရမီျဖင့္ ကာတြန္းတစ္ကြက္ကို သေဘာက် ႏွစ္ျခိုက္လို႕မရပါ။ သင္ မယံုလွ်င္ ထိုသူမ်ားကို
ေအာ္ပီက်ယ္၏ ကာတြန္းစာအုပ္တစ္အုပ္ ေပးၾကည့္ပါလား။
၁၂။ တြင္းထဲကဖားကေလးမ်ား တစ္ခါတေလေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ အျပင္ထြက္လာေစရန္ မိုးကေလး တစ္ျပိဳက္၊
ႏွစ္ျပိဳက္ကေတာ့ ရြာဖို႕လိုပါျပီ။
ရာသီဥတုေကာင္းလာလွ်င္ တြင္းကေလး၏ အျပင္ေလာကသို႕ ထြက္ျပီးေလ့လာဖို႕ ဖားကေလးေတြကိုယ္တိုင္က
“ဖြင့္ထားေသာစိတ္” ရွိေနဖို႕လိုေနေသးေၾကာင္းကိုလည္း သူအခုေတာ့ သေဘာေပါက္စျပဳလာျပီျဖစ္၏
မိမိေနထိုင္ေသာ တြင္း၀ကေလးကို မိုးေကာင္ကင္ဟုထင္ေနျခင္းမွာ ရံဖန္ရံခါ စိတ္သက္သာစရာျဖစ္ႏိုင္
ေသာ္လည္း အေျဖမဟုတ္ပါ။
ေလးညိဳ႕ရွင္
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://openmind.net63.net/?feed=rss2. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.