ႏုိင္ငံေရးဟူသည္
ကို၀မ္း
(ေအာက္တုိဘာ ၂၀ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice ဂ်ာနယ္က ေဆာင္းပါးရွင္ ကို၀မ္းရဲ့ အေတြးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးမွာ စည္းရံုးေရး အေရးၾကီးမႈကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။)
ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ အင္မတန္မွ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းၿပီး ၾကည္ညိဳစရာပုဂိၢဳလ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားကို တြင္တြင္ႀကီး ေျပာတတ္၍ျဖစ္သည္။ ေလာကတြင္ ေမတၱာတရားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေလာက္ အေရးႀကီးေသာ အရာမရွိေတာ့ပါ။ ေမတၱာတရားလႊမ္းၿခံဳမွ လူ႕ေဘာင္ၿငိမ္းခ်မ္းမည္။ လူ႔ေဘာင္ၿငိမ္းခ်မ္းမွ လူေနမႈဘ၀ႀကီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မည္။
``မုန္းသူမရွိခ်စ္သူသာရွိ၊ ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ´´ဆိုသည္က ဆရာ၏ မူ၀ါဒျဖစ္သည္။ ``ႏိုင္ငံေရးဆုိတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြ ျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းပဲဗ်´´ဟု ဆရာကဆိုသည္။ ေျပာျပသည္က ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေမွာ္ဘီမွာဗ်။ မဲ႐ုံကို တပ္ၾကပ္ႀကီး တစ္ဦးက စက္ဘီးေပၚမွာတင္နင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ့ကို ေခၚသြားခဲ့တယ္။ သူ႔စက္ဘီးေပၚမွာ ထိုင္လုိက္သြားရင္း ဒီအေတြးကိုရခဲ့တာဟု ဆရာက ေျပာေလသည္။
ဆရာဆိုလိုသည့္ ႏိုင္ငံေရးဆုိတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းဆုိသည္က `စည္း႐ုံးေရး´ကို ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးဟူသည္ စည္း႐ုံးေရးျဖစ္သည္။ စည္း႐ုံးေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး၏ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္။ စည္း႐ုံးေရးမပါေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ အဆန္မပါေသာ သႀကၤန္အေျမာက္သာျဖစ္သည္။ စည္း႐ုံးေရးမပါေသာ္ ႏုိင္ငံေရးဟုပင္ မေခၚထုိက္။ ႏုိင္ငံေရး တြင္ အမိန္႔ေပး၍မရ။ စည္း႐ုံးေရးဆုိ၍ အမွန္တရားႏွင့္ လြဲဖယ္၍မရ။ အမွန္တရားႏွင့္ ကင္းကြာ၍မရ။ အမွန္တရား သို႔မဟုတ္ ျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးရွိမည့္ အရာကို ျပည္သူက သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီး လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းေျပာျပျခင္းသည္ စည္း႐ုံးေရးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေရးတြင္ အမိန္႔ေပး၍မရဟု ဆုိခဲ့ရျခင္းပါ။
သိမ္းသြင္းျခင္း၊ ေသြးေဆာင္ျခင္း၊ ျဖားေယာင္းျခင္းမ်ားသည္ စည္း႐ုံးေရးမဟုတ္ပါ။ စည္း႐ုံးေရးသေဘာမေဆာင္ပါ။ မိမိျဖစ္ေစခ်င္သည္ ကို တစ္ပါးသူက လိုက္နာေအာင္ သိမ္းသြင္းသည္။ ေသြးေဆာင္သည္။ ျဖားေယာင္းသည္။ မိမိျဖစ္ေစခ်င္ ေသာအရာတိုင္းသည္ ျပည္သူအတြက္ အမွန္တရားေလာ။ အမွန္တရားလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ျဖစ္ခ်င္မွလည္းျဖစ္မည္။ ျပည္သူ႔အတြက္ အမွန္တရားဆုိရာ၌ `မိမိ၏ ဆႏၵ၊ မိမိျဖစ္ေစခ်င္ေသာ´ဟူေသာ က႑မ်ားမထည့္သြင္းပါႏွင့္။ မိမိက ႀကိဳက္ခ်င္လည္း ႀကိဳက္မည္။ မႀကိဳက္ဘဲလည္း ရွိခ်င္ရွိမည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းမူ၀ါဒ၏ ဦးတည္ခ်က္က ျပည္သူအတြက္ အက်ဳိး စီးပြားသာျဖစ္ရမည္။ ျဖစ္သင့္သည္။
ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္ႏွင့္ အမ်ားစုက ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ပါတီႏိုင္ငံေရး (Party Politics) ကိုသာ ေျပး၍ျမင္တတ္ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီအသီးသီးသည္ မိမိတုိ႔၏ ကိုယ္ပိုင္မူ၀ါဒကို ျပည္သူအားခ်ျပ၍ မိမိတုိ႔မူ၀ါဒသည္သာ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႕အက်ဳိးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စည္း႐ုံးၾကသည္။ ထုိအခါ တစ္ပါတီႏွင့္ တစ္ပါတီ (အထူးသျဖင့္ အာဏာရပါတီႏွင့္ အတိုက္အခံပါတီတို႔) အၾကား သေဘာထားကြဲျပားခဲ့ၾကသည္။ ျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈကို ရရွိေရး အတြက္ မသမာေသာနည္းမ်ား သံုးၾကသည္။ မဲပံုးေဖာက္၍ မဲခိုးမႈမ်ား၊ ေငြေပး၍ မဲ၀ယ္မႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးလူသတ္မႈမ်ားျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္က ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္။ အင္မတန္မွ ျဖဴစင္ေသာအရာျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးသမား အခ်ဳိ႕ႏွင့္ သူတုိ႔၏ မသမာေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကသာ ညစ္ပတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္စပိုင္းတြင္ ေဟာင္ေကာင္ထုတ္ေဆာက္စ္ခ်ဳိင္းနားေမာနင္းပိုစ့္ပါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ သတင္းဓာတ္ပံု တစ္ပံုကို သတိရမိသည္။ ယင္းႏိုင္ငံတြင္ ကြယ္လြန္သူ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အမ်ဳးိသားေရးေခါင္းေဆာင္ ရွိတ္မူဂ်ီဆာရာမန္၏ သမီး ရွိတ္ဟာစီနာ၀ါဇက္ဦးေဆာင္ေသာ အပါမီလိဇ္ပါတီႏွင့္ ဘီဂမ္ခါလီဒါဇီယာ၏ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွစ္ခုက အဓိကပါတီေတြျဖစ္သည္။ တစ္ပါတီက အာဏာရလုိက္ အတုိက္အခံပါတီက ဆႏၵျပလုိက္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသပြတ္အူလုိက္ေနခဲ့ သည္။ ယင္းသတင္းဓာတ္ပံုပါသည့္ အခ်ိန္တြင္ အတုိက္အခံပါတီက အစိုးရအား (မည္သည့္ပါတီက အစိုးရျဖစ္၍ မည္သည့္ ပါတီက အတုိက္အခံျဖစ္ေနခဲ့သည္ကိုမူ ေကာင္းစြာမမွတ္မိေတာ့ပါ) သပိတ္ေမွာက္ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အတုိက္အခံပါတီ အမ်ဳိးသမီးေတြက သူတို႔ခုိင္းသည့္အတိုင္း ဆႏၵမျပရေကာင္းလားဆုိၿပီး ဆုိက္ကားတစ္စီးကို ႐ိုက္ခ်ဳိးဖ်က္ဆီးေနပံု ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ယင္းသတင္းဓာတ္ပံုကို ၾကည့္ၿပီး မ်ားစြာပဲစိတ္ပ်က္မိခဲ့သည္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးလား၊ ဒါဟာ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္လား။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္မဆုိင္၊ ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္မဆုိင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခု၏ အၾကမ္းဖက္မႈ သာျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ အာဏာရ ဖ.ဆ.ပ.လ အဖြဲ႔မွ ထင္ရွားေသာ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး၏ ကိုယ္က်င့္ေဖာက္ျပန္မႈဆုိေသာ သတင္းကို အိုးေ၀၊ ဟစ္တိုင္စသည့္သတင္းစာမ်ားက ေရးသာေဖာ္ျပခဲ့သည့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာစ ကာလျဖစ္သည္။ အာဏာရပါတီက ပုဂိၢဳလ္မ်ားက ယင္းသတင္းစာတုိက္မ်ားသုိ႔ ၀င္ကာစာစီခံုမ်ားကို ႐ိုက္ခ်ဳိးဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။ သတင္းက မမွန္ေသာ္ ႐ုံးေတာ္တြင္ တရားစြဲ႐ုံပဲရွိသည္။ ယခုေတာ့ ဤသို႔မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္၊ ဖ.ဆ.ပ.လ ကြဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ က အသက္ ၁၂ႏွစ္သားအရြယ္ ေကာင္းစြာမွတ္မိလုိ႔ေနၿပီ။ သန္႔ရွင္းႏွင့္ တည္ၿမဲ (ႏုတင္ႏွင့္ ေဆြၿငိမ္း) ဟူ၍ ကြဲျပားသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ မဲမခြဲမီ ႏုတင္က ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ထားေသာ အတိုက္အခံ ပ.မ.ည.တ အမတ္အခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေပးကာ လႊတ္ေတာ္တက္ေစခဲ့သည္။ ပါလီမန္တြင္ မဲခြဲေသာအခါ ႏုတင္က ပ.မ.ည.တ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ ရွစ္မဲအသာႏွင့္ အႏုိင္ရခဲ့သည္။ လုိရင္လိုသလို မလုိရင္ မလိုသလို က်င့္သံုးမႈသည္ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္ပါ။
ႏိုင္ငံေရးသည္ စည္း႐ုံးေရးျဖစ္သည္။ စည္း႐ုံးေရးသည္ ျပည္သူျဖစ္သည္။ ျပည္သူ၏ စစ္မွန္ေသာ ေထာက္ခံမႈမရဘဲ ေအာင္ပြဲ အစစ္ အမွန္ရလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူကိုလွည့္ျဖား၍မရ၊ ေကာက္က်စ္၍မရ၊ လုပ္ႀကံဖန္တည္း၍မရ၊ ျပည္သူတြင္ အမွန္ႏွင့္အမွားကို ခြဲျခားႏုိင္ေသာ အသိဉာဏ္ပညာရွိသည္။ ျပည္သူသည္ လူ႔သမုိင္း အဆက္ဆက္ကို အေမြခံခဲ့ကာ ယင္းမွ ရရွိေသာ အသိပညာႏွင့္ ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခားႏိုင္သည္။
ကို၀မ္း
You received this email because you are subscribed to the real_time feed for http://padaukmyay.blogspot.com/feeds/posts/default. To change your subscription settings, please log into RSSFWD.